נושא
קריית שמונה

חלק מהקהילות שפונו במלחמה כבר לא קיימות

מחקר של מרכז אדוה מצא כי חלק מהקהילות שפונו, פוזרו לכל עבר – ולמעשה כבר לא קיימות: "למדינה נוצר מרקם מרחבי וחברתי שונה עם השלכות מרחיקות לכת" ● חוקרות המכון מתריעות כי למדינה אין מידע מסודר על נדודי העקורים ותוכנית ריאלית לשיקומם ● "המדינה מגלגלת את האחריות על הרשויות המקומיות. היא צריכה להיכנס לתמונה ולסייע להן"

עוד 1,828 מילים

על הגדר, לבד

קריית שמונה נראית בימים אלה כמו עיירת רפאים ● התושבים הוותיקים ולמודי ההסכמים טוענים שבלי מלחמה עם חזבאללה, שמעלה לאט־לאט הילוך, אף אחד לא יחזור ● בינתיים הם נאבקים בציפורניים כדי לשרוד ולהתפרנס: "בדיוק כמו לפני 2006, אנחנו מוצאים את עצמנו על הגדר לבד"

עוד 1,600 מילים
עקורים

"יש לי רגשות אהבה עזים, ברמה הרומנטית, לבעלי מאיר ולמדינת ישראל. מאיר חושש שאם פעם תהיה התנגשות, הוא יפסיד"

ליאת כהן רביב

בת 49 ממטולה. נשואה ואם לשתיים. פונתה לראש פינה

עוד 2,044 מילים

"אין לנו לאן לחזור"

המפונים מיישובי הצפון עברו לעיר שעל שפת הכינרת – אבל לא מרגישים בנופש ● הם מוציאים כספים על דלק כדי לנסוע לעבודה, על כביסות, אוכל ודירות יקרות – ומגייסים תרומות לפעילויות וציוד ● לולנים וחקלאים בקושי מורשים להגיע למשק וחוששים שמפעל חייהם יקרוס ● המדינה כמעט שלא נוכחת במלונות, אך המפונים רוצים הכרעה: "נישאר כמה שצריך. שידחקו אותם צפונה – בדרך דיפלומטית או צבאית"

עוד 2,292 מילים ו-3 תגובות

הרכבת לאילת (שוב) הושקה אתמול באירוע חגיגי שנתניהו, רגב וסמוטריץ' ארגנו לעצמם ● עיבוי הרשת הארצית היא תוכנית חיונית ומבורכת, אולם מעל פרויקט הרכבת לאילת מרחפים סימני שאלה שגם אתמול לא פוזרו ● בתור התחלה: מהיכן יילקחו 2.4 מיליארד ש"ח שהרכבת צריכה להשקיע בהתנעת הפרויקט? ועל איזה תוכניות תיאלץ הרכבת לוותר כדי לממש את החזון הגדול?

עוד 1,133 מילים

לבד על הקרח

הארכיון של רוןזמן ישראל נובר בארכיון של העיתונאי הוותיק רון מיברג ומפרסם מחדש מבחר מכתבותיו, שקריאה בהן היום מספקת פרספקטיבה איך ישראל הגיעה עד הלום ● והשבוע: מיברג מתלווה לשמעון פרס כשהוא חוזר לביקור בקריית שמונה, במה שנראה לידידים ואויבים כאחד כאקט של התאבדות

עוד 1,496 מילים

השמיים יכולים לחכות

הארכיון של רוןזמן ישראל נובר בארכיון של העיתונאי הוותיק רון מיברג ומפרסם מחדש מבחר מכתבותיו, שקריאה בהן היום מספקת פרספקטיבה איך ישראל הגיעה עד הלום ● והשבוע: מיברג בשליחות המגזין "מוניטין", באוגוסט 1983, מצטופף עם אריק שרון במושב האחורי של הוולבו לשלוש שעות נסיעה רצופה לקריית שמונה - בלי חנייה, בלי אוכל, בלי שתן, בלי קפה, בלי כלום

עוד 3,448 מילים ו-2 תגובות

הליכוד ידון מחר בהדחת ראש עיריית קרית שמונה מהמפלגה

פרסום ראשון הנהלת הליכוד תדון מחר בהדחת אביחי שטרן משורות המפלגה, מכיוון שרץ לראשות קרית שמונה מטעם "כולנו" ● זאת, על אף שמפלגתו של כחלון נטמעה מאז בליכוד ● שטרן: "זאת בדיחה, לפי ההיגיון הזה צריך להדיח גם את כחלון"

הנהלת הליכוד תדון מחר (יום שלישי) בבקשת מנכ"ל הליכוד צורי סיסו ועורך הדין של המפלגה, אבי הלוי, להדיח מהליכוד וממרכז הליכוד את ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, כך נודע לזמן ישראל.

הסיבה לניסיון ההדחה מהמפלגה: בבחירות המוניציפליות שטרן התמודד מול מועמד הליכוד ברשימה עצמאית שנתמכה בידי סיעת "כולנו" – וניצח.

בקשה להדחת ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן
בקשה להדחת ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן

ראש העיר שטרן, עורך דין בן 33, הוא חבר ותיק בליכוד. לדבריו, הוא רצה להפוך למועמד הליכוד, אך הליכוד העדיף להריץ את ראש העיר הקודם, נסים מלכה.

לאחר ששטרן נבחר לתפקיד, מלכה הגיש נגדו תביעה בבית הדין הפנימי של הליכוד. הליך ההדחה המדובר נפתח בהמשך לתביעה.

"הבטיח שלא יתמודד"

"שטרן התחייב שאם יפסיד בסקר של הליכוד הוא לא יתמודד לראשות העיר, הפסיד בסקר וגם לא קיבל את אישור ועדת ההיגוי של הליכוד להתמודד ברשימה עצמאית – אבל התמודד וזכה לתמיכת מפלגת 'כולנו' בסיבוב השני", טען סיסו.

בבקשה להדחת ששלח להנהלת המפלגה, הוסיף סיסו כי "לא רק ששטרן שיקר לבית הדין של הליכוד, אלא גרם למפלגה להוצאות כספיות ניכרות".

שטרן עצמו אמר לזמן ישראל כי, "'כולנו' הריצו מועמד אחר משלהם, והליכוד תמך בניסים (מלכה, ת.ג), בגלל שהם נצמדים לקיים, ומשריינים ראשי עיר מכהנים במקום לתת הזדמנות לאנשים חדשים.

"זאת בדיחה, זה פשוט מצחיק", אמר שטרן, "מה הם נזכרים עכשיו? במקום להתאחד יחד נגד המתקפות על הליכוד מבחוץ מכל הכיוונים, בזמן כזה אנשים מהבית יורים בתוך הנגמ"ש וגורמים לאנשים לעזוב את הליכוד"

שטרן הוסיף, כי "בסיבוב השני אני הייתי נגד ניסים ואכן 'כולנו' תמכו בי. אני מכיר טובה לאנשים, אז בבחירות הארציות תמכתי ב'כולנו'".

"זאת בדיחה, זה פשוט מצחיק", סיכם שטרן, "מה הם נזכרים עכשיו? במקום להתאחד יחד נגד המתקפות על הליכוד מבחוץ מכל הכיוונים, בזמן כזה אנשים מהבית יורים בתוך הנגמ"ש וגורמים לאנשים לעזוב את הליכוד.

"לפי הגישה הזאת, צריך להוציא מהליכוד גם את כחלון, לא רק אותי".

אתה בכלל מעוניין להישאר במפלגה שמתייחסת אליך ככה?

"לא יודע, האמת. אבל אני חלק מהליכוד ואני אשאר בליכוד גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו".

עוד 302 מילים

נהג שנסע לאחור באזור גשר הירדן, פגע בחיילת ופצע אותה קל. חיילים שהיו באזור חשבו שמדובר בפיגוע דריסה, הוציאו את הנהג מהרכב והיכו אותו עד שנבלמו על ידי מפקדם. הנהג, תושב קרית שמונה בן 26, פונה לבית החולים בצפת יחד עם החיילת.

סגירה
בחזרה לכתבה