ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל במהלך עדותו במשפט השחיתות על אישור החלטות רגולטוריות שחתם עליהן, שלטענת התביעה היטיבו עם בעל השליטה באתר "וואלה" ובחברת בזק, שאול אלוביץ'. התביעה טוענת כי נתניהו אישר את ההחלטות בתמורה לסיקור חיובי שקיבל מ"וואלה".
נתניהו התייחס לאישור שנתן בינואר 2014 להנפקת אג"ח של חברת בי-קום בבעלות אלוביץ', אישור שעל פי כתב האישום היה בעל ערך כלכלי לאלוביץ'. נתניהו אמר בעדותו כי אינו זוכר שחתם על המסמך.
ראש הממשלה טען כי הוא חותם על עשרה אישורים כאלה בשבוע, וכי במהלך כהונתו חתם על אלפים כאלה בצורה טכנית. לדבריו, כאשר מסמך מגיע לשולחנו, הדבר מעיד על כך שאושר על ידי הדרגים המקצועיים והמשפטיים במשרד שבו הוכן או במשרד ראש הממשלה עצמו.
"אם זה לא עובר דרך המערכות הסדורות, זה פשוט לא מגיע", אמר נתניהו, בטענה כי האישור ניתן על ידי הדרג המקצועי במשרד התקשורת, בלי שהיה מודע לכך או מעורב בכך, וכי לא היה מדובר בעסקת תן וקח עם אלוביץ' כפי שנטען בכתב האישום.
"אני לא זוכר מקרה אחד שלא חתמתי", הוסיף נתניהו כדי להדגיש כי מדובר בנוהל שגרתי.
פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, ציין כי גם במהלך החקירה אמר ראש הממשלה שאינו זוכר את האישור ושאל את החוקרים מה הייתה עמדת הדרגים המקצועיים בנוגע להחלטה.
נתניהו טען כי אם יעסוק בכל האישורים האלה, "אני לא אהיה ראש ממשלה" – כלומר לא יישאר לו זמן לדברים אחרים.
"אם דילגו על היועצים המשפטיים או על מישהו אחר מהדרג המקצועי, אז אני מבין למה חוקרים. אבל אם זה עבר את כל הדרגים המקצועיים, אז למה חוקרים אותי?"
חדד התייחס גם למכירת אתר "יד 2" לאלוביץ', שאושרה על ידי נתניהו במאי 2014. אלוביץ' רכש את האתר תמורת 800 מיליון ש"ח, וכתב האישום טוען כי העסקה הייתה בעלת חשיבות לאלוביץ'.
נתניהו הדגיש כי אישר את העסקה כמו אישורים אחרים שהגיעו לשולחנו, וכי לא היה מודע לחשיבותה לאלוביץ'. הוא הוסיף כי האישור שלו היה עניין של בירוקרטיה מיותרת ולא העניק לאלוביץ' כל יתרון או רווח, "לא שקל אחד".
בהתייחס לשאלות החוקרים על המכירה, אמר נתניהו:
"זו הייתה עסקה רגילה, לא ידעתי למה חוקרים אותי… שאלתי אותם מה הייתה עמדת הדרגים המקצועיים. אם דילגו על היועצים המשפטיים או על מישהו אחר מהדרג המקצועי, אז אני מבין למה חוקרים. אבל אם זה עבר את כל הדרגים המקצועיים, אז למה חוקרים אותי?
"שאלתי אותם, אני לא חושב שקיבלתי תשובה. הם צריכים לענות עכשיו".


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו