אם נתניהו לא ישיג 61 מנדטים, הוא ימשיך לנהל את הליכוד - מחוץ לממשלה

פרסום ראשון בכירים בליכוד מתכוננים לאפשרות שהגוש התומך בנתניהו לא ישיג את הרוב המיוחל בבחירות בעוד חודש ● יוזמה חדשה נרקמת בימים אלה, לפיה נתניהו יישאר יו"ר הליכוד וחבר בכיר בכנסת, אבל לא ישב בממשלת אחדות שתקום עם המחנה הממלכתי ● גנץ, לפי היוזמה, יכהן כרה"מ ברוטציה עם נציג הליכוד שייבחר על ידי נתניהו ● ליוזמה כבר יש התנגדויות, בפרט במחנה ניר ברקת

בנימין נתניהו מגיע לטקס השקת שכונה חדשה בהתנחלות בית אל, 12 ביולי 2022 (צילום: שריה דיאמנט/פלאש90)
שריה דיאמנט/פלאש90
בנימין נתניהו מגיע לטקס השקת שכונה חדשה בהתנחלות בית אל, 12 ביולי 2022

חודש בדיוק לפני הבחירות והשיח המרכזי בימין ובליכוד הוא על האפשרות הריאלית שבנימין נתניהו לא יצליח להשיג 61 מנדטים בבחירות בנובמבר ויעמוד שוב בפני שוקת שבורה, ללא רוב המיוחל.

רוב הסקרים עדיין נגד נתניהו, למרות המאמצים הגדולים שהוא עושה בשטח – המסעות מעיר לעיר, האירועים והסרטונים הוויראליים. ובינתיים, מאחורי גבו של נתניהו מתנהלת פעילות נמרצת לקראת ה-2 בנובמבר, אם אכן התברר שגם הפעם אין הכרעה בקלפי.

בכירים בליכוד מריצים יוזמה חדשה, מתוך הנחה שנתניהו לא יצליח להקים את הממשלה הבאה. לפי היוזמה הזו נתניהו יישאר יו"ר הליכוד, יהיה חבר בכיר בכנסת הבאה, אבל לא יהיה חבר בממשלת אחדות שתקום עם המחנה הממלכתי, המפלגות החרדיות ואולי שותפים נוספים.

לפי התוכנית הזו, בממשלה האחדות שתקום יכהן ראש ממשלה מהליכוד, שאותו יבחר נתניהו. ראש הממשלה הזה יהפוך להיות חליפי אחרי תקופה רוטציונית שיסוכם עליה עם השותף הבכיר, בני גנץ.

לפי התוכנית הזו, בממשלה האחדות שתקום יכהן ראש ממשלה מהליכוד, שאותו יבחר נתניהו. ראש הממשלה הזה יהפוך להיות חליפי אחרי תקופה רוטציונית שיסוכם עליה עם השותף הבכיר, בני גנץ

בממשלה הזו יכהנו 12-10 שרים מהליכוד, ואחרי שהם יתפטרו במסגרת החוק הנורווגי ייכנסו לכנסת מחליפים שיגיעו עד העשירייה הרביעית ברשימה, מה שיגביר את ההשפעה ואת מוטת הכנפיים של הליכוד בממשלה ובכנסת.

"זה הפתרון הכי טוב", אומר לזמן ישראל חבר כנסת בכיר בליכוד שתומך ביוזמה, "אף אחד לא רוצה בחירות שישיות. נתניהו עצמו לא ירצה שהבחירות הבאות יהיו על שמו ובאשמתו, ועד אז יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה. מצד שני הוא לא רוצה ללכת הביתה. אנחנו נגיע להסכמה עם כולם שנתניהו יהיה יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת.

"נתניהו גם יישאר יו"ר הליכוד ויבחר את השרים, כאילו שזכה בבחירות. הוא יוכל להמשיך ולנהל את המשפט שלו. זה לא ענייננו. החיכוך היחידי יהיה על זהות ראש הממשלה החליפי. יריב לוין יכול להיות מועמד מוסכם, כי הוא גם זכה במקום הראשון בפריימריז, אבל לא בטוח שבכירים כמו ניר ברקת או ישראל כ"ץ יסכימו שהוא יוקפץ מעליהם, גם אם מדובר בתפקיד זמני".

"נתניהו יישאר יו"ר הליכוד ויבחר את השרים, כאילו שזכה בבחירות. הוא יוכל להמשיך ולנהל את המשפט שלו. זה לא ענייננו. החיכוך היחידי יהיה על זהות ראש הממשלה החליפי"

"נתניהו יכוון את עבודת השרים מחוץ לממשלה", מסכם חבר הכנסת את היוזמה, "בדיוק כמו אריה דרעי, בתקופה שנמנע ממנו להיות שר. השאלה היא האם גנץ וחבריו יסמכו את ידיהם על מהלך מורכב כזה, ולא יחששו מעוד תרגיל של נתניהו. אני חושב שכן. מה שאולי ישכנע אותם זה שבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר לא יהיו בהכרח בממשלה כזו".

בנימין נתניהו במשאית ה"ביבי בא" מאחורי זכוכית משוריינת, בעת ארוע בחירות בדרום תל אביב, 7 בספטמבר 2022 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בנימין נתניהו במשאית ה"ביבי בא" מאחורי זכוכית משוריינת, בעת ארוע בחירות בדרום תל אביב, 7 בספטמבר 2022 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

ליוזמה המדוברת בליכוד יש כבר מתנגדים. מקורבים לניר ברקת דורשים בפורומים שונים לקיים פריימריז לראשות הליכוד אם נתניהו לא יצליח להשיג 61 מנדטים.

מקורב פוליטי לניר ברקת אמר אתמול לזמן ישראל: "בצמרת הליכוד, ואני מדבר עם כולם, לא רוצים בחירות שישיות. זה כבר לא יהיה יותר. אם נתניהו לא ישיג רוב, אנחנו נדרוש פריימריז חדשים. זו לא מונרכיה שבה הוא מעביר את השרביט ליורש. בפריימריז כאלה ניר ברקת ינצח את כולם בפער גדול".

"בצמרת הליכוד לא רוצים בחירות שישיות. זה כבר לא יהיה יותר. אם נתניהו לא ישיג רוב, אנחנו נדרוש פריימריז חדשים. זו לא מונרכיה שבה הוא מעביר את השרביט ליורש"

ואם נתניהו עצמו ישתתף בפריימריז הללו, הוא ינצח בפער גדול.
"נתניהו לא ישתתף בפריימריז נוספים בליכוד אם הוא ייכשל".

הרחש-בחש בנושא לא נפסק לרגע. בכיר בליכוד טלפן אליי אמש וסיפר על פגישה שהתקיימה בין יריב לוין (ליכוד), זאב אלקין (המחנה הממלכתי) ויצחק פינדרוס (יהדות התורה), ובה נדונו כל התסריטים הללו.

כל השלושה מכחישים בתוקף כי התקיימה פגישה כזו, אבל הקונספירציות רצות כל הזמן. פינדרוס עצמו אמר אתמול לזמן ישראל: "אם נתניהו לא ישיג 61 חברי כנסת אנחנו הולכים לבחירות שישיות, נקודה".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
נו באמת הכתב של הכתבה הזאת "שלום ירושלמי" ידוע כשנוא מזרחיים, שונא ליכודניקים, ושנוא ימניים, שנאתו לביבי בפרט ידועה לכל. אין שום יוזמה כזאת בטח לא הזויה כזאת, כל מחנה הימין כולו כגוש ... המשך קריאה

נו באמת הכתב של הכתבה הזאת "שלום ירושלמי" ידוע כשנוא מזרחיים, שונא ליכודניקים, ושנוא ימניים, שנאתו לביבי בפרט ידועה לכל.
אין שום יוזמה כזאת בטח לא הזויה כזאת, כל מחנה הימין כולו כגוש אחד מאוחדים לניצחון בבחירות.
רוב העם היהודי כולו מאוחדים בתמיכה בנתניהו לראשות הממשלה.
נמאס מכתבים ועיתונאים חסרי אחריות שמפלגים מסיתים ומלבים שנאה בעם.

גבינה שווצרית. 1. גנץ הוא חמור אבל ללכת לישון עם מדבדב (לוין) מצד אחד ופוטין (ביבי) עושה לו כפיות מהצד השני. אני לא יודע אם גנץ כל כך מטומטם. 2. זה אומר שהמשפט ממשיך כרגיל. הלו! אנחנו ה... המשך קריאה

גבינה שווצרית. 1. גנץ הוא חמור אבל ללכת לישון עם מדבדב (לוין) מצד אחד ופוטין (ביבי) עושה לו כפיות מהצד השני. אני לא יודע אם גנץ כל כך מטומטם. 2. זה אומר שהמשפט ממשיך כרגיל. הלו! אנחנו הולכים ל 5 בחירות רק בגלל המשפט. פתאום ביבי מסכים ללכת למעשיהו? ואם כן אז בשביל מה כל הבלגן של יריב לוין. 3. עם גנץ ובלי בן גביר החלפנו 13 מנדטים ב 13 מנדטים. מאיפה ה 61. 4. ברקת ישראל כץ (כפי שכן הוזכר במאמר). 5. אנחנו מדברים על ביבי, הנחת עבודה – עוד ספין חולני לשום מקום בלי קמצוץ של רצינות/כנות. לסיכום – ישנם כאן 5 מכשולים יותר מסבירים, שכל אחד מהם מרסק את הספין המטורלל הזה. ספין כדי שעוד שבוע נשכח ממיירון, מהצוללות, מאלימות הערסים שכירי הגועל של הפסיכופט

ביבי זה הסכנה הכי גדולה: התמונה בבית משפט והוא נואם וחסידיו עם מסכות, רצח רבין, המשפטים, הצוללות, מכתב הקליעים לבנט, הטרור של בןיהודה/זרקא/אמסלם וכו'/הרצון להשמיד ת'מדינה ועוד ועוד - כל... המשך קריאה

ביבי זה הסכנה הכי גדולה: התמונה בבית משפט והוא נואם וחסידיו עם מסכות, רצח רבין, המשפטים, הצוללות, מכתב הקליעים לבנט, הטרור של בןיהודה/זרקא/אמסלם וכו'/הרצון להשמיד ת'מדינה ועוד ועוד – כלא, עד מותו!

עוד 563 מילים ו-5 תגובות
סגירה