התסכול החרדי הפך להסתה נגד בנט

ההסתה החרדית נגד בנט חצתה אתמול כל גבול ● ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה החדשה הם התירוץ ● הסיבה האמיתית היא אובדן השלטון ● והמניע המיידי הוא הזעם והתסכול מאיבוד המנהיגות ברחוב החרדי ● פרשנות

  • אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן במסיבת עיתונאים של הסיעות החרדיות בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • משה גפני בהתקפה חריפה על נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • אריה דרעי בהתקפה חריפה על נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • יעקב ליצמן בהתקפה חריפה על נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90

מפלס ההסתה עלה אתמול (שלישי) בצורה מפחידה. האחראים הפעם הם הפוליטיקאים החרדים, אריה דרעי משה גפני ויעקב ליצמן, שיצאו בהתקפה קשה, מתוקשרת ומתואמת נגד ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט.

זוהי הסתה דתית, אלימה, חריגה גם במונחים חרדים. אפילו פובליציסטים חרדים בכירים יצאו נגד השימוש במטבעות לשון השמורות לאויבים הבזויים ביותר, כמו הפסוק "שם רשעים ירקב", ההשוואה של בנט לבני קורח ועדתו שנפלו בגלל חטאתם לתוך בולען ענק, או התביעה של גפני מבנט שיסיר את הכיפה.

גפני גם קרא לאנשי הציונות הדתית להקיא את בנט מתוכם, להחרים אותו ולנדות אותו. אין עונש חמור מזה בקהילה הדתית.

אחרי מבול ההסתה המסוכנת הזו צריך רק לסמוך על השב"כ, שהצמיד לבנט אבטחה בדרגה הגבוהה ביותר.

בהסכמים הקואליציוניים אין שום פגיעה בתקציבים החרדיים. לא בישיבות, לא בתלמודי התורה ולא בכוללים. אין בכיר חרדי שלא יאשר את זה. מה שהקפיץ את הפוליטיקאים החרדים הם ההסכמים בין יש עתיד ובין מרצ והעבודה שבהן נכתב כי יקודמו זכויות הלהט"בים, תחבורה ציבורית בשבת ומתווה הכותל, ועם ישראל ביתנו על תמיכה בברית הזוגיות וביטול חוק המרכולים.

אבל בהסכם בין בנט ולפיד נכתב כי יישמר הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, וההסכמים הסיעתיים אינם מחייבים את בנט. ההסכם בין בנט ולפיד הוא הסכם הגג שמחייב את כל סיעות הקואליציה.

היו ימים הרבה יותר גרועים לציבור החרדי, גם בתקופות בנימין נתניהו כראש ממשלה וכשר אוצר. אבל לא היו ימים שבהם המנהיגות הפוליטית החרדית חשה כל כך הרבה זעם שיוצא מתוך הבית.

היו ימים הרבה יותר גרועים לציבור החרדי, גם בתקופות בנימין נתניהו כראש ממשלה וכשר אוצר. אבל לא היו ימים שבהם המנהיגות הפוליטית החרדית חשה כל כך הרבה זעם שיוצא מתוך הבית

בימי הקורונה, סגני השרים וחברי הכנסת החרדים איבדו את שארית האמון ברחובות המגזר. האסון בהר מירון רק החריף את המצב. ההתנגדות הגורפת להקמת ועדת חקירה ממלכתית הוכיחה שוב כי הפוליטיקאים החרדים יוצאים נגד האינטרסים של הבוחרים שלהם.

אריה דרעי בהתקפה חריפה על נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אריה דרעי בהתקפה חריפה על נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לכל אלה הצטרף ההימור הכבד על נתניהו, שהפעם לא הוכיח את עצמו.

נתניהו ובעל בריתו דרעי שכנעו את החרדים האחרים כי יש להם או-טו-טו ממשלה ביד, ובסוף בנט וגדעון סער יתרצו ותוקם קואליציה ימנית-חרדית לתפארת. זה לא קרה. שני פוליטיקאים חרדים, מאיר פרוש וישראל אייכלר, קלטו את המצב וקראו לנתניהו לשחרר ולהעביר את המושכות לאדם אחר בליכוד, אבל הם נשארו במיעוט.

בכיר ביהדות התורה מודה: "עשינו קמפיין על נתניהו. אמרנו לציבור שלנו לתמוך בו ורק בו וכל הזמן בו. נכשלנו. עכשיו אנחנו מדברים פתאום על יהדות. זה לא נראה אמין. לא קונים אצלנו את זה".

"עשינו קמפיין על נתניהו. אמרנו לציבור שלנו לתמוך בו ורק בו וכל הזמן בו. נכשלנו. עכשיו אנחנו מדברים פתאום על יהדות. זה לא נראה אמין. לא קונים אצלנו את זה"

וכך, את הזעם והתסכול מאובדן הכוח השלטוני פורקים דרעי, ליצמן ובעיקר גפני על בנט.

לגפני יש כמובן סיבות טובות. יו"ר ועדת הכספים המיתולוגי, שניהל חצי מדינה וחילק מיליארדים לפי ראות עיניו, הופך עתה לח"כ פשוט. דרעי, שמסתובב עם 500 עוזרים ושולט בראשי הערים והרשויות, הולך כנראה הביתה, משם ינהל את ש"ס.

יעקב ליצמן בהתקפה חריפה על נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יעקב ליצמן בהתקפה חריפה על נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ליצמן רואה את מוקדי הכוח שלו מתרחקים. הוא מסובך בכתב אישום בפרשה אחת, ועוזריו הקרובים ביותר נתונים במעצר בפרשה אחרת. זה לא עושה מצב רוח טוב. הכתובת הזמינה הם בנט וההסכמים הקואליציוניים.

ברחוב החרדי לא מאמינים לטענות של גפני וחבריו – ואם כן, אז בטח שלא מקבלים את הצרחות והקללות על בנט. יוסי אליטוב, הבעלים של העיתון הפופולרי "משפחה", צייץ אתמול בטוויטר דברים אמיצים וראויים להערכה.

"מזדהה בהחלט עם הכאב והחשש של הנציגים החרדים מפגיעה אפשרית בסטטוס קוו היהודי במדינה", כתב אליטוב, "אבל אסור להסכים לשום אמירה פטרונית על הסרת כיפה וחלוקת ציונים על רמה דתית כזו או אחרת. אף אחד מאיתנו לא קיבל הרשאה מאלוקים להרחיק יהודים מעולמות של אמונה ומצוות".

יוסי אליטוב: "אסור להסכים לשום אמירה פטרונית על הסרת כיפה וחלוקת ציונים על רמה דתית כזו או אחרת. אף אחד מאיתנו לא קיבל הרשאה מאלוקים להרחיק יהודים מעולמות של אמונה ומצוות"

האיבה בין החרדים והדתיים הלאומיים עמוקה, ויש לה שורשים היסטוריים שקשורים ביחס לציונות ולמדינת ישראל. איתרע מזלו של בנט והוא האיש שעומד היום מול כל החזית החרדית (בנאומים של דרעי, גפני וליצמן לא שמענו מילה על לפיד וליברמן).

אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן במסיבת עיתונאים של הסיעות החרדיות בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן במסיבת עיתונאים של הסיעות החרדיות בכנסת, 8 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בנט רמז אתמול כי הכעס הוא בעצם על ההחלטה הצפויה של הממשלה בראשותו להקים ועדת חקירה ממלכתית על אסון הר מירון. הוא צודק. החשש האישי מדבר כאן, וגם הוא גורר את הצמרת הפוליטית החרדית לאיבוד עשתונות טוטאלי.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אין קשר לתורה או יראת שמיים. הכל זה כוח ועוד כוח. גפני יושב על השיבר של ועדת הכספים ובכל הזדמנות שיכול הוא שותה מעט עבור הארגונים ששלחו אותו. כמות הכסף הסמוי שעובר למזגר הוא לא בתמיכות ... המשך קריאה

אין קשר לתורה או יראת שמיים. הכל זה כוח ועוד כוח. גפני יושב על השיבר של ועדת הכספים ובכל הזדמנות שיכול הוא שותה מעט עבור הארגונים ששלחו אותו. כמות הכסף הסמוי שעובר למזגר הוא לא בתמיכות הישירות אלא בפטורים מארנונה או תשלום מצחיק של 60 לגן

החרדים הם נטל כלכלי שהולך וגדל עם קצב הילודה המהיר במגזר, זה בא על חשבון כל המערכות האחרות במדינה, חינוך, בריאות, פקקים, שירותי ביטחון פנים... הם מתנהגים כמו גוף נפרד שלא צריך לעבוד, לא... המשך קריאה

החרדים הם נטל כלכלי שהולך וגדל עם קצב הילודה המהיר במגזר, זה בא על חשבון כל המערכות האחרות במדינה, חינוך, בריאות, פקקים, שירותי ביטחון פנים… הם מתנהגים כמו גוף נפרד שלא צריך לעבוד, לא צריך לשרת (הדם שלהם יקר משלי או ילדי?). מקבלים תקציבים אדירים ומתנהגים כמו פטרונים על מי ומה יהודי. הם קונים אויבים בקצב מסחרר. לדעתי הפיצוף בדרך וכשיבוא זו תהיה ממש מלחמה בין חרדים לכל השאר.

החרדים מצויים בסינדרום שטוקהולם. הפכו הם ונתניהו לאחד. הם שבויים, לא מסוגלים לא לרצות את הבוס ולסור למרותו. וביבי בועט ונושך אז הם יכולים יותר. בנט ולפיד למעשה משחררים אותם מהתלות בנתני... המשך קריאה

החרדים מצויים בסינדרום שטוקהולם. הפכו הם ונתניהו לאחד. הם שבויים, לא מסוגלים לא לרצות את הבוס ולסור למרותו. וביבי בועט ונושך אז הם יכולים יותר. בנט ולפיד למעשה משחררים אותם מהתלות בנתניהו, בנט מציל אותם מעצמם

עוד 670 מילים ו-5 תגובות
סגירה