איתמר בן גביר, שלמה קרעי ואריאל קלנר מובילים בריקודים את משתתפי כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/לע"מ)
חיים גולדברג/לע"מ
איתמר בן גביר, שלמה קרעי ואריאל קלנר מובילים בריקודים את משתתפי כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024

השד המשיחי יצא סופית מהבקבוק בבנייני האומה

את מה שארע אתמול בבנייני האומה ניתן רק לתאר כטירוף בחסות ממשלת נתניהו ● כמעט מחצית מהקואליציה התייצבה בכנס יחד עם 5,000 פעילי ימין, וכולם קראו לכבוש את עזה ולהפוך אותה לרצועה ארוכה של התנחלויות יהודיות ● השר גולדקנופף נשא נאום לאומני והרתיח את החרדים ● בן גביר ניצח על ריקודי אקסטזה ● שרי הליכוד הובילו את הנאומים ● כהנא אולי לא צדק, אבל הוא בהחלט ניצח ● פרשנות

11 שרים ו-15 חברי כנסת מהקואליציה היו אתמול בכנס המטורף בבנייני האומה, יחד עם 5,000 פעילי ימין שרבים מהם נשארו בחוץ, וכולם קראו לכבוש את עזה ולהפוך אותה לרצועה ארוכה של התנחלויות יהודיות.

חמישה מבין השרים שנכחו ונאמו בכנס הם מהליכוד: חיים כץ, שלמה קרעי, עמיחי שיקלי, עידית סילמן ומאי גולן. שר נוסף, מיקי זוהר, תמך בכנס אך לא הגיע בסופו של דבר לאירוע.

הפוליטיקאים קרנו שם משמחה, שרו ורקדו ובסוף האירוע עלו לבמה כאיש אחד. מפה גדולה של עזה ועליה רשימת ההתנחלויות החדשה ברצועה השקיפה עליהם.

הפוליטיקאים קרנו שם משמחה, שרו ורקדו ובסוף האירוע עלו לבמה כאיש אחד. מפה גדולה של עזה ועליה רשימת ההתנחלויות החדשה ברצועה השקיפה עליהם

כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: שלום ירושלמי)
כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: שלום ירושלמי)

הם חתמו על אמנה מחייבת ביחד עם מאות נציגי משפחות שהפכו אתמול לגרעיני התיישבות ראשונים בשכונת "שערי עזה" (שג'אעיה), "גבעת הרוחות" (שיח' עג'לין), שכונת "שיבת ציון" (זייתון), שכונת "הגדוד העברי" (דרג' תופאח), יש"י (בית חאנון) וכן הלאה.

היו כמובן גם שרי הקבינט המדיני-ביטחוני איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', יחד עם כל שרי הציונות הדתית ועוצמה יהודית. את האווירה הלאומנית המחשמלת ממילא טענו סרטונים מושקעים עם החיילים הלוחמים בעזה, שהעבירו מסרים פוליטיים בלי עכבות וקריאות להתנחל בכל מקום כבוש, והכל על רקע מראות של שכונות ובתים מפוצצים וקורסים, לתשואות הקהל.

את האווירה הלאומנית המחשמלת ממילא טענו סרטונים מושקעים עם החיילים הלוחמים בעזה, שהעבירו מסרים פוליטיים בלי עכבות וקריאות להתנחל בכל מקום כבוש

מי שהפתיע במיוחד היה השר יצחק גולדקנופף מיהדות התורה. החרדים מיהדות התורה על גלגוליה השונים נמנעים לאורך 57 השנים האחרונות, מאז מלחמת ששת הימים, להשתתף בשיח המדיני והביטחוני.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, יושב בין ח"כ נסים ואטורי והשר חיים כץ, בכנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה בירושלים, 28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, יושב בין ח"כ נסים ואטורי והשר חיים כץ, בכנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה בירושלים, 28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

התפיסה החרדית הנהוגה היא שאסור להתגרות באומות העולם ואין לזרז את הגאולה, ואם אנחנו רוצים את חבלי המולדת, נחכה שהקב"ה ייתן לנו אותם ולא נקבע לו סדר יום. זה הוויכוח ההיסטורי של החרדים מול הדתיים הלאומיים, וזו גם הסיבה שאין כמעט התנחלויות חרדיות ביהודה ושומרון וגם לא היו בעזה.

גולדקנופף עצמו נמנע מלשבת בקבינט המדיני-ביטחוני, למרות שקואליציונית היה יכול, בדיוק מהסיבות הללו. אתמול הוא שבר את המסורת החרדית הזו ונשא נאום נלהב שרק מתגרה בבית הדין בהאג, בארצות הברית ובמדינות המערב ומזרז את הגאולה, ועוד בעזה. בנאום שלו הבטיח גולדקנופף לסייע להתנחלויות שיקומו בעזה מתוקף תפקידו כשר הבינוי והשיכון.

