לפי דיווח בערוץ 12, ממשל טראמפ הציג לאיראן הצעה להפסקת אש בת חודש, שבמהלכה יתקיים מו"מ על הסכם בן 15 סעיפים – מה שמעורר חשש בירושלים מפני סיום מוקדם של הלחימה.
לפי המקורות, ההצעה גובשה בידי ג'ארד קושנר והשליח המיוחד סטיב ויטקוף, והיא כוללת דרישות אמריקאיות מרכזיות: פירוק תוכנית הגרעין של איראן והעברת מלאי האורניום המועשר לידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, סגירת מתקני הגרעין המרכזיים, הפסקת התמיכה בשלוחות האזוריות והבטחת חופש השיט במצר הורמוז, לצד מגבלות על תוכנית הטילים.
בתמורה, איראן תקבל הסרה מלאה של הסנקציות וסיוע אמריקאי בתוכנית גרעין אזרחית.
גורמים ישראלים הביעו חשש כי מדובר במסגרת כללית וחסרת ערבויות מחייבות, וכי טראמפ עלול לדחוף להפסקת אש עוד לפני גיבוש הסכם סופי.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו