שלטים של הרבי מלובביץ' שנתלו בצפון, ספטמבר 2022 (צילום: ללא קרדיט)
ללא קרדיט

משיח לא בא, משיח גם לא מנקה

מערכה שקטה מתנהלת לאחרונה בצידי הכבישים בגליל: מדבקות עם דיוקנו של הרבי מלובביץ' הוטבעו על מאות שלטי דרכים ● בתגובה, פעילי סביבה צבעו אותן בלבן ● ואיפה נתיבי ישראל, שאחראית על הכבישים והשילוט? "נפעל להסרת המפגעים במיידי" ● הבוקר החברה כבר החלה בהסרת המדבקות

ספק אם המטיילים הרבים שפקדו את כבישי הצפון במהלך החג מודעים למערכה שניטשת בצידי הדרכים, שיש מי שכבר כינה אותה "מלחמת השלטים הגדולה".

פעילי סביבה שמתגוררים בגליל הבחינו כי בחודשים האחרונים עוד ועוד שלטים בכבישים הבינעירוניים מתכסים במדבקות עם דיוקנו של הרבי מלובביץ' שמלווה בכיתוב "יחי המלך המשיח".

"מדובר במאות שלטים שמתרבים במהירות", אומר אחד הפעילים, "במזרח הכינרת יש מדבקה כמעט על כל שלט. לפני זה עשו מאמץ לתלות דגלים של המשיח על תחנות האוטובוס אבל זה נפסק ומאז התחיל גל המדבקות.

שלטים של הרבי מלובביץ' שנתלו בצפון, ספטמבר 2022 (צילום: ללא קרדיט)
שלטים של הרבי מלובביץ' שנתלו בצפון, ספטמבר 2022 (צילום: ללא קרדיט)

"מעבר לעובדה שזה עלול ליצור בעיות בטיחות, מדובר בוונדליזם לשמו, השחתה של רכוש הרבים וכיעור של המרחב הציבורי במטרה להעביר מסר שלא כל הציבור מעוניין בו".

"מעבר לעובדה שזה עלול ליצור בעיות בטיחות, מדובר בוונדליזם לשמו, השחתה של רכוש הרבים וכיעור של המרחב הציבורי במטרה להעביר מסר שלא כל הציבור מעוניין בו"

השילוט בכבישים המהירים שייך לחברת "נתיבי ישראל", אבל הפעילים אינם תולים הרבה תקוות בכך שהיא תעשה מעשה. "ההסרה של המדבקות האלה כמעט בלתי אפשרית", אומר גורם במערכת שמכיר היטב את הנושא, "ולנסות לתפוס בזמן אמת את מי שמדביק אותן זה כמו לרדוף אחרי הרוח.

"אם תפתח קריאה במוקד הסיור של נתיבי ישראל (2120*) ניידת סיור תגיע במהירות, אבל הם די חסרי אונים. עכשיו בתקופת בחירות יש גם הרבה שלטי תעמולה והם עסוקים בהסרתם ולא פעם זה כרוך בהתעמתות עם הפעילים. חוץ מלהגיש כתבי אישום נגד מי שמשחיתים את השלטים אין הרבה מה לעשות, אבל לך תשים עליהם יד".

פעילים צבעו את שלטי הרבי מלובביץ' בלבן, ספטמבר 2022 (צילום: ללא קרדיט)
פעילים צבעו את שלטי הרבי מלובביץ' בלבן, ספטמבר 2022 (צילום: ללא קרדיט)

פעילי הסביבה, שלתחושתם אין להם כתובת, החליטו לקחת את החוק בידיים ובשעת בוקר מוקדמת של השבת האחרונה הצטיידו במברשות ובדליים עם צבע ויצאו למבצע בו צבעו בלבן את המדבקות שהודבקו על לא פחות מ-155 שלטים באזור שבין עפולה לכינרת.

"אם אנחנו הצלחנו לצבוע במשך ארבע שעות יותר מ-150 שלטים", אומר אחד הפעילים, "זה אומר שנתיבי ישראל יכולים לטפל בכל השלטים בצפון בתוך יומיים".

הפעיל מודה שהוא אינו חש בנוח עם התפקיד שהוא וחבריו לקחו על עצמם: "אני תוהה אם נהגנו בסדר או שגם אנחנו בעצם מצטרפים להשחתה של המרחב הציבורי. מצד שני, כרגע המדבקות תופסות שליש מהשלט – אם אף אחד לא יעשה כלום, בעוד כמה חודשים אי אפשר יהיה לראות את השלטים בכלל".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: "לא מוכרת 'תופעה' כזאת. עם פנייתכם, תפעל חטיבת האחזקה של החברה לקיים סיור בדגש על הכבישים במרחב צפון ותפעל להסרת המפגעים במיידי".

הבוקר, אחרי שנמסרה התגובה, נתיבי ישראל כבר שלחו תמונות מהשטח פעילות להסרת המדבקות:

פעולת הסרת מדבקות של נתיבי ישראל בכבישי הצפון, 28 בספטמבר 2022 (צילום: נתיבי ישראל)
פעולת הסרת מדבקות של נתיבי ישראל בכבישי הצפון, 28 בספטמבר 2022 (צילום: נתיבי ישראל)

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
אתם פשוט אנטישמים ונגד ביאת המשיח! יש נבואה שא- אנחנו דור הגאולה וב- שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור שהמשיח מגיע ואת זהותו, יש סימנים ברמבם (שהוא הפוסק היחיד והראשון שמדבר בהרחבה על ביאת המ... המשך קריאה

אתם פשוט אנטישמים ונגד ביאת המשיח! יש נבואה שא- אנחנו דור הגאולה וב- שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור שהמשיח מגיע ואת זהותו, יש סימנים ברמבם (שהוא הפוסק היחיד והראשון שמדבר בהרחבה על ביאת המשיח) מי זה המשיח וכולם התקיימו ברבי שליטא מלובביץ'! וגם אם אתם טוענים שהוא נפטר ח"ו אז תדעו שרשום בגמרא שהמשיח יכול להיות מן המתים! וחוץ מזה כשמשה רבינו עלה לקבל את התורה השטן הראה להם שהוא מת ולמחרת משה הגיע, ורשום בזוהר שבדור הגאולה יהיה את אותו ניסיון! ויש עוד הוכחות לזה שהוא חי בקישור הבא:
https://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%97%D7%99_%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%9D_(%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5)
וכן בקישור הבא:
https://chabad.info/blogs/490778/
וכל מי שרוצה יכול פשוט לרשום בגוגל "חי וקיים ללא שינוי דגניזה"

תכלס אין על הרבי של חב"ד פגשתי אותם בהודו, אפריקה, מקסיקו, פרו, גואטמלה נויזילנד אני יכול למנות פה עוד הרבה.. עושים עבודת קודש של ממש סה"כ תלו כמה תמונות של הרב הצדיק הזה שעושה כל כך ט... המשך קריאה

תכלס אין על הרבי של חב"ד
פגשתי אותם בהודו, אפריקה, מקסיקו, פרו, גואטמלה נויזילנד אני יכול למנות פה עוד הרבה..
עושים עבודת קודש של ממש
סה"כ תלו כמה תמונות של הרב הצדיק הזה שעושה כל כך טוב לעם שלנו
ואתה יודע מה זה מלך ישראל זה מלך המשיח
הרבי מלובביץ אני אוהב אותך

התורה במהותה טהורה וגאונית בדרכה לבנות חברה בריאה שדואגת לכדה"א ומכבדת אותו - ואת האלוהות (הכח/ההיגיון, המנהל את העניינים). עצוב ומכוער שביבי ודרעי עושים שימוש בדבר לצרכים אגואיסטיים. ת... המשך קריאה

התורה במהותה טהורה וגאונית בדרכה לבנות חברה בריאה שדואגת לכדה"א ומכבדת אותו – ואת האלוהות (הכח/ההיגיון, המנהל את העניינים). עצוב ומכוער שביבי ודרעי עושים שימוש בדבר לצרכים אגואיסטיים. תשלום על 'שקר בנפשו' הוא בנפש, בתוך הבית, במשפחה. ככה זה

עוד 374 מילים ו-6 תגובות
סגירה