אמיר בן-דוד  
 
9 בתשע: סדר יום חדש עם אמיר בן-דוד
יום שלישי, 31 ינואר 2023
 
המתח הבטחוני גובר

שרשרת האירועים הקשים של הימים האחרונים דוחפים את מערכת הביטחון לקצה ומעמידים בפניה אתגר מורכב ויוצא דופן, בחמש זירות שונות בו בזמן: צפון השומרון, ירושלים, עזה, סוריה ואיראן.

כך נראה רצף האירועים הביטחוניים הבולטים בחמשת הימים האחרונים:

ביום חמישי בבוקר נכנסו כוחות הביטחון למחנה הפליטים ג'נין והרגו תשעה פלסטינים. באותו לילה הופעלו האזעקות באשקלון בעקבות שיגור מטח רקטות מרצועת עזה.

למחרת, ביום שישי בערב, רצח פלסטיני ממזרח ירושלים שבעה ישראלים בשכונת נווה יעקב. כעבור כמה שעות, בשבת בבוקר, ילד פלסטיני בן 13 פתח באש לעבר ישראלים בעיר דוד ופצע שניים.

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים, 28 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים, 28 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בשבת בערב תקפו מטוסים לא מאוישים מתקן צבאי איראני באיספהאן. התקיפה מיוחסת לישראל, שלא מתאמצת להכחיש. למחרת, ביום ראשון בערב, הותקפה שיירת נשק איראנית ליד גבול עיראק-סוריה, וכעבור כמה שעות, ביום שני בבוקר, הותקפה משאית עם נשק איראני באותו אזור.

רצף האירועים הזה הוא סיבה גדולה לדאגה מפני הבאות. גורם איראני שהתראיין לאל-ג'זירה אמר: "ישראל יודעת היטב כי נגיב", ויוסי יהושע, הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות", מזכיר הבוקר כי חודש ינואר שהסתיים היה קשה מאוד גם לפלסטינים, שספרו 35 הרוגים מאש ישראלית:

"הרצון לנקום, בתוספת הנשק הרב שנמצא ברחובות, עלולים להוביל לפיגועים נוספים ולגל טרור שיהיה קשה להתמודד איתו לא פחות מאשר עם האתגר האיראני".

 
דרעי לא מוותר
אריה דרעי בישיבת סיעת ש"ס בכנסת, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אריה דרעי בישיבת סיעת ש"ס בכנסת, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בקואליציה לא מוותרים על אריה דרעי, ומחפשים דרכים יצירתיות "לפרוץ את התקרה" ולהחזיר את מנהיג ש"ס לשולחן הממשלה, למרות פסילת מינויו בבג"ץ.

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס הגיש אתמול הצעת חוק לתיקון חוק יסוד הממשלה, שמטרתה היחידה היא לאפשר מחדש את מינויו של דרעי לשר. אם יתקבל התיקון המוצע לחוק, לא תתאפשר יותר ביקורת שיפוטית על מינויים לממשלה.

אם יתקבל התיקון המוצע לחוק, לא תתאפשר יותר ביקורת שיפוטית על מינויים לממשלה

יובל יועז, הפרשן המשפטי של זמן ישראל, מזהיר הבוקר שאם ההצעה תעבור, היא תקרב מאוד התנגשות חזיתית בין בית המשפט העליון לבין הממשלה והכנסת.

בית המשפט יידרש לקבוע האם הכנסת השתמשה לרעה בסמכותה המכוננת לחוקק חוקי יסוד, על מנת להכשיר חקיקה פרסונלית ומושחתת.

 
אבי חימי מסתבך
אבי חימי בתל אביב, 29 ביוני 2021 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אבי חימי בתל אביב, 29 ביוני 2021 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי אמור לנאום הבוקר לצד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בטקס ההסמכה של מתמחים חדשים המקבלים רישיון עריכת דין. אבל סביר להניח שהוא היה מעדיף לוותר על האירוע, שעלול להיות מביך עבורו.

אתמול פירסמה איילה חסון בחדשות 13 כי במהלך שיחת וידיאו עם עורכת דין שביקשה להתמנות לשופטת, חימי פשט את מכנסיו ואונן מולה. על פי הדיווח בערוץ 13, האירוע תועד על ידי עורכת הדין והתיעוד נמצא בידי הערוץ.

חימי לא הכחיש שהאירוע אכן התרחש ואמר בתגובה: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה?"

חימי לא הכחיש שהאירוע אכן התרחש ואמר בתגובה: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה?"

הפרסום המביך מגיע אחרי שחימי כבר הודיע על כוונתו לפרוש מלשכת עורכי הדין והתייצב בשבועיים האחרונים בחזית המאבק במהפכה השיפוטית של יריב לוין. "הפרסום אינו אלא חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית", הוא אמר אתמול, "הכפשות לא יירפו את ידיי".

 
הוא עוד ישוב
נפתלי בנט עם מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק, אריק גולדשטיין, 30 בינואר 2023 (צילום: לוק טרס)
נפתלי בנט עם מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק, אריק גולדשטיין, 30 בינואר 2023 (צילום: לוק טרס)

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נעלם מעין הציבור אחרי שפרש מהחיים הפוליטיים, אבל כעת – עם ג'וב חדש כדובר של קרן היסוד – בנט עולה על הבמה, ואתמול נתן הופעת בכורה בניו יורק, בארוע של הפדרציה היהודית שם.

ניכר היה בבנט, שבילה את שנות ילדותו בארצות הברית, שהוא מרגיש בבית מול קהל משפיענים מקרב יהודי ארה"ב, והוא ניצל את ההזדמנות לקרוא ליהדות ארה"ב לא להתנתק מישראל בעקבות הרפורמה המשפטית והשינויים בממשל בישראל. "אני מודאג, מפני שהשיח כל כך רעיל", אמר להם בנט.

ניכר היה בבנט, שבילה את שנות ילדותו בארצות הברית, שהוא מרגיש בבית מול קהל משפיענים מקרב יהודי ארה"ב

באשר לשאלה האם יחזור לפוליטיקה הישראלית השיב בנט: "בישראל, אפשר למחזר אותנו. זה אף פעם לא נגמר. יצחק רבין היה ראש ממשלה ב-1974-1977 וחזר. נתניהו היה ראש ממשלה ב-1996-1999 והנה הוא שוב ראש ממשלה.

"So I'll be back", סיכם בנט בהבטחה.

 
נגה ארז לוהטת
מריון קוטיאר מתחבקת עם נגה ארז בתוכנית הטלוויזיה "לה דימאנש", 29 בינואר 2023 (צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
מריון קוטיאר מתחבקת עם נגה ארז בתוכנית הטלוויזיה "לה דימאנש", 29 בינואר 2023 (צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מריון קוטיאר היא אחת הכוכבות הגדולות של צרפת בעשורים האחרונים. פרס האוסקר שקיבלה ב-2007 אחרי שגילמה את אדית פיאף ב"החיים בוורוד", הכניס אותה למועדון המצומצם של שחקניות צרפתיות שזכו בפרס הנחשק, שבו חברות רק קלודט קולבר (שזכתה באוסקר ב-1934) וסימון סניורה (שזכתה באוסקר ב-1959).

שלשום התארחה קוטיאר בתוכנית טלוויזיה צרפתית, ונשאלה – בין היתר – על המוזיקה שהיא אוהבת. קוטיאר סיפרה על אהבתה הגדולה לנגה ארז הישראלית, ועורכי התוכנית – שנערכו לכך מראש – הפתיעו אותה והטיסו לפריז את ארז ואת שותפה לחיים וליצירה, אורי רוסו, שהופיעו בפני קוטיאר באולפן.

 
מהפך במטבח
השף תומר טל (במרכז) במסעדת "ג'ורג' וג'ון" ביפו (צילום: עמוד הפייסבוק של "ג'ורג' וג'ון")
השף תומר טל (במרכז) במסעדת "ג'ורג' וג'ון" ביפו (צילום: עמוד הפייסבוק של "ג'ורג' וג'ון")

החל מהבוקר יהיה הרבה יותר קשה להשיג שולחן פנוי במסעדת "ג'ורג' וג'ון": השף תומר טל רשאי לטעון שהמסעדה שלו, הממוקמת במלון דריסקו ביפו, היא המסעדה הכי טובה בישראל.

בטקס חגיגי שנערך אתמול באו דאבי, הוצגה רשימת "50 המסעדות הטובות במזרח התיכון" של סן פלגרינו, ו"ג'ורג' וג'ון" נבחרה למקום השישי בדירוג היוקרתי. "ג'ורג' וג'ון" היא המסעדה הישראלית שדורגה הכי גבוה, מבין שש המסעדות הישראליות שנכנסו לדירוג.

"ג'ורג' וג'ון" היא המסעדה הישראלית שדורגה הכי גבוה, מבין שש המסעדות הישראליות שנכנסו לדירוג

"הבסטה" של שף אילון עמיר נכנסה למקום ה-48 (ירידה של 34 מקומות מהדירוג של השנה שעברה), "מלגו ומלבר" של מוטי טיטמן שמרה על המקום ה-40. "אנימאר" של הלל תוואקלי ירדה מהמקום ה-17 למקום ה-32, מסעדת a של יובל נריה נכנסה למקום ה-24, ו-ocd של רז רהב, שדורגה בשנה שעברה במקום השלישי, ירדה 11 שלבים.

באירוע גם צויינו לשבח השפית שיראל ברגר ואחותה התאומה שרונה, שמנהלות יחד את מסעדת opa הטבעונית.

 
עוד כותרות
  • פחות מושחתים: ישראל עלתה בחמש מקומות במדד השחיתות העולמי לשנת 2022 של ארגון השקיפות הבינלאומי, אשר התפרסם הבוקר. אנחנו כעת במקום ה-31: במזרח התיכון, אנחנו טובים יותר מלוב, תימן וסוריה – אבל בחברה טובה עם קטאר (!) ואיחוד האמירויות. נותר רק לחכות ולראות מה יהיה מצבנו במדד לשנת 2023.
  • כבר לא מצב חירום: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז כי מגפת הקורונה הסתיימה – התפרצות הנגיף כבר לא תוגדר כמצב חירום החל מ-11 במאי. באותו זמן ממש, הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הארכת תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה.
  • עוד משרד ממשלתי נולד: הכנסת אישרה הלילה את הקמת משרד העבודהכי מה שבאמת היה חסר לממשלת ישראל זה עוד מיניסטריון, אז למה שלא נוציא עוד כסף על עוד כוח אדם ועוד לשכה ועוד רכבים ועוד מנגנון.
 
למקרה שפספסת
 
זירת הבלוגים
 
 
סגירה
בחזרה לכתבה