מעקב זמן ישראל: שביתה בבית ספר המריבה בעפולה

בשבוע שעבר חשף זמן ישראל כי בשטח ביה"ס "נעים הליכות" בעפולה קודמה בניית ישיבה של ש"ס - לכאורה, ללא אישורים מתאימים ● התלמידים הועברו למבנה אחר, אך הלימודים שם הושבתו ● ההורים: "במקום כיתות, קיבלנו מקלטים מסריחים" ● עיריית עפולה: "ההנהלה עושה פוליטיקה על גב הילדים"

הפגנה בקרית גת נגד המהפכה המשטרית (צילום: פעילי מחאה בקרית גת)
פעילי מחאה בקרית גת
הפגנה בקרית גת נגד המהפכה המשטרית

120 תלמידי בית הספר הממלכתי-חרדי "נעים הליכות" בעפולה שבתו אתמול (ראשון) ולא פתחו את שנת הלימודים, במחאה נגד מה שוועד ההורים שם מכנה "פגיעה מכוונת בתלמידים ואפליה על רקע פוליטי".

לטענת ההורים, חלק מהכיתות אליהן שובצו התלמידים אינן ראויות ללימוד, וסובלות מרטיבות, ריח רע, רצפות שבורות, תשתיות רקובות, מחסור במזגנים ועוד. תלמידי בית הספר סירבו להגיע לכיתות, ובמקום זאת קיימו אתמול הפגנות בחזית בניין עיריית עפולה – בבוקר ואחר הצהריים.

בתחקיר "זמן ישראל" שפורסם בשבוע שעבר, נחשף כי "נעים הליכות" הפך להיות כלי במאבק בין זרמים שונים במועצה, לאחר שבשטח בית הספר החלה בבניית ישיבה המקורבת לש"ס – לכאורה, ללא אישורים מתאימים.

הורי התלמידים וגורמים בהנהלת בית הספר התלוננו למשרד החינוך על כוונה להפוך את בית הספר לחלק מזרם "מעיין החינוך התורני" של ש"ס במקום הזרם הממלכתי-חרדי, שאליו השתייך בית הספר קודם לכן. לטענתם, המהלך נעשה כחלק מהרצון לרצות שותפות קואליציוניות בעירייה ואת שר הפנים אריה דרעי.

בית הספר נעים הליכות, עפולה
בית הספר נעים הליכות, עפולה

משרד החינוך פסק בסופו של דבר כי בית הספר יישאר ממלכתי-חרדי, ויעבור למבנה אחר, בעוד שבמבנה הישן תימשך הקמתה של הישיבה.

"בשבוע שעבר קיבלנו הודעה ברגע האחרון, שבית הספר שלנו יתמקם בממ"דים של מתחם בית הספר עמל", אומר חבר ועד ההורים עידו בוסקילה.

"וכך נוצרו שני מעמדות: התלמידים של בית ספר 'מרום' לומדים בחלק העליון של המתחם, בכיתות ממוזגות ונעימות, ואנחנו קיבלנו את המקלטים בלי חלונות ועם ריחות טחב. במוצ"ש עוד נעשו ניסיונות להדביק עם פלסטר חלק מהפגמים. נכנסנו פנימה ולא האמנו. איפה הייתם עד עכשיו?".

ההורים טוענים כי ילדיהם מופלים לרעה זה חודשים, עוד משלהי שנת הלימודים הקודמת. "זאת נקמנות לשמה, אין לי מילה אחרת", אומר בוסקילה. "קודם פגעו לנו בהסעות, אחר כך הורידו את השרת, ועכשיו לבית הספר אין אפילו מזכירה. הכל בגלל שהתעקשנו להישאר ממלכתי-חרדי.

"אתם יכולים לתאר לכם כמה אנחנו רוצים שתיפתח שנת הלימודים, הרי בכל משפחה יש לפחות ארבעה-חמישה תלמידים שהוריהם מחכים לשלוח לבית הספר. אבל אנחנו לא נסכים להכניס אותם למבנים של עולם שלישי בשום מצב".

גורם במערכת החינוך בעיר, אשר ביקש לא להזדהות, טוען כי העירייה מתנקמת בהורים על תלונות שהוגשו במשרד החינוך נגד הקמת הישיבה במבנה הקודם, במהלך שנת הלימודים, ונגד הכוונות להעביר את בית הספר לידיים של ש"ס: "זאת נקמה חד וחלק. אם זה לא פוליטי, איך אתם יכולים להסביר שהיו לכם חודשיים לסדר את הכיתות וכך הן נראות? ממשיכים לשחק משחקים פוליטיים סביב החינוך. חבל מאד".

מעיריית עפולה נמסר: "עיריית עפולה פותחת הבוקר בגאווה ובשמחה 156 מוסדות חינוך בעיר. ילדי בית הספר נעים הליכות למדו בשנים האחרונות בתוך ברכה. ראש העיר העביר אותם למבנה של בית ספר עמל, ששירת מאות ואלפי ילדים, לאחר שיפוץ משמעותי. בית הספר נפתח הבוקר והגיעו תלמידים ללמוד בו, אך בהנהלת בית הספר החליטו לעשות פוליטיקה על גב הילדים וחבל".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 421 מילים ו-1 תגובות
סגירה