עמית זגורי
הזמן של
עמית זגורי
תודה שלום. כשקוראים את התגובות לכתבה שלך נזכרים שעוד הרבה לפני הגעה לסף של הסתה או פלילים, אופני ההתבטאות של אנשים בפומבי מתחת לכל ביקורת. צריך לשאול בהקשר הזה על מנגנון הרשתות החברתיות... המשך קריאה

תודה שלום. כשקוראים את התגובות לכתבה שלך נזכרים שעוד הרבה לפני הגעה לסף של הסתה או פלילים, אופני ההתבטאות של אנשים בפומבי מתחת לכל ביקורת. צריך לשאול בהקשר הזה על מנגנון הרשתות החברתיות והטוקבקים – גם על מידת השגשוג של משתמשים מזויפים וגם על אוזלת היד של עורכי האתרים שלא מצנזרים בפועל תגובות מרושעות. שלא לדבר על התקשורת המשודרת.

לגופו של עניין, מדבריך עולה שנתניהו מנסה את הטריק החרדי – ביקורת=אנטישמיות. כאן ביקורת=הסתה.

צריך לשאול לא רק מה חלקו של נתניהו כשחקן פעיל במה שנוגע לקמפיינים מסוימים של הסתה, אלא מה חלקו במה שנוגע לקידום פוליטיקאים מסיתים, כמו שרמזת על כך, ועל אי-נקיטת צעדים תחת ממשלותיו לשיקום שיח מכבד בישראל ולקידום סובלנות בכלל ובין-פוליטית בפרט.

שלום יונתן, בכתבה שלך מוצגים שיקולים אישיים-משפחתיים בלבד, בלא שום אזכור למי שנשאר מאחור - משפחתך, חבריך, ושאר הישראלים. אתה מעיד על המקצועות של אשתך ושלך, מהם עולה האפשרות שלכם לרדת מה... המשך קריאה

שלום יונתן, בכתבה שלך מוצגים שיקולים אישיים-משפחתיים בלבד, בלא שום אזכור למי שנשאר מאחור – משפחתך, חבריך, ושאר הישראלים. אתה מעיד על המקצועות של אשתך ושלך, מהם עולה האפשרות שלכם לרדת מהארץ – ומה יעשו אלו שאינם דוברי אנגלית או שפה אחרת? שעבודתם תלויה במשק המקומי ולא ניתן להמירה לחו"ל? ומה יעשו אנשים שלא מוכנים לוותר על משפחותיהם מאחור?

הפעולות שאתה מציע ממילא נגזרות מהשיקולים – פעולות אישיות, בלתי-חברתיות בעליל. הבחירה הראויה היא להתעקש להישאר ולשנות מבפנים.

שלום דניאל, מצד אחד אתה מעלה שני גורמים בעייתיים (תקשורת, פוליטיקה); אך מצד שני אתה קורא לטפל רק באחד מהם (פוליטיקה). שים לב כפי שאתה עצמך אומר, שלגורם הראשון יש אחריות (חלקית, לא מלאה)... המשך קריאה

שלום דניאל, מצד אחד אתה מעלה שני גורמים בעייתיים (תקשורת, פוליטיקה); אך מצד שני אתה קורא לטפל רק באחד מהם (פוליטיקה). שים לב כפי שאתה עצמך אומר, שלגורם הראשון יש אחריות (חלקית, לא מלאה) לשני – אז אם כן מה צריך להיות הפיתרון בתחום התקשורת?

תודה טל. משתמע מדברייך שבממשלה עצמה יש אופוזיציה פנימית - לא רק איזנגנץ (או גנצנקוט...), אלא המפלגות החרדיות ושרים מתוך הליכוד. וזה משלים מה שכתבו (כל אחד בנפרד) דני גוטווין ופנחס ענברי... המשך קריאה

תודה טל. משתמע מדברייך שבממשלה עצמה יש אופוזיציה פנימית – לא רק איזנגנץ (או גנצנקוט…), אלא המפלגות החרדיות ושרים מתוך הליכוד. וזה משלים מה שכתבו (כל אחד בנפרד) דני גוטווין ופנחס ענברי לאחרונה ממש, על כך שהאופוזיציה הרשמית לא ממלאת את תפקידה עד כדי לא קיימת.

שלום איתי. הרצון מובן, אבל הצבעת בעצמך על הקשיים המעשיים שיישום של חוק כזו יכול להיתקל בו. צריך לשאול בכנות מה המכנה המשותף הכללי שמקרים שונים יוכלו להיכנס תחתיו בהגדרה חוקית? וכיצד באו... המשך קריאה

שלום איתי. הרצון מובן, אבל הצבעת בעצמך על הקשיים המעשיים שיישום של חוק כזו יכול להיתקל בו. צריך לשאול בכנות מה המכנה המשותף הכללי שמקרים שונים יוכלו להיכנס תחתיו בהגדרה חוקית? וכיצד באופן מעשי חוק כזה ייאכף?

אם יש ייתכנות לחוק שכזה צריך לבדוק האם יש מקבילות בעולם ואולי ללמוד מניסיון של אחרים. בינתיים, נראה לי שמדובר בבעיה של תרבות פוליטית, לא פחות ממנגנון חוקי. האם יש תחליף להנחלה רחבה של נורמה עממית של אחריות?

סגירה
בחזרה לכתבה