מניות בבורסת תל אביב צונחות על רקע חשש גובר בקרב משקיעים שמדיניות המכסים החדשה של ממשל טראמפ תצית מלחמת סחר עולמית.
מדד הדגל של הבורסה, ת"א־125, ירד ב־3.8% לאחר שאיבד 0.4% בשבוע שעבר. מדד ת"א־35, המרכז את המניות הכחולות, ירד ב־3.6%. מדד ת"א־90, העוקב אחרי המניות בעלות שווי השוק הגבוה שאינן כלולות בת"א־35, איבד כמעט 4.5%, ומדד ת"א־ביטוח ושירותים פיננסיים צנח ב־4.6%.
המפולת בתל אביב מגיעה בעקבות ירידות חדות בוול סטריט: מדד S&P איבד כמעט 6% ביום שישי – הנפילה הגדולה ביותר מאז יוני 2020 – ומדד דאו ג'ונס צנח ב־5.5%, לאחר שסין הודיעה על הטלת מכס בשיעור של 34% על סחורות אמריקאיות, בתגובה למכסים שהטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כ־60 מדינות, בהן סין.
"תוכנית המכסים שהציג טראמפ, אשר פורסמה ביום רביעי בערב, הובילה לירידות ביום חמישי בכל בורסות העולם, לרבות בישראל", נמסר מהבורסה לניירות ערך בתל אביב. "בנוסף, המסחר בשוק המקומי התאפיין בתנודתיות על רקע חידוש הלחימה בעזה והתפתחויות פוליטיות פנימיות".


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו