אמיר בן-דוד  
 
9 בתשע: סדר יום חדש עם אמיר בן-דוד
יום שלישי, 24 ינואר 2023
 

העיניים נשואות הבוקר אל חברות ההייטק בישראל: לפחות מאה חברות בענף מתכוונות לשבות הבוקר במשך שעה, במחאה על המהפכה המשפטית שמובילים יריב לוין ובנימין נתניהו.

התסיסה בענף, שמוביל את הכלכלה המקומית והפך את ישראל ל"אומת הסטארטאפ", מורגשת כבר כמה ימים.

ותיקים בתחום מספרים שאינם זוכרים אווירה פוליטית טעונה כל כך במסדרונות החברות, שבהן נהוג בדרך כלל לחלום על האקזיט ועל החיים הטובים שיבואו בעקבותיו, ולא להתווכח על מעמד היועמ"שים במשרדי הממשלה, או נזקי פיסקת ההתגברות.

שביתת מחאה שתתקיים היום בצהריים

שביתת המחאה מתוכננת להתקיים הבוקר ב-11 למשך שעה, שבמהלכה יתקיימו שתי הפגנות בשני מוקדים. בתל אביב ובהרצליה, כמובן.

מחאת ההייטק תהיה חלק מאירועי מחאה נרחבים יותר שייערכו באותה שעה, שיקיפו כ-300 עסקים מענפים אחרים, אשר גם בהם יאפשרו המעסיקים לעובדים לשבות.

 
הכסף מדבר

טענתם העיקרית של ההייטקיסטים שימחו הבוקר היא שהמהפכה המשפטית של נתניהו ולוין תבריח מישראל את המשקיעים הזרים. זו לא הפרזה וגם לא בהלת שווא.

קרן אינסייט פרטנרס האמריקאית – היא המשקיעה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי – שלחה אתמול מכתב יוצא דופן לכל החברות בהן השקיעה, ובו היא מפרטת את עמדתה. וכך נכתב:

"אנו מודעים למתיחות הפוליטית המתחוללת בישראל ומקיימים שיח שוטף עם הנהלות חברות הפורטפוליו הישראליות שלנו המשתפות אותנו בחששותיהן. ברגעים אלה של חוסר וודאות, אנו מאמינים שחשוב שנדגיש את ערכי הליבה שלנו: אנו דוגלים בעקרונות של דמוקרטיה, שוויון ושוויון הזדמנויות, ואני מגנים כל ניסיון לרמוס חירויות אישיות או מעשים שנאה, אלימות או אפליה".

 
ב' זה בית
פרויקט אלמוג בבנייה בירושלים, יולי 2019 (צילום: אלון איזנמן, ויקיפדיה)
פרויקט אלמוג בבנייה בירושלים, יולי 2019 (צילום: אלון איזנמן, ויקיפדיה)

חדשות "כאן 11" – תאגיד השידור הציבורי שנמצא בימים אלה תחת התקפות מכל עבר – חשפו אתמול שמשרד ראש הממשלה מתכוון לזרז את התוכניות להקים גירסה ישראלית לבית הלבן האמריקאי.

המדובר במתחם שבו ישולב מעון לראש הממשלה ובני משפחתו ומשרדים, מיזם שעולה ויורד בעשורים האחרונים, והיה מוקפא בשנים האחרונות, וכעת כנראה מותנע מחדש.

כתבת "כאן 11" גילי כהן דיווחה אתמול שבמשרד ראש הממשלה כבר דנים במכרז לאיתור אדריכל ומנהל לפרויקט, המכונה היום "פרויקט שירה" וכונה בעבר "פרויקט אלמוג".

 
מ' זה מטוס
מטוס ראש הממשלה כנף ציון (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מטוס ראש הממשלה כנף ציון (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

במקביל לבית הלבן הישראלי, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל בקרוב לטוס ב"כנף ציון", המקבילה הישראלית ל"אייר פורס 1" האמריקאי.

מטוס הנסיעות הרשמי של ראש ממשלת ישראל יוטס בהתחלה על ידי טייסים של התעשייה האווירית, ובהמשך על ידי צוות טייסים מיוחד שחיל האוויר יקצה למשימה.

אתמול פרסמה נציבות שירות המדינה מכרז לאיתור מנהל או מנהלת ל"מערך מטוס ראשי המדינה".

 
מות הפילוסוף
פרופ' יוסף אגסי (צילום: ויקישיתוף)
פרופ' יוסף אגסי (צילום: ויקישיתוף)

אלפי תלמידיו של הפילוסוף יוסף אגסי שמת ביום ראשון, לא יוכלו ללוות אותו היום בדרכו האחרונה. לבקשתו של אגסי, לא ייערך לו טקס הלוויה.

אגסי נולד ב-1927 למשפחה חרדית. אמו, חסידה, היתה בתו של אחד ממייסדי אגודת ישראל. על אביו, שמואל, העיד לימים שהיה אב מתעלל.

בשנות החמישים השלים אגסי את הדוקטורט שלו בלונדון, בהנחיית קרל פופר, גדול הפילוסופים של המדע במאה ה-20. הוא היה ידוע במזגו הסוער, בכריזמה שלו ובמאבקים הציבוריים שבהם נטל חלק, שהבולט בהם היה דרישתו לשנות בתעודת הזהות שלו את הלאום מיהודי לישראלי.

 
האוסקר מתקרב
הסטירה של וויל סמית' לכריס רוק בטקס האוסקר, 27 במרץ 2022 (צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
הסטירה של וויל סמית' לכריס רוק בטקס האוסקר, 27 במרץ 2022 (צילום: AP Photo/Chris Pizzello)

היום בלילה יחשפו בלוס אנג'לס המועמדים לפרסי האוסקר, שיחולקו בחודש הבא. הנציג הישראלי, "סינמה סבאיא" המצוין, לא יגיע ליישורת האחרונה, למרבה הצער. הנציגות הישראלית היחידה תהיה בקטגוריה הצדדית של "הסרט המונפש הקצר הטוב ביותר", שם כבר הוכרזה מועמדותו של הסרט הישראלי "מגלשה שחורה" של אורי לוטן.

הנציגות הישראלית היחידה תהיה בקטגורית "הסרט המונפש הקצר הטוב ביותר": "מגלשה שחורה" של אורי לוטן

כמדי שנה, ה"ניו יורק טיימס" מפרסם את התחזית שלו לקראת ההכרזה על המועמדויות. בקטגוריה החשובה ביותר, זו של "סרט השנה", המירוץ השנה נחשב פתוח.

שלושה סרטים כבר זכו בפרסי איגודי המפיקים, הבמאים והשחקנים, ולכן נחשבים לבעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות גם באוסקר: "הכל בכל מקום בבת אחת", "הפייבלמנים" ו"רוחות אינשירין".

לצידם מוזכרים כבעלי סיכוי גם "אלביס", "אוואטאר: דרכם של המים" והאפוס ההודי המדובר "RRR".

 
עוד כותרות
גדעון סער וזאב אלקין במליאת הכנסת אחרי ההצבעה על הרחבת החוק הנורווגי, 23 בינואר 2023 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
גדעון סער וזאב אלקין במליאת הכנסת אחרי ההצבעה על הרחבת החוק הנורווגי, 23 בינואר 2023 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
  • כשרוב חברי האופוזיציה נעדרים מהמליאה, אישרה הכנסת הלילה את הרחבת החוק הנורווגי, כך ש-20 שרים וסגני שרים בממשלה הנוכחית יוכלו להתפטר מהכנסת ואחרים ייכנסו במקומם. גדעון סער (המחנה הממלכתי) ונעמה לזימי (העבודה) דווקא נכחו במשכן – אבל הצביעו בטעות בעד החוק.
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג הכריז הבוקר כי הוא משיק מיזם בוררות חברתי, אשר ישמש כ"מרכז חינוכי למפגש בין קהילות והעמקת שייכות ומרחב לדיונים דיסקרטיים בנושאי ליבה שבקונפליקט". בהצלחה לו עם זה.
  • ארועי הירי ההמוני בארצות הברית הפכו לעניין יומיומי: יומיים אחרי ש-11 בני אדם נרצחו בעיירה מונטריי פארק בקליפורניה, שבעה בני אדם נורו בשתי זירות שונות בסן פרנציסקו.
  • דוח של משרד הרווחה לשנת 2021 חושף עלייה מדאיגה בפגיעה בילדים ובני נוער – ואף עלייה של 91% (!) בדיווח על נוער שמעורב בפלילים.
 
למקרה שפספסת
 
זירת הבלוגים
 
 
סגירה
בחזרה לכתבה