ראש ה-CIA לאבו מאזן: "ארה"ב תמנע סיפוח לפני הבחירות"

נתניהו עדיין מבטיח: "אקדם סיפוח מצומצם עוד לפני הבחירות", אבל האמריקאים לא מגבים אותו ● איילת שקד כבר לא נלהבת מתוכנית המאה: "נצביע נגד כל תוכנית שכוללת מדינה פלסטינית"● לאה גולדין: "נתניהו התאמץ להחזיר עבריינית (נעמה יששכר) ולא פעל להחזרת החיילים" ● טיל נפל בעוטף עזה בזמן ביקור של גנץ: "דרושה יד קשה" ● נתניהו יכנס מחר דיון חירום בלשכתו על הקורונה●

מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: פלאש90)
פלאש90
מחמוד עבאס (אבו מאזן)
21:46 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ממשיך להבטיח לקדם סיפוח של חלקים מיו"ש לפני הבחירות, גם אחרי שגנז את תוכנית הסיפוח שהגיש לכנסת השבוע בעקבות פרסום תוכנית המאה. כך, לפחות, מסרו "גורמים בסביבתו של נתניהו" לערוץ כאן 11.

21:38 עריכה

אחד מארגוני הטרור שיגר הערב טיל על עוטף עזה. הטיל נפל בין יישובים והאירוע הסתיים בלא נפגעים.

יהיה מי שיאמר שהירי "קלע בול" בדף המסרים של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שביקר באותו זמן בקיבוץ נחל עוז.

בכניסה למפגש עם תושבי הקיבוץ מיד אחרי הירי אמר גנץ: "מדיניות הביטחון של מדינת ישראל צריכה להיות קשוחה באזור הזה. להושיט יד לשלום לפלסטינים, להילחם כשצריך וכל הזמן לתמוך ביישובי העוטף. או שתהיה פה הסדרה או שתהיה פה הכרעה".

כיפת ברזל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
כיפת ברזל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
20:59 עריכה

שוב: מפגינים בהפגנת השמאל בתל-אביב נגד תוכנית המאה קראו לצה"ל "ארגון טרור".

20:27 עריכה

ראש ממשלת אתיופיה, אבּי אחמד עלי, מציע לארח בארצו פגישת פסגה של ראש ממשלת ישראל עם מנהיגי מדינות ערב. כך נחשף הערב בפרומו ששודר בחדשות ערוץ 13 לכתבה שתשודר בערוץ מחר.

"בביקורי האחרון בישראל שוחחתי רבות עם נתניהו ובביקורי באיחוד האמירויות שוחחתי עם האמיר והצעתי לערוך באתיופיה פגישת פסגה של ראש ממשלת ישראל עם ראשי מדינות ערב", אמר הנשיא האתיופי עלי בכתבה. לדברי עלי: "נתניהו הוא מדהים, וישראל מדהימה. האושר והעושר ששוררים שם הם בלתי נתפשים ממש".

ראש ממשלת אתיופי אבי אחמד עלי (צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
ראש ממשלת אתיופי אבי אחמד עלי (צילום: AP Photo/Themba Hadebe)

 

20:14 עריכה

יו"ר הראשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) יצא בהתקפה גזענית על העולים לישראל – ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ניצל את ההזדמנות כדי לעקוץ את יריביו הפוליטיים. ליברמן, שהתראיין בחדשות ערוץ 12 ונשאל מה דעתו על ההתבטאות של אבו מאזן, אמר: "אבו מאזן בסך הכול מאמץ את עמדתו של הרב הראשי יצחק יוסף, שאמר את אותו דבר".

לדברי ליברמן: "כל מי שהולך לצבא, עובד ומשלם מסים הוא מבחינתי יהודי יותר מדרעי וליצמן".

20:04 עריכה

מאות פעילי שמאל מפגינים הערב בתל-אביב נגד סיפוח בקעת הירדן והגושי ההתנחלויות תחת הכותרת "כן לשלום, לא לסיפוח", על רקע "עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. המשתתפים צועדים מכיכר דיזנגוף לכיכר מגן-דוד, שם יקיימו עצרת. המשטרה צירי תנועה סמוכים לאזור ההפגנה.

20:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי יכנס דיון רב-משתתפים על ההיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. זאת, לאחר שהיום נבדק בבית החולים רמב"ם בחיפה אדם בחשד שנדבק בווירוס בעת ששהה בסין.

"אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים", אמר הערב נתניהו. "הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

19:52 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מצייץ מחדש את נאומו של בנימין נתניהו שבו הוא דרש מראש הממשלה אהוד אולמרט להתפטר בגלל פרשות השחיתות שבהן הורשע:

19:49 עריכה

האם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הפסיק להכיר בבנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל?

הורוביץ, שהתראיין הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות", הטיח לח"כ איילת שקד מ"ימינה" במהלך ויכוח ביניהם, ואמר לה על נתניהו: "ראש הממשלה שלכם". המראיינת, רינה מצליח, העירה להורוביץ שנתניהו הוא ראש הממשלה "של כולנו" והורוביץ ענה: "כבר לא. נתניהו הוא ראש ממשלת מעבר ויש לו שלושה כתבי אישום, הוא ממש לא ראש הממשלה שלי".

ניצן הורוביץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
ניצן הורוביץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
19:45 עריכה

האם איילת שקד מ"ימינה" תומכת או מתנגדת לתוכנית המאה?

שקד, שדיברה הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות", נשאלה אם היא מאוכזבת מהתנהלות הממשלה בעקבות "עסקת המאה" של דונלד טראמפ, ואמרה: "אכן, מאוכזבת. כשהתוכנית פורסמה התחיל מומנטום של סיפוח, ואני קיוויתי שזה יוביל לאנשהו, אבל כרגע זה נעצר".

בתשובה לשאלה מה העמדה שלה באופן כללי על התוכנית, שכוללת הקמה של מדינה פלסטינית, אמרה שקד: "אנחנו מתנגדים באופן נחרץ למדינה פלסטינית ולא נצביע לעולם בעד תוכנית שתכלול מדינה פלסטינית. אבל אם הצעד הראשון שייעשה בעקבות התוכנית הוא סיפוח מדינה פלסטינית ממילא לא תקום".

המראיינת, רינה מצליח, שאלה את שקד בתגובה לדבריה שש פעמים אם היא תומכת בתוכנית המאה או לא ואף הטיחה בה שהיא "לא מבינה מה העמדה שלה". בפעם השישית ענתה לה שקד: "העמדה שלנו מאוד ברורה: אם התוכנית תוביל למשא ומתן על מדינה פלסטינית אנחנו נתנגד לה. אם הצעד הראשון בעקבות התוכנית יהיה סיפוח שימנע הקמה של מדינה פלסטינית אנחנו בעד".

ח"כ ניצן הורוביץ מהעבודה-גשר-מרצ שהתראיין גם הוא ב"פגוש את העיתונות", שאל את שקד, שתקפה את הסכם אוסלו ואת ההתנתקות מעזה, אם היא רוצה לחזור לעזה, ושקד ענתה: "בוודאי".

איילת שקד בכנס "מעריב", היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
איילת שקד בכנס "מעריב", היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
19:25 עריכה

לאה גולדין, אמו של הדר גולדין שנעדר ברצועת עזה, תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע שחרורה של נעמה יששכר. גולדין, שהתראיינה בתוכנית "פגוש את העיתונות", אמרה: "הבן שלי שנשלח על ידי נתניהו לעזה שבוי בידי החמאס. איך הוא הופך עולמות בשביל להחזיר את נעמה שהיא עבריינית ולא לעשות שום מאמץ להחזרת החיילים".

לדברי גולדין: "לבי לבי עם נעמה אבל הלב נחמץ מההבדל בין המאמץ שנתניהו עושה בשביל נעמה ובשביל הדר שנמצא שעה נסיעה מכאן ולא צריך לשלוח לשם שום מטוס. נתניהו הבטיח לפני שנתיים שלא תהיה הסדרה בלי החזרת הבנים. ישראל מעבירה לעזה דשן וציוד כבד ודברים שברור שישמשו למנהרות וכסף קטארי שהולך לחמאס- ואף אחד לא מנסה להתנות את זה בהחזרת החיילים".

עוד אמרה גולדין: "האנשים בעוטף עזה חיים כמו בשואה, כל רגע מתפוצץ להם משהו על הראש. ונתניהו קורא לזה שקט ומנהל תהליך של ביזנס שהמטרה שלו היא רווחת עזה. הכסף מדבר במקום לדרוש את החיילים. על כל גרוש שהארכי-מחבל יחיא סינואר מקבל צריך לדרוש את החזרת החיילים".

הוריו ואחיו של הדר גולדין בטקס זיכרון (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
הוריו ואחיו של הדר גולדין בטקס זיכרון (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
19:23 עריכה

יו"ר הרשות הפלסטינית השתלח בעולים לישראל וטען כי הם "אינם יהודים", והתגובות מרחבי המערכת הפוליטית בישראל לא מאחרות לבוא.

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר: "אבו מאזן שוב לא מפספס הזדמנות לסרבנות. הגיע הזמן שיתחיל לעבוד עבור דור העתיד והשלום במקום להיתקע בעבר ולמנוע מהאזור כולו עתיד של תקווה. הבורות והזלזול כלפי אחינו העולים מברית המועצות לשעבר ואתיופיה שהם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי – מבישים. ככה לא בונים שלום".

בני גנץ מכריז על נסיעתו לוושינגטון (צילום: AP Photo/Oded Balilty, File)
בני גנץ מכריז על נסיעתו לוושינגטון (צילום: AP Photo/Oded Balilty, File)
19:02 עריכה

כחלק מההתקפה שלו על תוכנית טראמפ, יו"ר הראשות הפלסטינית מחמוד עבאס יצא במתקפה חריפה וגזענית במיוחד על ישראל והצהיר כי "רוב העולים מרוסיה ואתיופיה אינם יהודים" – אמירה שמתכתבת עם אמירה דומה שהשמיע לאחרונה הרב הספרדי הראשי לישראל, יצחק יוסף. ראש הממשלה נתניהו קפץ על המציאה ותקף את אמירתו של אבו מאזן:

16:47 עריכה

הליגה הערבית החליטה היום רשמית, עם סיום פגישתה בקהיר, כי היא דוחה את "עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בהודעה המסכמת של הליגה נאמר כי "התוכנית לא תוביל לשלום. לא נשתף פעולה עם ארצות הברית ביישום התוכנית. אנו מזהירים את ישראל לבל תנסה לממש את התוכנית בכוח באופן חד-צדדי. יוזמת השלום הערבית היא המינימום המקובל להשגת שלום. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתנגד לכל צעד שתנקוט ישראל בשטח באופן חד-צדדי".

מפת החלוקה לשתי המדינות על פי תכנית טראמפ
מפת החלוקה לשתי המדינות על פי תכנית טראמפ
15:47 עריכה

אלפי מפגינים, רובם ערבים ישראלים, הפגינו היום בבאקה-אל-גרביה נגד תוכנית המאה של דונלד טראמפ, הכוללת אופציה של העברת ואדי ערה והמשולש לתוכנית הפלסטינית במסגרת חילופי שטחים. בהפגנה, שאורגנה בידי ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, השתתפו חברי כנסת מהרשימה המשותפת.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה נאם בהפגנה ואמר: "אם גנץ תומך בתכנית טראמפ – לא נתמוך בו". בכך חזר עודה על מסר שהשמיע היום גם ב"שבתרבות" במודיעין. למעשה, גנץ, כבר הודיע שהוא תומך בתוכנית המאה ואף הבטיח להביא אותה השבוע לאישור הכנסת.

ח"כ יוסף גבארין מהרשימה המשותפת אמר בהפגנה: "רעיון הטרנספר היה פעם שולי והזוי, אבל לאחרונה אומץ בידי הזרם המרכזי של הימין הישראלי והאמריקני".

המפגינים, שהגיעו מיישובי המשולש, הגליל והנגב קראו והניפו שלטים "ניאבק נגד העסקה", "מושחתים לא יחליטו לאזרחים" ו"נקריב את חיינו למען פלסטין ומסגד אל-אקצא" ו"לא לאפרטהייד ולא לטרנספר".

למרות שההפגנה יצאה נגד הכוונה להעביר יישובים ערביים בישראל לידי הרשות הפלסטינית, נישאו בה, בין השאר, דגלי פלסטין רבים.

15:40 עריכה

ושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום באירוע שבתרבות ברמת גן כי "לאחר הבחירות תקום ממשלה ואני יודע איך היא תהיה ואיך היא תקום. אני עדיין מחזיק בכיסי את המפתח להרכבת הממשלה". ליברמן סירב לפרט את תוכן הנבואה שלו ולהבהיר כיצד תהיה הממשלה וכיצד היא תקום, אולי כדי לא לספק מידע ליריבים פוליטיים שעלול לטרפד את תוכניותיו.

ליברמן תקף את ממשלת נתניהו על ההסלמה בדרום, שהביאה לפציעתם של שני אזרחים ישראלים אתמול, ואמר: "מדיניות הממשלה היא כניעה לטרור. יש ניסיון לקנות שקט בעזה עם הרבה כסף. נתניהו בורח מהשאלה הבסיסית מה יהיה עם רצועת עזה". אמר – וכשנשאל מה יהיה עם רצועת עזה סירב לענות גם הוא.

ליברמן, שקרא בעבר להציע לרשות הפלסטינית לקבל לידיה את יישובי ואדי ערה והמשולש, התייחס לתוכנית המאה שגם בה יש הצעה כזאת: "עדיין לא התיישבתי לקרוא את כל 181 העמודים של התוכנית אבל אני שמח שהנשיא אימץ את חילופי השטחים והאוכלוסיות כי זה קריטי. התפיסה שלי שפרסמתי בעבר מדברת על זה".

ליברמן ניצל גם את תוכנית המאה כדי לתקוף את נתניהו: "תוכנית טראמפ עבור נתניהו היא מילוט מבעיות שעומדות על סדר היום, במערכת הבריאות, מכניעה דתית. הדיבורים על הסיפוח כרגע הם עניין של יחסי ציבור: תוכנית מדינית – 30 יום לפני בחירות – זה לא תוכנית מדינית אלא תוכנית ליחסי ציבור. אבל אני תומך, אם ביבי ינסה להעביר בשבוע הבא תוכנית סיפוח – זה יעבור".

על חסינות ראש הממשלה אמר ליברמן: "נתניהו עשה נכון שוויתר על ועדת החסינות כי בכך מנע מעצמו עוגמת נפש. כשהוגש נגדי כתב אישום ויתרתי על חסינות, התייצבתי למשפט ויצאתי זכאי. אני מאחל את זה גם לראש הממשלה".

ליברמן באירוע בצוותא בתל אביב, הערב. סיבוב שלישי יהיה טירוף (צילום: פלאש 90)
ליברמן באירוע בצוותא בתל אביב, הערב. סיבוב שלישי יהיה טירוף (צילום: פלאש 90)
15:30 עריכה

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן נאם היום בכנס הליגה הערבית בקהיר נאום תוקפני במיוחד נגד "תוכנית המאה" של דונאלד טראמפ. אבו מאזן סיפר בנאומו על מכתב ששלח לממשלת ישראל ולממשל האמריקני, ובו הודיע כי ההסכמים החתומים בין שלושת הצדדים מבוטלים.

הודעתו של אבו-מאזן סותרת את המציאות בשטח, כפי שמדווחים עליה גם בצה"ל וגם בתקשורת הישראלית והזרה, שבה התיאום הביטחוני בין הרש"פ לבין צה"ל והשב"כ נמשך כרגיל.

אבו מאזן אמר בנאומו: "לא יהיה כל קשר אתכם, לרבות יחסים ביטחוניים. בגלל הפרתכם את ההחלטות החתומות ובעלות הלגטימיציה הבינלאומית, ועל הישראלים לשאת באחריות לכל דבר ככוח כובש".

"על הישראלים לקבל את המתנה של אוסלו, באוכל ובשתייה ובביטחון, ואנחנו אומרים להם שלתוכנית טראמפ יהיו השלכות עלינו ועליכם, וזכותנו להמשיך להיאבק באופן חוקי באמצעים שלווים למען סיום הכיבוש והשגת חלום מדינתנו העצמאית".

מרבית המנהיגים האחרים שנאמו בכינוס הליגה הגיבו אחרת לגמרי מאבו-מאזן לתוכנית המאה. למעשה, אף אחד מהם לא הביע תמיכה בתוכנית אך גם לא שלל אותה. מזכ"ל הליגה הערבית אחמד ריט, אמר, אמנם, ש"התוכנית פוגעת בזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים" אך הבהיר שדבריו נאמרו "על סמך קריאה ראשונית בלבד" ושהוא לומד את התוכנית.

נשיא מצרים א-סיסי ויורש העצר הסעודי איבן סלמן חזרו בנאומיהם בצורה לא מחייבת על העמדה הרשמית של מדינותיהם, לפיה הם תומכים ב"מדינה פלסטינית וירושלים בירתה", והדגישו כי עמדה זו לא השתנתה – מה שניתן לפרש גם בהצהרת תמיכה בתוכנית וגם כהתנגדות לה.

עוד 20 עדכונים
כל הזמן // יום שישי, 19 באפריל 2024
מה שחשוב ומעניין עכשיו

חג הקורבן

הארכיון של רוןזמן ישראל נובר בארכיון של העיתונאי הוותיק רון מיברג ומפרסם מחדש מבחר מכתבותיו, שקריאה בהן היום מספקת פרספקטיבה איך הגענו עד הלום ● והשבוע: יום בדרכים עם שמעון פרס בזמן שחרב ההדחה של רבין מונחת על צווארו, בניסיון לאתר כיסי תמיכה באיש שמוצא זמן לנתח בנסיעה המונוטונית את "מר מאני" של א. ב. יהושע

עוד 2,538 מילים
היום ה־196 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

דיווח: בתקיפה באיראן, F-35 ישראליים ירו טילים על מכ״ם שמגן על המתקן הגרעיני בנתנז

שר החוץ האיראני: הכטב"מים הקטנים לא גרמו לנזק באספהאן - זו תבוסה ● בלינקן בהתייחסות ראשונה לתקיפה באיראן: "ארה"ב לא הייתה מעורבת בשום מבצע התקפי" ● משפחות חטופים ותומכיהם חסמו את כביש מספר 1 ● ארה״ב הטילה סנקציות על מייסד להב״ה בנצי גופשטיין, האיחוד האירופי הטיל סנקציות על ארגון להב"ה ועל 4 מתנחלים; בן גביר: תוצאה של אנטישמיות ועלילות דם

עוד 47 עדכונים
אמיר בן-דוד

התקיפה האיראנית נגד ישראל – הערות ראשוניות

התקיפה האיראנית הנרחבת על ישראל הינה אירוע חסר תקדים, שאין להקל ראש בחומרתו. מדובר בעימות ישיר איראני-ישראלי ראשון מסוגו, במהלכו שוגרו לעבר שני אתרים עיקריים בישראל, בסיסים של חיל האוויר, מעל ל-300 פריטי חימוש שונים. אירוע שעלול היה לגרום לאבדות ונזק רב.

סיכול הכוונות האיראניות, הישג מרשים בפני עצמו, איננו מפחית מעוצמת האתגר שהונח לפתחן של ישראל, ארה"ב ולמעשה האזור כולו.

השגריר בדימוס מיכאל הררי הוא עמית מדיניות במיתווים – המכון הישראלי למדיניות-חוץ אזורית ולשעבר שגריר ישראל בקפריסין. הררי כיהן בתפקידים בכירים בחטיבה לתכנון מדיני ובמרכז למחקר מדיני במשרד החוץ. כיום הוא מרצה בחוג למדע המדינה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. https://www.mitvim.org.il/he/

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 573 מילים

מלחמת עזה – עוד כתבות

אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
מַשְׁבֵּר הַטִּילִים 213

האם אפשר להשוות בין משבר הטילים האיראני למשבר הטילים בקובה?

עוד 1,769 מילים

הביץ' בויז עושים את טהרן

איש אחד נסע לבית ספר נודע בסקוטלנד לעבור קורס יקר ויוקרתי למדריכי קיאקים.

ביום של מבחן ההסמכה הים היה סוער במיוחד. הקבוצה התאספה על החוף, והאיש בדק את הציוד בקפידה, הוסיף חבלים ומצופים, חילק מחדש את חניכיו לזוגות, בדק את תקינות מכשירי הקשר, ועוד כהנה וכהנה, כל אות ותו כפי שלמד בקורס המפרך.

מעצבת, חושבת, מאיירת וכותבת. בעלת המותג B.Knit לטקסטיל ואפנת בית. פרסמה סיפורים קצרים בפלטפורמות שונות, בין היתר באתר המוסך, עברית ובכתב העת פטל. איירה עבור מוסף שישי של מעריב. גרה בתל אביב

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 699 מילים ו-1 תגובות

למקרה שפיספסת

בטקס השבעת שופטים, הרצוג בחר ליישר קו עם הצביעות של לוין

אחרי שנתיים שלא התקיים טקס השבעת שופטים בבית הנשיא, התקיים הטקס הראשון בקדנציה של לוין כשר המשפטים ● אלא שהנוכחות בטקס הדגישה את העובדה שלוין ממשיך למנוע מינוי נשיא קבוע לעליון ושופטים בכירים נוספים - כל עוד הוועדה לא תאשר את המינויים שהוא רוצה ● לוין צבע את מהלכיו בצבעים של אחדות מזויפת ● אבל זה כלום לעומת מופע ההתקרנפות של הנשיא הרצוג באותו אירוע ● פרשנות

עוד 662 מילים ו-2 תגובות
זירת הבלוגים
הזמן שלך לומר את דעתך
הצטרפות

תגובות אחרונות

רומא פסלה את כשריאל ותקבל בתגובה מפלגה רפובליקאית חדשה

הממשלה החליטה למנות את בני כשריאל, מוותיקי הליכוד וראש עיריית מעלה אדומים מזה שלושה עשורים, לשגריר ישראל ברומא ● האיטלקים הטילו וטו על המינוי וכינו את כשריאל "מתנחל קיצוני" ● הקהילה היהודית באיטליה זועמת והחליטה בתגובה להקים מפלגת ימין חדשה ● נציגי הליכוד והקואליציה ישתתפו בכנס היסוד בחודש הבא במילאנו ● וכשריאל? הוא בינתיים מונה לשגריר ישראל בהונגריה

עוד 720 מילים ו-2 תגובות

עקורים

המשרד להגנ"ס מציע 100% עצמאות אנרגטית ליישובי העוטף

כשעתיד העוטף מונח על הכף ומנהלת תקומה יוצאת לדרך, הנתון שהמשרד להגנת הסביבה הציג השבוע הוא דרמטי: במהלך פשוט ולא יקר אפשר להפוך את העוטף לחבל שיספק לעצמו את כל החשמל מהשמש וישמור על עצמאות אנרגטית גם בתרחיש עלטה במלחמה ● הפוטנציאל אדיר, אבל הניסיון מעורר חשש שהממשלה והמציאות הישראלית יצליחו להחמיץ גם הפעם את ההזדמנות המונחת לפתחנו

עוד 1,241 מילים

שיקום התשתיות בעזה חיוני לבריאות הציבור בישראל

גם אם מוות המוני מרעב הוא לא איום מיידי על תושבי עזה, הרי שבלי מים זורמים, חשמל וביוב תקין, רצועת עזה תהפוך למרבץ של מחלות בלתי נשלט ● מכון המחקר "מיתווים" פרסם מסמך בנושא מצב התשתיות בעזה, הכולל גם שורה של המלצות: "בצד שלנו צריכים להבין גם את המשמעות של זליגת מחלות, או זיהומי מים ותשתיות"

עוד 1,358 מילים

ישראל ללא ספק נמצאת בצומת החלטה קריטי, אולי אפילו היסטורי ● ישראל חייבת לשמר את הקואליציה האזורית ולוודא שהמומנטום המדיני לטובתה נשמר ● לכן, קשה להבין את הזחיחות בדברים שנשא אמש נתניהו, שהיו על גבול המתריסים כלפי מי שעמדו לצדנו ללא כל תנאי ● במקביל ראיסי מתח את גבולות האיום נגד ישראל עוד יותר, בניסיון לקבוע בשטח מציאות שתכבול את ידיה של ישראל ● פרשנות

