הזמן של
Shaul Tcherikover
השאלה שאין עליה תשובה כאן היא מי אלה שהכותב חושב שהם "שמאל". כי שמאל אפשר למצוא אך ורק בחלק מהמפלגות הפלסטיניות. כל השאר נעים בין ימין רך לימין קצת יותר רך. אגב, להכריז על פתרון שתי המד... המשך קריאה

השאלה שאין עליה תשובה כאן היא מי אלה שהכותב חושב שהם "שמאל". כי שמאל אפשר למצוא אך ורק בחלק מהמפלגות הפלסטיניות. כל השאר נעים בין ימין רך לימין קצת יותר רך. אגב, להכריז על פתרון שתי המדינות שמת מזמן זה לא שמאל, זו סתם אחיזת עיניים של כאלה שלא רוצים שיגדירו אותם ימין רך.

לרשות הפלסטינית מעולם לא היתה משילות בג'נין ובשכם, מכיוון שישראל עושה בשטחי A כרצונה ולא מאפשרת לרשות הפלסטינית למשול. זה בגלל הכיבוש, אתה יודע. הרי קלגסי הצבא המוסרי בעולם נכנסים לשטחי... המשך קריאה

לרשות הפלסטינית מעולם לא היתה משילות בג'נין ובשכם, מכיוון שישראל עושה בשטחי A כרצונה ולא מאפשרת לרשות הפלסטינית למשול. זה בגלל הכיבוש, אתה יודע. הרי קלגסי הצבא המוסרי בעולם נכנסים לשטחי A, יורים, הורגים, עוצרים, הורסים בתים, מפסיקים אירועים של הרשות, ואחרי כל זה אתה מחפש משילות של הרשות הפלסטינית? תמצא אותה במנהל האזרחי ובממשלת ישראל.

וואו איזה הישג. בטח אל קעידה ישארו בלי מנהיג עכשיו. אז לא. כדי להפסיק טרור צריך לחסל את הסיבות לטרור. חיסול המפקדים לא יגרום לטרור להחעלם. זה נורא פשוט, וכל כך קשה להבנה.
בראש הרשימה של מרצ חייבים להיות סיום הכיבוש ומיגור האפרטהייד. וכל זמן שמרצ לא עושה את זה היא תאבד קהלים ומצביעים ותמשיך לגרד את אחוז החסימה. מסתכלים לכיבוש בעיניים.
שום כוח לא תש. זו היתה דרכו של בית המשפט העליון מימים ימימה. לתזז בין הטיפות ולנסות לצאת בשלום בלי להירטב, כדי להכשיר בדרך כזאת או אחרת את פשעי ממשלות ישראל בשטחים הכבושים. הדרך משתנה מ... המשך קריאה

שום כוח לא תש. זו היתה דרכו של בית המשפט העליון מימים ימימה. לתזז בין הטיפות ולנסות לצאת בשלום בלי להירטב, כדי להכשיר בדרך כזאת או אחרת את פשעי ממשלות ישראל בשטחים הכבושים. הדרך משתנה מהרכב להרכב, אבל התוצאה היא אותה תוצאה.

כן. אנחנו ממש טובים בלהרוג. קולונל בטהרן, עיתונאית בג'נין, ילדים בעזה. על אופנועים, עם צלפים או עם פצצות של טונה מהאוויר. ממש ממש טובים.
אם לישראל יש אינטרס מובהק כל כך, אז למה היא לא עושה את זה? ועוד: כשמפקד חטיבת הקומנדו, שדובדבן תחת פיקודו, הוא זה שאחראי על החקירה של צה"ל, אין שום סיבה שבעולם שמישהו ישתף פעולה. אם זה ... המשך קריאה

אם לישראל יש אינטרס מובהק כל כך, אז למה היא לא עושה את זה? ועוד: כשמפקד חטיבת הקומנדו, שדובדבן תחת פיקודו, הוא זה שאחראי על החקירה של צה"ל, אין שום סיבה שבעולם שמישהו ישתף פעולה. אם זה לא ניגוד אינטרסים, אז מה כן. אם ישראל רוצה חקירה אמיתית היא צריכה לזוז מהדרך ולתת ל-ICC לחקור, בלי להפריע ובלי להסתיר ובלי לטייח. אבל מאחר שכבר כעת מדוּוח שהסבירות שחייל צה"ל הוא היורה היא גבוהה, אין שום סיכוי שישראל תסכים מרצונה לחקירה עצמאית של גורם בינלאומי.

ואף מילה על הסכם השלום עם ירדן שבו ישראל הכירה רשמית באפוטרופסות ההאשמית על המקומות הקדושים בירושלים, ונתנה מעמד מיוחד ועדיפות לירדנים בירושלים במקומות הקדושים, בהסכמי שלום עתידיים עם ה... המשך קריאה

ואף מילה על הסכם השלום עם ירדן שבו ישראל הכירה רשמית באפוטרופסות ההאשמית על המקומות הקדושים בירושלים, ונתנה מעמד מיוחד ועדיפות לירדנים בירושלים במקומות הקדושים, בהסכמי שלום עתידיים עם הפלסטינים. כמה נוח.
מאז עלייתו של שרון להר הבית ישראל מפרה בעקביות את הסכם השלום עם ירדן בכל הנוגע להר הבית. ולירדנים נמאס. אבל למה לספר לקוראים את האמת אם אפשר לעגל פינות ולשחק אותה תמימים?

סגירה
בחזרה לכתבה