במהלך ביקור דיפלומטי במלאווי חתמה סגנית שר החוץ שרן השכל על הסכם מסגרת דו־צדדי המסדיר את הבאתם של עובדים זרים ממדינה זו שבדרום־מזרח אפריקה לישראל.
"ההסכם שנחתם היום משקף את הקשרים ההדוקים בין מדינותינו, והוא יביא תועלת הדדית לשני הצדדים", אמרה השכל.
"מלאווי היא ידידת אמת של ישראל, והיחסים בינינו מבוססים על מטרות וערכים משותפים. מאז תחילת המלחמה מלאווי עמדה לצד ישראל ואף פתחה שגרירות בירושלים, בעיצומה של המלחמה", הוסיפה.
מלאווי חנכה שגרירות בתל אביב באפריל אשתקד, אז הודה שר החוץ דאז ישראל כ"ץ לשר החוץ של מלאווי על "הרצון להעביר את השגרירות בעתיד הקרוב לעיר הבירה ירושלים". נכון לעכשיו, לא נפתחה באופן רשמי שגרירות של מלאווי בבירה.
הדובר של השכל אמר כי ההסכם שנחתם היום "מהווה צעד משמעותי נוסף בחיזוק היחסים בין שתי המדינות".
ההסכם צפוי לאפשר קליטה מוסדרת של עובדים זרים בתחומים כגון סיעוד וחקלאות, ומהווה "שלב נוסף במאמציו של משרד החוץ להרחבת הקשרים עם מדינות אפריקה ולהעמקת שיתופי הפעולה עימן", נאמר עוד בהודעה.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו