עשרים ושבע שנים חלפו מאז נרצח יצחק רבין ז"ל. כמעט שלושה עשורים שהציבוריות הישראלית מתקשה בקיום שיח מורכב על הרצח, על אופן נגיעתו במגזרים שונים בחברה, והשלכותיו על החברה הישראלית בכללותה.
רבים מא.נשי כלל המגזרים חיים עדיין את הרצח כפצע פתוח ומדמם, פצע שטרם עובד, מבלי שיש להם את היכולת להקשיב באמת לחוויה או לזווית אחרת משלהם על הרצח. נראה כי מתוך רצון שלא להעמיק את הקרע בעם, נמנעה החברה הישראלית מבירור ענייני, נוקב ומעמיק – אודות הרקע לרצח, משמעותו והשלכותיו על חלקים שונים בחברה ועל ה"הביחד" הישראלי.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
"אל נירתע מלראות את המשטמה המלווה וממלאת חיי מאות אלפי ערבים, היושבים ומצפים לָרגע בו תוכל ידם להשיג את דמנו. אל נסב את עינינו פן תחלש ידנו. זו גזרת דורנו; זו ברירת חיינו – להיות נכונים וחמושים חזקים ונוקשים, או כי תישמט מאגרופנו החרב – ויכרתו חיינו… רועי רוטברג, הנער הבלונדיני אשר הלך מתל אביב לבנות ביתו בשערי עזה, להיות חומה לנו. רועי – האור שבליבו עיוור את עיניו, ולא ראה את בְּרק המאכלת. הערגה לשלום החרישה את אוזניו, ולא שמע את קול הרצח האורב. כבדו שערי עזה מכתפיו וָיוכלו לו".
כמה ימים לאחר סיום מבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי, ההספד שנשא בשנת 1956 הרמטכ"ל משה דיין ז"ל על קברו של החייל רועי רוטברג ז"ל, חבר קיבוץ נחל עוז שנרצח על ידי מסתננים פלסטינים מרצועת עזה – נשמע אקטואלי מתמיד. הנאום מתאר בפשטות את העמדה הישראלית בסכסוך עם הפלסטינים – כמו אז בשנת 1956 גם היום בשנת 2022.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
המציאות הפוליטית של השנתיים האחרונות והאווירה הציבורית שכולנו חווים כוללת את הפלגנות, השנאה, הלעומתיות והשקר כציר מרכזי בשיח הציבורי. הילדים שלנו גדלים באותה המציאות. הם שומעים/חווים שיח ציבורי עכור, עמוס שנאה, שיסוי ושקר.
המציאות הפוליטית של השנתיים האחרונות והאווירה הציבורית שכולנו חווים כוללת פלגנות, שנאה, לעומתיות ושקר כציר מרכזי בשיח הציבורי. הילדים שלנו גדלים במציאות זו ושומעים שיח ציבורי עכור
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
כולם מתעסקים עכשיו בשכר המורים ובימי החופשה שלהם. להבנתי, זוהי דרך נוספת שלא לעסוק במשבר העמוק בו כולנו מצויים – מערכת החינוך הישראלית הקורסת.
זהו תהליך מתמשך הנמשך כבר שנים רבות. מערכת החינוך הישראלית נמצאת במחסור אדיר במורים ובמנהלים שיאיישו את תפקידי החינוך, הניהול וההוראה בשנת הלימודים הבאה.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
נכטן שהבעיה לא רק השכר.משרד החינוך מייגע ומשגע את המורים בהנון דוחות וניירת.אין גיבוי למורים ואין כילים ממש לשלוט בתלמידים בעייתיים.מקצוע מתיש ושוחק.אפילו פינת קפה המורים אוספים כסף וקונים בעצמם או מביאים מהבית.מאלצים לעשות שעות שהייה בבית הספר שאפשר לעשות בנחת בבית.אנשים מתלוננים על החופשים אבל הם משלמים על זה וגם ללא החופשים הם יאבדו שפיות.גם ככה מקצוע קשה ומתיש לנהל כיתה ללא כילים.לדבר כל היום ולצעוק ולעסוק במשמעת כשתלמידים צוחקים ממך.בנוסף הרבה עבודה בבית ללא תמורה .בקיצור…קריעה ללא תמורה כספית בזיון של שכר.בושה.
** הרגת עם הכתיב המגדרי המיותר והמעיק….
בשבוע שעבר נהרג מפגיעת רכב ילד בן 13 שרכב על קורקינט חשמלי. הנער, דניאל אהרון, הוא ההרוג ה-162 מתחילת השנה בתאונות דרכים.
הנער נדרס באזור אצטדיון המושבה בפתח תקווה ופונה תוך פעולות החייאה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו לקבוע את מותו. עוד מוות עצוב ומיותר שניתן היה למנוע. עולמות שלמים שנחרבו בן רגע, עצב ופספוס בלתי נתפסים ומציאות איומה ובלתי הפיכה.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
מערכת החינוך הישראלית שמה דגש מרכזי על חינוך למעורבות אזרחית פעילה. סעיף 9 בחוק החינוך הממלכתי (תשי"ג-1953) מציב כמטרה חינוכית:
"לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל".
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
לאחרונה הצהירה שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון:
"קיבלנו החלטה אמיצה לחיות לצד הקורונה – ביטול הבידודים לילדים הוא צעד חשוב במדיניות הזו שאנו מובילים. הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד וילדה שחוו שנתיים מורכבות. כל ילד שמגיע לבית הספר – הוא ילד שאנחנו מצילים".
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
מאז מהפכת ה-Web 2.0 וביתר שאת מאז התבססות הרשתות החברתיות בחיינו, המושגים הבסיסים של זמן, מרחב, קשר והקשר חברתי עוברים תהליך של עיצוב מחדש. למציאות חדשה ומבלבלת זו התווספה לפני שנתיים במלוא עוצמתה מגפת הקורונה.
הכותרות באמצעי התקשורת, הציוצים והשיתופים במדיות החברתיות, משפיעים על הלך הרוח ומצב הרוח של כולנו. חוסר היציבות הפוליטי המלווה אותנו מעל לשנתיים וכן אופי הממשלה הנוכחית, משפיעים על תחושות האמון והביטחון של הציבור במקבלי ההחלטות ובמדיניות שהם מובילים.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
מנהל.ת בית ספר וגני ילדים לא יכולים לממש את תפקידם כמחנכים בזמן בו הם נדרשים למנוע כניסת תלמידים שאין בידיהם תוצאות בדיקת אנטיגן שלילית. החוק אוסר זאת!
כולכם מכירים את רמת האלימות המופעלת כלפי א.נשי חינוך בישראל. מפחיד לדמיין סצנה בה מנהל.ת גן מנסה למנוע את כניסתו של ילד בן 4 או 5 בזמן שהוריו מתעלמים, מתעקשים ועושים כרצונם. סוף מעשה, הילד נשאר בגן/בית הספר. ההורים התבהמו הפכו שולחן וניצחו, המחנך.ת (כרגיל) נשאר לבד, מושפל ולאף אחד לא אכפת.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
אין לחסן ילדות וילדים נגד נגיף הקורונה כחלק מהפעילות הבית ספרית. נכון להיום, המומחים של משרד הבריאות ממליצים לחסן ילדים מגיל 12 ובוחנים את האפשרות להרחיב את גיל החיסון לגיל 3. ובכל זאת, ישנם הורים, שמסיבותיהם הם, בוחרים שלא לחסן את ילדיהם.
כבר מעל לשנה וחצי שבתי הספר מציגים מציאות בינארית של מותר מול אסור, מזוהם מול מחוטא וחולה מול בריא. לילדות ולילדים אסור לגעת או להתקרב זה לזה, אסור להם להתחבק או חלילה לעשות דבר אשר יסכן אותם בהיחשפות לנגיף.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם