זו לא רק סופה של האידאולוגיה שהמחקר האקדמי מזהה אותה בסוף תקופת בגין במקביל לירידתה של תנועת העבודה בסוף שנות השמונים, אלא גם עליית הסימפטומים לזן הפשיסטי הייחודי לישראל: ניאו פשיזם.