עוד 695 מילים

המדינה מחפשת מועמדים לתפקיד רשם התאבדויות

רשם לאובדנות יסייע לרשויות להיות מודעות למצבי סיכון ולפעולות שעשויות למנוע התאבדויות ● לתפקיד החדש נמצא תקן ב-2022, אך רק ב-2023 יצא מכרז פנימי של משרד הבריאות - ורק כעת התפרסם מכרז פומבי ● מאז השבעה באוקטובר מופץ מידע מנופח ושגוי של מספר המתאבדים בקרב ניצולי הטבח במסיבה ברעים

עוד 432 מילים ו-1 תגובות
היום ה־195 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

ארה"ב הטילה וטו: הרשות הפלסטינית לא תקבל חברות מלאה באו"ם

ממשל ביידן מקדם: נורמליזציה עם סעודיה תמורת התחייבות למדינה פלסטינית ● הבית הלבן: "ישראל הסכימה לקחת בחשבון את דאגות ארה"ב לגבי רפיח" ● דיווח: חשש בישראל מצווי מעצר בינלאומיים נגד נתניהו ובכירים נוספים ● ראש ה-CIA: "הדיפת המתקפה האיראנית על ישראל הייתה נכשלת ללא המודיעין האמריקאי" ● מצ"ח פתחה בחקירת אירוע בו מחבלים שנעצרו בעזה מתו במהלך הבאתם לישראל

עוד 58 עדכונים

ממשל ביידן הזהיר את נתניהו שלא לעשות את אותן טעויות שעשתה ארה"ב - אבל כבר אפשר לומר בבטחה שהעצה לא התקבלה ● כעבור שישה חודשים עדיין אין תוכנית ליום שאחרי המלחמה, אומרים בכירים אמריקאים ● בשיחות פרטיות, רוב גורמי הביטחון בישראל מודים כי הממשלה אינה מציאותית ביחס לשלטון שאחרי המלחמה ● כל הסימנים מבשרים על שקיעה ארוכה ועקובה מדם בבוץ

עוד 1,556 מילים

משרד החקלאות מתיר דיג בעונת הרבייה

פקיד הדיג היה אמור לאפשר לדגה בים התיכון להתאושש בחודשים מאי–יוני, אך בשל הגבלות המלחמה הדיג הותר גם בחודשים אלה ● בארגוני טבע וזכויות בעלי חיים דורשים מבית המשפט לבטל את ההחלטה ● לטענתם, פקיד הדיג לא אמור לאזן בין אקולוגיה ופגיעה בבעלי החיים לבין פרנסת הדייגים: "פקיד הדיג מאפשר פגיעה ברוב הדגים המתרבים בעונה הזו" ● משרד החקלאות: מאזנים בין שמירה על משאב הדגה ובין פרנסת הדייגים

עוד 1,448 מילים

היועמ"שית חייבת להורות על חקירה נגד שקד, נוה ואורנשטיין

אחרי חשיפת הקנוניה בין אורנשטיין לנוה, אתמול התפרסמו ההקלטות המלמדות כי נוה שיתף את שרת המשפטים דאז שקד באינטרס הכלכלי במינוי אורנשטיין ● שקד עצמה אמרה בהקלטה שהיא לעולם לא הייתה ממנה את אורנשטיין נוכח חוות הדעת של ועדת האיתור ● ליועמ"שית אסור להתמהמה – ולהורות על חקירה מיידית ● פרשנות

עוד 786 מילים ו-2 תגובות
היום ה־194 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

ראש ממשלת קטאר: דוחה שוקלת מחדש את תפקידה כמתווכת בין ישראל וחמאס

לוחם נפצע באורח אנוש וארבעה נפגעו באורח קשה בתקיפה של חזבאללה, שבוצעה באמצעות כלי טיס לא מאויש, בערב אל־עראמשה שבגליל; צה"ל בתגובה הפציץ בעומק לבנון ● דיווח: בצבא מעריכים שהפיצוץ שבו נפצעו בתחילת השבוע ארבעה חיילים בשטח לבנון נגרם מנפל ולא ממטען, כפי שטענו בחזבאללה ● פורסם תיעוד חדש מחטיפתו של ירדן ביבס לרצועה ב־7 באוקטובר

עוד 38 עדכונים
סגירה
בחזרה לכתבה