צה"ל הורה הלילה לתושבים בדואים באזור רמאללה לעזוב את בתיהם, לאחר שהוקם מאחז סמוך. בהודעת צה"ל נמסר: "בעקבות אי־הבנה… התושבים הבדואים חזרו לבתיהם והנהלים חודדו".
צה"ל הורה הלילה לבדואים מקהילה באזור רמאללה להתפנות מבתיהם, ימים אחרי הקמת מאחז סמוך ותקיפות נגדם, כולל מבנה שהוצת (לא היו נפגעים). צה"ל הבוקר: "לאחר אי הבנה בה הכוח זיהה את הבדואים תושבי המקום כמי שלא שייכים לאזור, חזרו התושבים הבדואים למגוריהם וחודדו הנהלים במקום" –> pic.twitter.com/cQ2oQ5MKBR
— Nurit Yohanan (@nurityohanan) August 11, 2025
בתיעוד שפורסם הלילה נראים חיילים מורים לחברי קהילה בדואית בסמוך לכפר דיר עמר לעזוב את בתיהם. בימים האחרונים הוקם מאחז בלתי חוקי בסמוך לבתי הבדואים, ותושבים דיווחו על תקיפות מצד מתנחלים מהמאחז. לפני יומיים הוצת אחד ממבני הקהילה, ללא נפגעים.
בתשובה לשאלת זמן ישראל נמסר מצה"ל: "האירוע המוצג בסרטון יתוחקר. בעקבות חיכוכים חוזרים בין ישראלים ופלסטינים באזור צומת הדואר שבחטיבת בנימין, הוטל שטח צבאי סגור. עם זאת, לבדואים הגרים במרחב הותר להישאר.
"באירוע המצוי, כוח צה"ל קפץ לאזור בעקבות טענה שהתקבלה על תקיפת אזרחים ישראלים וחיכוך במרחב. הכוח נדרש לפנות מהאזור, שכאמור מוגדר כשטח צבאי סגור, את כל מי שאינו תושב המקום.
"לאחר אי הבנה בה הכוח זיהה את הבדואים תושבי המקום כמי שלא שייכים לאזור, חזרו התושבים הבדואים למגוריהם וחודדו הנהלים במקום".


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו