המלחמה החשובה שמתרחשת עתה היא לא זו שבעזה – המכלה את משאבינו והורגת בנו ובעזתים, אלא המשך המלחמה על הדמוקרטיה הישראלית. אותו מאבק שנלחמנו בו לפני השבעה באוקטובר עדיין ממשיך, ועתה המלחמה הפכה קשה, אכזרית ומסוכנת יותר. בחסות הלחימה בעזה ממשלת החורבן שהביאה עלינו את המהפכה המשפטית, ממשיכה לנסות לחרב את החברה הישראלית ביתר שאת.
בחודשים האחרונים ראינו את ניסיון ההדחה הפסול של ח"כ עופר כסיף, במקביל להתבטאויות בעד טרנספר ואף רצח עם כלפי העזתים, התבטאויות ששיאן בכנס שהתקיים בכנס החזרה לעזה בסוף ינואר.
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
אחד ההבלים שהימין ממשיך ומנסה למכור לכולנו הוא "אחדות". אבל אותה אחדות שהימין מדבר עליה רחוקה שנות אור מאחדות אמיתית, ומפתיע שיש עדיין מי שקונים את הפיקציה הזו.
האחדות שמציע הימין היא לא יותר מאשר השתקה של עמדות שאינן תואמות את שלטון הימין הנוכחי, המקרי, הנשען על מיעוט. אחדות היא דבר אמיתי ויפה, שטוב שיהיה בחברה, בכל חברה, אבל אחדות אמיתית היא סולידריות, אכפתיות, גיוון וקבלת האחר – כל הדברים שהימין, במתכונתו הנוכחית, לא רוצה.
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
איפה רשימת הצעדים המעשיים לביצוע?
חלופה מנהיגותית או רעיונות שניתן לשווק?
למי מסבירים על גיוון וליברליזם כיתרון?
מלל מורכב
לפונדמנטליסטים משיחיים? לביריוני פשיזם?
לרודפי כככ מושחתים?
לצייתנים רק ברגים קטנים וחנונים של יפי נפש?
להפנים, שאינטלקט וטקסטים זה נחמד,
אבל, פה נלחמים בלי רחמים על עוצמה,
על זכות הקיום של ערכים וזהות העתיד,
במעשים,
במסגרת חוקי הדמוקרטיה,
עכשיו.
באיזה יום נתעורר כולנו ונגלה שהפסדנו. הפסדנו במלחמה כולה, וככל שהא מתמשכת אנחנו מפסידים יותר. ויום אחד, עוד ימים, שבועות, חודשים, נתעורר כולנו ונגלה שלא משנה כמה שלטים של "יחד ננצח" תלינו, ולא משנה כמה היו מי שנזהרו כל כך שלא להתווכח – מימין ומשמאל, ולא משנה כמה התגייסו למילואים, ולתמיכה בחיילים, ולתמיכה במפונים, ולהגן על ישראל ברשתות החברתיות – הפסדנו. נתעורר ונגלה שבבוקר השבעה באוקטובר הפסדנו, ומאז אנחנו רק ממשיכים ומעמיקים את ההפסד.
בבוקר השבעה באוקטובר התעוררה מדינת ישראל לאסון הגדול והנורא ביותר בתולדות המדינה. ככל שנקפו הדקות והשעות נחשפו עוד ועוד ממדי הזוועה של אותו היום. ותוצאות אותו היום היו כ-1,200 מתים וכ-260 חטופים, יישובים הרוסים ונטושים, שני בסיסי צבא שנכבשו ומדינה בהלם מוחלט. מדינה שרגע לפני כן חשבו תושביה כי הם חיים במדינה חזקה, חכמה, ומוגנת על ידי צבא חזק, עוצמתי ומטיל אימה על הכוחות המאיימים שסביבנו.
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
אני קוראת את המאמר המנותק וההזוי הזה ולא מאמינה, מה עוד צריך לקרות כדי שנתעורר?? אתה מדבר על חפים מפשע בעזה?? אין חפים מפשע בעזה ! תינוקות אזרחים ?? אתה זוכר מה עברנו ב7 לאוקטובר ?? אתה צריך סרטונים ?ואנחנו חייבים לסיים את העבודה בצורה יסודית ועמוקה, ברור שזו מלחמה לא פשוטה ואנחנו משלמים מחיר יקר אבל אין אלטרנטיבה אחרת ! חייבת לחזק את הלוחמים והחיילים בכל הכוח ולא להוריד את המורל, צהל עושה עבודה נהדרת זו מלחמה לא פשוטה ואכן מורכבת
1.הכותב רק מוכיח שכשיש נרטיב אין שום צורך להתייחס או להביא עובדות.
2. הוא לא מציע שום דבר. שום פיתרון. רק ייאוש ארסי ומכלה
למי שמיואש אני מציע לנשום עמוק ללכת לטיפול או לטיול גדול במזרח או משהוא כזה
הכלבים ינבחו ואנחנו נמשיך כאן את הפלא הציוני . יש לנו נצח מאחורינו ולפנינו…
ניתוח מופרך.
א. ממשלת נתניהו הנוכחית היא לפני קריסה. איזשהו סוג של שינוי משמעותי יתרחש בקרוב.
ב. ישראל לא לבד. גם בארה"ב ואירופה יש חשד כבד מאיסלמיסטים. זה יתבטא בתמיכה רצינית בישראל של ממשלות אף שברחובות תהיינה הפגנות נגדה.
ג. לארה"ב אין עוד בעל ברית כמו ישראל באיזור םה והיא הבסיס הצבאי הגדול ביותר שלה באיזור החשוב הזה. דכבר גם הושקע הון רב בה.
ד. גם מדינות ערביות חוששות מאיראן ומאיסלמיסטים. לכן, אף אם בצנעה, ימשייכו קשריהם עם ישראל.
ה. מה שסביר הוא שבשנים הקרובות תתפתח דינמיקת עימות על בסיס ראיה גלובלית. ובתור שכזאת אין עתה דרך לחזות את התפתחותה.
הנצטצמתמות של הניתוח פה לישראל – תוך התעלמות מהדינמיקה הזו – עושה אותו לא ריאלי.
ניתוח מופרך.
א. ממשלת נתניהו הנוכחית היא לפני קריסה. איזשהו סוג של שינוי משמעותי יתרחש בקרוב.
ב. ישראל לא לבד. גם בארה"ב ואירופה יש חשד כבד מאיסלמיסטים. זה יתבטא בתמיכה רצינית בישראל של ממשלות אף שברחובות תהיינה הפגנות נגדה.
ג. לארה"ב אין עוד בעל ברית כמו ישראל באיזור םה והיא הבסיס הצבאי הגדול ביותר שלה באיזור החשוב הזה. דכבר גם הושקע הון רב בה.
ד. גם מדינות ערביות חוששות מאיראן ומאיסלמיסטים. לכן, אף אם בצנעה, ימשייכו קשריהם עם ישראל.
ה. מה שסביר הוא שבשנים הקרובות תתפתח דינמיקת עימות על בסיס ראיה גלובלית. ובתור שכזאת אין עתה דרך לחזות את התפתחותה.
הנצטצמתמות של הניתוח פה לישראל – תוך התעלמות מהדינמיקה הזו – עושה אותו לא ריאלי.
תשמע: הנרטיב שלך ממש נכון. אבל גם טועה ומטעה.
(ככה זה במציאות סבוכה).
1. נניח שישראל לא היתה נכנסת למלחמה בעזה.
איך היית מייצר משטר גבולות שמעניק בטחון לתושבי עוטף עזה ואזור גבול הצפון? שלא יגורו שם?
שיחות שלום עם חמאס הטובח? החלטה בינלאומית על נייר?
איזו הרתעה או הזמנה לטבח נוסף היו נוצרות?
2. נניח שיש לך תוכנית שלום לשתי מדינות לשני עמים ולאזור ליום שאחרי, שאיננה מסובכת מדי או רגישה מדי למכור לשני הצדדים למכירה פוליטית –
אתה יודע איך לרסן את הפונדמנטליסטים הפירומנים בכל הצדדים? אירן חיזבאללה והחותים יסכימו? וחמאס (כשבקשתך לא הוכרע צבאית עד כדי חיסול והגליה של הנהגתו)?
