שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג תוכנית לסיפוח מרבית שטחי הגדה המערבית, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לקבל החלטה היסטורית להחיל ריבונות ישראלית על כל השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון".
בהצהרה משותפת עם ישראל גנץ, יו"ר מועצת יש"ע, אמר סמוטריץ' כי קיים כיום קונצנזוס רחב בישראל נגד הקמת "מדינת טרור בלב הארץ", תוך שהוא מצטט את דברי שר החוץ לשעבר אבא אבן על "גבולות אושוויץ".
"אחרי השביעי באוקטובר, מעטים מאמינים שישראל יכולה להרשות לעצמה להכפיל פי עשרים את עזה בלב אזור השולט גיאוגרפית וטופוגרפית על כל מרכזי האוכלוסייה שלנו", הכריז, והציג כהוכחה את הצבעתה האחרונה של הכנסת בעד הצעת החלטה לא מחייבת לסיפוח.
לדבריו, "הקונצנזוס הרחב לריבונות נובע מהבנה עמוקה שלא נאפשר איום קיומי בליבנו. אחרי עשרות שנים של היסוס הגיע הזמן לומר זאת בבירור ולפעול בהתאם". סמוטריץ' הדגיש כי לא יקבל רעיונות של "גושי התיישבות" או "ריבונות חלקית", וקבע כי ישראל חייבת לשלוט ב"שטח מקסימלי עם מינימום אוכלוסייה".
הוא חשף כי מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון עסקה בחודשים האחרונים ב"מיפוי ריבונות" על פי העיקרון הזה, וכי בכוונתו להחיל ריבונות על כ־82% משטחי הגדה. לדבריו, הפלסטינים "ימשיכו לנהל את חייהם", אך הרשות הפלסטינית תבוטל בהדרגה ותוחלף ב"חלופות ניהול אזרחי אזוריות".
סמוטריץ' טען כי החלת ריבונות היא "צעד מנע מול המתקפה הדיפלומטית" בעקבות כוונתן של כמה מדינות להכיר במדינה פלסטינית. "היסוס ישראלי מזין את ההתקפה. הדרך לעצור אותה היא לומר בבירור: יהודה ושומרון אינן שטח במחלוקת, הן נחלת אבותינו לדורות. לעולם לא תקום מדינה פלסטינית בארץ ישראל", הדגיש.
הוא הוסיף כי אם הרשות הפלסטינית "תעז לפגוע בישראל, נשמיד אותה כפי שאנו עושים לחמאס", וקרא לנתניהו לכנס את הממשלה ולקבל החלטה היסטורית. "אתה, אדוני ראש הממשלה, תיכנס לדפי ההיסטוריה כמי שידע לנצל את הרגע ולהציל את ישראל אחת ולתמיד מהרעיון של חלוקת הארץ ומהאיום הקיומי המכונה 'מדינה פלסטינית'".


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו