התפיסה הרווחת בישראל היא שהחילונים הם אנשים לא מאמינים, אבל די להביט בכיכר השבת בתל אביב, בצומת כרכור או על גשר הירקון כדי לראות את האמת: אלפי חילונים עומדים בגשם ובשמש, שבוע אחר שבוע, עם שלטים, נרות ותמונות החטופים.
מה מניע אותם? התשובה פשוטה: אמונה. אמונה עמוקה בערך חיי אדם.
רודריגו רמניק הוא רב חילוני הומניסטי מטעם מכון תמורה, איש חינוך, מנחה טקסים וסוציולוג. גדל במחתרת בצ'ילה בתקופת הדיקטטורה הצבאית, להורים שנאבקו למען זכויות אדם ודמוקרטיה, עלה לישראל ב-1999 ומתגורר בקיבוץ כפר גליקסון עם בת זוגו ענבל וילדיהם אילן, אורי ומאיה.
שינויים גדולים במדיניות מתקבלים לעיתים קרובות טוב יותר כשהם נארזים כרצף של צעדים קטנים, שכל אחד מהם אינו נראה מהפכני. כך הסביר מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר:
"על המדינאי לעיתים קרובות להסתפק בהדרגתי, גם אם יעדיף את המיידי".
גיא אתגר הוא סמנכ״ל מדיניות "דרכנו", יועץ אסטרטגי המתמחה בתקשורת ומדיניות ציבורית.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
הגישה המסורתית שטענה כי השמנה נובעת בפשטות מצריכת קלוריות עודפת מול הוצאה מופחתת – כלומר, חוסר איזון אנרגטי – כבר אינה מספקת תשובה מלאה לתופעת ההשמנה.
בשנים האחרונות אנו עדים לתובנות פורצות דרך שמציעות מודלים חדשים, מורכבים יותר, להבנת תהליכי ההשמנה, ואלו משפיעים משמעותית על דרכי הטיפול במגפה זו.
ד״ר אסנת רזיאל היא מומחית בכירורגיה, מנהלת המרכז הרב-תחומי לטיפול בהשמנת יתר, אסיא מדיקל, אסותא רמת החייל.
לפוסטים בזמן ישראל יש אפקט מצטבר. השבוע דיווח כתב המשטרה של "הארץ" על קרע בין המפכ"ל רב ניצב דני לוי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
הכתב ג'וש בריינר כותב כי לדברי מקורות ששוחחו איתו, השר לביטחון לאומי מאוכזב מתפקוד המשטרה ומהתבטאויות של לוי – בהן תמיכתו בהחזרת החטופים בעסקה. "ספק אם כיום היה בוחר בלוי למפכ"ל", אמר אחד המקורות.
אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
טיפשות. אתם מאמינים כמו כל אדם בר דעת. אך, אינכם יהודים. מי שאינו מאמין בבורא עולם ובתרי"ג מצוות אינו יהודי. הוא יכול לחיות בכל מקום בעולם. מדוע בא לארץ ישראל? יכלו להקים מדינה באוגנדה למשל, או לקנות חבל ארץ בכל מקום בעולם.
ואז לא היו מתקוטטים עם הערבים.
בתור "חילוני" אי מקדש רק את היהדות ! זו הממשלה הכי לא יהודית שהייתה פה מאז חורבן בית שני. ממשלה של קיצונים יהודים, סיקריקים (תאמינו לגפני)
רבנים תאבי בצע ושלטון מושחת = חורבן .
כל פעמוני האזעקה מצלצלים עוד מאסון מירון.
לא לפני ארבה זמן סה"כ 80 שנה… איכמן שלח הצעה לעיסקה… להפסיק את שילוח " ח צ י מ י ל י ו ן " יהודי הונגריה ל מ ש ר פ ו ת באושוויץ. תמורת כמה מאות (או כמה אלפים) של משאיות אוכל (אפילו לא נשק)… וההנהגה של יהודי אמריקה החילונית והרפורמית וכן ההנהגה הציונית בארץ ובחו"ל. כולם אמרו פה אחד עם אויבים לא עושים עסקים. וחצי מליון יהודי הונגריה שרובם היו חילוניים רפורמיים ומתבוללים . עלו בעשן של תאיי הגזים והמשרפות של אושוויץ… כנראה החילוניים והרפורמיים לפני שמונים שנה לא היו הומניסטים ולא מאמינים ……..
תודה על המאמר החשוב הזה.
אנו נוטים בטעות להתייחס לחילוניים כאנשים לא מאמינים אבל האמת היא שבשל אמונתם בשוויון בכלל ובשוויון מגדרי בפרט, בחירות, בכבוד האדם, בגישה המדעית לחיים ובאחריות האדם לעולם הזה בהווה ובעתיד, בשל כל אלה, החילוניים כופרים בגישה הדתית.
הטענה החילונית שליקום אין תכלית או משמעות לא גוררת חלילה את הטענה שלחיים שלנו אין משמעות. אנחנו אלה שנוטעים את המשמעות בחיינו וככאלה אנחנו מלאים באמונה.
יישר כוח.
אני מצטערת אבל באמת שמדובר בכתבה רדודה, אבדת אותי ב"רב חילוני"… עדיף לעשות טוב בעולם מאשר להרחיב את אי ההסכמות והפלגנות. החטופים חשובים לכולנו, דתיים וחילונים. נסיון לצבוע את הקריאה להחזרתם היא חילונית בלבד – פשוט בורות של אחרון הטוקבקיסטים ובושה לקיבוץ כפר גליקסון
סתם סקרנות, האם אמונה בערכם של חיי אדם אינה משליכה גם על אמונה בכך שצריך גם לדאוג לעתיד של בני אדם ולא רק להווה? האם יתכן, לדוגמא, ששיחרור גלעד שליט שהוביל לרצח וחטיפות אולי פחות תרם להגנה על חיי אדם?
המפגינים סבורים שחשוב יותר לדאוג לחטופים הנוכחיים מאשר לחטופים הפוטנציאליים העתידיים. יש בכך היגיון. אבל זה לא קשור למוסר אלא לניתוח הגיוני מבחינתם. חלק מהציבור סבור שקניית שקט עכשיווי תמורת מלחמה עתידית אינו רצוי.
שתי הערות:
א. הסרטים הצהובים שמסמלים את המאבק לשחרור החטופים.
הומצא במלחמת וייטנאם, ויש אפילו שיר מפורסם על כך.
אין לסמלים האלו שום סממן יהודי, ההיפך יש לזה סממן נוצרי.
ב. הוזכר בכתבה כמה פעמים, שמאות אלפים משתתפים בהפגנות.
אנני מסכים עם המפגינים בכלום.
אני נמצא בקשת הפוליטית אחרת לגמרי.
והשתתפתי בכ 10 הפגנות לפחות.
המעניין הוא, שמעולם לא ראיתי. מאות אנשים מפגינים.
לעיתים היו כמה מאות ולפעמים אלפים בודדים.
אבל הקטע המעניין ביותר היה, שתמיד אלו אותם אנשים ובעיקר מבוגרים.
ההתלהמות שבכתבה אין לה סימוכים.