זאב אברהמי
הזמן של
זאב אברהמי

זאב אברהמי בן 50, מאז השירות בשטחים לא חי בארץ ולא יחיה עד שזה ייגמר. בהגדרה: יהודי פוסט ישראלי. נולד בימית, נעקר, חי יותר מדי זמן בניו יורק, עכשיו בברלין. נשוי לגרמניה (ומאז הפסיק לפחד מהמוות), שני ילדים ממוקססים היטב (ערסים יקים). כותב כדי לנשום. נושם בשביל לנגב חומוס. חוץ מראשון בלילה בברגהיין, לא אוהב דברים קבועים

אני לא אענה פה בפרוטרוט למי שחזות ההמשפט הוא המקצוע שבחרה לעיסוקה ואז מתלוננת שאני רואה את העולם כך. כתבת פה המון דברים שלא אמרתי, טענת כנגד דברים שלא טענתי, ושמת בפי מילים לרוב. הטיעון... המשך קריאה

אני לא אענה פה בפרוטרוט למי שחזות ההמשפט הוא המקצוע שבחרה לעיסוקה ואז מתלוננת שאני רואה את העולם כך. כתבת פה המון דברים שלא אמרתי, טענת כנגד דברים שלא טענתי, ושמת בפי מילים לרוב. הטיעון שלי הוא מאוד פשוט: היתה פה עסקה. העסקה היא אני מקבלת כסף ושותקת. זו העסקה. לנותן הכסף לא מעניין שום דבר חוץ מהשתיקה. אני מצדיק לגמרי את ההחלטה שלה לקחת את הכסף. אבל ברגע שלקחה החברה לא יכולה להתייחס לברייאנט כמו שחברה אמורה להתייחס לאנס ברוטלי. איפה זה ואיפה הטענה שדרשתי ממנה להיות שליחת ציבור?

מה לעשות, אנחנו לא יכולים לקרוא לו אנס

אם לא הספיקה הדרמה הטרגית במותו של הכדורסלן קובי ברייאנט, התלוותה לאלפי ההספדים עליו עוד מיני דרמה קטנה: האם, איפה ומתי היה צריך לשלב את העובדה שב-2003-4 ברייאנט היה מעורב בפרשה של חשד לתקיפה מינית עם חשדות לתקיפה חמורה בבית מלון בקולורדו כלפי פקידת קבלה שערכה לו סיור במקום.

אם לא הספיקה הדרמה הטרגית במותו של הכדורסלן קובי ברייאנט, התלוותה לאלפי ההספדים עליו עוד מיני דרמה קטנה: האם, איפה ומתי היה צריך לשלב את העובדה שב-2003-4 ברייאנט היה מעורב בפרשה של חשד לתקיפה מינית

זאב אברהמי בן 50, מאז השירות בשטחים לא חי בארץ ולא יחיה עד שזה ייגמר. בהגדרה: יהודי פוסט ישראלי. נולד בימית, נעקר, חי יותר מדי זמן בניו יורק, עכשיו בברלין. נשוי לגרמניה (ומאז הפסיק לפחד מהמוות), שני ילדים ממוקססים היטב (ערסים יקים). כותב כדי לנשום. נושם בשביל לנגב חומוס. חוץ מראשון בלילה בברגהיין, לא אוהב דברים קבועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ההסכם בין המתלוננת לבראיינט אינו הסכם בין החברה לבראיינט. זכותה להעדיף פיצויים. זכותה לוותר על מנת ההשפלות אותן סופגים קורבנות אונס בבית המשפט. זכותנו כחברה להמשיך לקרוא למי שחולצתו התל... המשך קריאה

ההסכם בין המתלוננת לבראיינט אינו הסכם בין החברה לבראיינט. זכותה להעדיף פיצויים. זכותה לוותר על מנת ההשפלות אותן סופגים קורבנות אונס בבית המשפט. זכותנו כחברה להמשיך לקרוא למי שחולצתו התלכלכה מדם המתלוננת אנס.

עוד 792 מילים ו-1 תגובות

צריך פשוט קצת לסתום את הפה ולהוריד את היד מהמקלדת

אני מודה שאני מעט מבולבל. אולי מעט זה אנדרסטייטמנט. בית המשפט בקפריסין הרשיע את הצעירה הבריטית בבידוי אונס והפרעה לסדר הציבורי, תוך שהוא דוחה את טענתה שאולצה על ידי החוקרים לחתום על הודאתה.

הצעירה הבריטית התלוננה ביולי כי קבוצת צעירים ישראלים אנסו אותה בבית המלון שבו שהו באיה נאפה, קפריסין. בהחלטתו, אימץ בית המשפט את מסקנות החוקרים ואת מסקנות הרופא שבדק את הצעירה אחרי האירוע.

מה שקרה שם באותו ערב, בלי להיכנס לפרטים, דוחה בעיני. גם אם לא היה אונס. זה לא סוג הבילוי שמועדף עלי. זה גם לא סוג בילוי שמגלה כבוד לאישה. אבל אם לא היה אונס, אני יכול לחיות עם זה. שבעה על אחת? תשעה על אחת? ראיתי את זה כבר בקיט קאט בברלין. איש איש ואישה אישה בסטיותיהם.

מה שקרה שם באותו ערב דוחה בעיני. גם אם לא היה אונס. זה לא סוג הבילוי שמועדף עלי. גם לא כזה שמגלה כבוד לאישה. אבל אם לא היה אונס, אני יכול לחיות עם זה. 7 על אחת? 9 על אחת? ראיתי את זה כבר בקיט קאט בברלין

מה שמעניין הוא האובססיה שמגלות מספר עיתונאיות ישראליות לנושא. אני לא יודע מה מקור האובססיה. אולי הצורך לפתח קו הגנה מגדרי אחד שבו רק הגבר יכול להיות המפלצת. אולי חוש צדק מטורף לנערות בריטיות (משתווה ואף עולה על הסיקור הבריטי המהוגן). אולי חוש מגנטי מטורף להראות כמה אנחנו, הישראלים, חיות ולא בסדר.

יש כאלו שאומרים שהכל הוא ענין עדתי, שאם לחשודים היו קוראים קסטיאל, נגיד, ולא היו חבורת ערסוואטים מירושלים, לא היו ממשיכים לרדת להם לחיים. היתה כותבת אחת שלא הפסיקה לכתוב בזעם על הפרשה ועל השחרור, אבל לא היתה לה שום בעיה לתמוך בבחירות האחרונות באהוד ברק, החבר של בראדר אפשטיין ולהקת הקטינות. מוסר אין פה.

וחבל, כי הדיון פה הוא בדיוק על מוסר. על המוסר המעוות של הנערים הללו, והעיוות המוסרי שהיה המסגרת המשפחתית שבה נולדו כדי שאף אחד מהם לא יעצור רגע ויגיד שזה לא בסדר, אפילו אם היא רוצה. והדיון המוסרי של הנפש שיודעת ומדחיקה את העובדה שמה שעשית הוא מעוות ולא נורמטיבי כדי להמשיך לחיות בבועה הנורמלית, מתוך הידיעה הברורה שמתישהוא הבועה הזו תתקל בסיכה. זה הדיון. הדיון הוא לא בדיני צדק. תפסיקו להיות שופטים של השופטים, ותפסיקו לזרוק רמיזות שיש פה ידיים נעלמות שדוחפות את אצבעותיהן כדי לבחוש בנושא. זו סטייה מהדיון האמיתי.

הדיון פה הוא בדיוק על מוסר. על המוסר המעוות של הנערים הללו, והעיוות המוסרי שהיה המסגרת המשפחתית שבה נולדו כדי שאף אחד מהם לא יעצור רגע ויגיד שזה לא בסדר, אפילו אם היא רוצה

הדברים צריכים להיות מאוד ברורים. אולי לא מוצא חן בעינינו מה שקרה בקפריסין. אולי לא היה שם צדק. אולי שחררו אנסים. אולי היא באמת קורבן אומלל. אולי לקפריסאים אין אינטרס לקבל יחסי ציבור של אונס לענף התיירות שלהם. אולי.

אבל בשביל זה יש בית משפט. ובית המשפט קבע. ואולי יהיה ערעור. ובין לבין צריך פשוט קצת לסתום ת'פה ולהוריד את היד מהמקלדת. זה לא עובד ככה: או שנותנים לבתי משפט להחליט או שלא. אי אפשר לצדד בחוק ובבתי המשפט רק מתי שנוח לנו.

זאב אברהמי בן 50, מאז השירות בשטחים לא חי בארץ ולא יחיה עד שזה ייגמר. בהגדרה: יהודי פוסט ישראלי. נולד בימית, נעקר, חי יותר מדי זמן בניו יורק, עכשיו בברלין. נשוי לגרמניה (ומאז הפסיק לפחד מהמוות), שני ילדים ממוקססים היטב (ערסים יקים). כותב כדי לנשום. נושם בשביל לנגב חומוס. חוץ מראשון בלילה בברגהיין, לא אוהב דברים קבועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 476 מילים

מישהו פנוי בפרימארק מונסי?

ב-15 בדצמבר פרסם עיתון הארץ קריקטורה פרי מכחולה, מוחה ועכברה הקודח של תמר בלומנפלד. בקריקטורה נראה אוטובוס דאבל דקר אדום, הנהג בצידו הימני, לידו מדריך (שמו מזוהה כרון היהודון) עם מיקרופון.

האוטובוס מלא בחציו בנוסעים המביטים אנה ואנה, חלקם בעלי כיפות, חלקם עונדים תליון כחול לבן. על הצד השמאלי של האוטובוס, על רקע הצבעים כחול ולבן, מובארת אישיותו של האוטובוס: סיור אנטישמיות באירופה עם רון היהודון. לצד הכתובת – מגן דוד.

זאב אברהמי בן 50, מאז השירות בשטחים לא חי בארץ ולא יחיה עד שזה ייגמר. בהגדרה: יהודי פוסט ישראלי. נולד בימית, נעקר, חי יותר מדי זמן בניו יורק, עכשיו בברלין. נשוי לגרמניה (ומאז הפסיק לפחד מהמוות), שני ילדים ממוקססים היטב (ערסים יקים). כותב כדי לנשום. נושם בשביל לנגב חומוס. חוץ מראשון בלילה בברגהיין, לא אוהב דברים קבועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 657 מילים

פריבילגיה היא לא רק זכות יתר, היא גם אחריות

"אני משערת, בהיותי פריבילגית, של-95 אחוזים ממשתפי ההפגנה המאורגנת על ידי הנאשם נתניהו זה יהיה היום ביקור ראשון במוזיאון תל אביב" (ציוץ של נרי ליבנה)

הציוץ של נרי ליבנה, צילום מסך
הציוץ של נרי ליבנה, צילום מסך

קודם כל צריך לדייק. במקרה הזה לא מדובר בציוץ. ציפור מצייצת. ציפורים זה דבר מתוק. זה לא התיאור הנכון הפעם.

זאב אברהמי בן 50, מאז השירות בשטחים לא חי בארץ ולא יחיה עד שזה ייגמר. בהגדרה: יהודי פוסט ישראלי. נולד בימית, נעקר, חי יותר מדי זמן בניו יורק, עכשיו בברלין. נשוי לגרמניה (ומאז הפסיק לפחד מהמוות), שני ילדים ממוקססים היטב (ערסים יקים). כותב כדי לנשום. נושם בשביל לנגב חומוס. חוץ מראשון בלילה בברגהיין, לא אוהב דברים קבועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 737 מילים

בואו, אתם שונאים

בואו, אתם שונאים. כל הקמפיין הזה היה קמפיין של שנאה. אתם שונאים את ביבי. העניינים די פתוחים לגבי הדרך שלו. לפחות לא מדוסקסים. הפילו פה ראש ממשלה על קמפיין שנאה אישי. זה עוד יחזור אלינו. דברים כאלו לא עובדים בלי נקמה.

בואו, אתם שונאים. כל הקמפיין הזה היה קמפיין של שנאה. אתם שונאים את ביבי. העניינים די פתוחים לגבי הדרך שלו. לפחות לא מדוסקסים. הפילו פה ראש ממשלה על קמפיין שנאה אישי

זאב אברהמי בן 50, מאז השירות בשטחים לא חי בארץ ולא יחיה עד שזה ייגמר. בהגדרה: יהודי פוסט ישראלי. נולד בימית, נעקר, חי יותר מדי זמן בניו יורק, עכשיו בברלין. נשוי לגרמניה (ומאז הפסיק לפחד מהמוות), שני ילדים ממוקססים היטב (ערסים יקים). כותב כדי לנשום. נושם בשביל לנגב חומוס. חוץ מראשון בלילה בברגהיין, לא אוהב דברים קבועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 942 מילים

איך נגרש את החושך, בעוד חושך?

הפיד שלי התמלא ביומיים-שלושה האחרונים בבקשות, תחנונים, המלצות וחגיגות: גנץ, תעשה לנו ילד ממשלת מיעוט, עם אמא חורגת משותפת שיכולה להסתכל רק מבחוץ.

למה מבחוץ? איזה מין ליברליזם זה שהם רק בחוץ? מה הם נגועים? מצורעים? או ש או ש. בלי צביעות. אם המשותפת בפנים שתהיה בפנים. למנהיג שלהם קוראים איימן עודה, לא מוסא רבנו. מותר לו לדרוך בארץ המובטחת.

זאב אברהמי בן 50, מאז השירות בשטחים לא חי בארץ ולא יחיה עד שזה ייגמר. בהגדרה: יהודי פוסט ישראלי. נולד בימית, נעקר, חי יותר מדי זמן בניו יורק, עכשיו בברלין. נשוי לגרמניה (ומאז הפסיק לפחד מהמוות), שני ילדים ממוקססים היטב (ערסים יקים). כותב כדי לנשום. נושם בשביל לנגב חומוס. חוץ מראשון בלילה בברגהיין, לא אוהב דברים קבועים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 523 מילים ו-1 תגובות
סגירה
בחזרה לכתבה