ג'ודית,
את לא מכירה אותי. אבל אני למדתי בשקיקה את כתבייך כסטודנטית ללימודי תרבות. מצאתי בהם אנרגיה פורצת דרך וכוח מעורר ומשחרר.
חמוטל גורי היא מנחת קבוצות, מבקרת תרבות ומספרת סיפורים לשינוי חברתי. בנוסף, היא גם פעילה פמיניסטית ותיקה.
חושבים וחושבות שאתם מכירים ממש טוב את תל-אביב-יפו? ובכן, תחשבו שוב. מהיום ולאורך כל הסופשבוע הקרוב – 2-4 למאי 2024, הליכות ג'יין ת"א-יפו, Jane's Walk TLV – הפסטיבל האזרחי, עירוני ובינלאומי הכי שווה בעולם – מתקיים ברחבי העיר. יש לכם.ן הזדמנות של פעם בשנה לגלות אותה בעשרות דרכים חדשות, שלא דמיינתן.ם – והכל ללא עלות.
אם טרם התוודעתם לפרוייקט העולמי, עצמאי וייחודי הזה, אז נעים להכיר:
האדריכלית חדוה יערי, תושבת העיר. במקור אדריכלית ויזמת קהילתית בתחומי קיימות עירונית. כיום אשת מקצוע רב תחומית הפועלת לעידוד אזרחות פעילה בשני ערוצים עיקריים - הנחיית הקורס "העיר היא אני", המכשיר תושבים להובלת סיור אישי ומקומי, והובלה בהתנדבות של הפקת פסטיבל הליכות ג'יין ת"א-יפו (מאז 2019).
מדי פעם בפעם כותרות העיתונים מבשרות על עוד דירוג עולמי שבו מופיעה ישראל, לפעמים במקום מכובד, לפעמים במקום נמוך. כך, למשל, בעקבות המלחמה, שתיים מחברות דירוג האשראי הורידו את דירוג האשראי של ישראל, ובכך ביטאו את ספקותיהן לגבי יכולת המדינה לעמוד בהתחייבויותיה הכלכליות.
מכון המחקר הבינלאומי V-Dem, אשר מדרג את רמת הדמוקרטיה בכל מדינות העולם, הוריד בחודש מרץ את דירוג הדמוקרטיה של ישראל מ"דמוקרטיה ליברלית" – הרמה הגבוהה ביותר – ל"דמוקרטיה אלקטורלית" שאיכותה נמוכה יותר.
אסיף אפרת הוא פרופסור חבר בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ומ״מ ראש המכון לחירות ואחריות.
הדלקתי רדיו. לאוויר הבוקר האביבי פרץ השיר "עוד יבוא היום" של מתי כספי ואהוד מנור, וחשבתי לעצמי שאם מנור, אשר ידע את נפש העם, היה חי היום – אולי היה מת מחדש או יושב לכתוב קינה.
אם תקשיבו למילים, "עוד יבוא היום, ייצא מתוק מעז" תוכלו לשמוע תחנונים מתחת לתקווה.
כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
לפני עשרות שנים שאל אותי הילד שלי מה זה ישראלי ?
תשובתי היתה ישראלי זה יהודי טיפש. בגולה למנהיגות לא היו אמצעים שיש היום למנהיגות של ימינו (בעיקר מדינה) ולכן היכולות היו מוגבלות. בתוך שני דורות הפכנו מעם שמנהיגיו הובילו אותו לעם שההמון מוביל את מנהיגיו. לפעמים ההמון הזה הוא המון נבער ומנהיגיו משטים בו ואפילו משסים אותו זה בזה.
במצב כזה שום דבר טוב לא יכול לצאת ממנו.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
לפחות שהתיאוריות האקדמיות שלה היו שוות משהו. אבל הן שטחיות ונמוכות כמו דבריה כעת, על אסון ה- 7 באוקטובר. באטלר מבקשת לבטל את ההבדלים בין גברים לנשים, ובזה היא פותרת מבחינתה את הבעיות של נשים. זהו לא פמיניזם, ונדמה לי, שהיא בכלל גם לא באמת יודעת מהו. עיסוקה הוא תיאורטי-אקדמי שטחי, ואף קוסמטי בלבד, והיא מעולם לא נתנה דעתה לבעיות אמיתיות של נשים – שוויון זכויות בעבודה, שוויון בשכר, שוויון בהתקבלות למשרות, שוויון בהיבחרות לתפקידים, שוויון מול הרשויות, התחשבות בנתונים אובייקטיביים הקשורים בביולוגיה הנשית, ועוד. שטחיותה בתחום הפמיניזם היא כשטחיותה בעניין ה- 7 באוקטובר.
מאמר מאלף. מזדהה מאוד. הייתי מאוד פעילה בתנועת metoo . לראות עכשיו את ארגוני הנשים בעולם תולות בהקשר את האכזריות הזוועתית של חמאס כלפי נשים ילדות ונערות אינו מעורר רק שאט נפש אלא חרדה עצומה לגורל המצפה לעולם כזה. תודה חמוטל על דברייך הנוקבים. קצת שפיות בתהום ההזוי שנפלנו אליו
החשיבה הדיכוטומית והניתוח בשחור ולבן בחשיבה שהיא פסאודו זכויות אדם של השמאל האמריקאי הגיעה לרמת שטחיות שלא הייתי מאמינה שאנשים הקוראים לשלום ולחירות מסוגלים לאחוז בה. חוסר היכולת לאחוז במציאות מורכבת, מעידה על ניוון רגשי ושמרנות שכלית. אני מצטערת לשמוע שפרופוסורים המלמדים באוניברסיטאות מלמדים את הסטודנטים שלהם לחשוב בסיסמאות ובסכמות ולא מלמדים אותם חשיבה גמישה וניתוח של מורכבות של מצבים.
חברתנו שאיננו יודעות מה עלה בגורלה ומקוות שהיא חטופה בעזה, אינה רק אשת שלום יותר מכל התאורטיקנים, היא אשת שלום ממש בפועל וכמוה רבים מהנרצחים והחטופים.
ואין צורך לומר את המובן מראש, אנחנו בניגוד לפרופסורית, מסוגלים לכאוב את כאבינו ואת כאב הפלסטינים שנפגעו למרות שלא היו מעורבים ישירות בטבח ב 7.10.
אולי יום אחד היא תמצא את העוז והחוכמה לומר, אני נגד אונס ואני נגד רצח בלי תוספת גזענית כלשהי.
מקווה שמישהו יתרגם לה לאנגלית את המאמר שלך, אם כי לא בטוח שראשה ולבה פתוחים להקשיב כי היא לא תרצה שמישהו חלילה יגע לה באמונה היוקדת שלה של מהו הטוב המוחלט ומהו הרע המוחלט.
בשמאל הישראלי מתחילים להבין את הטמטמת הרלטוויסטית. מהפלסטינים לא מצפים לכלום. כנראה שלא באמת רואים בהם בני אדם. בגלל זה בחיים באטלר לא תתראיין על זוועות שמבצעים ערבים אחד בשני. מה באמת אכפת לה? היא פרופסור למוסר כפול. מעניין אותה שאין אופוזיציה בעזה? מעניין אותה שיטגנו אותה על הפלנצ'ה אם היא תראה את הפרצוף המוסרני שלה שם? מה פתאום. היא, שמבקרת את ההפצצה מרחוק, מפציצה בעצמה ביקורת מרחוק, בעוד היא נהנית ממנעמי החיים שהיא כל כך נהנית לבקר ובחיים לא תחליף.
חמוטל יקרה מודה לך מקרב לב, היית מדוייקת ובחדות הורדת את המסכה מפרסומה של האינטלקטואליות, הראת את החוסר יכולת להיות ביקורתיים ולהחזיק דעות מורכבות. אני כמוך מאמינה בזכות של הפלסטינים למדינה משלהם, ומתנגדת לכל פגיעה בחפים מפשע אך לא מוכנה שימחקו את ה7-10 כאילו לא היה ובכך ימחקו אותי, את עמי, את מדינתי ואת הקורבנות
כל מילה ועוד = כישראלים וכיהודים לא כפרנו בזכותם של שכנינו הערבים לחיות חיים משגשגים לצידנו במדינה חופשית משלהם, הם שבחרו להמשיך במורשת הפרעות כאן בפלשתינה-א"י, והשואה שהיו שותפים לה במלחה"ע2 על אדמת אירופה.