ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהפגנה בקפלן, טען כי יש בעם רוב לעסקת חטופים וכי הממשלה והקואליציה איבדו את המנדט:
"במדינה הזו יש יותר אנשים טובים מאנשים רעים. הם בעזה, הם בלבנון, הם פה מולי. תקווה היא לא הדבר שאנחנו מחכים לו, תקווה היא הדבר שנמצא בתוכנו ושולח אותנו לפעול. יש עם מי לתקן, יש עם מי לרפא.
"אנחנו ננצח. ביבי לא באמת מתחזק. זו הנדסת תודעה. הקואליציה בקושי חמישים מנדטים. העם לא איתם. אין בחירות כי הם פוחדים מבחירות פחד מוות. הם מפחדים, כי הם יודעים את האמת.
"הם יודעים שיש לנו רוב מוחלט בכל סקר. רוב עצום לעסקת חטופים. רוב עצום לוועדת חקירה ממלכתית. רוב טוטאלי, לא מעורער, של אנשים מעוררי השראה שרוצים לחיות בדמוקרטיה ומאמינים שממשלת החורבן צריכה לעוף מחיינו אל פח האשפה של ההיסטוריה.
"כבר שנתיים ממשלת החורבן היא ממשלה של מיעוט לא לגיטימי. אשמת המהפכה המשטרית עליהם, אשמת נרצחי השבעה באוקטובר עליהם, אשמת החטופים במנהרות עליהם, רוב עצום של אזרחי ישראל לא רוצים אותם יותר. מהשבעה באוקטובר ב-6.29 בבוקר – אין להם מנדט!
"הם מדברים על "רצון הרוב" – אנחנו הרוב! הם מדברים על "רצון העם"? אנחנו העם! אין להם מנדט להפיכה משטרית, אין להם מנדט לעצור את עסקת החטופים, אין להם מנדט להמשיך להרוס את מדינת ישראל. השבוע ישבנו יחד כל ראשי מפלגות האופוזיציה, אצלי בחדר בכנסת. לתכנן מהלכים. עוד תשמעו על חלק מהם.
"מי שלא החזירו הביתה את לירי אלבג ומתן צנגאוקר, אין להם מנדט. מי שמנסה לשחרר אלפי צעירים חרדים בזמן שכל יום נהרגים ונפצעים לוחמי צה"ל, איבד את הלגיטימיות ואין לו מנדט. מי שמדבר על "רצון הרוב" למרות שהוא מיעוט, לא יקבע לנו. אין לו מנדט.
"אם נהיה נחושים, ממשלת החורבן תלך הביתה. אם נעבוד נכון, ממשלת החורבן תלך הביתה. אם נזכור שהמאבק הזה חשוב לא כי הוא קל, אלא דווקא כי הוא קשה – ממשלת החורבן תכשל ותלך הביתה. תלך ולא תחזור!".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו