נושא
הדברה

מדבירים מוסמכים שתוקף רישיונם פג לא מצליחים לחדש אותו ויושבים בבית מובטלים דווקא בשיא העונה ● הסיבה: אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה סובל ממחסור חמור בכח אדם ולא משיב לפניות ● כל זה קורה בסיומה של שנה עתירת מתיחות ועימותים בין המדבירים למשרד ● המשרד להגנת הסביבה: "מודעים לחוסר הנוחות ועושים כל שביכולתנו כדי לזרז את ההליך"

עוד 677 מילים ו-1 תגובות
הזמן הירוק
הזמן הירוק
סיכום השבוע בסביבה

ישראל המובילה במערב בשימוש בחומרי הדברה

דוח המבקר עוסק בריבוי חומרי ההדברה בישראל, אבל מה שחסר בארץ זו התייחסות רצינית לחקלאות אורגנית ● גם בקרב הציבור הדתי-לאומי מפנימים שמדורות ל"ג בעומר גורמות לנזק ● ניר ברקת קופץ לראש מצעד המהלכים המטורללים של הממשלה הנוכחית ● קבלני הגיזום של חברת "נתיבי ישראל" הגיעו לקיבוץ רמות מנשה ● ופעילי אקלים בפורטוגל אספו בתוך שבוע 650,000 בדלי סיגריות

עוד 1,476 מילים

מרצים הודיעו על פרישה, הכשרות עתידיות בסכנה

חילופי האשמות בין בכירי המדבירים למשרד להגנת הסביבה הסתיימו בפיצוץ ● המרצים הודיעו על פרישה מקורסים להכשרת הדור הבא של המדבירים ● במשרד להגנת הסביבה טוענים שהכול קשור בניסיון לנער את התחום הפרוץ ומהדרישה לסטנדרטים גבוהים ● לטענת המדבירים, ראשת אגף ההדברה מנותקת מהשטח ומפגינה יחס משפיל

עוד 971 מילים

מרססים לכל הכיוונים

כישלון רוב הנבחנים בקורס הסמכה למדבירים נתן את האות לעימות חזיתי בין בכירי המדבירים למשרד להגנת הסביבה ● טל ויינברג, מדביר מוסמך: "כשקורה אסון הרעלה, המשרד ממהר להציג את המדבירים כגורם עוין וקורא להימנע מהדברה" ● ד"ר גל זגרון מהמשרד להגנת הסביבה: "התרגלו שאין פיקוח ואין סטנדרטים. אנחנו רוצים לשנות ולהעלות את הרמה"

עוד 1,118 מילים ו-1 תגובות
הזמן הירוק
הזמן הירוק
סיכום השבוע בסביבה

וכיתתו חרבותם לעצים

במקביל להרס ולנזקים כתוצאה משנים של לחימה הדדית בדרום, קורה גם משהו טוב: נטיעה מאסיבית של עצים בעוטף עזה כדי להקשות על צלפי הג'יהאד לירות או לשגר טילים בכינון ישיר ● ראש עיריית ירושלים הפך לשחקן המרכזי במאבק על רכס לבן ● מה מתכננת ויגן פרנדלי במסגרת החסות על הפועל תל אביב ● למה המשרד להגנת הסביבה יצא בקמפיין נגד הדברות ● והמסרים הסביבתיים בחופי הים

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
על מה מבוססת האמירה לפיה "ויגן פרנדלי" היא "עמותה צנועה"? על מידע הזמין לכל אחד, באתר רשם העמותות, שאני גלשתי אליו בזמני הפרטי הלא-ממומן ממשכורתי כעיתונאי שאינני? להלן שלוש עובדות שליק... המשך קריאה

על מה מבוססת האמירה לפיה "ויגן פרנדלי" היא "עמותה צנועה"? על מידע הזמין לכל אחד, באתר רשם העמותות, שאני גלשתי אליו בזמני הפרטי הלא-ממומן ממשכורתי כעיתונאי שאינני?
להלן שלוש עובדות שליקטתי: מחזור הכספים השנתי של העמותה הוא מיליוני שקלים. היא משלמת משכורות. שימוש בלוגו של העמותה על ידי מסעדות, יצרני מזון וכולי, עולה כסף. כמה כסף – אינני יודע.
ומכאן לדיעות: עומרי פז הוא איש נחמד כנראה, אבל הוא גם איש עסקים. כשהוא מפרסם את הלוגו של העמותה שהוא עומד בראשה, הוא עושה לביתו במידה מסויימת לפחות.
קחו את זה מכאן והפיקו תחקיר

עוד 2,050 מילים ו-1 תגובות

מה מצב חומרי ההדברה בפירות ובירקות? תלוי את מי שואלים

משרדי החקלאות והבריאות פרסמו בימים האחרונים דוחות על היקף שאריות חומרי ההדברה בירקות ובפירות ● לפי משרד החקלאות, מספר החריגות שולי והמצב הולך ומשתפר משנה לשנה ● לפי משרד הבריאות, מספר החריגות גדל בהתמדה והמצב מדאיג ● למי להאמין?

עוד 1,255 מילים ו-1 תגובות

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA) אסרה לאחרונה שימוש בחומר ההדברה כלורפיריפוס, לאחר שבית המשפט קבע שהוא גורם פגיעה נוירולוגית בילדים ● באיחוד האירופי, החומר נאסר לשימוש לפני שנתיים ● בישראל, משרדי הממשלה מסכימים על הצורך לצמצם את החשיפה לחומר, אבל הבעיה היא קצב ההתקדמות ● אדם טבע ודין: "כולם מבינים את המסוכנות, אבל הזמן פה מהותי" ● משרד החקלאות: "בחודשים הקרובים יופסקו הייצור והפצת התכשיר"

עוד 832 מילים

תחקיר קוטלי עשבים מסכנים את הציבור במרחב העירוני ללא פיקוח

מחקרים חדשים מצביעים על סכנה בריאותית בחשיפה לקוטל עשבים ● הציבור נחשף לחומר בגינות ובמדרכות, אך לא מוזהר מהריסוס ● משרד החקלאות לא מפקח, וטוען שזה בסמכות הרשויות המקומיות ● הצעת חוק מציעה לאסור על השימוש ובינתיים יש ערים שעוברות עצמאית לחירמוש ידני ללא הדברה ● "אנחנו לא מתרגשים מצמיחה של עשבים נמוכים. זה לא מפריע ולטעמי יש כאן היסטריה מוגזמת"

עוד 1,221 מילים ו-2 תגובות

ביום עיון על גידולי שקד, הציג מומחה ממשרד החקלאות, ד"ר שאול בן יהודה, רשימה ארוכה של תכשירים רעילים הנמצאים בשימוש במטעי השקד ● הכימיקלים אמנם לא מגיעים אל הפרי שאנחנו אוכלים, אבל פוגעים בסביבה ובבריאות העובדים במטעים ● בשיחה עם זמן ישראל, בן יהודה דווקא אופטימי: לאחרונה הושלם פיילוט בהדברה מקיימת שעשוי לשפר מאוד את המצב

עוד 930 מילים
סגירה
בחזרה לכתבה