בצלאל אביקם
הזמן של
בצלאל אביקם

סוציאל דמוקרט ליברלי

התעצמות בן גביר וסמוטריץ היא על חשבון מרכיבים אחרים במחנה הימין. כל ההזויים המשיחיים מתקבצים למקום אחד. בבחירות הבאות הם יעברו אחר כבוד לאופוזיציה. לא היה ולא יהיה לקיצונים האלה מקום בש... המשך קריאה

התעצמות בן גביר וסמוטריץ היא על חשבון מרכיבים אחרים במחנה הימין. כל ההזויים המשיחיים מתקבצים למקום אחד. בבחירות הבאות הם יעברו אחר כבוד לאופוזיציה. לא היה ולא יהיה לקיצונים האלה מקום בשום ממשלה נורמלית בישראל. הממשלה הזו לא נורמלית והיא בגלל נאשם בפלילים שמוכר את המדינה בתמורה לניסיון בריחה ממשפט.
נוציא את נתניהו (בדרך דמוקרטית) מהמשוואה וכל התמונה תשתנה לטובה.

יתכן שנתניהו בהכרה מלאה אבל ההתנכרות למצבו כנאשם בפלילים שהעם איבד בו אמון לא מחלחלת לתודעתו והוא נראה לי מנותק מהמציאות. במקום לפרוש כדי לדאוג לעתידו במקום הנכון (בבית המשפט) הוא בונה... המשך קריאה

יתכן שנתניהו בהכרה מלאה אבל ההתנכרות למצבו כנאשם בפלילים שהעם איבד בו אמון לא מחלחלת לתודעתו והוא נראה לי מנותק מהמציאות.
במקום לפרוש כדי לדאוג לעתידו במקום הנכון (בבית המשפט) הוא בונה מגדלים באויר שרובו של העם מפרש כאיבוד שליטה ודעת ולכן ברח ממנו.

פעם, לפני מאות שנים, שמרו שבת באופן קיצוני עד כדי איסור להלחם על החיים בשבת. כך נטבחו 1500 יהודים שהתחבאו בהרי יהודה, נשים תינוקות זקנים וגברים. המקבים הבינו שככה לא ישאר עם ותיקנו את ה... המשך קריאה

פעם, לפני מאות שנים, שמרו שבת באופן קיצוני עד כדי איסור להלחם על החיים בשבת. כך נטבחו 1500 יהודים שהתחבאו בהרי יהודה, נשים תינוקות זקנים וגברים. המקבים הבינו שככה לא ישאר עם ותיקנו את העיוות.
אבל כיום, החילונים הם המקבים והחרדים הם החרדים לשרת. אז אנו המקבים צריכים לשנות את הכללים. בהידברות. על בסיס הסכמה על הפרדת הדת מהמדינה ושיוויון בנטל ובזכויות. אין אופציה אחרת.

אני לא רואה איך ישראל תוכל לסבול נוכחות של חיזזבאללה עם כל הרקטות המדויקות שלהן יושבות מעבר לליטני. גם משם זה איום. הבעיה העיקרית של ישראל כרגע הם הבחירות הקרובות בארה"ב שמגבילות התערבו... המשך קריאה

אני לא רואה איך ישראל תוכל לסבול נוכחות של חיזזבאללה עם כל הרקטות המדויקות שלהן יושבות מעבר לליטני. גם משם זה איום. הבעיה העיקרית של ישראל כרגע הם הבחירות הקרובות בארה"ב שמגבילות התערבות אמריקאית. אם ביידן ינצח, הלך על החיזבאללה. עד אז נושאת המטוסים שהוצבה מול חופי בירות מתבקשת לא לזוז משם.

בשוך הקרבות, עם פירוקה של ממשלת החירום, המדינה תשותק עד שהנאשם בפלילים, (ונאשם גם בפילוג ושיסוי חברתי ובהעצמת החמאס) יתפטר.
צודק לחלוטין . אבל אין יאוש וגם אם השקרן המסית הזה ינצח ,אמשיך להלחם בו עד שיובס.חוקית. איזה פראיירים אנחנו ,אבל ננצח אותו בדרך חוקית ודמוקרטית .
במקרה ונתניהו מקבל 61 מנדטים ,מחירי הדירות ברחוב בלפור בירושלים ירדו בצורה תלולה. ההפגנות יטריפו לשכנים את הראש. כל יום ולילה הפגנות.
יתכן שההנהגה הישראלית מסכימה עם כל הנ"ל.רק נניח. אבל מתפקידה לזעוק ולהעיר על מה שנראה כראוי לשיפור בהסכם. ואם אחרי הכל יש עדיין פתח לסיכון ,אז ישראל חייבת להתנגד. איראן חייבת להבין שאנ... המשך קריאה

יתכן שההנהגה הישראלית מסכימה עם כל הנ"ל.רק נניח. אבל מתפקידה לזעוק ולהעיר על מה שנראה כראוי לשיפור בהסכם. ואם אחרי הכל יש עדיין פתח לסיכון ,אז ישראל חייבת להתנגד.
איראן חייבת להבין שאנחנו יושבים עליה כל הזמן ומנטרים את פעולותיה .סוג של הרתעה.
מעניין שד"ר גולדברג טוען שבכל מקרה ,מלחמה אף פעם לא היתה על הפרק .עולה השאלה מה הוא האינטרס האמיתי של הסכמי אברהם .רק לקבל נשק מתקדם ולעשות עסקים עם ישראל?
קשה להתווכח עם מומחה לאיראן כי אין לי את הכלים שיש למומחה אבל ברור לי כמומחה לעם ישראל שבמקרה של הסכמה רחבה ומוחלטת מלחמת אין ברירה תפתח ועוד איך.
אין ספק שאם איראן תזנח את הגרעין ,הולך להיות פה מאד נחמד מכל הבחינות אבל ה"אם" הזה יכול להרוג אותנו.

אין ספק שגנץ,בנט וראש הממשלה לפיד,הראו את הדרך הנכונה לציבור. כעת,כשהחמאס והג'יהאד הובסו לגמרי,זה הזמן לפיתרון מדיני שנתניהו לא מסוגל לו.
סגירה
בחזרה לכתבה