יוסי רגב
הזמן של
יוסי רגב

יו'ר עמותת 'מנוחה נכונה', בית העלמין האלטרנטיבי בבאר שבע. איש מחשבים, חוקר ומחנך. מחלוצי תעשיית המחשבים בישראל. מורה למחשבים באונ' בן גוריון. הביא את הדואר האלקטרוני לישראל. הקים בבאר שבע פרויקט חינוכי, בו למדו מאות תלמידים. כיום בפנסיה. הסטוריון חובב. מחבר הספר 'רצח ארלוזורוב עוד חי' (באר שבע 2016).

רצח רבין קטע את תהליך השלום? לא ולא

רבים ממחנה השמאל טוענים בעצב: רצח יצחק רבין קטע את תהליך השלום. אם רבין לא היה נרצח – היינו מגיעים לשלום עם הפלסטינים. רבים ממחנה הימין טוענים בשמחה: רצח רבין קטע את תהליך השלום. אם רבין לא היה נרצח – היינו מגיעים, חס ושלום, למדינה פלסטינית.

רוב האנשים בישראל מאמינים שרצח רבין שינה את מהלך ההיסטוריה ועצר את תהליך השלום – שרבין הוביל אותו. אבל זה לא נכון. זאת שטות שנובעת מכך שהאנשים שמשמיעים את הטענה הזאת – פשוט אינם מכירים את העובדות.

יו'ר עמותת 'מנוחה נכונה', בית העלמין האלטרנטיבי בבאר שבע. איש מחשבים, חוקר ומחנך. מחלוצי תעשיית המחשבים בישראל. מורה למחשבים באונ' בן גוריון. הביא את הדואר האלקטרוני לישראל. הקים בבאר שבע פרויקט חינוכי, בו למדו מאות תלמידים. כיום בפנסיה. הסטוריון חובב. מחבר הספר 'רצח ארלוזורוב עוד חי' (באר שבע 2016).

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 584 מילים
טוב מאוד. המצב כיום הוא שמי שאימו יהודיה ואביו הוא נוכרי, ואיננו חובש כיפה - הוא נחשב יהודי. ואילו מי אימו נוכריה ואביו הוא יהודי, ואיננו חובש כיפה - הוא נחשב 'אחר'. זה אבסורד, וטוב שמב... המשך קריאה

טוב מאוד. המצב כיום הוא שמי שאימו יהודיה ואביו הוא נוכרי, ואיננו חובש כיפה – הוא נחשב יהודי. ואילו מי אימו נוכריה ואביו הוא יהודי, ואיננו חובש כיפה – הוא נחשב 'אחר'. זה אבסורד, וטוב שמבטלים אותו.

‏20.9.2021 11:09 המחשבה שהחרדים הם שייזמו ויגרמו להפרדת הדת מהמדינה – היא רעיון הבל. החברה החרדית מחוברת לעטיניה של מדינת ישראל, ומקבלת מהם מיליארדי שקלים מדי שנה. אין סיכוי שיוותרו על ... המשך קריאה

‏20.9.2021 11:09
המחשבה שהחרדים הם שייזמו ויגרמו להפרדת הדת מהמדינה – היא רעיון הבל. החברה החרדית מחוברת לעטיניה של מדינת ישראל, ומקבלת מהם מיליארדי שקלים מדי שנה. אין סיכוי שיוותרו על כך. רק הכוח הפוליטי של המפלגות החרדיות – מאפשר לחרדים להוציא מהמדינה תקציבים גדולים כאלה, שמהווים מיטען כבד על כלכלת ישראל, והכלכלנים מנבאים שבעתיד, כאשר החרדים יהיו 30% מהרוכלוסיה (היום הם 10.1% מהאוכלוסיה) – צפויה התמוטטות של כלכלת ישראל, אלא אם יחליטו החרדים ללמד את לימודי הליבה, ללמוד את מקצועות החול, ולהצטרף למעגל העבודה, הגברים, באחוזים ניכרים, יותר מ-53% כיום.
המדינה מספקת היום לחרדים: תמיכה לגברים ב'כוללים', קיצבת ילדים למשפחות הגדולת, חינוך במערכת החינוך החרדי, שירותי בריאות, דיור, כבישים לישוביהם, תמיכה בבתי הכנסת, במועצות הדתיות, ובמפעלי 'ההחזרה התשובה', במערכת הכשרות, שיש בה שחיתות וחוסר כשרות, בהוצאות של החקלאים על מעשר, עורלה, שנת שמיטה, וסתם מוצרים שנפסלים באופן שרירותי – כל זה תמורת התרומה הדלה שלהם לכלכלת ישראל, ובמיוחד של הגברים שלא למדו לימודי ליבה ומתפרנסים מעבודות שאינן תורמות לכלכלה.
ואינני יכול להימנע מלהזכיר את הפרשה הנוראה של מסורבות בגט, שאלפי נשים בישראל סובלות סבל עצום משום שהגט תלוי רק ברצונו הטוב של הבעל, בשעה שהוא זועם עליה משום שהפסיקה לאהוב אותו – גם היא מתאפשרת רק בגלל השליטה של החרדים בפוליטיקה הישראלית.

תעריף זול לחשמל בשעות שהעומס היום נמוך - יגרום רק להזזת העמס, נאמר משבע בערב לשעה 11 בלילה - אבל לא ימנע את תופעת הנחשול, שתתרחש בשעה שבה ייכנס לתוקפו התעריף הזול.
אנו צועדים בעיניים פקוחות לקראת סגר כללי, כלומר סגר על המחוסנים, במקום להטיל סגר על הבלתי-מחוסנים. הידבקות של מחוסן ממחוסן אחר - היא אירוע נדיר ביותר, כך קובעים הרופאים. זכותם של הבלתי-... המשך קריאה

אנו צועדים בעיניים פקוחות לקראת סגר כללי, כלומר סגר על המחוסנים, במקום להטיל סגר על הבלתי-מחוסנים. הידבקות של מחוסן ממחוסן אחר – היא אירוע נדיר ביותר, כך קובעים הרופאים. זכותם של הבלתי-מחוסנים שלא להסכים להכניס חומר זר לגופם, אבל אין זו זכותם לצאת החוצה ולהדביק את האחרים ולגרום להם מחלה ומוות. שישבו בבית – ואז לא יהיה צורך בסגר ולא ביתר ההגבלות/

אמנון פורטוגלי אומר: "מי ששלח 'אותנו' לגלות ארוכה היו אלו שבחרו לעזוב את הארץ ולחיות בחו"ל" אף יהודי לא ירד מארץ ישראל מתוך בחירה חופשית, משום שהחיים בחו"ל היו נעימים יותר. כל יהודי מצו... המשך קריאה

אמנון פורטוגלי אומר: "מי ששלח 'אותנו' לגלות ארוכה היו אלו שבחרו לעזוב את הארץ ולחיות בחו"ל" אף יהודי לא ירד מארץ ישראל מתוך בחירה חופשית, משום שהחיים בחו"ל היו נעימים יותר. כל יהודי מצווה לחיות בארץ ישראל, ואסור לצאת מגבולות הארץ. החיים בארץ ישראל בתקופת השילטון הרומאי היו בלתי נסבלים. הנציבים הרומאים היו רודפי בצע ןאנטישמיים ומיררו את חיי היהודים בארץ. לכן היו שתי מרידות, המרד הגדול ומרד בר כוכבא, שבהן יהודים העדיפו למות ולא לחיות את הסבל תחת השילטון הרומאי המרושע. באותו זמן הקהילה היהודית בבבל נהנתה מחיים טובים, תחת שילטון אוהד. לכן היתה זרימה איטית של יהודים מא"י לבבל, תוצאה של המצב הבלתי-נסבל – ולא רצון להרוויח יותר כסף.

שינאת חינם לא היתה הגורם לחורבן הית המיקדש הראשון ולחורבן ירושלים. הסיבה למרד הגדול, ולחורבן שניגרם בעטיו – לא היתה שינאת חינם. הטענה ש"הנהגת העם לא קראה נכון את המפה, כשלה בהערכת כוחות... המשך קריאה

שינאת חינם לא היתה הגורם לחורבן הית המיקדש הראשון ולחורבן ירושלים. הסיבה למרד הגדול, ולחורבן שניגרם בעטיו – לא היתה שינאת חינם. הטענה ש"הנהגת העם לא קראה נכון את המפה, כשלה בהערכת כוחות האויב ובהכנת הכוחות של ישראל למלחמה" וזה מה שגרם לאסון – לא נראית לי כקריאה נכונה של העובדות הידועות לנו. הסיבות למרד הגדול, ולחורבן היו ההתעמרות של הנציבים הרומאים האנטישמיים ורודפי הבצע – ביהודים, וגם הסיכסוך המדמם בין האוכלוסיה היהודית לבין האוכלוסיה היוונית, סיכסוך שבו הנציבים הרומאים הכריעו תמיד לטובת היוונים.
האם היתה שם שינאת חינם? היתה גם היתה. בין הקנאים לבין רודפי השלום, ובין יוחנן מגוש חלב לבין בר גיורא. שינאת החינם לא גרמה למרד, אבל היא החישה את המפלה ואת החורבן. טיטוס חנה עם צבאו מחוץ לירושלים וחיכה שהיהודים יגמרו לשרוף את מחסני המזון שלהם ולהרוג אלה את אלה.
כאשר התנאים מציינים את שינאת החינם כסיבה לחורבן הבית, הם לא מנסים לתת הערכה הסטורית של התפתחות האירועים – אלא סיבה דתית מוסרית, למה ראוי היה שייחרב בית המירדש, למה אלוהים נתן לרומאים להחריב את בית מיקדשו. צריך להבין שבני אותו הדור היו משוכנעים בכך שהקב"ה לא יתן לרומאים להרוס את בית המיקדש, וברגע האחרון יקרה משהו שיגרום לרומאים לסגת. והיתה להם אכזבה מרה, והם היו חייבים להמציא תירוץ למה זה לא קרה.

יכול להיות שפרופ' בנטואיץ' וחבריו צודקים, אבל את הדיון צריך לעשות מול הגרפים של עלית מספרי החולים, המתים וגם אחוזי הנידבקים המאומתים.
צריך היה לצאת מלבנון. לא היה טעם להשאיר את חיילי צה"ל במוצבים בלבנון כברווזים למיטווח. אבל הצורה בה הדבר נעשה היתה גרועה. ראשית ברק הודיע שנצא מלבנון וקצב את הזמן - מה שגרם לכך שלא יהיה... המשך קריאה

צריך היה לצאת מלבנון. לא היה טעם להשאיר את חיילי צה"ל במוצבים בלבנון כברווזים למיטווח. אבל הצורה בה הדבר נעשה היתה גרועה.
ראשית ברק הודיע שנצא מלבנון וקצב את הזמן – מה שגרם לכך שלא יהיה לנו מנוף ללחוץ על האויבים.
שנית, הוא איים על הסורים שנצא בלא הסכם, ונשאיר את לבנון בכאוס. איום מגוחך, שהסורים צחקו ממנו מאוד.
שלישית הוא הוציא את צה"ל משם בנסיגה מביישת, כשהשאירו הרבה ציוד מאחורנית, וגם את חיילי צד"ל, שמיהרו לגבול, והוכנסו בלי המכוניות שלהם.
ולבסוף, אהוד ברק הודיע שאם חיזבאללה ימשיך לירות עלינו – אנחנו נראה לו את נחת זרוענו. חיזבאללה המשיך לירות, וברק פחד להיכנס בחזרה ולהראות להם.
התוצאה – נסראללה הודיע שצה"ל הוא נמר נייר וישראל היא קורי עכביש. דבר שגרם לחיזוק ה"מוקאומה" ההתנגדות למדינת ישראל.
לא הנסיגה היא הכישלון – אלא הצורה שבה היא בוצעה

מאיר רובין מדבר על "אזורים". מהיום הראשון של הקורונה תהיתי מדוע אדם שחי בערבה, בה לא היו מיקרי קורונה (בהתחלה) - צריך להיכנס לסגר מוחלט בביתו, משום שבבני ברק יש כמה מאות נשאים של הנגיף?... המשך קריאה

מאיר רובין מדבר על "אזורים". מהיום הראשון של הקורונה תהיתי מדוע אדם שחי בערבה, בה לא היו מיקרי קורונה (בהתחלה) – צריך להיכנס לסגר מוחלט בביתו, משום שבבני ברק יש כמה מאות נשאים של הנגיף?
הפרויקטור פרופ' גמזו הציע את שיטת "הרמזור", אבל הממשלה סחבה את העסק עד שכל הארץ, למעשה 87 ישובים – הפכו אדומים, ולשיטת "הרמזור" כבר אין משמעות.
העיקר הוא, לדעתי, קטיעת שרשראות ההדבקה. בזמנו הוקם "המכלול" של מתנדבים, בראשותו של אלוף (מיל.) אורי זייפרט. אבל פרופ' סיגל סדצקי התנגדה להפעלתו, נתניהו סמך על סדצקי – ו"המכלול" פוזר, בחודש יולי ש.ז.
מאז מספר הנשאים המאומתים עולה ועולה, ומפקדת "אלון", שהוקמה לצורך קטיעת שרשראות ההדבקה – תפעל רק בחודש ינואר בשנה הבאה. וגם אז, אם מספר החולים המאומתים מידיי יום הוא גדול כל כך – אי אפשר להשתלט על התפשטות המגיפה. אולי שיטת "האזורים" של רובין תעזור, אולי.
אבל האזורים "האדומים" הם חרדים – אני חושש שהממשלה לא תאמץ את השיטה הזאת. אם סגר – אז על כולם. לא להפלות את החרדים, ולא להתנכל צהם.

סגירה
בחזרה לכתבה