קמפיין של ארגון המורים נגד בנימין נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)
Miriam Alster/Flash90

טוהר המידות, תחבורה, בריאות, אלימות, עוני, חינוך וחוסר ביטחון ● הנה רשימה חלקית ביותר של דברים שעליהם לא מדברים ביום הזה, שבו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שולט לחלוטין בשיח הציבורי ● דעה

שיח המצלמות כבר גובה מחיר מהציבור הישראלי. השיח הציבורי הוא משאב מוגבל, וכל דקה שבה התקשורת דנה בספין המצלמות, היא דקה שבה לא דנים בנושאים אחרים, חשובים בהרבה לחיים עצמם של תושבי המדינה.

הנה רשימה חלקית ביותר של דברים שעליהם לא מדברים ביום הזה, שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו שולט לחלוטין בשיח הציבורי.

ראשית, העניינים הבוערים של טוהר המידות. נתניהו מצליח לגרום לתקשורת לא לעסוק במשמעויות מרחיקות הלכת של עצם התמודדותו בבחירות של מי שתלויים מעל ראשו שלושה תיקים פליליים חמורים.

לצד התיקים הקרובים להתגבש לכתבי אישום סופיים, יש שלל פרשיות שנתניהו אפילו לא נחקר עליהן, כמו פרשת המניות, מכירת הצוללות המתקדמות למצרים, התערבותו בתקשורת בניגוד להוראת היועץ המשפטי לממשלה, והחזרת הכסף שקיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי.

כל מדריך בתנועת נוער נדרש לתת לחניכיו דוגמה אישית. כך גם מפקדים בצה"ל, מהזוטרים ביותר ועד הבכירים, והדבר נכון גם למורים ומחנכים, למנהלים במגזר הציבורי והפרטי ומעל כולם – להורים. המסר המועבר לאזרחי המדינה מעצם הישארותו בזירה הציבורית של נתניהו, האיש הבכיר ביותר במדינה, הרסני. משמעותו היא ש"נבלות ברשות התורה" היא עניין כשר למהדרין.

השיח הציבורי אינו עוסק בימים אלה גם בחצי מיליון ילדים בסיכון, שחייהם הם סבל מתמשך, וחלק ניכר מהם חווים אלימות יומיומית או מאוימים באלימות בבתיהם.

המסר המועבר לאזרחי המדינה מעצם הישארותו בזירה הציבורית של בנימין נתניהו, האיש הבכיר ביותר במדינה, הוא הרסני

גם יותר מ-150 אלף נשים נפגעות אלימות נותרות ללא קול, וכמותן קשישים עניים, נכים הזוכים לקצבה שאינה מאפשרת חיים בכבוד, וקרוב ל-2 מיליון עניים, שלרבים מהם אין את הכסף הדרוש לטיפולי שיניים נחוצים, כמו האב ובנו שנדקרו השבת בכפר הפלסטיני עזון.

המחיר הגבוה להחריד של טיפולי שיניים בישראל פוגע גם ברבים מאוד מקרב מעמד הביניים, שאינם נזילים מספיק, כדי להרשות אותם לעצמם ברגעי הצורך.

זהו עוד מאפיין של יוקר המחיה המטורף בישראל, הפוגע באזרחים בכל אשר יפנו – במחירי הדיור, המזון, התחבורה, הבריאות, החינוך ועוד שלל שירותים, שחלקם ניתנים במדינות מתקדמות על ידי המדינה.

שיח המצלמות משכיח גם את משבר התחבורה הדרמטי, הגורם מדי שנה לבזבוז של עשרות מיליארדי שקלים למשק ולפגיעה בבריאות הציבור.

איש אינו פנוי לדבר על תקציבים חסרים בעשרות מיליארדים לשדרוג תשתיות, על הכשלים החמורים בפיתוח התחבורה הציבורית, על הפרבור הפוגע קשות באיכות החיים ועל הפערים הגדולים בין פריפריה למרכז ובין עשירים לעניים.

גם שוק העבודה, הסובל מפיגור של 300% בפריון העבודה למול המדינות החזקות בעולם לא זוכה לתשומת הלב הציבורית הראויה ערב בחירות.

ירי הרקטות מעזה העלה שוב לסדר היום את מצבם הקשה של תושבי עוטף עזה, אך זהו שיח עקר וחיוור למול הדרמה הפוליטית

פריון העבודה הנמוך הוא תוצר של מערכת חינוך בינונית לכל היותר, המספקת חינוך מהמעלה הראשונה כמעט אך ורק באזורים חזקים כלכלית. הוא גם תוצר של נסיגת המדינה ממחויבותה בעבר להכשרות מקצועיות רחבות ואיכותיות מספיק לכל מי שנזקק להן. זו אינה הוצאה כי אם השקעה.

ירי הרקטות אתמול (שבת) מרצועת עזה העלה שוב לסדר היום את מצבם הקשה של תושבי עוטף עזה, אך זהו שיח עקר וחיוור למול הדרמה הפוליטית.

אלפי ילדים ומבוגרים הסובלים מפוסט-טראומה אינם זוכים למענה ראוי, ומשלמים מחיר יומיומי כבר על מצבם הנפשי המדורדר.

גם בעלי העסקים בעוטף עזה סובלים מהמצב, עוד יותר מבעלי העסקים הקטנים בשאר הארץ, בהם חקלאים רבים, שגם הם זקוקים נואשות לסיוע.

יותר מכל מלמד שיח המצלמות על האגואיזם של נתניהו, העושה כל מאמץ לגנוב את תשומת הלב הציבורית על חשבונם של מיליוני אזרחים הנזקקים לה הרבה יותר ממנו.

מדינת ישראל כולה משועבדת כבר יותר משנתיים לאינטרס האישי של נתניהו, הפועל לפרק את המוסדות הממלכתיים, שכולם נועדו לשרת את האינטרסים הציבוריים המשותפים לכלל הציבור. גם אם יואשם ויורשע לבסוף, חוסר החמלה של נתניהו יישאר חטאו הגדול ביותר.

עוד 557 מילים
סגירה