באטמן הוא דמות קומיקס קלסית, אבל הוא גם ייחודי וחריג. קודם כל, אין לו "כוחות" מיוחדים והוא בנאדם רגיל לחלוטין. הוא חד וחכם, אבל אף תכונה שלו איננה פנטסטית. הוא בעיקר מאוד נחוש – סגפן, בעל משמעת עצמית וריסון, והוא מאוד עשיר. משום שהוריו נרצחו מול עיניו בהיותו ילד קטן, הוא ירש את ההון של אביו ופיתח אישיות סתגלנית, סגפנית ומתבודדת.
באטמן פועל בעיר גותהם, שהיא גרסה קודרת, ענייה ומוכת פשע של ניו-יורק, ויש לו רשימה ארוכה של אויבים – אבל הג'וקר הוא המפורסם שבהם. גם לג'וקר אין יכולות על טבעיות או פנטסטיות. גם הוא בנאדם רגיל, וגם הוא, בדרכו, מאוד נחוש. כלומר, הוא נטול רסן וחסר מעצורים. אין לו עכבות, ושום תוצאה איננה הרסנית מדי בעיניו. אין קו אדום שאותו לא יחצה, והוא לא מפחד מדבר.
נירוס כנען הוא מורה דרך תל אביבי, בוגר החוגים ללימודי ארץ ישראל, היסטוריה וחקר הדתות באוניברסיטת חיפה, עסק בעריכת תוכן ובעריכת ספרים וכתב טורים במסגרות שונות (מאקו, הפנקס, שיחה מקומית, העוקץ ועוד).
עמדת ההנהגה החרדית במלחמה האכזרית ביותר של עם ישראל מאז השואה, היא לא ניסיון לשמור על "עולם התורה".
ההתעקשות לשרוף צווי גיוס ולהורידם באסלה, ההוראות לא להתגייס גם לאלה שאינם לומדים – הן לא הגנה על "עולם התורה". גם לא על יהדות מדומיינת כלשהי.
איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
רק תיקון קטן: מי שרוצה יהדות מלפני 3000 זה סמוטריץ' שחושב שסוף עידן הברונזה / תחילת עידן הברזל הייתה תקופה נפלאה.
החרדים זו המצאה חדשה יחסית ביהדות מלפני 200 שנה, ועד לאחרונה היו מיעוט איזוטרי ביהדות העולם – מעין פארודיה על היהדות. האדמו"רים מגור, בעלז, ושאר מקומות נשכחים בליטא של המאה ה-19 שנמצאים כיום בכלל בישראל הם לא יותר ממנהיגי כתות.
זו כבר השגרה שלנו – בכל פעם שמתפרסמת ידיעה על רצח, האצבע רצה לטלפון לבדוק – האם מדובר במישהו מהמשפחה? חבר ילדות? שכן? הפחד, החרדה המיידית, האנחה הקלה כשזה "לא מישהו שאנחנו מכירים". עד הפעם הבאה.
בשבוע שעבר זה לא היה מישהו זר. זה פגע קרוב מדי – שוב. סעיד שעבאן בן 29 מלוד, מהנדס, אבא לשני ילדים, השלישי בדרך. יחד איתו נרצח גם עודאי בן 28. ביום שישי שניהם ביקרו בחתונה בכפר קאסם, ולאחר מכן הלכו לאכול במסעדה. שם, מחוץ למסעדה, נורו למוות. סרטונים שרצו ברשתות החברתיות תיעדו את רגעי האימה: צעקות, יריות, אנשים שוכבים על הקרקע, אחרים בורחים תוך כדי סעודה.
אמל סעד דראושה היא מנהלת פרויקטים טכנולוגיים ואחראית מידע ופרטיות בתנועת ״זזים - קהילה פועלת״, וסטודנטית לתואר שני בסוציולוגיה מחקרית באוניברסיטת חיפה.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
זו לא חברה פלשתינית זו חברה ערבית .
כל עוד תמשיכו עם הזמר של העם הפלשתיני שאינו קיים. כל עוד תאמרו שזה טיהור אתני ולא מלחמת צדק בעזה ומצידי שימחקו כל הערבים שם מקטן ועד גדול אחרי שהם צוהלים כשרוצחים יהודים ומחלקים בקלאוות על הדרך…..אחרי שתבינו שהתיישבות יהודית ביו"ש אינה כיבוש וגירוש. כי מזמן היו חייבים לגרש שם משפחות של מחבלים…..וכל עוד המזמור הזה ימשך….מצידי אתם אזרחים סוג ד' ולא ב' .
כל התארים האקדמים לא מעניינים.
כשדעתך ודעתו של איימן עודה זהות.
יש הרבה אמת בכתוב, ומאידך כמה דברים: במהומות בשנת 2000 והטענות – הלא מוצדקות בעיניי- על אלימות משטרתית מופרזת- מול אזרחים ישראליים שיצאו באלפים נגד המדינה, ופגעו פיזית באזרחים ותקפו שוטרים יש להזכיר- המשטרה יצאה מהישובים הערביים, וכולם, כולל המנהיגות הערבית- מחאה כפיים- שם נזרעו הזרעים לדעתי, ושם השוטר התחיל לחשוב:" אני אעשה עבודתי ואפוטר, אולי אשב בכלא? שיהרגו אחד את השני", על זה תוסיפו שנים של קיצוצים במשטרה והופ, הגענו. שנית וחשוב יותר: אכן היכן האזרחים הערביים? במקום להיכנס בהמוניהם למשחק הפוליטי בהמוניהם ולהוות לשון מאזניים בכנסת, מה עושים? או לא מצביעים, או מצביעים למפלגות שאין להן שום כוונה להשתתף במשחק הפוליטי, חלקן משנאת המדינה, או מצביעים למקורבים. כך נמסרת המדינה והמשאבים שלה איתה לחרדים ולמתנחלים. ותחשבו על זה.
קורבנות לשמה. תקחו חלק במדינה. תצביעו. תשמרו על החוק. האלימות במגזר הערבי גואה כי הכבוד שלכם כל כך גבוה. במשפחה אחת מישהו נרצח ואז נוקמים בהם, ואז נוקמים בחזרה, ושוב, שוב ושוב. אולי תוותרו על הכבוד ותעצרו את מעגל הדמים הזה? בכל מקום שיש אסלאם יש אלימות. המדינות שלכם לא מתפקדות ואז אתם מתבכיינים, ושאתם במדינות מערביות גם שם אתם מתבכיינים. אולי תקחו אחריות על עצמכם, תיהיו אזרחים שומרי חוק, תעבדו, ותפסיקו לנהוג באלימות כלפי כל מי שחושב אחרת מכם?
אכן נכבה פנימית כפי שציינת.אלא שהאצבע המאשימה שלך ראוי שתפני אל המראה שא. מביטה בה.אתם יודעים מי הרוצחים ולמה ואתם מתחסדים ,לא מלשינים ומבקשים שהמשטרה תתפקד כמו מכשפה מהאגדות שיודעת מי הרוצח.זה לא עובד כך כשחברה רוצה טיפול ראוי שתתן לטיפול את האמצעים אחרת תמשיכו לחיות במדינה נאורה על פי חוקים של תקופת האבן ואף אחד לא יוכל לעסור לכם.זאת הבעייה של הערבים ולא רק כאן
שוב הבכי וההאשמה על כולם, חוץ מהאשמים הראשיים, החברה הערבית והאיסלאם. תעשו חשבון נפש מדוע אתם חברה אלימה ואולי יהיה טוב יותר. לגבי נכבה בעזה, זה אפילו לא שווה התייחסות.
רק תזכרו מי התחיל את ה7.10
המשטרה לא חוקרת או שאין איתה שיתוף פעולה? האם אין זה נכון שכל המצלמות" נקיות" כאשר משטרה נכנסת לעיר ערבית ישראלית/ בדואית? האם אין זה נכון שאף אחד לא מוכן לדבר עם המשטרה האם אין זה נכון שאף פעם אין עדים גם כשהרחוב היה מלא אנשים?
בואו תגבירו את המעורבות בחברה הערבית. בואו דברו עם צעירים עם שותפות ושיתוף פעולה עם משטרה כי היא לטובתך. האם משלמים מיסים כיהודים? האם משלמים דוחות חנייה? רואים משטרה רק כשמשהו נרצח. ולמה זה? שאלה מצויינת.
אמל, אם לא שמת לב, יש כמה בעיות "קטנות" עם השלטון במדינת ישראל כרגע. ההפקרות במגזר הערבי הוא חלק מתמונה גדולה יותר של מאבקי הכוחות בתוך החברה הישראלית, והמאבק הזה הוא לא יהודים נגד ערבים.
תמיד אפשר להאשים את המדינה שמפקירה אתכם כי אתם ערבים, אבל אם תשימי לב, הממשלה הזו מפקירה הרבה אחרים, יהודים, ודואגת רק למגזרים מאוד מסוימים. המאבק כאן הוא דמוקרטיה מערבית, מול דיקטטורה דתית – והמגזר הערבי לא עוזר בכלל!
ערביי ישראל מתבכיינים, ואז כשיש בחירות לא מצביעים, או מצביעים לאותן מפלגות ערביות שדופקות אתכם כבר עשרות שנים – כן אחמד טיבי, אני מסתכל עליך! בכך יש לערביי ישראל חלק משמעותי בהקמת ממשלת הימין מלא מלא שאנחנו נהנים ממנה עכשיו.
ההתנגדות להפיכה המשטרית הייתה ההזדמנות של ערביי ישראל לעמוד לצד אחיהם היהודים ולזכות בחלק לגיטימי של הדמוקרטיה הישראלית – ולשם שינוי זה מאבק שלא דרש לפגוע בפלשתינאים. פיספסתם אותה!
תפסיקו להתבכיין וקחו חלק פעיל במדינת ישראל. הצטרפו להפגנות נגד הממשלה, קיראו להחזרת החטופים, הצטרפו למפלגות הליברליות שיקבלו אתכם בשימחה, התנדבו למשטרה – ובשם כל מה שקדוש, כשיגיעו הבחירות הבאות לכו להצביע! ולא למפלגות הערביות המגזריות והמושחתות.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
לאחר הניצחון על החמאס כשהאסלאם יבין שעלינו הוא לא יכול הוא יעבור לאסלם את אירופה . ראשונה תיפול בלגיה בדם אש ומהומות . משם הסערה תמשיך לצרפת וגרמניה ובסוף לאור ההצלחה לבריטניה . שם יערכו קרבות דמים . מי שינצל אלו מדינות מזרח אירופה . יבואו אלינו הצבועים מבריטניה ללמוד שיטות איך נצחנו את הערבים . נגיד להם שיטילו עליהם סנקציות….
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
אם כבר משווים קומיקס שהוא גם סדרה בנטפליקס וכותב המאמר חי בסרט אז ברשות הכותב המלומד נמשיך עם ההשוואה.
ישנה סדרה על בזמן הצעיר בנטפלעקס שנקראת גותהאם בה דמות הרשע מכונה אלגול. בסוף העונה הראשונה אלול כלוא במתקן ומסיבה מסויימת יש סכנה לחייו. בטמן המוסרני מחליט לשחרר אותו למרות הסיכון הרב ובלבד שלא לפגוע ברשע שכבר ביצע מעשי רצח וזדון רבים במקום להשאיר אותו בכלאו ולהסתכן במותו.
המוסרנות של בטמן יצרה את העונה הבאה בה נפגעו רבים נוספים והעיר כולה עמדה בסכנה
האם המסקנה היא שצריך לתת לחמאס לנצח? האם המסקנה היא שלכוח פונדמנטליסטי שנבחר בבחירות דמוקרטיות מותר לעשות הכל?
האם לעיר שבנויה על מערכת מנהרות טרור יש זכות קיום בשם המוסר?
על פי המוסר הנאור אל לו לאדם המוסרי למגר טרור פונדמטליסטי ולהגן על עצמו.
הנאור המלומג לא חושב שגם לאוכלוסייה יש יכולת להתנגד ולהוקיע את הטרוריסטים ושהם למעשה הקורבנות של הטרוריסטים.
אולי על מנת לגאול את אוכלוסיית עזה יש להמשיך ולהילחם למען יחלש חמאס ואוכלוסיית עזה התמימה והנאורה תוכל לשוב ולבחור את מנהיגיה ולדעת שאם היא בוחרת בפונדמטליזם – פונדמנטליסטים יבחרו את גורלה.
זאת המציאות, לא קומיקס לצערי, מה שמכאיב לי את הלב זה לראות ראשים קרותים לילדים והתינוקות שלנו ואת האמהות שלהם אנוסות, בהתחשב בזה שהם התחילו, ודוקר לי את העין שרוב האזרחים בעזה רקדו וחילקו ממתקים כאשר זה קרה למרות שידעו וראו את כל הדברים, רבים מהם עשו את הדברים בעצמם כאזרחים ולא כחמאס או הג'יהד האיסלאמי. האם זה מוסרי לחכות עד שיוותרו את תינוקות שלנו בשם אללה? ואם לחזור לקומיקס, כמה חפים מפשע בטמן היה מציל אם היה מוחק את הג'וקר? בטמאן הינו רוצח עקיף של אין ספור קורבנות בגלל שהוא ידע שהג'וקר יברח מהכלא, יתחיל לשחוט, בטמאן יתפוס אותו וככה במעגל שבטמאן יכול לשבור אבל בוחר להקריב עוד חפים מפשע לטובת "מוסר", אבל לאם שהוציאו את העובר מהבטן כנראה לא כל כך אכפת עם בטמאן מוסרי או לא, היא רוצה שלא יחתכו לה את הבטן ויוציאו לה את האובר, הגיוני? ואני יזכיר שחמאס ובתחילת המלחמה רוב הציבור העזתי אמר שהוא יבצא 7/10 עשרות פעמים, רק תנו להם אפשרות. זה נכון שצריך לתת לחפים מפשע בעזה את הזכויות שמגיע להם, אבל אם הם בוחרים בעצמם שהם שונאים את הזכויות אז איך נוכל לתת להם אותם? אבל בזמן האחרון יותר ויותר עזתים מתחילים להראות שנאה לחמאס, זו תוצאה ישירה של הקשיחות שישראל מראה במלחמה, נגד הנאצים והגרמנים החפים מפשע נלחמו הרבה יותר אכזרי…