אמיר בן-דוד  
 
9 בתשע: סדר יום חדש עם אמיר בן-דוד
יום שני, 23 ינואר 2023
 
התוכנית הסודית של לוין

הצעדים לשינוי מקיף שהציג שר המשפטים, יריב לוין, הפחידו אתכם? נראו לכם מוגזמים ומרחיקי לכת? אפשר היה לפגוש אתכם בין מאות האלפים שיצאו להפגין נגדם? ובכן – עוד לא ראיתם כלום, כמו שאומרים באנגלית.

"הארץ" חושף הבוקר שהתוכנית שפורסמה עד כה היא רק קצה הקרחון. הכותרת הראשית של העיתון הבוקר מספרת, כי תוכניתו המלאה של לוין כוללת בהמשך את ביטול "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

תוכניתו המלאה של לוין כוללת בהמשך את ביטול "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו"

על פי התוכנית, שהוצגה באחרונה למספר מצומצם של שרים בשיחות סגורות, מתכוונים שר המשפטים וראש הממשלה לקדם חוק יסוד חלופי בנושא, שלא ייאפשר לבג"ץ לפסול חוקים.

הפרשן המשפטי של "הארץ", פרופ' מרדכי קרמניצר, כותב על כך הבוקר:

"חוק היסוד הזה, למרות חלקיותו ואף שהוא ניתן לשינוי ברוב רגיל, הוא גולת הכותרת של ההגנה על זכויות האדם בישראל. הוא מקור ראשון במעלה לגאווה על אופיה הדמוקרטי של ישראל. הכוונה ל'שנמך' את החוק מסירה מסכה מעל פני הקואליציה הזו – וחושפת כי זכויות אדם בעיניה הן כקליפת השום. כל המהלכים מלמדים על כך, ותוצאתם המצטברת – שלטון הרוב שייעשה בלתי מוגבל יוכל לפגוע בזכויות האדם והמיעוט ככל שרק ירצה, ולמי שזכותו תיפגע לא תהיה תקומה, לא יהיה פודה ומושיע".

 
מי אוהב את השבת?
שר התרבות מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר התרבות מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שמירת שבת היא מטבע הדברים עניין של תרבות, ולכן מסורה לניהולו של שר התרבות.

אתמול הודיע שר התרבות החדש מיקי זוהר כי בכוונתו להפסיק ולממן שני פרויקטים שהגה קודמו בתפקיד, חילי טרופר. הראשון – "שבת ישראלית", פרויקט שבמסגרתו נפתחו לציבור אתרי מורשת ותיירות; והשני – "רוח ישראלית", פרויקט המסבסד הצגות ומופעים בפריפריה בסופי שבוע.

הנימוק? "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלה במשמרת שלי", אמר זוהר. מטעמו של שר התרבות נמסר: "המשרד אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש. מוזאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".

"פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם מדיניות זוהר ושמירה על הסטטוס קוו"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התרעם בדרכו הצבאית על "פגיעה ישירה בלב ליבה של הישראליות", ובכובעו כאפליקציית ניווט דרש משר התרבות "לחשב מסלול מחדש".

 
"כאן" הסתיימו שידורינו?

כולנו כאן

הבליץ של שרי הממשל לשנות, לתקן, להפוך, לרסק ואולי גם לבנות מחדש כל מה שקדם להם, כאילו המדינה נולדה מחדש בבחירות האחרונות, לא יכול שלא להזכיר את "דוקטרינת ההלם", כשם ספרה המפורסם של נעמי קליין מ-2007, המתאר כיצד ממשלות מכות את אזרחיהן בהלם, ובחסות המהומה מעבירות במהירות רפורמות מרחיקות לכת.

בתאגיד השידור הציבורי "כאן" נערכים להילחם על חייהם לנוכח היוזמות החדשות של שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את התאגיד, או לחילופין לקצץ בתקציבו ולהתערב בתכניו.

ב"כאן" נערכים להילחם על חייהם לנוכח היוזמות החדשות של קרעי לסגור את התאגיד, או לקצץ בתקציבו ולהתערב בתכניו

בכל בוקר מוצא קרעי סיבה נוספת להזכיר לעובדי התאגיד שמעמדם בסכנה. אתמול זה היה מכתב שהוציא לראשי התאגיד ובו דרישה שיחלקו חינם את תכני ערוץ "כאן 11" למתחרים בטענה כי התוכן שייך לכולם על פי חוק. ב"עין השביעית" מזכירים לשר התקשורת שהחוק קובע בדיוק ההיפך.

אבל גם מבלי לעשות דבר בפועל, קרעי מצליח לערער את עבודת התאגיד באיומיו החוזרים ונשנים. בכינוס חירום שנערך אתמול בירושלים, סיפר מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז: "אני יודע בוודאות שישנם פה עובדות ועובדים שכבר שבועות לא ישנים בלילה, שיש אחרים שחווים התקפי חרדה".

קשה להאמין שעיתונאים שלא ישנים בלילה וחווים התקפי חרדה יעציבו את תומכי הקואליציה הנוכחית.

 
חצה את הקווים
ח"כ בועז ביסמוט בוועדת הכנסת, 17 בינואר 2023 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
ח"כ בועז ביסמוט בוועדת הכנסת, 17 בינואר 2023 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד, איש תקשורת ותיק שעד לא מזמן היה עורך "ישראל היום" – עיתון שהיה מזוהה בתקופתו לחלוטין עם נתניהו – הגיש אתמול את הצעת החוק הראשונה שלו כחבר כנסת, לפיה פרסום הקלטה של אדם תיחשב עוולה אזרחית ועבירה פלילית.

אם החוק יעבור, הוא לא רק יפגע בחופש הביטוי בישראל, אלא יהרוס את מטה לחמו של גיא פלג, עד לא מזמן עמיתו של ביסמוט בפאנל הפרשנים של אולפן שישי.

אם החוק יעבור, הוא לא רק יפגע בחופש הביטוי בישראל, אלא יהרוס את מטה לחמו של גיא פלג, עד לא מזמן עמיתו של ביסמוט

בטוויטר, כתבת חדשות 12 אדוה דדון שיתפה הודעת ווטסאפ זועמת ששלחה אל ביסמוט – וחטפה בתגובה שיעור בנימוסים והליכות מהמעריץ מס. 1 של חנה בבלי, יאיר נתניהו.

 
הבארבי יעבוד דירה?
ג'ימבו ג'יי בהופעה במועדון הבארבי תל אביב (צילום: Eventer)
ג'ימבו ג'יי בהופעה במועדון הבארבי תל אביב (צילום: Eventer)

במדינה שכל המוסדות בה מתערערים ומשתנים, הבארבי בתל אביב הוא אי של יציבות. כבר יותר מעשרים שנה מתפקד המועדון ברחוב קיבוץ גלויות בדרום העיר כלב הפועם והיציב של סצינת הרוק וההיפ-הופ בישראל.

אתר "טיים אאוט" פירסם אתמול שגם זה עומד להשתנות, וכי הבארבי עומד לעבור דירה לנמל יפו עוד השנה, ולהשתלב במתחם התרבות והצרכנות שעומד להיפתח ב"מחסן 1" ו"מחסן 2" בקצה הדרומי של הנמל.

הבארבי עומד לעבור דירה לנמל יפו עוד השנה, ולהשתלב במתחם התרבות והצרכנות שעומד להיפתח בקצה הדרומי של הנמל

המקום צפוי לכלול עוד מרכז מוזיקה אתנית, תיאטרון רחוב מקומי, בית לצופי ים, בתי אוכל, מרכז קניות ושוק דייגים משופץ.

שאול מזרחי, המייסד והמנהל של הבארבי, סירב להגיב לידיעה.

 
ואיזה מאושרים האוהדים
הפועל תל אביב בכדורסל חוגגת אחרי הניצחון בדרבי על מכבי תל אביב, 23 בינואר 2023 (צילום: הטוויטר של הפועל תל אביב)
הפועל תל אביב בכדורסל חוגגת אחרי הניצחון בדרבי על מכבי תל אביב, 23 בינואר 2023 (צילום: הטוויטר של הפועל תל אביב)

אוהדי הפועל תל אביב בכדורגל כבר לא זוכרים מתי הקבוצה ניצחה בפעם האחרונה בדרבי העירוני. לפחות בכדורסל יש להם נחת.

אתמול גברה הקבוצה האדומה על היריבה השנואה, בתום משחק דרמטי בהיכל שלמה, על חודו של סל, בתוצאה 95:96 ועלתה למקום הראשון. ג'ייקובן בראון חגג עם 32 נקודות.

האווירה היתה כמקובל לוהטת. אוהדי שתי הקבוצות סיפקו תפאורה נהדרת. בסיום הערב אריק איינשטיין חייך בקברו.

 האווירה היתה כמקובל לוהטת. אוהדי שתי הקבוצות סיפקו תפאורה נהדרת. בסיום הערב אריק איינשטיין חייך בקברו

 
הצד הצבעוני של הירח
תמונת הפרופיל של פינק פלויד בפייסבוק לרגל 50 שנה לאלבום "הצד האפל של הירח"
תמונת הפרופיל של פינק פלויד בפייסבוק לרגל 50 שנה לאלבום "הצד האפל של הירח"

חמישים שנה ימלאו השנה לאלבום "הצד האפל של הירח" של פינק פלויד, אחד האלבומים המוערכים והמצליחים בהיסטוריה.

לרגל האירוע, עמוד הפייסבוק של הלהקה שינה את תמונת הפרופיל לעיצוב חדש הכולל את הספרה 50 ואת צבעי הקשת, שמופיעים על העטיפה המקורית, שכוללת את המנסרה המפורסמת. אחת העטיפות המפורסמות בתולדות המוזיקה הפופולרית.

השינוי גרר גל תגובות מגוחכות להפליא באינטרנט. דור חדש של מגיבים, שאין לו מושג מה חוגגים ולמה, התרעם על השינוי ודרש "שוויון בנראות גם לסטרייטים", וטענות על כך שהלהקה החליטה להתחנף לקהילה הלהט"בית.

דור חדש של מגיבים, שאין לו מושג מה חוגגים ולמה, התרעם על השינוי ודרש "שוויון בנראות גם לסטרייטים"

הכל מטומטם? בפירוש ככה. האלבום המקורי, אגב, הזהיר מפני הגלישה במורד הטמטום. אבל ספק אם גם יוצריו יכלו לדמיין את רמות האינפנטיליות שאליהן הגענו מאז.

 
למקרה שפספסת
 
זירת הבלוגים
 
 
סגירה
בחזרה לכתבה