נתניהו ואנשיו בכנסת (לשמאלו, ארי הרו), 2014 (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
שנה אחת בלשכת נתניהו הספיקה לארי הרו כדי לככב בכתב אישום חמור

ארי לא קדוש

תיקי נתניהו

מצויד בתדמית של אמריקאי טוב וקצת נאיבי, ארי הרו נראה כמי שנקלע בטעות לסמטת תיקי האלפים ● אבל הקדנציה הקצרה שלו כראש הסגל של נתניהו הספיקה כדי להניב כתב אישום חמור נגדו בגין מרמה והפרת אמונים ● ותחת הסעיף המשפטי הזה מסתתרת עבירה חמורה לא פחות מלקיחת שוחד או הלבנת כספים ● קריאה מודרכת בכתב האישום - והמסקנות העגומות שעולות ממנה

עוד 1,474 מילים
כל הזמן // יום שישי, 15 במרץ 2024
מה שחשוב ומעניין עכשיו
היום ה־161 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

תחת אבטחה של אלפי שוטרים יתקיימו היום תפילות יום שישי של חודש רמדאן

ישראל נמנעה מלהטיל הגבלות משמעותיות על המתפללים שיבקשו לפקוד את מסגד אל-אקצא ● המגעים לשחרור החטופים: קבינט המלחמה צפוי לדון היום בתשובת חמאס, שהועברה אמש לישראל; מלשכת ראש הממשלה נמסר ש"חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות"

אין סיבה לכבוש את רפיח

ישראל לא "פירקה" את הארמיה השלישית במלחמת יום הכיפורים. לא בסוף המלחמה. ישראל כיתרה אותה ודרשה ממצרים הפסקת אש, חילופי שבויים והסכם הפרדת כוחות. רק אז התירה להכניס מים ומזון ל-20 אלף חיילי הארמיה.

ישראל לא טיהרה את ביירות במלחמת לבנון ולא פירקה את כל כוחות אש"ף שם. היא כיתרה את העיר, הפציצה, ולחצה על יאסר ערפאת לעזוב עם אנשיו תמורת הסרת המצור.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
במלחמת לבנון הראשונה לא הצלחנו באמת להשמיד את אשף, ובמלחמת יום כיפור נצרבה תודעת הפסד. אז אם אנחנו רוצים שלא תהיה תודעת הפסד בצד שלנו + נצליח באמת להפיל את האויבים שלנו, נצטרך לכבוש את ... המשך קריאה

במלחמת לבנון הראשונה לא הצלחנו באמת להשמיד את אשף, ובמלחמת יום כיפור נצרבה תודעת הפסד. אז אם אנחנו רוצים שלא תהיה תודעת הפסד בצד שלנו + נצליח באמת להפיל את האויבים שלנו, נצטרך לכבוש את רפיח. כל הלחץ האמריקאי שבעולם כנראה הפעם לא יעצור את זה, בעיקר בגלל שגם ביידן וגם ביבי מבינים שהם מנהיגים מאוד לא פופולרים, ואם ביבי מפסיק את המלחמה הוא ייזכר לעד כחלש (הסיוט הכי גרוע שלו) ויועף מהשלטון (הסיוט השני הכי גרוע שלו), בזמן שביידן כנראה יפסיד לטראמפ (רוב הציבור האמריקאי וזה כולל את העצמאיים שמכריעים את הבחירות בארה"ב הם תומכי ישראל, חוץ מהפרוגרסיבים והערבים שהם מיעוט יחסית זניח -20% מאמריקה הם פרוגרסיבים מהסוג שישנא את ישראל, והערבים הם מיעוט בטל בשישים שמונה כמה מאות אלפים בלבד.) אז אם ביידן רוצה לנצח הוא צריך שישראל תנצח (יש פה גם קטע גיאופוליטי כי אם ביידן זונח את ישראל כעת אז הוא מאותת לרוסיה וסין שהם יכולים לעשות מה שבא להם כי אמריקה תזנח את בנות בריתה). מה שכן, הממשל האמריקאי עדיין דואג לכל השיט ההומניטרי, ופה מגיע המזח שהם רוצים להקים שפותר את רוב הלחץ על הקטע ההומניטרי מצד הפרוגרסיבים במפלגתו, מאפשר venue בעתיד עבור הגירה של הפלסטינים מעזה דרך מקום שהוא לא רפיח, וגם דיי פותר את בעיית אונר"א כי עכשיו יש גוף אחר שדואג לפליטים. כעת זה נראה שישראל תיכנס ללבנון (מכמות ההתקפות ההולכת וגדלה בשני הצדדים זה הולך ונהיה בלתי נמנע), וכנראה שלאחר ההרס של חיזבאללה (שיכול להיות שיהיה יותר קל להפיל אותו מחמאס כי יש יותר משתפים פוטנציאלים בלבנון, הלחימה היא פחות אורבנית, וכמות מחבלי חיזבאללה שווה פחות או יותר לכמות מחבלי חמאס. הבעיה המרכזית היא הרקטות של חיזבאללה אבל הנזק שאלו יבצעו כנראה קטן מהנזק שישראל תעשה ללבנון וזה נזק כלכלי שישראל יכולה להכיל) מדינת ישראל תיכנס לרפיח על מנת לסיים את המלחמה. אין סיבה שמחבלי חמאס ייכנעו בצורה כזאת ללא כניסה לרפיח, כי עבורם זאת תהיה השפלה להיכנע ולא למות מות קדושים או לפחות לנסות כך, ולכן אם לא ניכנס לרפיח נקבל מצב ביניים שגרוע מכל אופציה אחרת- חמאס או ארגון טרור אחר שצמח מהכאוס שולט על עיר אוהלים קורסת ברפיח שלישראל אין את הרצון להפיל אחרי מלחמה יחסית ארוכה, צפון הרצועה תישאר הרוסה ולישראל לא יהיה רצון להחזיר את התושבים לשם כי הם לא ירצו לעשות את הבדיקה של האם הם מחבלים או לא, מצרים עדיין תסגור את מעבר רפיח ותמנע את ההגירה ממחנה הפליטים הענק הזה. והאמריקאים ירגישו טוב עם עצמם כי הם העבירו קצת אוכל בטיסה או בים. עדיף לא להיכנס למלחמה מאשר לקבל ניצחון חלקי כזה. הוצע לחמאס הרבה יותר בשביל הרבה פחות (הפסקת אש ברמדאן בשביל כמות כזו וכזו של חטופים) וחמאס עדיין סירבו.

עוד 552 מילים ו-2 תגובות
אמיר בן-דוד

העצים ביער הקסום שבפאתי מודיעין כבר מסומנים במספרים לקראת כריתתם ● במקומם תוקם תחנת משנה של חברת החשמל ● הירוקים משוכנעים שאפשר להקים את התחנה במיקום אחר, אבל מנהלי משק החשמל טוענים שכל החלופות נבחנו ונדחו ● יחד עם כביש חדש שיבתר את עמק הצבאים, המרחבים הירוקים מסביב למודיעין עלולים להפוך למדבר של אספלט ותשתיות

עוד 833 מילים

מלחמת עזה – עוד כתבות

חודש הרמדאן חייב להיות חודש של ח'יר

חודש הרמדאן הוא החודש הקדוש ביותר בעולם האסלאמי. בחודש זה, כשני מיליארד מוסלמים צמים, מתפללים, קוראים בקוראן, מקדשים את ערך המשפחה ומציינים את המָסוֹרוֹת המחזקות את יסודות הקהילה והחברה.

חודש הרמדאן נחשב בעולם האסלאמי גם כחודש הניצחונות. החל בקרב נגד הכופרים בבדר, דרך שחרור מכה ועד מלחמת אוקטובר בשנת 1973. אידיאולוגים מוסלמים רואים בחודש הרמדאן את התקופה בה עשיית ג'יהאד והפיכה לשהיד מבטיחה כניסה מיידית לגן-עדן.

ד"ר עלי אל-אעור הוא מומחה לקשר עם החברה הישראלית, בעל דוקטורט מהמחלקה לאסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית בירושלים ועמית מחקר בפורום לחשיבה אזורית. הוא גם פרשן פוליטי לענייני ישראל בתקשורת הפלסטינית ומתמקד ביחסים בין הפלסטינים לישראלים בתקשורת הישראלית. מנהל ברשות הפלסטינית בתחום ירושלים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
צודק. למען העובדתיות והאמת, כמובן, חשוב לציין : דובר גדודי עז אל-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, פירסם ביום שישי הצהרה בשם הארגון לקיים את מצוות הג'יהאד. אבו עוביידה קרא לפלסטינים ב... המשך קריאה

צודק.
למען העובדתיות והאמת,
כמובן, חשוב לציין :
דובר גדודי עז אל-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, פירסם ביום שישי הצהרה בשם הארגון לקיים את מצוות הג'יהאד.
אבו עוביידה קרא לפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים וכן לערביי ישראל לצעוד לכיוון מסגד אל אקצא, להתעמת עם ישראל ולמנוע שינוי הסטטוס קוו בשטח, כך בהתאם לפרסום באל-קודס.
פונדמנטליסטים פירומנים, מושחתים פשיסטים,
ועמים שבמקום להפגין בעד שלום מסתפקים במלל.
לעשות

עוד 370 מילים ו-1 תגובות

"ישראל עלולה לאבד את אמריקה"

אברהם פוקסמן לא מופתע מהאנטישמיות שהתפרצה בארה"ב אחרי 7 באוקטובר ● אולם, כמי שעמד בראש הליגה נגד השמצה במשך 27 שנים, הוא חושש שישראל תאבד את "בעלת בריתה החשובה ביותר", ארה"ב ● בריאיון לזמן ישראל הוא מזהיר כי הממשלה הקיצונית לא מסייעת למצב: "נתניהו משמש למתן לגיטימציה לאנטי-ישראליות בארה"ב"

עוד 1,621 מילים ו-1 תגובות

למקרה שפיספסת

לא לפיצוי הזה פיללו בעלי העסקים

השבת השחורה, והמלחמה שבאה אחריה, הביאו למשבר כלכלי חסר תקדים בכלל השכבות במשק. לצד החוב המדינתי שמעמיק, המלחמה פגעה לא פחות בכיסם של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים.

כבר בחודש הראשון למלחמה הכריזו ראש הממשלה ושר האוצר על תכנית סיוע לאלה, אולם סימני שאלה רבים בנוגע לאפקטיביות שלה, הועלו לאורך כל הדרך.

פרופ' רו"ח הדס גלנדר היא יו"ר ועדת ההוראה ומרצה בבית הספר לחשבונאות במסלול האקדמי המכללה למינהל. פרופ' גלנדר הייתה חלק מהצוות אשר גיבש את מתווה הפיצויים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 594 מילים
זירת הבלוגים
הזמן שלך לומר את דעתך
הצטרפות

תגובות אחרונות

הרגולטור מבטיח לבלום את עושק הקשישים

הממשלה מקדמת הצעת חוק להגבלת סליקה של בתי עסק שעושקים אוכלוסיות פגיעות ● העוקצים מנצלים אוכלוסיות מוחלשות כדי למכור להן שירותים פיקטיביים או מוצרים לא נחוצים ● בעמותה החדשה לצרכנות ממליצים להגיש תביעות קטנות, וברשות להגנת הצרכן אומרים שמיגרו חלק מהתופעות – ומקווים לעוד כלים לאכיפה: "פועלים לאתר את החברות הפוגעות"

עוד 1,268 מילים ו-1 תגובות

עקורים

ישראל החלה בשיקום התשתיות שניזוקו ברצועה

צה"ל החל לאחרונה לשקם חלק מהתשתיות שניזוקו ברצועה במהלך הלחימה - כמו, למשל, קו המים באזור מזרח חאן יונס שמוביל מי שתייה לדרום הרצועה ● העבודות הללו הן חלק מעבודת מטה שהתבססה על הניסיון האמריקאי ארוך השנים באפגניסטן ועיראק ● לצד זאת, בישראל מגבירים את המאמצים להוציא את אונר"א מהתמונה ומטפחים את ארגון המזון העולמי והמטבח המרכזי העולמי כארגונים חליפיים בחלוקת המזון ● פרשנות

עוד 750 מילים ו-2 תגובות
היום ה־160 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

קטאר העבירה לישראל תשובה רשמית של חמאס; קבינט המלחמה יתכנס מחר

מת מפצעיו רנ"ג אורי מויל, שנטרל את המחבל בבית קמה ● אלפים בעצרת לשיוויון בנטל; מפגינים חסמו את איילון ● מנהיג הרוב בסנאט האמריקאי קרא לבחירות בישראל ועורר סערה; בהמשך הבהיר: "ארה"ב לא יכולה להכתיב את תוצאות הבחירות בישראל" ● דיווח: המפכ"ל לנתניהו - "בלי הגבלות אין דרך לעמוד בדרישות הבטיחות בהר הבית" ● מנהיג החות'ים בתימן איים: נמנע מכלי שיט ישראלים לעבור בנתיבי שיט נוספים

עוד 56 עדכונים

העיתונאי, הממונה, הקרקע ואולם האירועים

מעקב זמן ישראל תביעת הפיצויים שהגישה פרקליטות המדינה נגד איש התקשורת שמעון ריקלין, בדרישה לתשלום מאות אלפי שקלים בגין הפרת חוזה וגריפת ממון משימוש פסול בקרקע, יכולה לשמש משל להפקרות באכיפת הסדר והחוק בקרקעות בשטחי הגדה המערבית ● גרסתו של ריקלין, שהתעלם מאזהרות במשך יותר מעשור, מעידה על תרבות של תחמנות

עוד 1,346 מילים

למרות המצב במדינה, השקל מזנק ● הסיבות האפשרויות: גופי השקעות ישראליים צברו דולרים בשל הגאות בבורסות בחו"ל ומממשים אותם; המשקיעים מאמינים שישראל תנצח במלחמה; ספקולנטים מנצלים את חולשת ישראל כדי לקנות ולמכור ברווח; ומשקיעים רבים סבורים שהפסקת האש קרובה – ושימיה של הממשלה קצרים ● השאלה היא האם הם באמת צודקים

עוד 1,730 מילים ו-2 תגובות

הדיל של איחוד הישיבות לא ישים משפטית

איחוד הישיבות החרדיות הודיע לבג"ץ כי תלמידי הישיבות מוכנים לוותר על תקציבים מהמדינה כדי לא להתגייס, מה שמגדיל את הסבירות לצו ביניים שיורה על הקפאת התשלומים באופן חלקי או מלא ● אולם, השופטים ככל הנראה לא יכולים להגיע למסקנה שתשלום הקצבאות יוקפא – ובמקביל שמדיניות האי גיוס תימשך ● פרשנות

עוד 863 מילים

סער נפרד מגנץ. הסקרים יקבעו אם יחזור לליכוד או ירוץ לבד

פרישת תקווה חדשה מהמחנה הממלכתי תוכננה היטב בחודשים האחרונים ● בשיחות המרובות שניהלו נתניהו וסער, הם סגרו כנראה את כרטיס הכניסה של סער לקבינט המלחמה ואת הישארותו בממשלה ● האם סער וחבריו יתפסו בבחירות הבאות טרמפ חדש-ישן על הליכוד, או יישארו עצמאים בשטח בראש המפלגה ששינתה את שמה ל"ימין הממלכתי"? הכול תלוי בסקרים ● פרשנות

עוד 483 מילים ו-2 תגובות
היום ה־159 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

סמוטריץ׳: גולדפוס מבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים

בצה״ל לא ידעו מראש על על כוונתו של מפקד אוגדה 98 לפנות לדרג המדיני והרמטכ״ל יקיים עימו שיחת הבהרה; ברקת: מצדיע לגולדפוס ולוחמי צה״ל שמסכנים את חייהם; שר הפנים: מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו ● צה"ל חיסל בכיר חמאס ברפיח ● התקציב המעודכן לשנת 2024 עבר במליאת הכנסת ● דיווח: רח״ט מחקר הודיע כי יפרוש מתפקידו עם סיום התחקירים על 7.10

עוד 65 עדכונים

מה משותף לניק קייב, איל וולדמן, בילי אייליש ואפילו תמרור "עצור"? כולם השתמשו במוטיב היד האדומה ● אבל דווקא על סיכה קטנה שענדו כמה ממשתתפי טקס האוסקר החליטה מדינת ישראל להפיץ את הסיפור כאילו מדובר במוטיב המסמל את הלינץ' שארע ברמאללה לפני כ-23 שנים ● ככה ישראל מנהלת מלחמה מוצדקת אך חסרת רסן בעזה - ובמקביל מאשימה את כל מי שקורא לעצירת הלחימה וההרס באנטישמיות ● פרשנות

עוד 1,102 מילים ו-1 תגובות

עונת שרפות הפסולת חזרה ואיתה העשן שמרעיל מאות אלפי ישראלים ● בדרום הורעלו בתוך שבוע אחד ארבעה נשרים הנמצאים בסכנת הכחדה משמי ישראל ● המשרד להגנת הסביבה התחייב להעביר 28 מיליון שקל להגנה על הנשרים ולהגדיל משמעותית את יחידת פקחי השרפות, אבל השרה סילמן מסרבת להעביר את התקציב לנשרים – והמשרד ביטל את הוספת התקנים לפקחים

עוד 1,158 מילים
סגירה
בחזרה לכתבה