אריה אגוזי
הזמן של
אריה אגוזי

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

ההסכם להפסקת המלחמה בלבנון חלקי ומסוכן

ממשלת ישראל לא רואה מעבר לקצה אפה וזהו אף קצר מאוד. אין בכלל ספק שגם אם ייחתם הסכם שיביא להפסקת המלחמה בלבנון, הוא יהיה פתרון חלקי ואפילו מסוכן.

המשא ומתן עם חזבאללה בתיווך אמריקאי מתבסס בהרבה על הנאיביות של וושינגטון שהביאה עד היום את תכנית הגרעין האיראנית לנקודה בה היא נמצאת – ממש לפני ייצור מתקן גרעיני – את הטיפול הכושל בחות'ים בתימן, ועוד דוגמאות.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 583 מילים ו-2 תגובות

"אפקט טראמפ" על יחסי ישראל, ארה"ב ונאט"ו

ישראל שותפה לחששות הגוברים של המדינות החברות בנאט"ו לגבי החלטה אפשרית של הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, לעזוב את הברית או להפחית את רמת היחסים של ארה"ב עמה.

החששות היו ברורים מאוד כבר בפסגת נאט"ו ביולי. לדברי עזריאל ברמנט ושמעון שטיין, חוקרים בכירים במכון הישראלי למחקרי ביטחון לאומי (INSS), החששות הגוברים סביב חזרתו האפשרית של דונלד טראמפ לבית הלבן עמדו במוקד הפסגה.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 605 מילים

עוד קונספציה - והפעם בלבנון

מעולם, לאורך שנות כיסוי עיתונאי רבות של מערכת הביטחון, לא הייתי כל כך זועם ומתוסכל. זה החל בהצהרות של ראש הממשלה ושל שר הביטחון בנוסח "אנחנו כפסע מהניצחון" וממשיך ב"הכרענו את חמאס בעזה ואת חזבאללה בלבנון".

עומד בראש הממשלה אחד שמבין משהו בביטחון, ולצידו שר ביטחון חדש שלא מבין דבר וחצי דבר בביטחון, ומכריזים הכרזות חסרות בסיס כאלה.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 586 מילים

היחסים המיוחדים בין סין לישראל

הקשרים בין סין וישראל טובים. המסחר פורח, כל מוצר שני בחנויות נושא את הכתובת "מיוצר בסין", הישראלים מאוהבים באתרי הקניות ברשת שפועלים מסין, ושוק הרכב הישראלי מוצף מכוניות מתוצרת סין.

אבל לצד החגיגה הזו יש בעיה, לכאורה מוסתרת אבל מטרידה רבים. חברות סיניות בנו ובונות פרויקטים ענקיים בישראל, משלחות סיניות של מדענים ואנשי עסקים נמצאות בישראל כמעט כל הזמן, וחברות סיניות השקיעו בחברות ישראליות גדולות. זה אולי נשמע חיובי מאוד, אבל זו גם סיבה לדאגה רבה בקרב מומחי האבטחה.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
לממשלת סין הקומוניסטית יש לא רק עיניין של מסחר בכול המדינות וישראל,היא זאת שגם מחמשת את אירן ואת כול מדינות ערב מסביבנו בפרט עכשיו ויש לה הרבה ערים תאומות עם ישראל.מה,שנפתח קשר עם ראשי ... המשך קריאה

לממשלת סין הקומוניסטית יש לא רק עיניין של מסחר בכול המדינות וישראל,היא זאת שגם מחמשת את אירן ואת כול מדינות ערב מסביבנו בפרט עכשיו ויש לה הרבה ערים תאומות עם ישראל.מה,שנפתח קשר עם ראשי הערים קושרים כלכליים עם הערים.
ממשלת סין הקומוניסטית עוסקת במכירת איברים מאסירי מצפון במדינה;מאויגורים(מיעוט המוסלמי,נוצרים וממתרגילי שיטת פאלון דאפא,שיטה רוחנית עתיקה).כול המידה הנתון כבר הושמע במסגרת של העדויות בכנסת ישראל מאנשים חפים מפשע,שהצליחו להימלט מהמשטרה הקומוניסטי מבצע פשעים נגד האנושות.

הסינים הם חחק מציר הרשע ואסור היה לתת להם דריסת רגל לא כל שכן בתשתיות חיוניות לאומיות כמו נמלים, בניית תשתיות תחבורה וכדומה. לכל היותר אפשר חשלב פועלים בבנייה למגורים. לא מעבר. מכוניות ... המשך קריאה

הסינים הם חחק מציר הרשע ואסור היה לתת להם דריסת רגל לא כל שכן בתשתיות חיוניות לאומיות כמו נמלים, בניית תשתיות תחבורה וכדומה. לכל היותר אפשר חשלב פועלים בבנייה למגורים. לא מעבר.
מכוניות סיניות אסור לרכוש עבור צה"ל/מוסד/שב"כ בשום אופן ולא בגלל שזה זבל על גלגלים אלא מטעמי ציטוט/האזנות אוייב מובנות במחשבי הרכב והיכולת להשתלט עליו מרחוק. בעיני סין היא יותר אוייב מאוהב. שומר נפשו ירחק. אישית לא מזמין דבר מסין

עוד 585 מילים ו-3 תגובות

איך פועלים נגד שיבושי הג'י.פי.אס

עם הזמן פיתחנו תלות גדולה במערכות ניווט לווייניות דוגמת הווייז שנוצרה בישראל. גם צבאות בכל העולם פיתחו תלות כזו. מאז המלחמה בין ישראל וחזבאללה בלבנון וחמאס בעזה, מערכות ה-GPS השתגעו.

לפי מומחים, השיבושים המכוונים של מערכות הניווט הלווייניות נעשו על ידי ישראל, כדי לשבש את המסלול של מערכות נשק מתוצרת איראן, שמופעלות על ידי חזבאללה.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 607 מילים

עונש מוות למחבלים

תסריט דמיוני או אולי לא כל כך – חיילי צה"ל בסיוע השב"כ מאתרים במסתור בעזה את הרוצחים שירו בראשיהם של ששת החטופים הישראליים. אם המחבלים פותחים באש, חיילי צה"ל מחסלים אותם במקום.

אבל אם לחילופין הם נלקחים בשבי, מה עושים אתם? לשלוח מפלצות כאלה למאסר במחנה תימן או להעמידם לדין? היות שגזר הדין המתבקש במקרה כזה הוא מוות, ישראל במבוי סתום. החוק הותאם לטיפול בנאצים ובעוזריהם וזה אפשר להוציא את אדולף אייכמן להורג. חוק השיפוט הצבאי מאפשר לבתי דין צבאיים לגזור עונש מוות על מחבלים, אבל עד היום זה לא נעשה.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 604 מילים

חרם ביטחוני באירופה

כמעט מדי שבוע מאז החלה המלחמה מודיעה ממשלה אירופאית אחרת על "חרם נשק" נגד ישראל. לפי פרסומים בתקשורת הישראלית בשבוע שעבר, צרפת החליטה שחברות ביטחוניות מישראל לא תוכלנה להשתתף בתערוכה בינלאומית למערכות ימיות.

בעת האחרונה קרא נשיא צרפת עמנואל מקרון להטיל אמברגו נשק על ישראל, ואף אמר לבנימין נתניהו בשיחת טלפון: "משלוחי נשק אינם יכולים לייצר ביטחון לישראלים או לאזור".

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
גם בזמן האמברגו הצרפתי ב 67 ,הגיעו חלקי חילוף צרפתים לארץ. אותו דבר קרה גם עם האמברגו על איראן. הכסף חזק מכל דבר אחר. מי שלא מוכר ,מפנה מקום למתחרה שמוכן למכור. כולם קונים מכולם כולל מא... המשך קריאה

גם בזמן האמברגו הצרפתי ב 67 ,הגיעו חלקי חילוף צרפתים לארץ. אותו דבר קרה גם עם האמברגו על איראן. הכסף חזק מכל דבר אחר. מי שלא מוכר ,מפנה מקום למתחרה שמוכן למכור. כולם קונים מכולם כולל מאויבים ללא או עם ידיעה.

עוד 502 מילים ו-1 תגובות

מנהרות ואמון הציבור

אמון הציבור במערכת הביטחון הוא מרכיב חשוב ביותר בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. אין ספק שאחת התוצאות של ה-7 באוקטובר היא אובדן האמון הזה, ואין צורך להסביר.

אבל יש גם רכיבים שהצביעו על איבוד האמון הזה עוד לפני השבת השחורה. במשך שנים, תושבים שגרים סמוך מאוד לגבול עם לבנון התלוננו שהם שומעים חפירות תת קרקעיות סמוך לבתיהם. צה"ל בא, בדק, וטען שאין כל סיבה לחשש.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 599 מילים

שערוריית אי חילוץ הישראלים התקועים בחו"ל ע"י המדינה

גם במדינה בה שערוריות הן חלק מהיום יום שלנו – השערורייה הזו זוכה לדירוג גבוה. אלפי ישראלים נתקעו בחו"ל והמדינה לא עושה דבר כדי לחלצם.

במדינה נורמלית, בה יש ממשלה מתפקדת, ובמקרה הזה – שרת תחבורה מתפקדת, היו מנכ"לי שלוש חברות התעופה הישראליות נקראים ללשכת ראש הממשלה והיו מקבלים הצעה שלא ניתן לסרב לה: בצעו מבצע חילוץ משני מוקדים בהם נתקעו ישראלים – יוון וקפריסין.

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
בעניין תחבורה ציבורית בשבת, אני מסכימה לחלוטין. אנו זקוקים לה גם בימים כתיקונם, ועל אחת כמה וכמה בימי מלחמה. ברור גם לחלוטין שחלה חובה על המדינה לדאוג ולממן את הסעת חיילי המילואים למקומ... המשך קריאה

בעניין תחבורה ציבורית בשבת, אני מסכימה לחלוטין. אנו זקוקים לה גם בימים כתיקונם, ועל אחת כמה וכמה בימי מלחמה. ברור גם לחלוטין שחלה חובה על המדינה לדאוג ולממן את הסעת חיילי המילואים למקומות היעד שלהם.
אבל באשר לטיסות החילוץ של ישראלים השוהים בחו"ל? צר לי. אני לחלוטין לא מסכימה איתך.
מילא, אם היה מדובר בימים הראשונים של המלחמה. היא הרי נפלה כרעם ביום בהיר על כולנו, ומי ששהה באותם ימים בחו"ל לא יכול היה לדעת כשנסע שהוא עלול להתקע שם.
אבל היום? שנה אחרי? כל מי שבחר לצאת מכאן ידע, או שהיה צריך לדעת, שהוא עלול למצוא את עצמו במצב בעייתי. למה המדינה צריכה להתערב בעניין? ולמה היא צריכה לממן להם את החזרה ארצה? גם אני רוצה שיממנו לי טיול בחו"ל. יש סיכוי שהמדינה תקח את זה על עצמה?
הרעיון שלך מקומם במיוחד כשאנחנו יודעים מי הנפגעים העיקריים מהמלחמה. אלה הם חיילי המילואים שמתגייסים ומשרתים כאשר עסקיהם קורסים והם ומשפחותיהם משלמים מחיר כלכלי כבד. הם אלה שהמדינה צריכה לעטוף ולפנק ולמלא את כל צרכיהם, לא מי שבחוסר אחריות נסע לבלות בחו"ל ועכשיו מצפה לטיפול אח"מ מטעם המדינה.
ואם המדינה תחליט בכל זאת לטפל בהשבת המטיילים ארצה, המימון צריך להיות על חשבונם באופן מלא. אנחנו, אלה שנשארנו פה, לא אמורים לממן טיולים של אחרים.

כשממנים מנכ״ל עם ניסיון דל, ללא צוות מוביל עם ניסיון ויכולת לעבוד כמטה שחושב על פתרונות, מקבלים את חוסר התפקוד המינימלי הזה. הייתי שולח נציג עם מזומן שיארגן משט חילוץ..מעבורות לא חסרות ... המשך קריאה

כשממנים מנכ"ל עם ניסיון דל, ללא צוות מוביל עם ניסיון ויכולת לעבוד כמטה שחושב על פתרונות, מקבלים את חוסר התפקוד המינימלי הזה. הייתי שולח נציג עם מזומן שיארגן משט חילוץ..מעבורות לא חסרות באזור..

עוד 588 מילים ו-3 תגובות

מדוע ישראל לא עושה שימוש בטילים בליסטיים נגד החות'ים?

אחרי שהחות'ים בתימן שיגרו ביום חמישי האחרון אחרי חצות טיל בליסטי לעבר ישראל, שאל אותי חבר מדוע ישראל לא מגיבה בשיגור טילים בליסטיים. "קראתי שלישראל יש גם טילים בליסטיים", אמר החבר. שאלה מעניינת. אז הלכתי לבדוק ולפי פרסומים זרים לישראל יש אפילו כמה דורות של טילים בליסטיים, כולם ממשפחה המכונה "יריחו".

את זה נשאלתי לפני החיסול של חסן נסראללה. אחריו, ברור שאיראן תגיב, ונראה שגם הפעם היא תשתמש בשירותיהם של החות'ים בתימן. אז אם הפרסומים נכונים, האם יש לישראל יכולת לעשות שימוש בטילים בליסטיים ארוכי טווח נגד השלוחות של איראן ואולי גם נגדה ישירות?

אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
13
אתה באמת מצפה שמישהו שבאמת מבין ינתח לך את ביצועי הטילים לעומת מטוסי הקרב, בפורום הזה? בלי פרטים, השורה התחתונה היא שטילים בליסטיים קונבנציונליים לא יעילים כנשק עיקרי. ראה כדוגמה מקרה א... המשך קריאה

אתה באמת מצפה שמישהו שבאמת מבין ינתח לך את ביצועי הטילים לעומת מטוסי הקרב, בפורום הזה?
בלי פרטים, השורה התחתונה היא שטילים בליסטיים קונבנציונליים לא יעילים כנשק עיקרי. ראה כדוגמה מקרה איראן שירתה עלינו 200 טילים ולא ממש הזיזה לנו. יכולת של טילים בליסטיים מדוייקים היא יכולת משלימה שטובה רק למטרות וסיטואציות ספציפיות – מי שיבנה עליה ככח העיקרי שלו יפסיד במלחמה.

כל סיפור הטילים זה ספין שמקדמים כל מני אנשים עם אג'נדה, שחושבים שחיל האוויר זה האויב – קרא את התגובות האחרות כאן.

אולי יש כמה טילי יריחו בודדים שספק אם הם עובדים. חיל האוויר והממשלה המושחתים מעדיפים להרוויח כסף ממשרות מיותרות ולסכן חיי טייסים במקום להשתמש בטילים בליסטיים שייתרו את הצורך בחיל האוויר... המשך קריאה

אולי יש כמה טילי יריחו בודדים שספק אם הם עובדים. חיל האוויר והממשלה המושחתים מעדיפים להרוויח כסף ממשרות מיותרות ולסכן חיי טייסים במקום להשתמש בטילים בליסטיים שייתרו את הצורך בחיל האוויר.

טיל בליסטי מסתיר בתוכו (לטוב ולרע) המון נתונים על היכולות של מי שבנה אותו (לטוב ולרע). אני לא אכתוב מה ניתן ללמוד משיגור טיל בליסטי מתוצרת ישראל (לטוב ולרע) אבל תנסו להפעיל דמיון. זאת ... המשך קריאה

טיל בליסטי מסתיר בתוכו (לטוב ולרע) המון נתונים על היכולות של מי שבנה אותו (לטוב ולרע). אני לא אכתוב מה ניתן ללמוד משיגור טיל בליסטי מתוצרת ישראל (לטוב ולרע) אבל תנסו להפעיל דמיון. זאת הסיבה לדעתי.

לא מספיק מדוייק, רמת הדיוק של טילים בליסטיים ככל שהמרחק גדול יותר הסטייה גדולה יותר. כאשר מדובר בטיל בליסטי איראני, אין להם בעיה להחטיא טיל שהיה מכוון לגלילות שיפול ברמת שרון, איך שהם ל... המשך קריאה

לא מספיק מדוייק, רמת הדיוק של טילים בליסטיים ככל שהמרחק גדול יותר הסטייה גדולה יותר. כאשר מדובר בטיל בליסטי איראני, אין להם בעיה להחטיא טיל שהיה מכוון לגלילות שיפול ברמת שרון, איך שהם לא יראו במדינה קטנה כמו שלנו הם יפגעו. לעומתינו, כל מתקן גרעין באיראן ממוקם במדבריות שכן לחטיא את זה הוא גם בושה, גם 0 נזק וגם לגרום לאוייב להתכונן לפעם הבאה

טיל ככל שיהיה גדול יכול לקחת כמות מוגבלת עד טון אולי קצת יותר מטוס לעומת זאת יכול לשאת בגיחה אחת כ10 טון טיל ממטוס לא ניתן ליירט טיל בלסטי כן שיש מטוסי חמקן שמסוגלים לטוס ולחזור בשל... המשך קריאה

טיל ככל שיהיה גדול יכול לקחת כמות מוגבלת עד טון אולי קצת יותר
מטוס לעומת זאת יכול לשאת בגיחה אחת כ10 טון
טיל ממטוס לא ניתן ליירט
טיל בלסטי כן
שיש מטוסי חמקן שמסוגלים לטוס ולחזור בשלום
למה להשתמש בקפצונים שיש לך מחסן מעופף עם 100 אחוז דיוק והצלחה

עוד 636 מילים ו-13 תגובות
סגירה
בחזרה לכתבה