משרד הבריאות הודיע ביום שלישי כי שני בני האדם שנחשדו כחולי אבולה לאחר שחזרו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו אינם חולים במחלה, לפי בדיקות מעבדה. הבדיקות בוצעו בהתאם לפרוטוקולים המקצועיים ולהנחיות הבינלאומיות המקובלות להתמודדות עם מחלות זיהומיות בסיכון גבוה.
שני המטופלים ממשיכים לקבל טיפול רפואי בהתאם למצבם במרכז הרפואי שיבא ובקריה הרפואית רמב"ם בחיפה. המשרד הדגיש כי אין בישראל מקרים מאומתים של אבולה.
אבולה אינה מועברת באוויר, וההדבקה מתרחשת במגע ישיר עם אדם חולה תסמיני או עם דם, נוזלי גוף או הפרשות.
משרד הבריאות חזר על קריאתו לציבור להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לאזורים שבהם יש העברה פעילה של אבולה, בעיקר הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ואוגנדה.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו