ג'ודית,
את לא מכירה אותי. אבל אני למדתי בשקיקה את כתבייך כסטודנטית ללימודי תרבות. מצאתי בהם אנרגיה פורצת דרך וכוח מעורר ומשחרר.
חמוטל גורי היא מנחת קבוצות, מבקרת תרבות ומספרת סיפורים לשינוי חברתי. בנוסף, היא גם פעילה פמיניסטית ותיקה.
גם במדינה בה שערוריות הן חלק מהיום יום שלנו – השערורייה הזו זוכה לדירוג גבוה. אלפי ישראלים נתקעו בחו"ל והמדינה לא עושה דבר כדי לחלצם.
במדינה נורמלית, בה יש ממשלה מתפקדת, ובמקרה הזה – שרת תחבורה מתפקדת, היו מנכ"לי שלוש חברות התעופה הישראליות נקראים ללשכת ראש הממשלה והיו מקבלים הצעה שלא ניתן לסרב לה: בצעו מבצע חילוץ משני מוקדים בהם נתקעו ישראלים – יוון וקפריסין.
אריה אגוזי הוא כתב לענייני ביטחון. עבד בעבר בידיעות אחרונות. מתמחה בדיווח על טכנולוגיות ביטחוניות ישראליות ועל האתגרים עימן צריכות טכנולוגיות להתמודד, בעיקר מול האיומים החדשים.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
כשממנים מנכ"ל עם ניסיון דל, ללא צוות מוביל עם ניסיון ויכולת לעבוד כמטה שחושב על פתרונות, מקבלים את חוסר התפקוד המינימלי הזה. הייתי שולח נציג עם מזומן שיארגן משט חילוץ..מעבורות לא חסרות באזור..
בטור שפורסם לאחרונה ב"ידיעות אחרונות", כתב בן-דרור ימיני כי "המהגרים מאריתראה הביאו איתם את המריבות מהבית לתל-אביב. למרות הפגיעות הקשות והסבל של תושבי דרום העיר, בממשלות ישראל בעשור האחרון לא השכילו להציג מדיניות הגירה מסודרת, כזו שהייתה מאפשרת גירוש ועוצרת את המחדל".
כבר המשפט הראשון בטור שכותרתו "בגלל היעדר מדיניות: אנרכיה בלב המדינה", אמור להדליק נורה אדומה. מלחמת האזרחים שהסתיימה באריתריאה נמשכת בתל-אביב?
שני בר-טוביה היא בעלת דוקטורט ביחסים בין-לאומיים, מקדמת המדיניות וקשרי הממשל של פורום ארגוני הפליטים ומבקשי המקלט בישראל.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מה טענת הכותבת? שהאריתראים נלחמים אחד בשני בתוך מדינת ישראל כי הם חיים כאן "כבר כמעט שני עשורים כחוק, עם אשרה, אבל ללא זכויות סוציאליות, ללא אופק וללא נתיב להתאזרחות"?
לרצוח אריתראים אחרים זו דרך מוזרה מאוד למחאה נגד השלטונות בישראל. אולי זה פשוט פער תרבותי ואנו לא מבינים אותם? המדינה יכולה ללכת לקראתם ולהקצות להם שטח אש בדרום לכמה ימים של מחאות. כשיסיימו, שיספרו מי ניצח במחאה – תומכי המשטר האריתראי או המורדים. סתם בשביל הסקרנות.
במלאות שנה לשבעה באוקטובר, אפשר לומר שישראל לא שינתה דבר בתהליכים אשר הובילו לטבח. אדרבא, תהליכי ההרס רק התחזקו והעמיקו.
למעשה, אנו חוזים בשני עמים שונים. עם אחד ממלכתי, נטוע בערכי המערב, דמוקרטי, טכנולוגי ומוביל את המלחמה לניצחון. זאת בעוד שהעם השני, המיוצג על ידי הממשלה, נטוע בדת, ולא רק שאינו משתתף במאמץ המלחמה, אלא שהוא אף מחבל בו.
פנחס ענברי הוא חוקר בכיר של מזרח התיכון, עיתונאי, סופר, תסריטאי ומשורר. שימש שנים רבות חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. חיבר ספרי עיון על בבעיה הפלסטינית. הרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" - על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.
המלחמה סיבכה את המאבק על מיקומו של שדה תעופה שני
"בא לי נס. משהו מעל הטבע, כי אני לא רואה מוצא בדרך הטבע"
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
לפחות שהתיאוריות האקדמיות שלה היו שוות משהו. אבל הן שטחיות ונמוכות כמו דבריה כעת, על אסון ה- 7 באוקטובר. באטלר מבקשת לבטל את ההבדלים בין גברים לנשים, ובזה היא פותרת מבחינתה את הבעיות של נשים. זהו לא פמיניזם, ונדמה לי, שהיא בכלל גם לא באמת יודעת מהו. עיסוקה הוא תיאורטי-אקדמי שטחי, ואף קוסמטי בלבד, והיא מעולם לא נתנה דעתה לבעיות אמיתיות של נשים – שוויון זכויות בעבודה, שוויון בשכר, שוויון בהתקבלות למשרות, שוויון בהיבחרות לתפקידים, שוויון מול הרשויות, התחשבות בנתונים אובייקטיביים הקשורים בביולוגיה הנשית, ועוד. שטחיותה בתחום הפמיניזם היא כשטחיותה בעניין ה- 7 באוקטובר.
מאמר מאלף. מזדהה מאוד. הייתי מאוד פעילה בתנועת metoo . לראות עכשיו את ארגוני הנשים בעולם תולות בהקשר את האכזריות הזוועתית של חמאס כלפי נשים ילדות ונערות אינו מעורר רק שאט נפש אלא חרדה עצומה לגורל המצפה לעולם כזה. תודה חמוטל על דברייך הנוקבים. קצת שפיות בתהום ההזוי שנפלנו אליו
החשיבה הדיכוטומית והניתוח בשחור ולבן בחשיבה שהיא פסאודו זכויות אדם של השמאל האמריקאי הגיעה לרמת שטחיות שלא הייתי מאמינה שאנשים הקוראים לשלום ולחירות מסוגלים לאחוז בה. חוסר היכולת לאחוז במציאות מורכבת, מעידה על ניוון רגשי ושמרנות שכלית. אני מצטערת לשמוע שפרופוסורים המלמדים באוניברסיטאות מלמדים את הסטודנטים שלהם לחשוב בסיסמאות ובסכמות ולא מלמדים אותם חשיבה גמישה וניתוח של מורכבות של מצבים.
חברתנו שאיננו יודעות מה עלה בגורלה ומקוות שהיא חטופה בעזה, אינה רק אשת שלום יותר מכל התאורטיקנים, היא אשת שלום ממש בפועל וכמוה רבים מהנרצחים והחטופים.
ואין צורך לומר את המובן מראש, אנחנו בניגוד לפרופסורית, מסוגלים לכאוב את כאבינו ואת כאב הפלסטינים שנפגעו למרות שלא היו מעורבים ישירות בטבח ב 7.10.
אולי יום אחד היא תמצא את העוז והחוכמה לומר, אני נגד אונס ואני נגד רצח בלי תוספת גזענית כלשהי.
מקווה שמישהו יתרגם לה לאנגלית את המאמר שלך, אם כי לא בטוח שראשה ולבה פתוחים להקשיב כי היא לא תרצה שמישהו חלילה יגע לה באמונה היוקדת שלה של מהו הטוב המוחלט ומהו הרע המוחלט.
בשמאל הישראלי מתחילים להבין את הטמטמת הרלטוויסטית. מהפלסטינים לא מצפים לכלום. כנראה שלא באמת רואים בהם בני אדם. בגלל זה בחיים באטלר לא תתראיין על זוועות שמבצעים ערבים אחד בשני. מה באמת אכפת לה? היא פרופסור למוסר כפול. מעניין אותה שאין אופוזיציה בעזה? מעניין אותה שיטגנו אותה על הפלנצ'ה אם היא תראה את הפרצוף המוסרני שלה שם? מה פתאום. היא, שמבקרת את ההפצצה מרחוק, מפציצה בעצמה ביקורת מרחוק, בעוד היא נהנית ממנעמי החיים שהיא כל כך נהנית לבקר ובחיים לא תחליף.
חמוטל יקרה מודה לך מקרב לב, היית מדוייקת ובחדות הורדת את המסכה מפרסומה של האינטלקטואליות, הראת את החוסר יכולת להיות ביקורתיים ולהחזיק דעות מורכבות. אני כמוך מאמינה בזכות של הפלסטינים למדינה משלהם, ומתנגדת לכל פגיעה בחפים מפשע אך לא מוכנה שימחקו את ה7-10 כאילו לא היה ובכך ימחקו אותי, את עמי, את מדינתי ואת הקורבנות
כל מילה ועוד = כישראלים וכיהודים לא כפרנו בזכותם של שכנינו הערבים לחיות חיים משגשגים לצידנו במדינה חופשית משלהם, הם שבחרו להמשיך במורשת הפרעות כאן בפלשתינה-א"י, והשואה שהיו שותפים לה במלחה"ע2 על אדמת אירופה.