ד"ר אילת כהן וידר
הזמן של
ד"ר אילת כהן וידר

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

משוררת מחאה וכדורגל - מהגרות וגֵרוֹת

את הספר "ארץ־עֶרֶב", ספר שיריה של המשוררת שרה קירש, קראתי כפי שאני נוהגת בדרך כלל עם ספרי שירה חדשים במהלך תפילת שחרית בשבת בבוקר.

באותה שבת התפללתי במניין שמתקיים מאז הקורונה בגינה בבית פרטי ברחוב הרכבת בירושלים. הבית מוקף גינה גדולה יפהפיה.

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,183 מילים

קהילה ותיקון

כשהייתי בכיתה ב' ייחלתי לרגע בו אהיה בכיתה ג' ואוכל להצטרף לתנועת הנוער "בתיה". המדריכות בתנועה נראו לי מלאכיות בדמות אדם, ומעגלי הבנות הילכו עלי קסם. מגיל צעיר הבנתי את הכוח העוצמתי שיש לקבוצה.

כשהייתי בכיתה ב' ייחלתי לרגע שאהיה בכיתה ג' ואוכל להצטרף לתנועת הנוער "בתיה". המדריכות שם נראו לי מלאכיות בדמות אדם, ומעגלי הבנות הילכו עלי קסם. מגיל צעיר הבנתי את הכוח העוצמתי שיש לקבוצה

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
תודה רבה על מילים יקרות וחשובות. נחמה היא באמת פלא שהעולם שלנו זכה בו.. מתקנת אותנו, לא מוותרת. תודה לך אילת שאת מסבירה את מה שכנראה לא ברור לכל כך הרבה אנשים טובים, שבלי להבין שותפים ל... המשך קריאה

תודה רבה על מילים יקרות וחשובות. נחמה היא באמת פלא שהעולם שלנו זכה בו.. מתקנת אותנו, לא מוותרת. תודה לך אילת שאת מסבירה את מה שכנראה לא ברור לכל כך הרבה אנשים טובים, שבלי להבין שותפים למלכודת המוות שתיארת.. הלואי נזכה ויפתחו העיניים והלבבות..

עוד 708 מילים ו-3 תגובות

מנגנוני ההשתקה לא ירפו את ידינו

רבות שואלות אותי על הטענות של נחמה תאנה על פגיעות מיניות קשות שבוצעו לכאורה על ידי הרב צבי טאו.

זה נשמע הזוי, בדוי, לא הגיוני

פגיעות מיניות על ידי בעלי סמכות הן אכן הזויות ולא מתקבלות על הדעת. אדם שמטיף לחיי קדושה וטוהר ובמקביל פוגע מינית זו אכן סתירה לא מוסברת. אני עוסקת עשרות שנים בטיפול וסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ועדיין ההבנה שלי בדינמיקה שמובילה בעלי סמכות לנצל את כוחם מול א.נשים חלשים מהם לא ברורה לי כלל ועיקר.

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 810 מילים ו-1 תגובות

"מי תעזוב כאן קודם"

הי כבר לא.
היא כבר לא פסנתרנית רגישה
היא כבר לא חלילנית מוכשרת
היא כבר לא שחקנית
היא כבר לא פסיכולוגית קלינית
היא כבר לא בעלת מכון מצליח
היא כבר לא מרצה
היא כבר לא בוחרת בגדים
לא מורחת קרמים נגד קמטים ששקדה על בחירתם
כבר לא יושבת עם חברות בקפה
צוחקת מלוא הריאות
היא כבר לא עסוקה בקריירה ובמחשבות מה הלאה
היא כבר לא מאתגרת תפיסות של כח וסמכות.
היא כבר לא מתלבטת אם להופיע בכנס הקרוב.
עכשיו היא בת 50
חולת לימפומה
זאת מחלה קשה עם סיכויי שרידות בינוניים
היא רזה חשופה ומבוהלת
מרגישה שהיא מהדהדת לאחרים את שבירותם וסופיותם.
חולת הלימפומה בחדר ארבע היא עדיין אמא של איתמר ומיכאל.
חייל ותלמיד תיכון.
הילדים עדיין צריכים אותה.
לא, הם לא בעלי צרכים מיוחדים
אבל לכל ילד יש צרכים מיוחדים.
וכן, אולי היא עצמה בעלת צרכים מיוחדים.
שיטפלו בה כמו שצריך.
שיראו אותה
שידעו שהיא מיוחדת
שייתיחסו אליה יפה
בעדינות. ברכות.
שיעשו הכל בשביל לרפא אותה
מהנחש הזה שהשתלט על חייה
נחש רב זרועות שגוזל זהות וחופש.
אולי ירחם על הילדים
אולי ירחמו על הילדים.

"חולת הלימפומה בחדר ארבע היא עדיין אמא של איתמר ומיכאל/ חייל ותלמיד תיכון./ הילדים עדיין צריכים אותה./ לא, הם לא בעלי צרכים מיוחדים/ אבל לכל ילד יש צרכים מיוחדים"

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,090 מילים

להתייצב נגד עוולות בגב זקוף

"בסוף הדרך נושכת הזקנה בילדות
אתה מתכופף אל היתום בן העשר שהיית
שמונים שנות שם טוב לא מוחות את העוני
חורף שלם אכלתם שעועית
ובאביב לא היו בגדים חדשים לבר מצוה.
זה לא משנה, ממילא אף אחד לא בא.
(רק השניים ההם שהיו חייבים.
איך צבטו מתחת לשולחן)".

כך כתבה המשוררת תומר קהת  לסבא שלה, הרב שלמה פישר שהלך לעולמו לפני כחודש.

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
כתוב יפה. בלי קשר - קשה לי כשבכל פעם שרוצים להלל איזה רב אומרים שהוא חיפש ומצא פתרונות יצירתיים כדי לשחרר עגונות. השינוי הדרוש הוא לא למצוא טריקים בתוך המערכת כדי למנוע ולקצר עוול ככל ה... המשך קריאה

כתוב יפה.
בלי קשר – קשה לי כשבכל פעם שרוצים להלל איזה רב אומרים שהוא חיפש ומצא פתרונות יצירתיים כדי לשחרר עגונות. השינוי הדרוש הוא לא למצוא טריקים בתוך המערכת כדי למנוע ולקצר עוול ככל הניתן, אלא לפרק לגמרי את המערכת שמאפשרת עגינות מלכתחילה. זה כמו בנאדם ששם לעצמו כיסוי עיניים ואז מתגאה בזה שמצליח לראות משהו פה ושם אם הוא ממצמץ בדיוק בצורה הנכונה – זו איוולת. מה שנדרש הוא פשוט להסיר את כיסוי העיניים.

עוד 977 מילים ו-2 תגובות

אחרי קולות השופר הכאובים והמרוסקים מפציע רגע התחדשות

בוקר של חופשה משפחתית בצפון. מתעוררת מוקדם. כולן ישנות וישנים עדיין. אני מתהלכת בצעדים חרישיים. מקווה שהפעוטות ימשיכו לישון וכך גם ההורים המותשים. חם בחוץ, מתכננת להיכנס לבריכה ולהתחיל את הבוקר בתנועה. בדרך אני פוגשת נכד מתוק בן 4 שהספיק להתעורר ומתרגש לראות אותי בדרך לבריכה. "הולכים עכשיו לבריכה?" הוא מופתע. "אתה יכול להצטרף אלי אם ההורים שלך מרשים". שתיקה. "אבא ואמא ערים?", אני מגששת, "אם אני מעיר אותם הם מתעוררים".

אני פוגשת נכד מתוק בן 4 שהספיק להתעורר. "הולכים עכשיו לבריכה?" הוא מופתע. "אתה יכול להצטרף אלי אם ההורים שלך מרשים". שתיקה. "אבא ואמא ערים?", אני מגששת. "אם אני מעיר אותם הם מתעוררים"

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 623 מילים

הסיפור כפי שאני בוחרת לספר אותו

פסח הוא חג עם פוטנציאל, הרבה פוטנציאל, אחד כזה שמצליח להסתבך ולירות לעצמו ברגל שוב ושוב.

הפוטנציאל ברור. אביב, פריחה, זרימה, מזג אוויר מושלם בדרך כלל. זמן מעבר בין החורף הסוער לקיץ המשוגע, חלון הזדמנויות של הנאה מהארץ היפהפיה, רגע לפני שהיא מתייבשת והחום הופך לבלתי אפשרי.

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,089 מילים

Me Too במגילת אסתר

לא ברור כמה התקדמנו מאז מלכות אחשורוש בפרס. אחשורוש מתייחס לוושתי, אשתו המלכה, כחלק מרכושו. הוא רוצה להראות את יופיה לכל שריו, והיא מפתיעה בפרץ פמיניסטי קשוח ומסרבת לתפקיד שיועד לה. הסרוב של ושתי מבהיל מאד – אישה שהיא גם יפה וגם אמיצה מערערת את יסודות הממלכה. הסרבנות עולה לה בחייה והיא מוצאת להורג.

ושתי מפתיעה בפרץ פמיניסטי קשוח ומסרבת לתפקיד שיועד לה, להראות את יופיה. הסרוב של ושתי מבהיל מאד – אישה שהיא גם יפה וגם אמיצה מערערת את יסודות הממלכה. הסרבנות עולה לה בחייה והיא מוצאת להורג

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 684 מילים

גיבורות האור שלי

קשה לי לבחור גיבורות, בכלל קשה לי עם בחירות. תנו לי משבר חיים מסכן חיים והכל בהיר וברור לי, מה צריך לעשות, למי לפנות לאן להפנות, על מה צריך לעבוד ומה סדר העדיפויות. במצבי משבר אני רואה דברים בבהירות, כמו ציור בחול שמצטייר לנגד העיניים. אבל בבחירות של יומיום אני מסתבכת, מול הצורך לבחור שטיח, מסגרת לתמונה, מה לבשל לשבת או מי גיבורת האור שלי אני נכנסת ללופים חסרי מוצא.

קשה לי לבחור גיבורות, בכלל קשה לי עם בחירות. תנו לי משבר מסכן חיים והכל בהיר וברור לי, לאן להפנות ומה סדר העדיפויות. במצבי משבר אני רואה דברים בבהירות, כמו ציור בחול. אבל בבחירות יומיום אני מסתבכת

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 914 מילים

הפגיעה בספריה הלאומית היא סימפטום לריקבון עמוק ומסוכן

ביום שני בבוקר קבלתי שיחת טלפון דחופה מחברה קרובה, כמוני גם היא פסיכולוגית קלינית. להפתעתי, מושא דאגתה לא היתה מטופלת שנמצאת בסכנה:

"הספריה הלאומית נסגרת והמשך קיומה בסכנה, מאז היווסדה ב1892 הספריה לא נסגרה, גם כאשר היתה נתונה תחת הפגזות במלחמת השחרור הספריה נשארה פתוחה והצוות המסור המשיך בעבודת ההצלה של אוספי ספריות  שהגיעו מארצות אירופה", אמרה לי בקול מבוהל, "אנחנו חייבות לעשות משהו".

בספריה הלאומית ביקרתי לראשונה בשנות התיכון, בזמן הלימודים לבגרות בתולדות עם ישראל. למדתי אז באולפנה לבנות בירושלים, ותוכנית הלימודים שלנו כללה את הקורס של האוניברסיטה הפתוחה "מירושלים ליבנה". את הספרים ניתן היה להשיג רק בספריה הלאומית.

בשני בבוקר קבלתי שיחת טלפון דחופה מחברה קרובה, גם היא פסיכולוגית קלינית. להפתעתי, מושא דאגתה לא היתה מטופלת שנמצאת בסכנה. "הספריה הלאומית נסגרת והמשך קיומה בסכנה", אמרה לי בקול מבוהל

כך הגעתי למקום ונשבתי בקסמיו. טעמתי טעם חדש של חוויית לימוד. בין כותלי הספריה, מוקפת באלפי ספרים, צללתי לחווית למידה שטעמה כטעם גן עדן. היינו חבורת נערות שובבות, שהתקשו לשבת ללמוד בשקט וברצף. לפתע מצאנו את עצמנו יושבות במשך שעות וקוראות בשקיקה פרק ועוד פרק.

בהפסקות יצאנו למרחבי המדשאות הגדולים וחזרנו להיות בנות שבע עשרה פרועות ועליזות. כך עברו עלינו ימים שלמים, ותקופת הלמידה לבגרויות זכורה לי כאחת התקופות המאושרות בחיי.

מאז חזרתי לשבת לעבוד בספריה בכל הזדמנות. האפשרות להיכנס לבניין המכיל את כתר דמשק, את הגניזה האפגנית שנמצאה בדרך מקרה על ידי רועי צאן במערות נידחות באפגניסטן, מכתב שכתב רבי נחמן מברסלב לבתו אהובת ליבו אדל, כתבי יד עתיקים של התלמוד, ספריות של קהילות שהושמדו באירופה וספריהן שרדו. אוצר אינסוף של הספר היהודי מקיף אותך ומחבר אותך לים אינסוף של ידע וחוכמה.

בכל פעם שנתקעתי בתהליך כתיבה שמתי פעמי לספריה בידיעה ששם אוכל להתגבר על המחסום. חלק גדול מעבודת הדוקטורט שלי נכתב בה, בעודי מקבלת השראה ממאות אלפי הספרים סביבי.

הספריה הוקמה על ידי יוסף חזנוביץ ממקימי אגודת חובבי ציון. בשנת 1899 הוא פרסם גילוי דעת ובו כתב:

"בירושלים ייבנה בית גדול, רם ונישא ובו ייאצר כל פרי רוח ישראל מיום היותו לגוי. כל הספרים הכתובים עברית וכל הספרים בכל הלשונות במדברים על היהודים ותורתם… הכל ייאצר בבית הגדול הזה, ואל הבית הזה ינהרו רבנינו, חכמינו וכל משכילי עמנו, וכל אשר לו לב מבין בספרותנו ורוחו שוקקה ושואפת לתורה ולחוכמה ולדעת דברי ימי עמנו וחיי אבותנו".

אני זוכרת את הפליאה שאחזה בי כתלמידת אולפנה כאשר ראיתי בספריה יושבות זו לצד זה נזירה פרנציסקנית, בחור ישיבה, פרופסורים נשואי שם וכמרים עטויי גלימות. הגיוון הזה ממשיך להתקיים גם בימנו והספריה מסמלת את הלב הפועם של התרבות שלנו, ואת האפשרות לחיות בשלום עם כל המתחים והקונפליקטים. הספריה היא מעין מרחב מקודש של ידע, רציפות, תרבות ואחווה בתוך סיר הלחץ הישראלי שאנו חיים בתוכו.

הפגיעה בספריה הלאומית היא סימפטום לריקבון עמוק ומסוכן שהגיע לשיאו בימי הקורונה. במקום בו נסגרים ספרים יש חשש עמוק להמשך הקיום של התרבות והרוח. בכל מדינות העולם המדינה מממנת את רוב התקציב של הספריה הלאומית, ואילו בישראל, הבית הלאומי של עם הספר, התקצוב הממשלתי עומד על 50% בלבד.

הפגיעה בספריה הלאומית היא סימפטום לריקבון עמוק ומסוכן. בכל מדינות העולם – המדינה מממנת את רוב תקציב הספריה הלאומית, ואילו בישראל, הבית הלאומי של עם הספר, התקצוב הממשלתי עומד על 50%

זהו עיוות שנמשך שנים רבות וחרב הקורונה שפגעה בהיקף התרומות הפכה אותו לסיכון ממשי. זה הזמן לתקן את העיוות הזה ולפתוח בהקדם את שערי הספריה, את שערי הלב הפועם שלנו.

יחד עם חברתי הפסיכולוגית דינה פון שוורצה מסתאי פתחתנו עצומה הקוראת להצלת הספריה ולהגדלת התקצוב הממשלתי.

ד"ר אילת כהן וידר היא פסיכולוגית קלינית דתיה פמיניסטית, גדלה בבית חרדי-חרד"לי. מורשית לטיפול בהיפנוזה, חוקרת דפוסים של השתקה וביטוי עצמי. מחברת "באהבתינו" – מדריך לאינטימיות זוגית. חברת קבוצת "פסיכואתיקה" – למניעת פגיעה מינית על ידי אנשי טיפול. לשעבר יו"ר "קולך". מרצה בתוכנית סוגיות חיים, היברו יוניון קולג'. נשואה, אם וסבתא.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 544 מילים
סגירה
בחזרה לכתבה