כששאלו "למה נחרב הבית הראשון?", ענו כי בחברה בישראל רווחו שלושת החטאים החמורים ביותר: רצח, גילוי עריות ועבודה זרה.
כששאלו "למה נחרב הבית השני?", ענו "כי דנו בה דין תורה" וגם "מפני שנאת חנם". בשני הטעמים האשמים העיקריים הם הרבנים של הדור.
בטעם הראשון: כי החמירו יותר מדי בפסקי ההלכות שלהם והתעלמו ממידת הרחמים, שלוקחת בחשבון השפעות מזיקות של הפסק על חיי בני האדם וממתנת את הפסק כך שיסייע בפועל לאנשים לחיות איתו בשלום.
בטעם השני: בעיקר כי הם לא התנגדו באופן נמרץ ועקבי ופומבי לתופעה של שנאת חנם כללית בתוך האוכלוסייה של המדינה. כתוצאה מכך השנאה נצחה את התורה, והשתלטה על החיים. בקיצור הרבנים היו מחרידים ולא חרדים לגורל העם ככלל.
כששאלו "למה נחרב הבית הראשון?", ענו כי בחברה בישראל רווחו 3 החטאים החמורים ביותר: רצח, גילוי עריות ועבודה זרה. כששאלו "למה נחרב הבית השני?", ענו "כי דנו בה דין תורה" וגם "מפני שנאת חנם". בשני הטעמים – האשמים העיקריים הם רבני הדור
אם יהיה צורך, חס וחלילה, לענות על השאלה "למה נחרב הבית השלישי", מה אנחנו נענה? כי דבר אחד ברור, התוצאה היא בידי האוכלוסייה, גם כשהיא אוכלוסייה של פוליטיקאים. אני חרד שהתשובה תהיה כמו זאת על הבית השני.
לכן אני חרד על נשמותיהם של רבנים גדולים וחשובים, רבני הרבנות הראשית. אני חרד על נשמותיהם, כי מה יאמרו לפני בית הדין שבשמים?
איך הם יסבירו לבית הדין שיודע מחשבות לבם ובוחן כליות ולב, שהיה מותר להם ואף חובה בעיניהם, כנראה, להשפיל ולהעליב רבנים אחרים, שמוסרים את נפשם לחנך יהודים ולקיים קהילות יהודיות וחיי יהדות ברחבי העולם?
לכן אני חרד על נשמות רבנים גדולים וחשובים מהרבנות הראשית. איך יסבירו לבית הדין שבשמיים – שהרגישו חובה, כנראה, להשפיל רבנים אחרים המוסרים את נפשם לחנך יהודים ולקיים קהילות יהודיות ברחבי העולם
איך הם יענו על הטענה שהמלבין פני חברו ברבים כאילו שופך את דמו, כאשר הם מלבינים פני אוכלוסיות שלמות וגדולות בחברה? איך הם יתרצו את הבוז לחכמי ישראל, את העלבון לתלמידי חכמים גדולים, שעוסקים במחקר ופסיקת הלכה על פי המסורת היהודית של קדמא דנא, אבל לא לפי החמור אלא לפי הכלל "כח דהתירה עדיף"?
להעליב תלמידי חכמים נחשב כחילול ה' גדול, ואין על חלול ה' כפרה. אז אני חרד על נשמותיהם.
מזמין אני אתכם, הרבנים הגדולים והחשובים באמת, לשיחה של חברות ושל עיון איך להכין את עצמנו להופעה לפני בית הדין של השמים, כך שנשנה את גורלנו עכשיו ולעתיד לבוא.
להעליב תלמידי חכמים נחשב כחילול ה' גדול, שאין עליו כפרה, אז אני חרד על נשמותיכם. מזמין אני אתכם, הרבנים הגדולים והחשובים באמת, לשיחה של חברות ועיון: איך להכין את עצמנו להופעה לפני ביה"ד של השמים, כך שנשנה את גורלנו עכשיו ולעתיד לבוא
אנו חייבים תנועה גדולה ורחבה של "שיח פנים דתי" ולא להסתפק רק ב"שיח בין דתי". לשיח ענייני רוחני ודתי, ולא לשיח על כח, שלטון וכסף.
לשיח זה אפשר לקרוא "תנועת שלום על ישראל". ולהבין מהותה של תנועה זאת ראה הפוסט הקודם שלי: "שלום על ישראל: מתי ואיך? שהופיע פה ב26/1112019. נעלה ונצליח.
הרב מיכאל גרץ שימש כעוזר לעורך הראשי של אנציקלופדיה יודאיקה, וכתב מאמרים לאנציקלופדיה על מחשבת ישראל בעת המודרנית. הוא היה בין המקימים של התנועה המסורתית בישראל ושימש כמנכ"ל הראשון של התנועה בזמן הקמתה. הוא היה הרב של קהילת מגן אברהם בעומר 32 שנים. היה בין המקימים של בית המדרש לרבנים במכון שכטר בירושלים, ושימש כמרצה שם בתחילתה. היה במשך כ-20 שנה מרצה בכיר למחשבת ישראל ומקרא במכללת קיי בבאר שבע, ופרסם מאמרים רבים. הוא גם היה רץ מרתונים וגמר כ-16 מהם בארץ ובחו"ל. רוב העבודה הציבורית שלו מוקדשת לקשר בין ערכים במסורת היהודית ובין הציבור בישראל.
החרם הטורקי זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לחקלאים
ב-7 באוקטובר התעוררנו לסיוט בלתי נתפס. חשבנו שרק בני אדם מהסוג האכזרי ביותר מסוגלים לעשות דברים כאלו: לחטוף מבוגרים, נשים וילדים מביתם, להרוג, לאנוס ולענות משפחות שלמות שלא איימו על איש. הדעת אינה מצליחה לתפוס כיצד מתנהגים בני אדם כך.
כאשר אנו חושבים על אלימות בקרב בעלי חיים אנו מניחים שמתקיים מאבק זמני בין פרטים, לרוב על שימוש בטריטוריה, מזון או הזכות לרבייה. ובדרך כלל זהו אכן המצב. כמו אצל בני אדם – אלימות בדרך כלל קשורה לגורמים המצוינים לעיל. אך שלא כמו אצל בני אדם, אנו מניחים שבעלי חיים מתמקדים בתקיפתם רק בפרטים אותם הם עוינים ספציפית. אם זכר מתחרה עומד בדרכו של זכר אחר – נניח שהזכר התוקף ירצה להרחיק את השני ולזכות בשלל.
רפי לוי הוא עובד סוציאלי קליני, פסיכותרפיסט בקליניקה פרטית ובמערך בריאות הנפש ומרצה במסגרות שונות. בעל רקע והשכלה ביולוגית ורפואית ומתעניין בדמיון בין בני אדם לבעלי חיים, משורשי אבולוציה ועד לקליניקה של היום. מעבר לכך הוא בעל משפחה מקסימה, טבח מוסמך, נגר חובב ופעיל לזכויות עובדים סוציאליים.
"אחרי האופוריה של החזרה הביתה, האדמה משמיעה את קול הכאב שנספג בה. אנחנו מתקשים להשריש את עצמנו בחזרה. למעשה, הנפש עדיין עקורה"
בת 68 מקיבוץ סעד. נשואה, אם לחמישה, דוקטור לפילוסופיה יהודית. פונתה למלון בים המלח וחזרה לקיבוץ אחרי חצי שנה
טראמפ מנמנם בזמן שהמחאה בקמפוסים הגיעה לשיא
למחרת פסח 1944, כרוז בעיירה טוקאי בהונגריה עבר עם תוף מרחוב לרחוב והודיע שאסור ליהודים לצאת מבתיהם. טוקאי שוכנת למרגלות הרים וגבעות עטורי כרמים, שני נהרות נפגשים בה, ויקבים עתיקים וחדשים מייצרים יין ששמו יצא בעולם.
במקום הציורי ההוא שמעה אמי בת 15 את הבשורה.
טובה הרצל היא גמלאית של משרד החוץ. שרתה כקצינת קישור לקונגרס בשגרירות ישראל בוושינגטון, הייתה השגרירה הראשונה של ישראל במדינות הבלטיות להאחר התפרקות ברה"מ, ופרשה אחרי כהונה בדרום אפריקה.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם