שאול מרידור: המשק מפסיד 40 מיליארד שקל בשנה מהעומס בכבישים

ראש אגף התקציבים הדגיש את הדחיפות בהשקעה בתחבורה ציבורית ורמז לאגרת גודש בתל אביב: "8 מיליון איש ייכנסו לתל אביב ולכן צריך מטרו"

שאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יונתן זינדל / פלאש 90
שאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר

משרד האוצר יטיל את העלות של הקמת רכבת תחתית בתל אביב על עסקים ובעלי נכסים בסמוך לאזורי תחנות הרכבת, כך עולה מדברים שאמר היום שאול מרידור, ראש אגף תקציבים במשרד האוצר. מרידור אמר בכנס מכון אהרון במרכז הבינתחומי כי חצי מהעלות לשלושת הקווים החדשים במטרופולין תל אביב יגיעו מהממשלה והשאר כאמור מהמגזר הפרטי: "הכסף לא יבוא רק מתקציב המדינה, אלא גם מהרשויות ושאר הנהנים מהתשתיות".

מרידור דיבר על השקעה במטרו, (רכבת תחתית), ברכבת קלה וכן ברכבת הכבדה. "עלות המטרו בלבד מוערכת ב-150 מיליארד שקל והתועלת השנתית בשנים הראשונות מוערכת ב-16 מיליון שקל. קיבלת הנכנסים לעיר תוכפל", הוא הוסיף.

לדבריו, דרושה מסגרת חקיקה שתתן עדיפות לשדרוג התחבורה הציבורית כך שההשפעה תורגש בעשר הבא. כיום, מרידור מעריך שהמשק מפסיד 40 מיליארד שקל בשנה מ"אובדן הזמן שלנו בכבישים". מרידור כיוון בדבריו לכך שההשקעה העיקרית שהמשק זקוק לה כיום היא בתשתית תחבורתית, שתגביר את הפריון והצמיחה.

ניתן היה להבין שבאוצר בוחנים גם אגרת גודש בכניסה לעיר: "בתל אביב יהיו 8 או 10 מיליון איש ולכן צריך מטרו", כאשר רק 11% מהעובדים מוכנים להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית לעומת 40% באירופה.

עוד 176 מילים
סגירה