JavaScript is required for our website accessibility to work properly. לפיד: "כבר שנתיים ממשלת החורבן היא ממשלה של מיעוט לא לגיטימי, אין להם מנדט והם מפחדים מבחירות" | זמן ישראל

לפיד: "כבר שנתיים ממשלת החורבן היא ממשלה של מיעוט לא לגיטימי, אין להם מנדט והם מפחדים מבחירות"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בכיכר החטופים בתל אביב. 7 בדצמבר 2024 (צילום: אלעד גוטמן)
אלעד גוטמן
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בכיכר החטופים בתל אביב. 7 בדצמבר 2024

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהפגנה בקפלן, טען כי יש בעם רוב לעסקת חטופים וכי הממשלה והקואליציה איבדו את המנדט:

"במדינה הזו יש יותר אנשים טובים מאנשים רעים. הם בעזה, הם בלבנון, הם פה מולי. תקווה היא לא הדבר שאנחנו מחכים לו, תקווה היא הדבר שנמצא בתוכנו ושולח אותנו לפעול. יש עם מי לתקן, יש עם מי לרפא.

"אנחנו ננצח. ביבי לא באמת מתחזק. זו הנדסת תודעה. הקואליציה בקושי חמישים מנדטים. העם לא איתם. אין בחירות כי הם פוחדים מבחירות פחד מוות. הם מפחדים, כי הם יודעים את האמת.

"הם יודעים שיש לנו רוב מוחלט בכל סקר. רוב עצום לעסקת חטופים. רוב עצום לוועדת חקירה ממלכתית. רוב טוטאלי, לא מעורער, של אנשים מעוררי השראה שרוצים לחיות בדמוקרטיה ומאמינים שממשלת החורבן צריכה לעוף מחיינו אל פח האשפה של ההיסטוריה.

"כבר שנתיים ממשלת החורבן היא ממשלה של מיעוט לא לגיטימי. אשמת המהפכה המשטרית עליהם, אשמת נרצחי השבעה באוקטובר עליהם, אשמת החטופים במנהרות עליהם, רוב עצום של אזרחי ישראל לא רוצים אותם יותר. מהשבעה באוקטובר ב-6.29 בבוקר – אין להם מנדט!

"הם מדברים על "רצון הרוב" – אנחנו הרוב! הם מדברים על "רצון העם"? אנחנו העם! אין להם מנדט להפיכה משטרית, אין להם מנדט לעצור את עסקת החטופים, אין להם מנדט להמשיך להרוס את מדינת ישראל. השבוע ישבנו יחד כל ראשי מפלגות האופוזיציה, אצלי בחדר בכנסת. לתכנן מהלכים. עוד תשמעו על חלק מהם.

"מי שלא החזירו הביתה את לירי אלבג ומתן צנגאוקר, אין להם מנדט. מי שמנסה לשחרר אלפי צעירים חרדים בזמן שכל יום נהרגים ונפצעים לוחמי צה"ל, איבד את הלגיטימיות ואין לו מנדט. מי שמדבר על "רצון הרוב" למרות שהוא מיעוט, לא יקבע לנו. אין לו מנדט.

"אם נהיה נחושים, ממשלת החורבן תלך הביתה. אם נעבוד נכון, ממשלת החורבן תלך הביתה. אם נזכור שהמאבק הזה חשוב לא כי הוא קל, אלא דווקא כי הוא קשה – ממשלת החורבן תכשל ותלך הביתה. תלך ולא תחזור!".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
0

ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית

תמכו בנו
כל הזמן // יום ראשון, 28 ביוני 2026
מה שחשוב ומעניין עכשיו
התחברו לזמן ישראל

רוצים להגיב לכתבות? התחברו עכשיו

  • לכל תגובה עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
  • העמוד שלך בזמן ישראל יציג את כל התגובות שפרסמת באתר
  • קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
הערה: כאשר אתם מתחברים לזמן ישראל אתם מסכימים לתנאי השימוש
Register to continue
Or Continue with
Log in to continue
Sign in or Register
Or Continue with
שלחנו לך אימייל
לינק לקביעת סיסמה חדשה מחכה לך בתיבה
סגירה
בחזרה לכתבה

עיתונות איכותית מתקיימת בזכות קוראים שתומכים בה

תמכו בנו

עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית היא יסוד הכרחי לחברה חופשית ובריאה.

ישראל מתמודדת עם מתקפה חסרת מעצורים על יסודות הדמוקרטיה ועל כל המוסדות הממלכתיים שלה. ובמקביל, התקשורת הישראלית מאבדת את עצמאותה ואת יכולתה לבקר את השלטון. זמן ישראל הוכיח שאפשר גם אחרת: שניתן ליצור עיתונות חופשית, אחראית, ביקורתית ונחושה, המגינה על שלטון החוק ועל זכות הציבור לדעת.

תמיכתכם תאפשר לנו להמשיך לפרסם תחקירים, ניתוחים וכתבות עומק הנשענים על עובדות, ועל עבודה עיתונאית מקצועית ויסודית.