גם הדמוקרטים רוצים גנרל בדימוס לתפקיד מזכיר ההגנה

משמאל: ביידן, כסגן נשיא, עם מפקד הכוחות בעיראק, גנרל אוסטין (במרכז), בבגדד בשנת 2011 (צילום: משרד ההגנה האמריקני.)
משרד ההגנה האמריקני.
משמאל: ביידן, כסגן נשיא, עם מפקד הכוחות בעיראק, גנרל אוסטין (במרכז), בבגדד בשנת 2011.

כמו הנשיא טראמפ בשעתו, גם הנשיא־הנבחר ביידן בחר בגנרל בדימוס לתפקיד מזכיר ההגנה. אבל אוסטין שונה מאוד בסגנונו מגנרלים התקפיים כמו מאטיס, ואומר את דעתו רק בחדרים סגורים. אולי זה מה שביידן רוצה.

לאחר שנבחר לנשיאות, ב־2016, הפתיע דונלד טראמפ כשמינה למזכיר ההגנה את הגנרל בדימוס ג'יימס מאטיס, קצין נחתים שנחשב למפקד ההתקפי ביותר בכוחות המזוינים של ארצות־הברית מאז הגרל ג'ורג' פאטון.

גל פרל פינקל, מפעיל הבלוג "על הכוונת", בלוג מדיני-ביטחוני על חזון, אסטרטגיה ופרקטיקה. בין היתר עבד כאנליסט בחברת מחקרי שוק ומודיעין עסקי. בעבר שירת בצנחנים ועבד במשרד ראש הממשלה. בעל תואר שני בדיפלומטיה וביטחון מטעם אוניברסיטת תל אביב. במחקריו עוסק בצה"ל, מערך המילואים, דוקטרינות ואסטרטגיות צבאיות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,433 מילים
כל הזמן // יום שלישי, 19 במרץ 2024
מה שחשוב ומעניין עכשיו

תפישת הביטחון החדשה של צה"ל בהגנה על העוטף

חשיפה צה"ל משלים בימים אלה תוכניות אבטחה חדשות לגבול עם רצועת עזה, כשהנחת העבודה היא כי לא ניתן להתבסס יותר על התראה מקדימה ● התוכניות כוללות אזור חיץ ברוחב ק"מ בצד העזתי, אמצעי תצפית מכמה מרכזי שליטה במקביל, הגדלת הכמות והקטלניות של האמצעים האוויריים, הקמת כוח מילואים מיוחד ללוחמה בטרור, ועוד ● אמיר בר-שלום סייר באזור החיץ וחושף פרטים על התוכניות החדשות

עוד 1,464 מילים
היום ה־165 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

חוק הרבנים ירד מהפרק: "יש לשאוף לאחדות"

ראש המוסד שב לישראל משיחות המשא ומתן בקטאר; דיווח ערבי: "ההיעדרות האמריקאית מהשיחות מעידה על כך שאין עדיין פריצת דרך" ● בלינקן יבקר השבוע במצרים וסעודיה: "נדון ב'ארכיטקטורה הנכונה' לשלום" ● ביידן ביקש מנתניהו לשלוח משלחת לוושינגטון "כדי לדון בדרכים לתקוף את חמאס ללא מבצע ברפיח" ● להב 433 פתחה בחקירה נגד פרקליט בפרקליטות המדינה בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה, מרמה והפרת אמונים

עוד 15 עדכונים
אמיר בן-דוד

חוזה אנדרס, מי שהביא את הטפאס לאמריקה, הוא יו"ר עמותת "המטבח העולמי המרכזי", שפועלת מאז 7 באוקטובר להזנת תושבי עזה – וגם מסמלת את שבירת המצור, כשספינת סיוע עם 200 טון של מזון הטילה השבוע עוגן מול חופי הרצועה ● אולם, ישראל עדיין לא מצליחה לשכנע את העולם שהיא עושה מספיק כדי להציל את העזתים מרעב ● פרשנות

עוד 733 מילים

מלחמת עזה – עוד כתבות

גנץ-לפיד - דואט פוליטי לישראל

בדרמה הפוליטית בישראל היום מזדקרות דמויותיהם של בני גנץ ויאיר לפיד כשחקנים פוליטיים מרכזיים. יאיר לפיד היה זה שהבחין, לפני למעלה מעשור, שלמרכז הישראלי אין בית פוליטי. הצד השמאלי של המפה היה בשקיעה ואילו הצד הימני שהיה בשלטון, הראה סימנים של התנוונות.

בנימין נתניהו, מנהיגו של הימין, לא בחל בשום אמצעי לשמר את שלטונו, כולל פגיעה בנורמות שלטוניות של המדינה. כפי שהמרכז הישראלי נטש בסוף שנות ה-70 את ממשלות השמאל לשעבר, אחרי שהחלו בהן סימני ניוון בעקבות שלטון ממושך, החל להתפתח דפוס דומה ביחס לשלטון הימין, ובפרט לזה של נתניהו (שכבר בעצמו היה בשלטון תקופה ארוכה).

מנחם ברג הוא פרופסור (אמריטוס) באוניברסיטת חיפה בחוג לסטטיסטיקה ושימש בעבר כראש החוג. תחום מחקרו: ניתוח סיכונים. שימש גם בעבר כראש התכנית ללימודי אקטואריה באוניברסיטת חיפה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 959 מילים

הערכה: הרכבת הקלה גרמה לעלייה במחלות שמפיצות חולדות

בתי חולים באזור ת"א מדווחים על עלייה משמעותית במקרים של טיפוס אנדמי ועכברת - מחלות המועברות על ידי חולדות ● החשש הוא כי אוכלוסיית החולדות הגיחה לפני הקרקע בעקבות עבודות הרכבת הקלה באזור: "זו עלייה גבוהה מאוד. בהחלט מתרחש משהו אפידמיולוגי"

עוד 1,083 מילים ו-2 תגובות

למקרה שפיספסת

נראה שראש הממשלה נגד עסקה להצלת אזרחיו מידי האויב‎

למה הוא מתנגד לעסקה? כי זה בנימין נתניהו. איך אפשר להבין את השטיקים והטריקים שנתניהו יוזם כדי למנוע עסקה?

מריחות הזמן – מפזר את הקבינט בגלל כניסת שבת, כאילו לא מדובר בפיקוח נפש. מונע מתן סמכויות לצוות המו"מ או מונע בכלל את צאתו של הצוות להמשך המו"מ, מערים דרישות נוספות אחרי שכבר החלה להסתמן הסכמה במו"מ בפריז, ועוד.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
לאיתי לנדסברג תודה !!! כתבתי את הדברים האלה מזמן מזמן. נתניהו לא רוצה את שובם של החטופים בחיים מפחד שהם יהיו עדים במשפט שיוגש נגדו. נתניהו רוצה שחיילי צהל יהרגו את סינואר כדי שלא יהי... המשך קריאה

לאיתי לנדסברג תודה !!! כתבתי את הדברים האלה מזמן מזמן. נתניהו לא רוצה את שובם של החטופים בחיים מפחד שהם יהיו עדים במשפט שיוגש נגדו. נתניהו רוצה שחיילי צהל יהרגו את סינואר כדי שלא יהיה עד בבית המשפט ויחשוף את העסקאות שעשה עם נתניהו. כך פעל אברהם שלום בפרשת קו 300. הוא נתן הוראה לאהוד יתום ואנשיו להרוג את שני החוטפים ובסרט שומר החומות חשף בחצי פה כי לא רצה אותם כעדים בביהמ. שני החוטיפים של קו 300 היו משת"פ עם השב"כ. כך נולדה פרשת יוסי גינוסר. הצבא האמריקאי במלחמת עירק תפס את סאדם חוסיין חי ומסר אותו לידי הרשות החוקית בעירק כך נפתח משפטו . המשלחת לשיחות עם חמאס היא הזויה!! ראה את המסובים אל שולחן הקבינט. כולם אשכנזים,לבנים, ללא ידיעה של מילה אחת בערבית, ללא הכירות עם דת האיסלם, ללא הכירות עם תרבות האיסלם. אין לאיש מהם הבנה כלשהי בעולמם של המוסלמים. זה שיח חרשים. לשיחות עם חמאס צריכים לצאת 3 שהיו בדרגות גבוהות בצה"ל : נציג ערבי, נציג דרוזי, נציג בדואי. ולא אשכנזים לבנים. ( גילוי נאות : אני לבן בלונדיני עיניים כחולות) . נתניהו השיג את מטרתו הפוליטית במלואה: הוא פירק את הקיבוצים בדרום, פיזר את הקהילות, כך גם בצפון. ציטוט: " השמאלנים שכחו מז זה להיות יהודים" דברי נתניהו למקובל הקשיש כדורי. הוא גרם להמשך המלחמה כדי לדחות את עדותו וחקירתו בביהמ הפלילי. הוא ימשיך להרוג את חיילי צהל ומפקדיו כדי להגן בגופם על עצמו. נתניהו זייף את הבחירות לכנסתך המכהנת ה-25. יש לי את מלוא הפרטים , במלואם!! פתקי ההצבעה בקלפי עבור 3 מפלגות שזכו במירב קולות הבוחרים היו פתקים מזויפים. המפלגות הן : הליכוד, המחנה הממלכתי,יש עתיד. נוסח הפתקים המקורי – אצלי. הגשתי עתירה לבג"צ אך בביהמ העליון הרשמת חוסמת בגופה את העברת העתירה להרכב. חוק הבחירות לכנסת נ"מ התשכ"ט 1959 קובע שעקב הזיוף ביהמ חייב להכריז על בחירות חוזרות. נתניהו קיבל במרמה בתחבולה ובנסיבות מחמירות את תפקיד ראש הממשלה . פתקי ההצבעה הודפסו במדפיס הממשלתי בנוסח בלתי חוקי הפוסל אותם. אנשיו המקצוענים חדרו אל ועדת הבחירות המרכזית. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית ידע על הזיוף ושתק. הוא פחד לאבד את סיכויו להתמנות לנשיא ביהמ העליון. אם אתה ואני היינו נפגשים עם סינואר ואנשיו, כל החטופים , החיים והמתים, היו שבים הביתה. מי לקברו ומי למשפחתו. הרמטכל הרצי הלוי מפחד מנתניהו. גם כך, עתידו הצבאי נמצא מאחוריו. איתי לנדסברג את מבקש ממך מאד דברי איתי וניפגש בבקשה ממך. ערוצי השידור פתוחים בפניך. אני מוכן להיחשף עירום ועריה. כל החומרים שבידי יהיו בידיך. אנא טלפן אלי או שלח לי הודעה עם מספר טלפון שלך. נפתלי גור אריה עורך דין 050-8225435 ת.ד. 16660 ת"א. אנא השאר הודעה מזוהה בטלפון ואחזור אליך מייד. משפחות החטופים משותקים עקב האימה שהטיל עליהם נתניהו. איתי …בוא נילחם יחד עם חייהם !!! אנא ראה כך את שיא חייך. כשנלך יחד כל הממשל האמריקאי יגן עלינו בכל כוחו . הנשיא ביידן והנשיא אובמה מכירים את שמי. אני גרמתי לנשיא אובמה להשליך את נתניהו מאולם הדיונים על הסכם הגרעין עם אירן….איתי דבר איתי …דבר איתי…אני הזהרתי את הנשיא אובמה מפניה של מלכודת סכום אפס שטמנו לו נתניהו ואהוד ברק…כך ניצלה כהונתו הנשיאותית השניה וביידן היה סגנו. קיבלתי 2 מכתבי תודה האחד מאת הנשיא אובמה השני מאת אשתו מישל. הם שוגרו באינטרנט עם הזמנה לבקר בבית הלבן ואינני מוצא אותם. בבקשה דבר איתי……נפתלי.

אתי, אצוב לי לראות ששיקול דעתך השתבש. את נתניהו גם אני לא אוהב, אבל זה לא אומר שכול מה שהוא עושה זה תעות. כולם תמורת כולם פרושה: שחרור פחות ממאה חטופים חיים. סיום המילחמה, יציאת ישראל מ... המשך קריאה

אתי, אצוב לי לראות ששיקול דעתך השתבש.
את נתניהו גם אני לא אוהב, אבל זה לא אומר שכול מה שהוא עושה זה תעות.
כולם תמורת כולם פרושה:
שחרור פחות ממאה חטופים חיים.
סיום המילחמה, יציאת ישראל מעזה והמשך שלטון החמס.
שחרור כששת אלפים רוצחים. שידוע שחלקם יחזור לפעילות טרור ויהרגו ישראלים בעתיד.
עידוד המשך הטרור נגד ישראל.
האם זה באמת כדאי?

עוד 705 מילים ו-3 תגובות
זירת הבלוגים
הזמן שלך לומר את דעתך
הצטרפות

תגובות אחרונות

פורום המכולות דורש משר הכלכלה להפסיק לקפח קמעונאים קטנים

הדרך לפירוק קרטל המזון עוברת גם בהגברת כושר המיקוח של הקמעונאים הקטנים ● משרד הכלכלה עצמו עודד אותם להתאגד אך הספקים הגדולים לא מוכנים לתת להם הצעות מחיר עם ההטבות שמקבלות הרשתות הגדולות ● כעת הם מאיימים להתחיל למכור מוצרים מיובאים של מותגים פרטיים ● יו"ר פורום המכולות תוקף את ברקת: "הוא מתעלם מתוכנית משרדו – ולא יוכל להוזיל את יוקר המחיה"

עוד 771 מילים

עקורים

בית המשפט מצלצל בכל פעמוני האזהרה

שופט השלום בחדרה, שדן בבקשות המשטרה להטיל תנאים מגבילים על מפגינים, קבע באופן רשמי כי המשטרה מתפקדת כזרוע פוליטית מטעם השלטון לסיכול מחאות נגד הממשלה ● הקביעה המטלטלת יכולה לשמש בהמשך להגשת תביעות נזיקיות ● נוכח חומרת הקביעות, אפשר שאפילו החסינות הניתנת לעובדי ציבור לא תעמוד כאן ● פרשנות

עוד 1,091 מילים ו-2 תגובות
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון ל-CNN, 17 במרץ 2024

לנתניהו אין בעיה עם התערבות אמריקאית, יש לו בעיה עם הסקרים

כשנתניהו הוביל בבטחה בסקרים לקראת הבחירות ב-2015, לא הייתה לו שום בעיה לנאום מול הקונגרס ולקבל את עזרת הרפובליקאים ● גם לא הייתה לנתניהו בעיה עם מעורבות אמריקאית כשממשל טראמפ סייע לו פעם אחר פעם לפני בחירות ● הבעיה של נתניהו היום, עם הקריאות העולות מוושינגטון נגדו, היא הסקרים שמנבאים לו מפלה אילו הבחירות היו מתקיימות היום ● פרשנות

עוד 747 מילים ו-1 תגובות
היום ה־164 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

דיווח: המדינות המתווכות אמרו לישראל שאם לא יושג הסכם – השיחות בין הצדדים יסתיימו

יועצו של ביידן לביטחון לאומי: מרואן עיסא נהרג בתקיפה של צה"ל בשבוע שעבר ● הכנסת ביטלה את משרד המודיעין; גילה גמליאל, שכיהנה במשרד זה, תתמנה לשרת המדע והחדשנות ● דיווח: הרב הראשי יצחק יוסף נבחר לחתן פרס ישראל בספרות תורנית ● בן גביר: מאה אלף אזרחים קיבלו ממשרדי רישיון להחזקת כלי ירייה ● חרף הביקורת הרמטכ"ל אייש כחמישים תפקידי פיקוד בכירים

עוד 47 עדכונים

שר האוצר סמוטריץ' סופג ביקורת קשה על חוסר המעש שלו ברקע הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על חלק מהבייס שלו ● כעת הוא מאיים למוטט את הכלכלה הפלסטינית ● אבל מי שעלול להפוך לקורבן ההחלטה הזו, זה דווקא אותו בייס שהוא מייצג ● פרשנות

עוד 648 מילים ו-2 תגובות

המלחמה בעזה לא שינתה דבר

למרות המתקפה האכזרית של חמאס והמלחמה חסרת התקדים בעזה, הסטטוס קוו החדש במזרח התיכון עשוי להיראות במידה רבה כמו זה של 6 באוקטובר ● כמעט לכל פריצת דרך בזירה הישראלית–ערבית קדמה אלימות עזה, אבל הפעם בראש שתי החברות – הישראלית והפלסטינית – עומדים מנהיגים החסרים את הכוח להביא לשינוי במציאות

עוד 2,133 מילים

השם החדש, האולטימטום לנתניהו וההתנגחות בגנץ: המהלך המוזר של גדעון סער לא מסייע לו בסקרים אבל גם לא מוביל אותו לזרועותיו של נתניהו לדבריו ● יכול להיות שסער מבין שעדיף לו להיות בעמדת מיקוח בעת קריסת הממשלה, בזמן שכל העכברים יזדרזו להימלט מהספינה הטובעת ● פרשנות

עוד 722 מילים ו-2 תגובות

נתניהו יצטרך לקבל החלטות מכריעות כבר השבוע

עסקת החטופים והחלטה על זהות הארגונים שיקחו אחריות אזרחית בעזה הגיעו לשלב קריטי ● נתניהו מנסה לרצות את כל הצדדים ולהתחמק מהכרעות, אבל בינתיים נקבעות עובדות בשטח ● הגעת ספינת הסיוע מסמנת שלב חדש בניהול הרצועה ומחייבת החלטה מי יטפל בצד האזרחי ● ואילו המו"מ לשחרור החטופים עבר לשלב מתקדם ודורש הכרעות מעשיות - שנתניהו מתקשה לקבל ● פרשנות

עוד 846 מילים
היום ה־163 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

החטוף סרן דניאל פרץ נפל ב-7 באוקטובר וגופתו בידי חמאס

הקבינט התכנס לדיון בעסקת החטופים לקראת יציאת המשלחת הישראלית מחר למו"מ בקטאר ● גלנט רמז שוב לחיסול מרואן עיסא: "מודיעין מדויק הביא הצלחות בסיכולים" ● הרמטכ"ל: "יש לי סמכות לשלוח לקרב וסמכות למנות"; סמוטריץ': "יש לך גיבוי לניצחון, לא למחטף" ● לפיד נפגש עם קנצלר גרמניה: "על הקהילה הבינלאומית להפעיל לחצים על חמאס ולקדם עסקה במהירות"

עוד 47 עדכונים
הזמן הירוק
הזמן הירוק
סיכום השבוע בסביבה

ירוקים מגעגוע

אוהד יהלומי, מנהל בסיירת הירוקה, היה אמור להיות המרצה הפותח ביום העיון השנתי של רט"ג שנערך ביום חמישי. הוא לא הצליח להגיע: הוא מוחזק בעזה בשבי חמאס ● גם סילמן לא הגיעה, וחסכה לעצמה אי-נעימות גדולה ● בינתיים בירושלים, הקרב על מצפתל מתחדש ● והשבוע למשך שעתיים היינו מעצמה של אנרגיה סולארית

עוד 892 מילים
סגירה
בחזרה לכתבה