ישראל תוציא סכום מוערך של 20 מיליון שקל כדי לאפשר לעשרות אלפי יהודים חסידים לנסוע לאומן, אוקראינה, במסע עלייה לרגל שנתי לקברו של מנהיג החסידות, רבי נחמן מברסלב, בחג ראש השנה בספטמבר, כך לפי דיווח של חדשות 12.
מתוך כך, 8.7 מיליון ש"ח יוקצו לבניית טרמינל זמני בקישינב, מולדובה, הצפוי להעביר כ־500 עולים לרגל אל ומאתר העלייה לרגל בכל שעה.
מעבר לכך, ההוצאות עבור מזון, שיטור וביטחון צפויות להגיע לסכום של כ־7 מיליון ש"ח. ישראל תשלח צוות תמיכה של 90 מאבטחים במהלך הטיסות, 24 שוטרים ו־50 מתורגמנים.
הכספים יועברו ישירות מישראל לממשלת מולדובה, שדרשה כי ישראל תממן את בניית הטרמינל ותספק אבטחה ותמיכה לוגיסטית כתנאים לשיתוף הפעולה שלה.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו