נעמה עידן (צילום: אריק סולטן)
אריק סולטן

נעמה עידן: "עייפתי ממלחמות"

ביהמ"ש נענה לבקשת השבועון החרדי "יום ליום" ומינה לו מפרק זמני ● העיתון, שהיה שייך בעבר לש"ס, נקלע לקשיים ונמכר לפני שנתיים לפרסומאית החרדית נעמה עידן, אך לא התרומם כלכלית ● עידן לזמן ישראל: "חשוב שהעיתון ימשיך לפעול, גם אם הוא לא יהיה בבעלותי"

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עירית וינברג נוטוביץ, נענתה לבקשת חברת "יום ליום" שבבעלות נעמה עידן, ומינתה היום (ראשון) את עו"ד אורי גיל כמפרק הזמני של החברה, והסמיכה אותו לבחון את כדאיות הפעלתה.

השבועון שמוציאה החברה נקלע לקשיים לאחר שש"ס מכרה אותו והקימה עיתון מתחרה, "הדרך", שגזל מ"יום ליום" חלק גדול מקוראיו. הבקשה לפירוק החברה הוגשה על ידי "הדפוס החדש", שעבד עם העיתון והוא חב לו 700 אלף שקלים.

גליון העיתון
גליון העיתון "יום ליום"

בבקשת הפירוק שהגיש "יום ליום" נכתב: "בשנתיים האחרונות נוצר קושי בניהול עסקי החברה, לאור הוצאת העיתון המתחרה בידי ש"ס וביטול מספר עצום של מנויים, כגון עובדי רשת מעיין החינוך התורני שבבעלות ש"ס".

עוד נכתב בבקשה כי: "ביולי האחרון הגיש נושה בקשה למתן צו פירוק כנגד העיתון, ולאחר שבקשת הפירוק פורסמה הידרדרו עוד יותר עסקי העיתון, שכן נוצר חשש אצל כל הגורמים הקשורים לעיתון להמשך קיום העיתון כעסק חי.

"החברה מעריכה כי ניתן למכור את עסקי העיתון בסכום אשר יביא להחזר לנושים בשיעור של עשרות אחוזים. המותג 'יום ליום' חזק וידוע, וייתכן מאוד שיהיה גורם שיהיה מעוניין להשתלט על כלי תקשורת פעיל, לחזקו ולהפעילו".

"במשך שנתיים נלחמתי"

נעמה עידן אמרה היום בתגובה לזמן ישראל, כי "במשך שנתיים נלחמתי לייצר עיתונות חרדית מקצועית שמכבדת נשים ורבנים ופועלת על פי אתיקה עיתונאית, מביא תמונה רחבה של המציאות, אבל עייפתי ממלחמות".

היא הוסיפה, כי "אני לא רואה הגיון עסקי בפירוק החברה כי כשהחברה מפורקת אף אחד לא יקבל כסף, במקרה הטוב מקבלים 10%.

נעמה עידן: "הדבר החשוב ביותר הוא שהעיתון ימשיך לפעול, ולכן ביקשתי מבית המשפט למנות כבר עכשיו מפרק זמני שיוכל לקדם את מכירת החברה"

"אני מבינה שהאינטרס של הספק הוא לא לקבל כסף אלא אינטרס אחר. אני חושבת שהדבר החשוב ביותר הוא שהעיתון ימשיך לפעול, ולכן ביקשתי מבית המשפט למנות כבר עכשיו מפרק זמני שיוכל לקדם את מכירת החברה".

התייאשת ואת מעדיפה שמישהו אחר ימשיך אותך?

"אני חושבת שחשוב שהעיתון ימשיך לפעול, גם אם הוא לא יהיה בבעלותי. אני מאמינה שאם יהיה כונס נכסים שהוא גורם ניטרלי הוא יוכל לקדם את הנושא של מכירת החברה בצורה הטובה ביותר".

בימים אלה העיתון ממשיך לצאת כסדרו, לבקשת המפרק הזמני. עידן הוסיפה, כי "אני רוצה לעזור למפרק ועושה כל מאמץ להוציא את העיתון גם בימים קשים אלה. אנחנו עוברים יום ביומו ולא מתכננים קדימה".

מו
מו"ל "יום ליום", נעמה עידן (צילום: אריק סולטן)

עובדיה יוסף הקים

"יום ליום" הוקם על ידי הרב עובדיה יוסף ב-1993 כביטאון תנועת ש"ס, ולאחר שנקלע לקשיים הפך לשבועון. בשנת 2003 נרכש על ידי איל ההון קובי מימון ונוהל על ידי איש העסקים בועז אברהמי.

בשנת 2017 נקלע השבועון לקשיים והוצע למכירה בשנית, ולבסוף נמכר לאשת העסקים החרדית נעמה עידן, קרובת משפחתו של מימון. זמן קצר לאחר שנודעה כוונתה של עידן לרכוש את השבועון, הודיע דרעי על הקמת עיתון מתחרה משלו בשם "הדרך".

בראיון ל"זמן ישראל" שפורסם בתחילת החודש אמרה עידן "בניגוד ל'הדרך', שהוא בטאון של ש"ס, 'יום ליום' הוא עיתון אמיתי, ללא מימון מפלגתי או הטיה פוליטית. ש"ס עדיין מחזיקים במניות, כך שהם יכולים להתערב בהחלטות ניהוליות, אבל אין להם השפעה על התוכן".

העיתונים ממשיכים לשלוט במגזר החרדי. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
העיתונים ממשיכים לשלוט במגזר החרדי. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

בראיון סיפרה עידן שמאז הרכישה היא סובלת מהתנכלויות ואיומים מצד גורמים בש"ס ובקהילה החרדית, וסיפרה שרשת החינוך התורני של ש"ס כבר ביטלה 2,000 מנויים למורים שלה, אבל הביעה אופטימיות ביחס לעתיד העיתון.

עידן אמרה אז: "יש לנו כמה אלפי מנויים, והמספר מגיע לסדר גודל של מספר המנויים בכל עיתון במגזר. כל המגזר כולו הוא כמיליון איש, ויש שמונה עיתונים בתשלום. ההכנסה העיקרית היא כמובן המנויים, שמשלמים 15 שקל בשבוע עבור עיתון, וכן מפרסום".

עוד 529 מילים
סגירה