אור לוי, ששוחרר מהשבי בעזה בפברואר האחרון במסגרת הפסקת האש הקודמת, נשא דברים בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב – שעות לאחר שישראל וארצות הברית הודיעו על החזרת צוותי המשא ומתן מדוחה. לדבריו, כל עצירה או קריסה בשיחות – גובה מחיר כבד מהחטופים שעדיין מוחזקים.
"אני רוצה להבהיר דבר אחד: בכל פעם שהשיחות נעצרות, בכל פעם שעסקה מתפוצצת – מי שמשלם את המחיר הם החטופים", אמר בפני אלפי משתתפים. "הרגשנו את זה כל פעם מחדש, וכל פעם זה היה קשה יותר. עלינו. על הגוף. על הנשמה".
לוי תיאר את התנאים הקשים שבהם הוחזק: "אני חי שני חיים. אני יודע מה זה רעב בלתי פוסק. מה זה להיות אזוק ברגליים ימים שלמים. מה זה לחיות חמישים מטר מתחת לאדמה, בלי אור יום, בלי שמיים – רק פחד קיומי מתמיד שהכול עומד להיגמר".
"אני יכול לנסות להסביר, ואתם יכולים לנסות להבין – אבל מה שעברנו שם, ומה שהם עדיין עוברים שם – אי אפשר באמת להבין", אמר. "מה שכן אפשר להבין – גם אתם, גם מקבלי ההחלטות – זה שכל מי שנמצא שם, במצב קשה מאוד".
לוי קרא להסכם שישיב את כל החטופים, לא רק חלקם. "לא טפטופים, לא תשלומים, לא סלקציה", אמר, בהתייחס להצעה העדכנית, שלפיה ישוחררו 10 חטופים חיים וגופותיהם של 18 נוספים.
"תחזירו את כולם כדי שנוכל לחגוג את החיים מחדש", סיים. "עבורם. עבורנו. עבור כולנו".


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו