לפני כשבועיים מפגינים מתנועת "אחים לנשק" התקיפו מפגינים מ"הגוש נגד הכיבוש" בהפגנה השבועית ברחוב קפלן בתל אביב. העילה הייתה כרזת ענק שהניפו אנשי הגוש נגד הכיבוש, שבה נכתב "חובה להתנגד לטרור המתנחלים".
בתגובה הראשונית לאירוע, תנועת אחים לנשק הרחיקה לכת ולקחה בעלות על המחאה, על הפטריוטיות, ועל אהבת המדינה, תוך האשמת אנשי הגוש נגד הכיבוש שהם מתנגדים לקיומה.
דרור פייטלסון הוא פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית. אספן של כל מיני דברים, ובפרט של נתונים, מספרים, ופסלוני צבים. שואף להקשות על מי שמנסה לרדד ולהטות את השיח הציבורי על ידי טענות בלתי מבוססות והפצת פייק ניוז. מאמין גדול בכך שיכול להיות כאן הרבה יותר טוב.
מישהו יכול לכתוב לי הודעה משמחת ומחממת את הלב? כותבת אישה מודאגת ממרכז הארץ. זה מזכיר לי אמרה בערבית על אנשים מדוכדכים המבקשים מראש הכפר: "ספר משהו משמח – אפילו שקר".
בני אדם השרויים במצוקה זקוקים לעיתים למישהו שישפר את האקלים, יעלה את מצב הרוח ויפיח תקווה. מישהו ללכת אחריו, להאמין ביושרו, לישון בשקט כשיודעים שהוא מצוי על ההגה.
משה בן עטר הוא פובליציסט, מחבר הספר "המסע לישראל האחרת". עסק שנים בתכנון אסטרטגי והיה מנכ״ל המועצה הציונית בישראל, מנהל כפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי, ומנהל המכון למחקר וחינוך בקרן כצנלסון. היה יועצם של כמה שרים ויועץ ליצחק הרצוג.
לאחרונה גיליתי במהלך נסיעה במונית שגם בבת-ים יש רחוב ששמו כ"ט בנובמבר. כבר ידעתי קודם לכן שבירושלים, בהרצליה, אולי גם בערים נוספות יש רחובות הנושאים אותו שם. כידוע, בכ"ט בנובמבר שנת 1947 הוחלט באו"ם על הקמתה של מדינת ישראל.
"עוד יהיו לנו רחובות שייקראו 'ה-7 באוקטובר'", הערתי בלגלוג מריר. ונהג המונית הגיב: "אף אחד לא יסכים לגור ברחוב שזהו שמו".
שלומית טנא היא עיתונאית לשעבר (ב"על המשמר" ובהמשך ב"ידיעות אחרונות")..יוצאת קיבוץ. ב-1981 החלה בסיקור עיתונאי שוטף של הקיבוצים.
הכי אהבתי את הפוזה של מגן העולם החופשי מול הנאצים.
מחולל הפיכה משטרית כדי להחריב את הדמוקרטיה ולהיות דיקטטור, ואז מציג עצמו כמגן הדמוקרטיה והעולם החופשי.
עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.
כרונולוגיה של פרישה בלתי נמנעת
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
תודה לחיים רפאל על ההדגמה היפה של כל מה שכתבתי על הצורך להבחין בין יהודים שונים ובין ערבים שונים, ולאו דוודא בין כלל היהודים לכלל הערבים.
לגופו של עניין, אני לא רואה עצמי מחוייב לחלקים הרעים אצל הערבים. אכן יש כאלה.
אבל כן מאוד מעציב אותי החלקים הרעים בין היהודים.
ובפרפרזה ישירה על מה שכתבת, אם היית תלמיד במסגרות החינוך הדתיות בישראל, מה אפשרויות הבחירה שלך?
התיחסות לבסיס ההסתה של היהדות לעליונות על כל בני האדם האחרים (שיהיו העבדים שלנו, חוטבי עצים ושואבי מים וכו')?
תובנות מכשלונות הממשלה בהענקת לימודי ליבה והכנה לחיים לחרדים תוך השקעת זיליוני שקלים?
זה אצלנו ובאחריותנו. על זה יש לנו השפעה. ועל זה צריך וראוי להלחם. המטרה צריכה להיות השאיפה להיות הכי טובים, לא להשתתף בתחרות מי הכי גרוע.
מה תרומת בסיס האלימות הערבית
כלשעצמה (נרצחים בחברת ערבי ישראל)?
אם היית תלמיד במסגרות החינוך הערביות, מה אפשריות הבחירה שלך?
התייחסות לבסיס ההסתה של האיסלם להשפלת היהדות (בני קופים וחזירים וכו') גם בירדן, מצרים ואירופה?
תובנות מכשלונות ארה"ב ב"חינוך" מדינות ערב תוך השקעת זיליוני $?
מה ההבדל בין מאורעות תרפ"ט, תקופת הפאדאיון לפני 67 וכו'.
אם תכנס לכפר ערבי כמה לא ישתתפו בלינץ'?