על חשבון החטופים, על חשבון כולנו

.שלט חוצות נגד בנימין נתניהו: "אתה הראש, אתה אשם" (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
Miriam Alster/FLASH90
.שלט חוצות נגד בנימין נתניהו: "אתה הראש, אתה אשם"

מאחר שבני הזוג נתניהו כנראה אינם מממנים לבנם שכירות חודשית במתחם יוקרה במיאמי בסך 5000 דולר (פלוס דמי מחיה שוטפת בסך אלפי דולרים נוספים), ומאחר שקשה לראות כיצד הבן המעודן והרגוע מממן את עצמו, נשאלת השאלה כיצד ממומנת שהייתו שם.

שאלה מעניינת יותר היא מדוע רשויות האכיפה אינן בודקות או עושות דבר בנדון. כפי שלא עשו דבר כשהתגוררו בני הזוג בבית היוקרה המפנק של המיליארדר סיימון פאליק ברחוב מהיקרים בירושלים, עם המקלט האטומי, בזמן שמאות אלפי ישראלים עקורים מבתיהם החרבים בקיבוצי העוטף ומשדרות ומאופקים וכן מפונים מבתיהם בגליל העליון.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
אתגר: חודש רק מאמרי עשייה, מצע חדש, תוכניות פעולה, קידום מנהיגים חדשים. צודק. העם על סדום-טיטאניק פונדמנטליסטית פשיסטית. הקברניטים כפי שתואר. שאר הצוות מתחת לאפיריון, רק ברגים ... המשך קריאה

אתגר: חודש רק מאמרי עשייה, מצע חדש, תוכניות פעולה, קידום מנהיגים חדשים.
צודק.
העם על סדום-טיטאניק פונדמנטליסטית פשיסטית.
הקברניטים כפי שתואר.
שאר הצוות מתחת לאפיריון, רק ברגים קטנים.
שליש מהנוסעים לא התעוררו עדיין. השאר בהלם.
אם זה לא הוליווד, תסריט כזה מסתיים בחורבן.
חלופה? ראלית? הכתובת על הקיר מזמן.
כלומר, תכלס, שוב- אתגר: חודש רק מאמרי עשיה, מצע חדש, תוכניות פעולה, קידום מנהיגים חדשים.

עוד 1,212 מילים ו-4 תגובות
כל הזמן // יום ראשון, 5 במאי 2024
מה שחשוב ומעניין עכשיו
היום ה־212 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

גורם רשמי: "השיחות קרובות לפיצוץ, קטאר וארה"ב לוחצות"

משלחת חמאס עזבה את קהיר לאחר שמסרה תשובה למתווכות; ראש ה-CIA יצא לפגישת חירום בדוחא ● דיווח: גורמים בכירים אמרו לאחר דיונים כי הסיכויים לעסקה אפסיים ● 10 רקטות שוגרו מרפיח לכרם שלום, לפחות 14 נפצעו, בהם 3 קשה ● 85 רקטות נורו היום לקריית שמונה, נזק רב נגרם בעיר ● דיווח: ממשל ביידן עיכב בשבוע שעבר משלוח נשק לישראל

עוד 45 עדכונים
אמיר בן-דוד

גורם מדיני מזיק

הפרסומים כי חמאס שוקל לקבל את ההצעה המצרית לעסקת חטופים הובילו "גורם מדיני בכיר" - שכולם יודעים מיהו, ומכירים היטב גם את משפחתו ואת פקעת האינטרסים שמניעה אותו - להוציא מספר הודעות מבוהלות במהלך השבת ● וגם: הדואר בא היום ● החוצפה של סמוטריץ' ● קרב טולכרם ● איך נולדה סערת הקמפוסים? ● מלחמת האזרחים של ההיפ הופ ● ועוד...

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, 19 בפברואר 2024 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

צבא התקפה, לא הגנה

צה"ל, בשמו המלא, אמור להיות צבא ההגנה לישראל. אבל בחינת משימות ההגנה של צה"ל לאורך שנים, מוכיחה שהוא כשל לחלוטין בהגנה על ישראל.

בשבעה באוקטובר נכשל צה"ל בקרב הגנה על גבולות מדינת ישראל – משימתו העיקרית מאז הקמתו. אירועי השבעה באוקטובר הם הכישלון החמור ביותר מאז הקמת המדינה, אבל הם לא אירועים נדירים.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 920 מילים

קרפור חוגגת שנה אך אף הבטחה של נתניהו לא קוימה

לפני שנה ראש הממשלה נתניהו הבטיח כי השקת סניף קרפור בישראל תהיה נקודת מפנה ביוקר המחיה ● אלא שמאז הרשת בישראל נקלעה להפסדים עצומים, המנכ"ל עזב, המחירים טסו למעלה ואת הפתרון האמיתי ליוקר המחיה לא רואים באופק ● כך נראה כישלון ממשלתי ידוע מראש ● פרשנות

עוד 1,101 מילים ו-2 תגובות

יום השואה בלתי נתפס השנה

חודש מאי עכשיו. הפרחים פורחים בגנים, השמיים כחולים וצחים, השמש מאירה ברכות. זוהי בלי ספק עונת השנה הנעימה ביותר בישראל.

יש לנו קשר עמוק למקצב של לוח השנה שלנו. החגים והמועדים חוזרים על עצמם כמו עונות השנה, והסדירות הזאת מנחמת ומשרה ביטחון במציאות התזזיתית שבה אנו חיים.

קרין דנה היא ילידת פריז. עלתה לישראל ב-2016. נטורופתית ותרפיסטית הוליסטית, אמא ל-4 ילדים, פעילה למען מספר נושאים בעמותות לזכויות בעלי חיים וטבעונות, זכויות נכים, חינוך, ובריאות. מייסדת שותפה של הפלטפורמה ‘’חשיבה’’ למען ציבור דוברי הצרפתית בישראל.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 596 מילים

למקרה שפיספסת

גם אנו, תושבי עזה, חיים כבני ערובה של חמאס

ריאיון סמי עובייד, ששוהה כעת אצל קרובי משפחה ברפיח, משתוקק לחזור לביתו בצפון הרצועה ומאמין שישראל צריכה לספח את הרצועה ("לעולם לא יהיו שתי מדינות, אז בואו ניצור מדינה אחת") ● בריאיון לזמן ישראל הוא מבהיר שחמאס לא נעלם וכי בלי תוכנית ל"יום שאחרי" הוא יחדש את שלטונו: "אף אחד לא רוצה את חמאס, אבל אנשים גם לא רואים אלטרנטיבה"

עוד 2,192 מילים

סיכויי עסקת החטופים משתפרים, אך עם נתניהו קשה לדעת

השינוי שחל בנסיבות ובסיכויים למימוש עסקת חטופים נעוץ בכך, שכעת מי שנושא ונותן מטעם חמאס הוא "בעל הבית" האמיתי, יחיא סנוואר, המסתתר במנהרות, ולא עוד ההנהגה המדושנת בקטאר, שביקשה לדחוק את סנוואר ממרכז הבימה תוך השתלטות על המשא ומתן.

תכני המשא ומתן היו חשובים, אבל חשוב גם לדעת מי ירוויח ממנו. בסבב השיחות הראשון, שאכן הביא לעסקת שחרור חטופים, ההנהגה בקטאר הובילה, וקטאר אכן זכתה בקרדיט, אבל מאז השתנו הדברים. סנוואר הבין, ממקום מחבואו, כי ככל שהשיחות יתקדמו חייו יתקצרו. הרי ישראל חזרה והדגישה כי בכל מקרה חיסולו של סנוואר הוא מטרת מלחמה.

פנחס ענברי הוא חוקר בכיר של מזרח התיכון, עיתונאי, סופר, תסריטאי ומשורר. שימש שנים רבות חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. חיבר ספרי עיון על בבעיה הפלסטינית. הרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" - על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,264 מילים

תגובות אחרונות

זירת הבלוגים
הזמן שלך לומר את דעתך
הצטרפות

עקורים

צחי הנגבי עיוות את ההיסטוריה כדי להתחמק משאלת היום שאחרי

ראש המל"ל התפאר כי צה"ל היה קרוב מאוד מלשים יד על סנוואר, אך סילף את ההיסטוריה בדרכו של נתניהו כשטען שגם במלחמה העולם השנייה לא עסקו ביום שאחרי לפני הניצחון על הנאצים ● הטיעון המעגלי מתווסף להודעות התמוהות של נתניהו בשבת, שכבר הכריז על כניסה לרפיח בלי קשר לעסקה ● אולם, רוב הציבור בעד עסקה גם על חשבון רפיח ● פרשנות

עוד 766 מילים ו-1 תגובות

תגובת גנץ להודעה שנתניהו הוציא אתמול הדגישה את העובדה שלא תתקבל שום החלטה על עסקת חטופים בפורום אחר מלבד הקבינט המצומצם ● או כמו שאמר בלינקן: יש דיבורים, ויש מעשים ● גם נתניהו - שימים ספורים לפני 7 באוקטובר נאם באו"ם והדגיש את חשיבותה של ברית אזורית נגד איראן - יודע שמה שעומד על הכף כרגע זה לא רק פעולה ברפיח ● פרשנות

עוד 746 מילים ו-1 תגובות
היום ה־211 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

קרובי כמה מהחטופים: נתניהו פועל לטרפד את השגת ההסכם עם חמאס

לפיד: על ראש הממשלה לשלוח לקהיר את צוות המשא ומתן ● בן גביר: נתניהו התחייב בפניי שלא תהיה עסקה מופקרת ושישראל תפעל ברפיח; הוא יודע מה מחיר הפרת ההתחייבויות ● לוחם נפצע באורח קשה מאוד בקרב בטולכרם; חמישה מחבלים נהרגו בפעולה ● ראש המטה לביטחון לאומי: היינו קרובים מאוד לסנוואר; הפער בין ישראל למנהיג חמאס היה בן פחות ממספר ימים

עוד 28 עדכונים
הזמן הירוק
הזמן הירוק
סיכום השבוע בסביבה

החרם הטורקי זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לחקלאים

ההודעה של טורקיה על ניתוק יחסי המסחר עם ישראל מזכירה: תם העידן שבו אפשר לדרוך על החקלאות ולאיים בייבוא מכאן, משם ומכל מקום בעולם ● הוועידה הלאומית לאנרגיה תתקיים השבוע ללא שום נוכחות של ארגוני הסביבה ● שבעה חודשים אחרי ה-7 באוקטובר, הריסות תחנת משטרת שדרות עדיין לא פונו משטחי הטבע אליהן הושלכו ● ועכשיו הזמן לחוף ניצנים

עוד 1,294 מילים
עקורים

"אחרי האופוריה של החזרה הביתה, האדמה משמיעה את קול הכאב שנספג בה. אנחנו מתקשים להשריש את עצמנו בחזרה. למעשה, הנפש עדיין עקורה"

ד"ר גילי זיוון

בת 68 מקיבוץ סעד. נשואה, אם לחמישה, דוקטור לפילוסופיה יהודית. פונתה למלון בים המלח וחזרה לקיבוץ אחרי חצי שנה

עוד 2,080 מילים ו-4 תגובות
מירוץ 2020
המרוץ לבית הלבן

טראמפ מנמנם בזמן שהמחאה בקמפוסים הגיעה לשיא

פנוי המאהל בקולומביה היה האות לגל פינויים ומעצרים אלימים של מפגינים פרו-פלסטינים בקמפוסים ברחבי ארה"ב - ומה שנשאר הוא התקדים של אוניברסיטת קולומביה שהייתה נכונה לשקול חרם אקדמי על ישראל ● אבל זה פחות מעניין את האמריקאים מאשר התקדים של נשיא לשעבר העומד למשפט פלילי, ונצפה מדי פעם מנמנם באולם המשפט ● ובינתיים באריזונה ביטלו את החוק האוסר הפלות

עוד 1,059 מילים

ריאד או מיגור חמאס: למה לא שניהם? ● אינתיפאדת הקמפוסים זולגת למזרח התיכון ● בכאוס העיראקי גם משפיעניות רשת נמצאות בסכנת מוות ● הסודאנים גוועים ברעב ● והשבוע לפני שלושים שנה: החתימה על הסכם יריחו ● קסניה סבטלובה מסכמת שבוע במזרח התיכון

עוד 1,240 מילים ו-1 תגובות

תקרת הזכוכית נפלה עליה

הארכיון של רוןזמן ישראל נובר בארכיון של העיתונאי הוותיק רון מיברג ומפרסם מחדש מבחר מכתבותיו, שקריאה בהן היום מספקת פרספקטיבה איך הגענו עד הלום ● והשבוע: בחזרה ל-2014 וסיפור פיטוריה המתוקשרים של ג'יל אברמסון, העורכת הראשית של "הניו יורק טיימס" והאישה הראשונה בתפקיד

עוד 2,097 מילים
אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
הִיפּ הוֹפּ 215

אם יש את נפשכם לשכוח לזמן מה מהסכסוך שקורע את המזרח התיכון - אתם מוזמנים להתחבר לסכסוך שקורע את המערב התיכון, בין קנדריק לאמאר ודרייק, שכבר זכה לכינוי "מלחמת האזרחים של ההיפ הופ"

עוד 1,215 מילים

צרות של עשירים

אם הייתם מבקרים בכדור הארץ אחת ל-50 שנה, כנראה הייתם חושבים ש-2024 היא שנה טובה יחסית לקודמותיה ● אבל ההתקדמות המדהימה של האנושות יצרה בעיות חדשות, מטרידות ואולי אף מסוכנות יותר – בעיות השפע: אתגרים בלתי צפויים שעלולים להיות הרי אסון ואף להוביל להכחדת האנושות כולה ● כך עידן השפע יצר את הבעיות העולמיות שמטרידות אותנו היום

עוד 2,078 מילים ו-1 תגובות
סגירה
בחזרה לכתבה