גולדקנופף שבר את המסורת החרדית ונשא נאום נלהב שרק מתגרה בבית הדין בהאג, בארצות הברית ובמדינות המערב ומזרז את הגאולה, ועוד בעזה. בנאום שלו הבטיח לסייע להתנחלויות שיקומו בעזה

בעיני פרשנים חרדים ותיקים, הנאום ועצם הנוכחות בכנס של גולדקנופף נראים כמו אירוע משונה ולא ברור. הם מנסים לקשור את הכול למתיחות פנימית בין חסידות גור של גולדקנופף ואגודת ישראל מול דגל התורה, שמאלצת את גולדקנופף למשוך ימינה.

כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/לע"מ)
כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/לע"מ)

הסערה החרדית בעקבות הדברים החלה בלילה. "גולדקנופף מייצג את עצמו ולא את יהדות התורה", מיהרו אתמול להגיב בדגל התורה על הנאום האולטרה-ימני, שדוחף לכיבוש עזה לעולמי עד.

כך או כך, כמעט כל אחד מהפוליטיקאים בכנס בבנייני האומה יכול להפיל את הממשלה, בעיקר ראשי המפלגות. השר איתמר בן גביר קרא שם לראש בממשלה בנימין נתניהו: "אל תחכה עוד 19 שנה, קבל החלטה אמיצה, תחזור הביתה, תעודד הגירה, תחזור לארץ ישראל, תקדם עונש מוות למחבלים". כהנא אולי לא צדק, אבל הוא בהחלט ניצח.

בן גביר קרא לנתניהו: "אל תחכה עוד 19 שנה, קבל החלטה אמיצה, תחזור הביתה, תעודד הגירה, תחזור לארץ ישראל, תקדם עונש מוות למחבלים". כהנא אולי לא צדק, אבל הוא בהחלט ניצח

בן גביר, כמו סמוטריץ' או גולדקנופף, יכול להפוך את הנאום שלו לאולטימטום. 'אין התנחלות בעזה -אין ממשלה בישראל', הוא יאמר. מה נתניהו יוכל לעשות ברגע הזה, שנראה אתמול בבנייני האומה כל כך קרוב?

איתמר בן גביר, שלמה קרעי ואריאל קלנר מובילים בריקודים את משתתפי כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/לע"מ)
איתמר בן גביר, שלמה קרעי ואריאל קלנר מובילים בריקודים את משתתפי כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/לע"מ)

בינתיים זה לא קורה ולא יקרה כל כך מהר. אנחנו עדיין רחוקים מהיום שאחרי המלחמה שאיש לא יודע מתי היא תיגמר. כיבוש עזה מעורר חלחלה בעולם, אולי גם אצל נתניהו, אבל הדרך של הימין המתנחל עיקשת וברורה והיא עבדה היטב לאורך עשרות שנים בהצלחה גדולה, והביאה חצי מיליון איש להתנחלויות ביהודה ושומרון ועוד 300 אלף לשכונות במזרח ירושלים.

כיבוש עזה מעורר חלחלה בעולם, אולי גם אצל נתניהו, אבל הדרך של הימין המתנחל עיקשת וברורה והיא עבדה היטב לאורך עשרות שנים בהצלחה גדולה, והביאה חצי מיליון איש להתנחלויות ביו"ש

"אנחנו עושים העתק-הדבק של ההתנחלות הראשונה בסבסטיה בדצמבר 1975", אומרת דניאלה וייס, יו"ר תנועת נחלה שארגנה אתמול את הכנס, "עלינו לתחנת הרכבת הטורקית הישנה, הרמנו לחץ ציבורי, שר הביטחון שמעון פרס לא עמד בזה וחתם איתנו על הסכם שהתחיל את כל מפעל ההתיישבות ביש"ע.

"זו השיטה. צבירה של כוח ציבורי שעולה כלפי מעלה. לפעמים זה לוקח יותר זמן, לפעמים פחות, אבל בסוף זה קורה".

משה פייגלין בריאיון לזמן ישראל בכנס ההתנחלות בעזה בבנייני האומה, 28 בינואר 2024 (וידיאו: שלום ירושלמי)

"כדי שישראל תשרוד צריך לנצח את המלחמה הזו", מוסיף חבר כנסת לשעבר משה פייגלין, "כדי לנצח את המלחמה הזו צריך ליישב את גוש קטיף.  אנחנו לא הולכים ליישב את גוש קטיף מחר בבוקר, אבל לסמן את הכיוון זה מאד חשוב – וזה מה שעשינו כאן הערב".

פגשתי אתמול בכנס גם את עוזי בריח, חבר ידוע במרכז הליכוד. בריח רכש לדבריו 400 מכולות מוכנות לשינוע והסבה מיידית למגורים ומתקן התפלה לטובת ההתנחלויות החדשות בעזה.

"ראש הממשלה מדבר על שליטה ביטחונית ברצועת עזה. שליטה ביטחונית זו התיישבות, לצד בסיסי הצבא", אומר בריח. "זה הפתרון. כאשר נתניהו יבין שזה הפתרון שלנו, של רוב העם, הוא יחבר את זה לאינטרס שלו. אם הוא לא יבין את זה, אז זה אותו נתניהו של ה-6 באוקטובר. ואנחנו רוצים משהו חדש".

"כאשר נתניהו יבין שזה הפתרון שלנו, של רוב העם, הוא יחבר את זה לאינטרס שלו. אם הוא לא יבין את זה, אז זה אותו נתניהו של ה-6 באוקטובר. ואנחנו רוצים משהו חדש"

פעיל הליכוד עוזי בריח בריאיון לזמן ישראל בכנס ההתנחלות בעזה בבנייני האומה, 28 בינואר 2024 (וידיאו: שלום ירושלמי)

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
כדי לנצח את המלחמה צריך לגייס את החרדים. צריך מדינה חזקה ונאורה שכל אזרחיה ילמדו לימודי ליבה וישלמו מיסים. צריך ליצור בריתות עם מדינות האיזור ולפתור את בעיית הפליטים הפלסטינים. הזויים... המשך קריאה

כדי לנצח את המלחמה צריך לגייס את החרדים. צריך מדינה חזקה ונאורה שכל אזרחיה ילמדו לימודי ליבה וישלמו מיסים. צריך ליצור בריתות עם מדינות האיזור ולפתור את בעיית הפליטים הפלסטינים.

הזויים שאפילו אחרי אסון ה7 לאוקטובר אומרים להתיישבות אזרחית בתוך המון פלסטיני שונא ומדוכא יביא לביטחון, לוקחים מהתקופה הציבורית המעודדים בורות והשתמטות.

בושה

כל דמעת בכי של הסמול המובס שעולמו האידיאולוגי חרב עליו . הוא דמעת שמחה שלי . נצח ישראל לא ישקר. מה לא ניסו . חילון בכח בקום המדינה . הדרה של ציבורים שלמים ממנעמי השלטון והפיכתם לחוטבי ע... המשך קריאה

כל דמעת בכי של הסמול המובס שעולמו האידיאולוגי חרב עליו . הוא דמעת שמחה שלי . נצח ישראל לא ישקר. מה לא ניסו . חילון בכח בקום המדינה . הדרה של ציבורים שלמים ממנעמי השלטון והפיכתם לחוטבי עצים ושואבי מים ושוכני כלא. הדרת התרבות שלהם מהתקשורת מהמוסיקה מהספרות . ביזוי ושיסוי פוליטיים נגד בגין . ניסיון חיסול באלטלנה . הסכמי אוסלו . גרוש והחרבת התנחלויות . בריחה מלבנון . בריחה מעזה . הדרה מהפיקוד הגבוה בצהל . הדרה ממערכת המשפט והאקדמיה . פסילה פוליטית של מפלגות . והכל בסיוע של כסף זר ואידיאולוגיה בולשביקית דורסנית . ואף על פי כן ולמרות הכל . לא הלך לכם!!! נצח ישראל לא ישקר . הפסיכוזה של הסמול בעיצומה . דיסוננס קוגנטיבי קלסי . הכחשת המציאות . . כן מה לעשות שלום ירושלמי .. . כהנא צדק . המתנחלים צדקו ואתה טעית . שתי ברירות לסמול . או להודות בטעות ולשלב ידים לעתיד משותף . או להמשיך עם הראש בקיר ולאבד הכרה

ההזויים האלה רוצים ליישב את עזה, אך לא מסוגלים להגן על הנגב והגליל. מיישבים את עזה כאשר יש 150 אלף עקורים מביתם בצפון ובדרום. מובילים את עם ישראל ומדינת ישראל לאבדון. חמאס יהודי. לא פחו... המשך קריאה

ההזויים האלה רוצים ליישב את עזה, אך לא מסוגלים להגן על הנגב והגליל. מיישבים את עזה כאשר יש 150 אלף עקורים מביתם בצפון ובדרום.
מובילים את עם ישראל ומדינת ישראל לאבדון. חמאס יהודי. לא פחות.

עוד 877 מילים ו-3 תגובות
סגירה