3. נניח שאכן יתגלה שהפסדנו פנימית ונסחפנו בספירלה של לאומנות משיחית אלימה
א) האם יש אבחנה מעשית ותוכנית למצע סוחף להנהגה אמיצה של שינוי פרגמטי, שאינן מביאות לקריסות וחורבן?
ב) האם לא הפסדנו כשהתברר שאין לנו ולפלסטינים יכולת פוליטית והנהגות ועמים לחתום וליישם ביציבות הסכם שלום ושינוי בשטח? בעת הניצחון במלחמות והגירוש והכיבוש? או אפילו כשהתחיל הפרויקט הציוני באזור של רוב ערבי במאה ה19? (והאם זאת גישה מעשית?)
4. נניח שהיית סוציולוג אופטימיסט שיודע שהיסטורית הגרמנים השתנו, ומשטרים פונדמנטליסטים ודיקטטוריים ופאשיסטים עברו מהעולם, וגבולות משתנים והסעודים והמצרים ומדינות המפרץ העשירות ומדינות המערב ואפילו ממשלת לבנון רוצים שלום, והרוב אצל העמים רוצה-
האם אפשר להפוך את הכאב וההרס למקום של נכונות וצורך בפתרונות יצירתיים של שינוי מהותי?
איך רותמים או משנים את מי שמתנגד?
אתה מקים מפלגה?(:
אופטימיות זהירה (ותהליכים אסטרטגיים והיסטוריים נגזרים מטראומות אבל הרבה פעמים יוצרים משהו שונה מהותית, רקאומר…)
זה סיפור שמספר לא מעט על הסיבה שבגללה אנחנו חושבים שיש לימין רוב בישראל. ואיך סיפור של סיעה אחת במועצת העיר בירושלים מדגים את גניבת הקולות הליברליים על ידי הימין. ובסופו של דבר, כיצד אנשי ימין עולים לגדולה, ולמעשה נבחרים, בידי מצביעי שמאל ומרכז.
* * *
סיעת התעוררות בירושלים היא כבר מהוותיקות שבעיר. הסיעה שהוקמה על ידי עופר ברקוביץ' ומרב כהן בשנת 2008, ונכנסה אז למועצת העיר, הפכה לסיעה הגדולה במועצה בבחירות המוניציפליות הקודמות, ובוגריה השתלבו בשלל מקומות, כולל בכנסת ובממשלה.
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
נשמח שתכתוב על עוד מתמודדים בבחירות כיוון שהם מצמצמים במילותיהם וקשה לנו להבין מי פועל למען אילו אינטרסים. חשוב שנבין בדיוק מי הם המועמדים העומדים לבחירה ומה הם מבטיחים לנו הבוחרים (ואילו קבלות יש להם להציג על העשייה עד כה)
הגיע הזמן שהאקדמיה הישראלית תחקור את הימין הישראלי. הגיע הזמן להסיר את נקודת העיוורון המפתיעה הזו, ולהתמקד בחקר הצד הפוליטי השולט במדינה כבר כמעט חמישים שנים. הגיע הזמן לחקור את המפלגות, התקשורת, החברה האזרחית, המנהיגים וההשפעה של הימין בישראל. הגיע הזמן, למעשה כבר מזמן.
הפרק האחרון בדוקטורט שלי, המוגש בימים אלו (סוף סוף) עוסק באמריקניזציה של החברה האזרחית הימנית בישראל. בפרט בפורום קהלת, קרן תקווה והמרכז האקדמי שלם. את הפרק הזה התחלתי לכתוב לפני כשלוש וחצי שנים, הרבה לפני שקהלת היה שם מוכר בכל בית בישראל.
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
לנוכח ההחמרה במצב הביטחוני הממשלה כמובן מבקשת, אפילו דורשת, אחדות ולהרגיע עם ההפגנות. ואמרו כבר רבים, ובצדק, שכל העניין הזה בצביעות יסודו.
רק לפני כשנה אותה קואליציה, שהייתה אז אופוזיציה, נאבקה בממשלה בטענה כי "ישראל מדממת" וכמובן שהמצב הביטחוני לא הפריע לשרים ולח"כים לצאת בצעדה לאיתמר – תוך כפייה על כוחות הביטחון לאבטח אותם בדרישתם לגזל קרקעות בלתי חוקי.
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
"סיום הכיבוש" לא יפתור את הבעיה כי הפלסטינים רואים גם בתל אביב וחיפה חלק מהכיבוש. ומה עם "זכות השיבה"?
צריך משא ומתן בכדי לחשוף את ההתנגדות הפלסטינית ולהראות לעולם שלפחות ישראל רוצה שלום.
שומע את הרעיון הזה עכשיו לא מעט וחייב להגיד שהוא קשקוש מוחלט ורק מבזבז קשב מהמחנה הליברלי למקומות חסרי תכלית, ולא מקרב אותנו במילימטר לפתרון האפשרי.
להבנתי הפתרון נובע מייאוש (ו"ייאוש הוא לא דרך פעולה" כמו שנאמר על ידי טובים ממני) וכן מהשקפה רומנטית, סטריאוטיפית (שגם לא נכונה היסטורית) על העבר.
אין שום תוחלת לפתרון כזה בשטח כול כך קטן, עם אוכלוסייה רבה בעולם המודרני שלנו. בעולם של שלפני 3000 שנה כאשר להגיע משומרון לירושלים לקח ימים אחדים יכלו להתפתח תרבויות מגוונות מאד וקרובות גיאוגרפית. בעולם שלנו שסרט טיקטוק שעולה לרשת בקוריאה יכול להיות להיט בתוך שעות בכל העולם מין הפרדה כפויה כזו היא סתם בריחה מהתמודדות אמתית.
אגב היסטוריה, גם ממלכת ישראל וגם ממלכת יהודה הגיעו לקיצן בגלל חוסר הבנה של הכוחות העולמיים בזמנים (אשור על ידי ממלכת ישראל, שכמעט גם השמידה את ממלכת יהודה, ובבל על ידי ממלכת יהודה). בזמנן, כאשר התקיימו ביחד, לא היה הבדל גדול מבחינה אדיקות דתית ביניהן. זה קרה רק לאחר חורבן ממלכת ישראל וביתר שאת בשלהי הבית השני.
הפרויקט הפוליטי החשוב של התקופה הזו הוא המאבק למען החופש, חופש אישי ופוליטי. זה מאבק פוליטי חדש, לא פחות חשוב ממאבקי העבר על החופש האישי, הפוליטי והקולקטיבי. זה מאבק על עצם האפשרות שלנו כיחידים לקבל החלטות בעצמנו, על היכולת שלנו לפעול באופן עצמאי בעולם, ועל האפשרות שלנו לא להיות משועבדים לשלטון או לרצונות בעלי הון.
הפרויקט הפוליטי החשוב של התקופה הזו הוא המאבק למען החופש, האישי והפוליטי. על עצם האפשרות לקבל החלטות בעצמנו, לפעול עצמאית, ולא להיות משועבדים לשלטון או לרצונות בעלי הון
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
המרחב הציבורי הישראלי מלא רעש, ואת חלקו אפשר לצמצם. חלק מהרעש אופייני לכל מרחב עירוני או ציבורי בעולם וחלקו מועצם במציאות הישראלית, משלל סיבות. אחת מהפרעות הרעש שיש להכחיד מהמרחב הציבורי הישראלי היא האזעקות הנשמעות מרכבים, דירות, חנויות, אתרי בנייה ועוד. אזעקות אלו אינן אלא הפרעה, אינן מתריעות לאיש ולפיכך יש להפסיק עמן, ובהקדם.
אחת מהפרעות הרעש שיש להכחיד מהמרחב הציבורי הישראלי היא האזעקות הנשמעות מרכבים, דירות, חנויות, אתרי בנייה ועוד. האזעקות הללו אינן אלא הפרעה ואינן מתריעות לאיש
הרשמו עכשיו לניוזלטר היומי
סקירה קצרה (וחלקית מאד) של השבועיים האחרונים שעברו עלי בשכונה ירושלמית, שקטה בדרך כלל, מראות כמה אזעקות אלו הן מטרד ותו לא. משך כשבועיים או יותר נשמע כל ערב למשך זמן קצר אזעקת רכב בקרבת הבניין שלנו. איש לא ידע של מי הרכב; אזעקה שנשמעה מאתר בנייה במרחק כמה מאות מטרים מרחוב מגורי פעלה משך כלל החג השני של סוכות – והלילה שאחריו, כשגם הזמנת שוטרים לטפל במטרד לא הצליחה לכבותו; כשהבאתי את ילדי אל בית ספרם באחד הבקרים האחרונים, כבר פעלה אזעקת טיפת חלב הסמוכה משך כשעה.
בכל המקרים האלו, ואחרים שקרו גם הם בתקופה זו, אף אחד לא חשב שאולי הרכב עתיד להיגנב או שאתר הבנייה נפרץ. המחשבה היחידה, של תושבים מוטרדים מרעש ושל שוטרים שנקראו לטפל במפגע, היא כי מדובר בהפרעה. סביר להניח כי גם מי שמבקש לגנוב או לפרוץ כבר אינם מורתעים מאזעקות שממילא איש לא שם ליבו אליהן.
חישבו על עצמכם – האם בשנים האחרונות, אי פעם, שמעתם אזעקה וחשבתם כי מתבצע פשע כלשהו? אפילו בעלי העסקים או הרכבים שמהם נשמעת האזעקה אפילו לא מדמיינים כי מדובר בניסיון גניבה. בעל הרכב לרוב ילחץ על שלט הרכב מסלון ביתו, אולי אפילו מבלי להביט מהחלון, בעל החנות אפילו לא יודע על האזעקה. במקרים רבים אתרי בנייה מטרידים רבים (מלבד המטרד המובן של בנייה סמוכה) מבלי שהקבלן אפילו מודע למטרד – או מודע ומתעלם.
בכל מקרה, כבר שנים קיימות שיטות אפקטיביות בהרבה לטיפול בפריצות או גניבות רכבים – אזעקות שקטות המחוברות אל מוקד שמירה או מדווחות למשטרה ישירות.
ישראל כבר הפכה למדינה עירונית בעיקרה. ישראל היא גם אחת המדינות הצפופות בעולם, ורק הופכת צפופה יותר ויותר. לכן, חלק ממה שהיה בעבר הפרעה מוגבלת, הוא היום מטרד רציני. כך לגבי הפרעות רעש במרחב הציבורי.
בחלק מהרשויות המקומיות כבר מבינים זאת ומפעילים תכניות שונות לצמצום הרעשים. למשל תכנית לצמצום צפירות נהגים בתל אביב הנמצאת בתכנון. כך צריך וכך ראוי. אך אם צפירת רכב היא, לעיתים, נדרשת המציאות, הרי שאזעקות הן מטרד ותו לא.
לפיכך, יש להתחיל להפסיק את השימוש באזעקות ברכבים, במבנים ובאתרי בנייה. יש לבות ולנתק את האזעקות הקיימות. מלבד החריג של אזעקות שתכליתן הודעה על פינוי מבנה.
ישראל כבר הפכה למדינה עירונית בעיקרה. היא גם אחת המדינות הצפופות בעולם, ורק הופכת צפופה יותר. לכן, חלק ממה שהיה בעבר הפרעה מוגבלת הוא היום מטרד רציני
מי שירצה התראה על גניבה – יואיל ויתקין את האמצעי הקיים כבר שנים של התראה למוקד שמירה או למשטרה. וכל האחרים – אנא חסכו מאתנו את הפרעת הרעש הנוספת של צפירות מחרישות אוזניים בכל שעות היממה. גם ככה צפוף לנו, רועש לנו ורוב השנה גם חם ומתחמם.
ד"ר עמיר עקיבא סגל הוא סוציולוג, משורר, מבקר ספרות ופעיל שמאל. חוקר ומלמד על הגירה ,תהליכי גלובליזציה וקשרים טראנס-לאומיים, חברה אזרחית ופילנתרופיה. סיים לימודי דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בחקר עלייה לישראל. פרסם ספר על שירה פוליטית בישראל, שלושה ספרי שירה ורומן. חי בירושלים.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם