בהצלחה
בהצלחה
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל"מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ"ך.
קדש – קדש את חוסר הקדושה. קדש את השאלה. קדש את החקירה והתשובה והספק. קדש את החיים.
ברוך אתה ה' מברך החיים.
רחץ – רחץ וסלק את הסבל מהעולם.
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
הספד לסופר עמוס עוז.
יא יְֽהוָ֗ה עֹ֖ז לְעַמּ֣וֹ יִתֵּ֑ן יְהוָ֓ה׀ יְבָרֵ֖ךְ אֶת־עַמּ֣וֹ בַשָּׁלֽוֹם ׃
(תהילים פרק כט)עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
העברית קושרת את דורות העם היהודי בקשר מיוחד.
היהודי שכתב וקרא את התורה לפני אלפי שנים, זה שלמד אותה בחדרים ודרש בה במשך מאות בשנים, וזה שקורא בה היום, יכולים להסכים על משמעות רוב רובן של המילים.
זהו רצף זמן מדהים.
גם היהודי הקורא את התורה בקצה אחד של העולם ויהודי שיקרא אותה בקצה השני של העולם, יוכלו להסכים על משמעות רוב רובן של המילים.
זהו רצף זמן וגאוגרפיה מדהים.
העברית היא סממן בולט ויסודי בהגדרה שלנו כעם. העברית גם כוללת בתוכה כפל משמעויות שמאפשר לוויכוח ולפלפול היהודי האופייני להמשיך ולחיות גם היום
כך ניתן לומר, שהעברית היא סממן בולט ויסודי בהגדרה שלנו כעם.
העברית גם כוללת בתוכה כפל משמעויות שמאפשר לוויכוח ולפלפול היהודי האופייני להמשיך ולחיות גם היום.
ההמנון שלנו הוא דוגמא יפה לכך:
כל עוד בלבב, פנימה
נפש יהודי הומיה
ולפאתי מזרח קדימה
עין לציון צופיה.עוד לא אבדה תקוותנו
התקווה בת שנות אלפיים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים
שנים חשבתי שמזרח וקדימה אינן אלא מילים נרדפות המציינות את כיוון המזרח אליו נשואות עיני היהודי מגלותו שבאירופה.
עד שקראתי את ספרם המרתק של עמוס עוז ובתו פניה עוז זלצברג (יהודים ומילים).
קדימה יכול להיות גם מלשון מבט לעתיד – מבט קדימה. ובאותה מידה גם מלשון עבר, קֶדֶם.
האם כשבחרה המדינה שבדרך, הציונות, את המנונה, התייחסה לקדימה כמילה נרדפת למזרח או כהיפוך ההיסטוריה של עמנו מעם המביט לקֶדֶם (לאחור) ולקֶדֶם (מזרח) לעם המביט קדימה (לעתיד) ולקִדְמָה (להתחדשות)?
וקדימה יכול גם לסמן קִדְמָה, התחדשות.
האם כשבחרה המדינה שבדרך, הציונות, את המנונה, התייחסה לקדימה כמילה נרדפת למזרח או כהיפוך ההיסטוריה של עמנו מעם המביט לקֶדֶם (לאחור) ולקֶדֶם (מזרח) לעם המביט קדימה (לעתיד) ולקִדְמָה (להתחדשות)?
השאלה הזו עמדת לפתחנו גם היום.
(חיים ומוות ביד הניקוד)
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
ישב לו שמואל האמוראי ופסק פסיקותיו.
והנה הוציא תחת ידו ומוחו הקודח להפליא את ההלכה "קול באשה ערוה"
יצא ובא מולו אברהם (אבינו).
שאל אותו: "יודע מי היא האישה שאיתי?"
ענה שמואל: "שרה"
שאל אותו: "היודע אתה מה אומר לי שמה של אשתי?"
ענה שמואל: "לא ידעתי אבי"
אמר לו אברהם: "כשמה כך שירתה.
שרה שרה שיר שמח
ויצחק נולד משירתה השמחה של שרה
ועל כן שמה שרה
ואין קולה ערוה אלא כל כולה שמחה ושירה ואהבת החיים."
(השיחה הזו מעולם לא התקיימה.
עובדה.
ההלכה נשארה על כנה, ואנחנו מבטאים את שם אימנו עם "סין" למרות שיכולנו לבטאה ב"שין", ולשיר את שירתה ושירת מרים ושירת דבורה ושירת חנה ושירת בנות ישראל, ללא חשש ערוה).
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
לְהַגִּיד לֶאֱלֹהִים: לֹא.
הָרִאשׁוֹנָה שֶׁאָמְרָה לֶאֱלֹהִים: לֹא.
הָיְתָה אִשָּׁה
חַוָּה
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
משהו מישעיהו לכבוד יום כיפור.
מומלץ במיוחד לכולם.
פורסם לראשונה בימי הנביא ישעיהו (אללה ירחמו, צדיק היה) וגם ביוני 2016
ישעיהו, פרק נח
ישעיהו מקבל הנחיה מאלוהים להסביר לעם את חטאיו ופשעיו:
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
אנחנו נתקלים בתורה פעמיים בתיאור ראש השנה כיום תרועה.
בספר ויקרא, פרק כג', מדובר על זיכרון תרועה:
כד דַּבֵּ֛ר אֶל־בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל לֵאמֹ֑ר בַּחֹ֨דֶשׁ הַשְּׁבִיעִ֜י בְּאֶחָ֣ד לַחֹ֗דֶשׁ יִהְיֶ֤ה לָכֶם֙ שַׁבָּת֔וֹן זִכְר֥וֹן תְּרוּעָ֖ה מִקְרָא־קֹֽדֶשׁ ׃
ובספר במדבר פרק כט', מדובר על יום תרועה
א וּבַחֹ֨דֶשׁ הַשְּׁבִיעִ֜י בְּאֶחָ֣ד לַחֹ֗דֶשׁ מִֽקְרָא־קֹ֨דֶשׁ֙ יִהְיֶ֣ה לָכֶ֔ם כָּל־מְלֶ֥אכֶת עֲבֹדָ֖ה לֹ֣א תַעֲשׂ֑וּ י֥וֹם תְּרוּעָ֖ה יִהְיֶ֥ה לָכֶֽם
בשני המקומות אין כלל אזכור או פירוש למה הכוונה בתרועה.
מקובלת במסורת שתקיעת השופר בראש השנה היא התרועה הבאה לעורר אותנו לתשובה, לחשבון נפש וכו'.
אבל כדאי לקרוא גם במספר במדבר, פרק י', שם יש פירוט של משמעות התקיעה בחצוצרות:
אלוהים מצווה על משה להכין 2 חצוצרות מכסף:
א וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָ֖ה אֶל־מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר ׃ ב עֲשֵׂ֣ה לְךָ֗ שְׁתֵּי֙ חֲצֽוֹצְרֹ֣ת כֶּ֔סֶף מִקְשָׁ֖ה תַּעֲשֶׂ֣ה אֹתָ֑ם וְהָי֤וּ לְךָ֙ לְמִקְרָ֣א הָֽעֵדָ֔ה וּלְמַסַּ֖ע אֶת־הַֽמַּחֲנֽוֹת ׃
בפסוק הזה כתוב שהחצוצרות ישמשו כדי לקרוא לעדה (לקרוא לבוא להתייעצות) ולהעברת מסרים בין המחנות השונים בעם (בכל זאת מדובר על 2 מיליון איש לערך שצריכים לתקשר ביניהם).
נשמע מאוד הגיוני.
אבל בהמשך יש הסבר מפורט על שלל תפקידי החצוצרות:
י וּבְי֨וֹם שִׂמְחַתְכֶ֥ם וּֽבְמוֹעֲדֵיכֶם֮ וּבְרָאשֵׁ֣י חָדְשֵׁיכֶם֒ וּתְקַעְתֶּ֣ם בַּחֲצֹֽצְרֹ֗ת עַל עֹלֹ֣תֵיכֶ֔ם וְעַ֖ל זִבְחֵ֣י שַׁלְמֵיכֶ֑ם וְהָי֨וּ לָכֶ֤ם לְזִכָּרוֹן֙ לִפְנֵ֣י אֱלֹֽהֵיכֶ֔ם אֲנִ֖י יְהוָ֥ה אֱלֹהֵיכֶֽם ׃
קראתי את כל זה והאסוציאציה הראשונה שעלתה לי בראש היא הצפירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל והצפירה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה.
בימים האלה, חלק מהציבור החרדי אינו עומד בצפירה. האם ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בחצוצרות של משה ובני אהרון? החצוצרות ששימשו בזמן מלחמה ובזמן חג כזיכרון ליהוה? האם הצפירה, שנועדה לעצור הכול כדי להיזכר ולתת כבוד למתים, לא מתקבלת ע"י החרדים הללו כי עמוק עמוק בחינוך שלהם, צפירה נועדה למשהו אחר, נועדה להיזכר ולקבל כוחות או להגיד תודה ליהוה?
אני קורא להשתמש בצפירות הללו, של ימי הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה, כצפירות ההתעוררות לחשבון הנפש של העם היהודי ושל מדינת ישראל.
ואת תרועת ראש השנה אפשר להשאיר במקומה, כתרועת זיכרון והודיה ליהוה עם הפיוט הנפלא בביצוע של ברברה סטרייסנד:
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
סא"ל ג' מונתה למפקדת טייסת 122.
המינוי הזה הזכיר לי נשים גיבורות שהתחילו את המסע של עמנו ליציאה מעבדות לחירות. הרשומה הזו היא לכבוד שרשרת הנשים הגיבורות
עופר בורין הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. אל״מ (מיל) בחיל האוויר. בן 58, נשוי ואב לשלושה. כותב פרשנות אישית לתנ״ך.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם