אמיר בן-דוד  
 
9 בתשע: סדר יום חדש עם אמיר בן-דוד
יום שני, 16 ינואר 2023
 
מפקד-מפקד

בוקר טוב לאזרח אביב כוכבי, שיסיים היום קריירה צבאית של מעל 40 שנה ויתחיל שלוש שנים בהן ישמע שהוא ההבטחה הבאה של מחנה השמאל, יעשה כסף בדירקטוריונים של חברות שאולי יהיו תחת חקירה ואולי לא, יטייל קצת, יתראיין קצת, יתעשר קצת – ואולי יהפוך לפרשן קבוע באחד האולפנים.

בינתיים, לכבוד יומו האחרון כרמטכ"ל, כוכבי פרסם ספר ובו אסופה של מאמרים והרצאות שנשא בשנות פיקודו על צה"ל. הספר נושא את השם האטרקטיבי "אחריך! מנהיגות יוצרת משמעות".

ספרו של הרמטכ"ל אביב כוכבי
ספרו של הרמטכ"ל אביב כוכבי

כוכבי מסביר בהקדמה כי הרעיונות והעצות בספר הם "פרי ניסיוני, הצלחותיי ושגיאותיי. הם נובעים מתוך רצון עז להעביר לכם את הידע שצברתי, רצון לסייע לכם להצליח, ומתוך ידיעה שלא בכל מה שכתבתי הצלחתי. כולנו חייבים להמשיך ללמוד את נושא המנהיגות, להיות ביקורתיים כלפי עצמנו ולהשתנות, תוך ידיעה שאפשר להמשיך ולהתפתח ולהיות מנהיגים טובים יותר".

"הספר נובע מתוך רצון עז להעביר לכם את הידע שצברתי, רצון לסייע לכם להצליח, ומתוך ידיעה שלא בכל מה שכתבתי הצלחתי"

כתב גל"צ שחר גליק פרסם בטוויטר חידון נטול פרסים אבל מצחיק מאוד על ספרו של כוכבי. שאלה לדוגמה: מה מהבאים הוא לא שם של פרק בספר?

  1. משימתי, נחוש ולוחמני
  2. מפקד-מפקד
  3. אנושי ואמיתי
  4. אחראי ושקול

ספוילר: בשאלה הזו, כולם שמות של פרקים.

 
זה יוצא וזה בא
שר הביטחון יואב גלנט במפגש ראשון עם הרמטכ"ל הנכנס אלוף הרצי לוי, 1 בינואר 2023 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט במפגש ראשון עם הרמטכ"ל הנכנס אלוף הרצי לוי, 1 בינואר 2023 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

הרצי הלוי יעלה הבוקר בפעם האחרונה בדרגה וכשעל כתפיו דרגות רב-אלוף, יתיישב בלשכת הרמטכ"ל. האתגר המבצעי שממתין להלוי נחלק – כמו כל דבר בצה"ל – לשלושה: הכנת הצבא למלחמה הבאה, האיום האיראני והזירה הפלסטינית.

אתגר המבצעי שממתין להלוי נחלק – כמו כל דבר בצה"ל – לשלושה: הכנת הצבא למלחמה הבאה, האיום האיראני והזירה הפלסטינית

מעל האתגרים האלה מרחף אתגר נוסף, כותב הבוקר הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות", יוסי יהושוע: "לשמור שהצבא לא יתפרק, ממש ככה, מרוב לחצים פוליטיים שישפיעו על תפקודו ועל המוטיבציה לשירות בסדיר ובמילואים".

עמוס הראל, הפרשן הצבאי של "הארץ", מדגיש את הסכנה הקרובה והמיידית של פיצוץ בגדה. "החלטת נתניהו לתת את המפתחות לגדה ולשיטור במגזר הערבי בישראל בידי שני הפירומנים הראשיים, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר, לא תסייע להרגעת הרוחות", הוא מזהיר.

 
לאן נעלם לפיד?
יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד בישיבת הסיעה של יש עתיד, 2 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד בישיבת הסיעה של יש עתיד, 2 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קצת קשה להאמין, אבל ממש לא מזמן יאיר לפיד עוד היה ראש ממשלת ישראל. ומאז נדמה שהוא בצלילה חופשית, שהתחילה בנסיעה לחופשה משפחתית בפריז והגיעה לשיא במוצאי שבת, כשלפיד בחר להיעדר מהפגנת הענק נגד המהפכה המשפטית שמוביל יריב לוין.

"לפיד, שהגיע כנגד כל הסיכויים לעמדת ראש הממשלה ונפרד מהתפקיד בכבוד הממלכתי הראוי עם נאום מרשים בכנסת בטקס השבעת הממשלה, נראה לפתע מנותק מכל ההוויה האופוזיציונית שמתנהלת בכל מקום במדינה", כותב הבוקר שלום ירושלמי בזמן ישראל, "כאילו קשה לו לנחות מלשכת ראש הממשלה לרחובות השוצפים במפגינים נגד המהפכה המשטרית המתוכננת"

והוא מסכם: "לפיד לא יכול היום לקחת מנהיגות על אף אחד בסביבה. הוא כבר לא ראש ממשלה שהשרים סרים למרותו באופן טבעי. היריבויות הישנות קמות בינתיים לתחייה. בכיר במחנה הממלכתי אמר לזמן ישראל בשבוע שעבר: 'אנחנו עוד נהפוך את יאיר לפיד והמפלגה שלו לשאול מופז וקדימה'".

בכיר במחנה הממלכתי אמר לזמן ישראל בשבוע שעבר: "אנחנו עוד נהפוך את יאיר לפיד והמפלגה שלו לשאול מופז וקדימה"

לכל זה מצטרף הדיווח של ספי עובדיה בערוץ 13 אמש, לפיו לפיד נפגש עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בניסיון לשכנעו להשבית את המשק במחאה על המהפכה המשפטית של לוין. לפי עובדיה, בר-דוד לא ממהר לקפוץ על עגלת המחאה של לפיד.

 
טרגדיה בהימלאיה

בוקר מתוח עבר אתמול על אלפי ישראלים, שילדיהם מטיילים עכשיו בנפאל.

מטוס ועליו 68 נוסעים וארבעה אנשי צוות התרסק אחרי ההמראה בדרכו מקטמנדו לפוקהרה – אזור שכל כך אהוב על תרמילאים ישראלים, עד שעברית היא אחת השפות הכי מדוברות בו.

פוקהרה, יספר לכם כל מי שטייל באזור, היא נקודת יציאה לטרקים רבים, בעיקר ל"סובב אנפורנה" שהוא כנראה הטרק הכי פופולרי בין ישראלים שמגיעים להימלאיה.

ידוע שעל המטוס שהתרסק היו לפחות 15 תיירים. ממשרד החוץ נמסר כי על פי הידוע עד כה לא היו עליו ישראלים.

 
כמעט GOAT
לברון ג'יימס חוגג אחרי שקלע במשחק של הלייקרס מול פילדלפיה, בסל שהעניק לו את הנקודה ה-38 אלף בקריירה, 16 בינואר 2023 (צילום: AP Photo/Ashley Landis)
לברון ג'יימס חוגג אחרי שקלע במשחק של הלייקרס מול פילדלפיה, בסל שהעניק לו את הנקודה ה-38 אלף בקריירה, 16 בינואר 2023 (צילום: AP Photo/Ashley Landis)

בגיל 38, ובדיוק 20 שנה מאז עלה בדראפט של האן-בי-איי, המלך ג'יימס עושה היסטוריה.

לברון ג'יימס זכה לפני שעות אחדות בנקודה ה-38,000 שלו בקריירת הכדורסל המפוארת – במשחק של הלייקרס נגד פילדלפיה. הוא עדיין לא עומד בראש טבלת כל הזמנים, אבל בחודש הבא יעשה זאת – ויעקוף את כרים עבדול ג'באר.

 
עוד כותרות
  • "ספרדי, מסורתי, אתה חושב שאכפת לו הומואים? מעניין את הסבתא שלו", כך נשמע בצלאל סמוטריץ' אומר בקלטת שחושף הבוקר מיכאל שמש בכאן רשת ב', והאופוזיציה כבר גועשת מכך.
  • פרקליטות מחוז ת"א תגיש הבוקר כתב אישום נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בביצוע מעשה מגונה ומעשה מגונה באיומים.
  • גרושתו של בן-אל תבורי אורטל עמר הגישה אתמול תביעה בסך מיליון שקל נגד "ישראל היום" על פרסום הקלטות ההודעות שהשאיר לה תבורי בעניין בנם, במהלך סכסוך הגירושים ביניהם.
 
על סדר היום
  • יום עמוס היום בכנסת. במליאה תעלה החקיקה להרחבת החוק הנורווגי להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. באופוזיציה מתכננים פיליבסטר.
  • בוועדת החוקה יתקיים דיון על הצעת החוק של ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר הוועדה, בעניין עצמאותם של היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה. בין המשתתפים בדיון היום: שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, פרופ' שמעון שטרית, המשנה ליועמ"שית גיל לימון ויו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון.
  • ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן תקיים דיון בנושא עליית מחירי המזון ויוקר המחייה. לוועדה יגיעו ראשי כל רשתות השיווק.
  • מזג האוויר להיום: בהיר עד מעונן חלקית. בצפון הארץ ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.
 
למקרה שפספסתם
 
זירת הבלוגים
 
 
סגירה
בחזרה לכתבה