דני עבודי
הזמן של
דני עבודי

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

ישראל - קווים לדמותה של דמוקרטיה מתאבדת

לאחר 75 שנות עצמאות של מדינת ישראל יש משהו אותו ניתן לומר אותו בעצב, בכעס ובקול ברור: הזהות הישראליות אינה מובנת מאליה. היא הדבר הכי רעוע ושברירי במדינה שקמה במאמץ שאין דומה לו.

לאחר 75 שנות עצמאות של מדינת ישראל יש משהו אותו ניתן לומר אותו בעצב, בכעס ובקול ברור: הזהות הישראליות אינה מובנת מאליה. היא הדבר הכי רעוע ושברירי במדינה שקמה במאמץ שאין דומה לו

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,034 מילים

באין מעמד מקצועי הגון למורים, לא תהיה מערכת חינוך ראויה

למרות החששות והאיומים מכל עבר, שנת הלימודים החלה כסידרה עם תוספת שכר נאה למורות ולמורים. אולם כל זה הוא פלסטר עד הפעם הבאה, כי הבעיה היא עמוקה הרבה יותר ומהותה נוגעת ליחסה הכולל של החברה למערכת החינוך, ולאופן בו רואה מערכת החינוך את מוריה ומנהליה.

כשמורים נוטשים את מערכת החינוך, גם סף הכניסה הנמוך למכללות להוראה לא מספיק כדי למלא את השורות, הציבור מתעורר למציאות של מערכת חינוך כחושה המתפקדת על אדי המוטיבציה, הערכים והאנרציה של דרגי השדה – מנהלים מחוייבים ומורים מסורים שעוד מתפקדים.

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עד שלא יוקמו בתי ספר להורות ויקבעו נהלים ברורים לגבי איך שיעור צריך להתנהל ומה הסנקציות במקרה של הפרה כלום לא יעזור (ולא אין תקנון בעולם שנאכף באמת והתלמידים רחוקים מלהיות שותפים לתהליך... המשך קריאה

עד שלא יוקמו בתי ספר להורות ויקבעו נהלים ברורים לגבי איך שיעור צריך להתנהל ומה הסנקציות במקרה של הפרה כלום לא יעזור (ולא אין תקנון בעולם שנאכף באמת והתלמידים רחוקים מלהיות שותפים לתהליך הלמידה וזה לא משנה כרגע מי אשם בזה)
מתי מישהו יבין שזה אבוד לנסות בכלל ללמד ולחנך את דור הנסיכים והנסיכות של ההורים שעסוקים בעצמם (ולא רק בגלל קושי המחיה והצורך להתפרנס אלא מתוך פינוק עצלנות וחוסר יכולת או/ו רצון לחנך את ילדיהם)
השינוי חל רק בצבא (שגם התקלקל וההורים מתערבים גם שם) שיש כללים,או בחיים האמיתיים שהילד שגדל מבין את.המציאות פתאם ומתחיל לעשות משהו עם עצמו.. הרבה פעמים מאוחר מדי.

עוד 1,380 מילים ו-1 תגובות

למרות הכל - אקטיביזם

אם נבחן את חיינו – רובנו, כבני אנוש, מסתגלים או מנסים לשנות את סביבת חיינו האישית והקרובה בנושאים שמאוד מפריעים לנו.

מתי אנו הופכים להיות אקטיביסטים?

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,037 מילים ו-1 תגובות

דור ה-Z מוביל שינוי חברתי גלובלי

בשנת 2018, בוועידת האו"ם לשינויי האקלים של שנת 2018, עמדה מול באי הוועידה נערה בת 15 בשם גרטה טונברג, הלוקה באספרגר ו-OCD ואמרה:

"אנשים סובלים. אנשים מתים. המערכות האקולוגיות שלנו מתמוטטות. אנו בפתחה של הכחדה המונית, וכל מה שאתם מסוגלים לדבר עליו הוא כסף, ואגדות על צמיחה כלכלית נצחית. איך אתם מעזים?".

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 747 מילים ו-1 תגובות

קפיטליזם ואקו קפיטליזם – הרווח הכספי בכלכלה ידידותית לסביבה

האחריות התאגידית הפכה מובנית בניהול חברות כלכליות ומייצגת התנהלות אחראית של הארגון כלפי בעלי המניות, העובדים, הלקוחות והסביבה (ESG).

לצד מגמות חדשות של התנהלות ארגונית, לא ניתן להתעלם מהתגמול הכלכלי שיהיה לארגונים שיעסקו בנושאים סביבתיים-חברתיים באופן ישיר, בפן המוצרי-שירותי: טכנולוגיות ידידותיות לסביבה אינן נובעות כיום רק מאידיאולוגיה, אלא מתאחדות עם זיהוי הזדמנות עסקית.

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 577 מילים

פני העשייה של אחריות חברתית ותאגידית הם פני העובדים

במסגרת העיסוק בסוגיות של אחריות חברתית ואחווה, ראוי לבחון את החיבור האידיאולוגי עליו מצהיר ארגון עיסקי, כאשר הוא מכריז על מדיניות האחריות התאגידית שלו ופעילות תרומתו לקהילה: מה בבסיס העמדה של אותם עסקים? האם זו נתינה בלבד? האם זו קביעה ערכית המייצגת את הגוף הנותן? מה חשיבות דעתם של העובדים באותו ארגון המחליט להיות מעורב בקהילה כלשהי ומי קובע את מידת המעורבות ונושאי הפעילות?

במסגרת העיסוק בסוגיות אחריות חברתית, ראוי לבחון את החיבור האידיאולוגי עליו מצהיר ארגון עיסקי, בהכריזו על מדיניות האחריות התאגידית שלו ותרומתו לקהילה

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 742 מילים

למידת מבוגרים - השעון המעורר של המאה ה-21 מצלצל

שלוש פעמים לאורך הקריירה התעסוקתית שלי החלפתי תחום מקצועי. האם זוהי התאמה לעולם משתנה, חוסר יציבות או התפתחות מתמדת? כיום, מתוך עמדת ניהול מערך גדול ללמידת מבוגרים במוסד אקדמי מוכר, מתבהרת תפיסה המחברת את היכולות האישיות, הזהות ודינמיקת השינוי של המאה ה-21.

שלוש פעמים לאורך הקריירה התעסוקתית שלי החלפתי תחום מקצועי. האם זוהי התאמה לעולם משתנה, חוסר יציבות או התפתחות מתמדת?

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 771 מילים

באין אתוס לאומי, המוות והשכול הפכו לטעם החיים

האסון בבית הכנסת בגבעת זאב ארע במרחק של פחות משלושה שבועות מהאסון במירון, איש עדיין לא לקח על כך אחריות. במציאות הארועים הנוכחיים – האסון נדחק הצידה. נראה שהנושאים באחריות, יהיו אשר יהיו, עסוקים כרגע בגיבוש אסטרטגיית בריחה. לצערנו גם גבעת זאב לא תהיה האסון האחרון.

האסון בגבעת זאב ארע פחות מ-3 שבועות מהאסון במירון. איש עדיין לא לקח על כך אחריות. במציאות הארועים הנוכחיים – האסון נדחק הצידה ונראה שהאחראים, יהיו אשר יהיו, עסוקים כרגע בגיבוש אסטרטגיית בריחה

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 698 מילים

בצל אי יציבות ממשלתית אנו זקוקים לאלמנט החמישי

רבות מדובר לאחרונה על העברת הכוח מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. הקורונה חידדה את ההבנה ויש בכך הגיון רב: הרשויות מכירות את צרכי התושבים טוב יותר, ניכרת יציבות פוליטית רבה יותר, וברורה גם ההבנה עד כמה הרשות מוגבלת מעצם מהותה כגוף שלטוני.

במקביל מתחזקת הבנת חשיבותו וכוחו של היזם הבודד, הלא מאוגד, שהינו חלק מהקהילה ובעל נגישות לרשות המקומית, כגוף השלטוני הקרוב אליו ביותר בכדי ליזום ולקדם נושאים שונים. זאת למרות ובגלל הרשות והמבנה הכבד והבירוקרטי שלה.

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 862 מילים

כדי לחנך ילד צריך כפר שלם. לא משרד פוליטי

כשהחיים נותנים לך לימונים – עשה לימונדה. דומה שמאחורי המשפט הזה, שכל כך נשחק מאז תחילת הקורונה, מסתתרת הדוקטרינה של החינוך הפורמלי: תגיד תודה על מה שיש, תפיק מה שניתן, לפי אלגוריתם פשוט וברור, שתחילתו התניה וסופו בפעולה ברורה ומוגדרת.

כשהחיים נותנים לך לימונים – עשה לימונדה. דומה שמאחורי המשפט הזה, שכ"כ נשחק מתחילת הקורונה, מסתתרת דוקטרינת החינוך הפורמלי: תגיד תודה על מה שיש, תפיק מה שניתן

דני עבודי הוא מנהל מרכז ק.מ.ה באורנים. הוא בוגר תכנית מנדל למנהיגות חינוכית במסגרתה חקר את נושא המצויינות כערך ופיתוח אישי כמנוף לשינוי חברתי. הקים וניהל את חברת ההייטק "שארפ מינד סולושנס" לפיתוח יכולות חשיבה. בהמשך פנה לחינוך, והקים מיזמים חינוכיים וטכנולוגיים לקידום החינוך הציבורי על בסיס מקומי. עבודי בוגר הפקולטה להנדסה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מתגורר באבן יהודה, נשוי ואב לשניים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,000 מילים
סגירה
בחזרה לכתבה