עלי עדי
הזמן של
עלי עדי

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון – גבולות הדם"

ישראל לוקה בתסמונת הגיבור הראשי

בסדרה "המוסד: סיפור כיסוי" מ-2017, שואל הבמאי דוקי דרור את אחד מבכירי המוסד, רם בן ברק: "בתקשורת העולמית המוסד נתפש כארגון חיסול בע"מ, זה רק דימוי או שזאת האמת?", ועונה לו בן ברק: "הדימוי לא רחוק מהמציאות, לפעמים המציאות עולה על כל דמיון. ובזה הרגע תרמתי לדימוי". והמשפט הזה מעניין, כי הוא רומז שבין אם הדימוי נאמן לאמת ובין אם לא, בעצם מה זה משנה, אם האפקט הרצוי של הדיון עליו כבר הושג?

במשך שנים, ישראל נתפסה כבלתי מנוצחת, וסביב זרועותיה נרקמו מעשיות וקונספירציות.

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
שטויות. ברור לכל שעזה של היום היא לא עזה שלפני ה-7 באוקטובר. לתקופה של שנים קדימה משימת העזתי תהיה לשרוד את היום. משימת הצבא היא להשלים בצורה שיטתית את ניקוי עזה ואת זה ההצבא מבצע בצורה... המשך קריאה

שטויות. ברור לכל שעזה של היום היא לא עזה שלפני ה-7 באוקטובר. לתקופה של שנים קדימה משימת העזתי תהיה לשרוד את היום. משימת הצבא היא להשלים בצורה שיטתית את ניקוי עזה ואת זה ההצבא מבצע בצורה מדהימה.

עוד 649 מילים ו-1 תגובות

נבואות הזעם טעו בעניין ערביי ישראל

נבצר מבינתי איך אנשים ממשיכים לשתף ברשתות החברתיות הגיגים של כל מיני קשישים יוצאי מערכות הביטחון השונות, כשנבואות זעם בפיהם, שלכאורה חזו את מה שקרה ב-7 באוקטובר. כל זה מעין הצבעה על כך שהאסון הנורא היה צפוי – כאשר בפועל נבואות הזעם לא הצביעו על שום דבר דומה לזה, ואף שגו בנקודות מאוד קריטיות.

נכון שבישראל תמיד עדיף להיות חשדן יותר מדי מאשר חשדן פחות מדי. מי שחשדן יותר מדי, יכול לצאת אולי גזען או פרנואיד, אך מי שחשדן פחות מדי יכול למות במתקפת הפתע הבאה, לאחר שנתן אמון נאיבי במי שעומדים מולו. לכן יש יותר ביקוש לנבואות זעם חשדניות ושחורות במיוחד, מאשר לנבואות אופטימיות.

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
15
אתה מבולבל!!!! ערביי ישראל (לא כולם) ישבו בשקט הפעם כיוון שכוחות הביטחון העבירו את המסר הנכון - אפס סובלנות וכל מעשה או אמירה תטופל בחומרה!!!! מה שלא היה בעבר. כתבה מבולבלת ולא מציאותית... המשך קריאה

אתה מבולבל!!!!
ערביי ישראל (לא כולם) ישבו בשקט הפעם כיוון שכוחות הביטחון העבירו את המסר הנכון – אפס סובלנות וכל מעשה או אמירה תטופל בחומרה!!!!
מה שלא היה בעבר.
כתבה מבולבלת ולא מציאותית

נאיביות לחשוב שבגלל שלערבים טוב בישראל, הם לא יפגעו בנו. זו טעות! למרות שהכלכלה שלהם מצוינת,הם לומדים כאן, ומתקבלים כרופאים ובכל העבודות, ויש להם זכויות יתר, הם לא מסירים את עמדותיהם הל... המשך קריאה

נאיביות לחשוב שבגלל שלערבים טוב בישראל, הם לא יפגעו בנו. זו טעות! למרות שהכלכלה שלהם מצוינת,הם לומדים כאן, ומתקבלים כרופאים ובכל העבודות, ויש להם זכויות יתר, הם לא מסירים את עמדותיהם הלאומיות והרצון שלהם לזרוק אותנו לים.
תזכרו את שומר החומות אינטיפאדה ראדונה שניה,אוטובוסים מתפוצתים, הסכינאות, והפיגועים היום יומיים שלנו.
ואל תגידו זה שוליים
כי אלא ספרי הלימוד
ולא שמענו גינויים אדרבא
במסגדים מטיפים לגיהאד להרג ורצח יהודים.
אל תהיו נאיבים

גם אתה אמרת שכל הסיבה שהם לא השתתפו פיזית זה כי טוב להם פה נטו,וכי הם הבינו שחמאס ירצח אותם(דרך אגב חמאס הבין שהוא טעה בקטע הזה), לכן אין שום עניין אידאולוגי שאכפת להם אם תיהיה פה מדינה... המשך קריאה

גם אתה אמרת שכל הסיבה שהם לא השתתפו פיזית זה כי טוב להם פה נטו,וכי הם הבינו שחמאס ירצח אותם(דרך אגב חמאס הבין שהוא טעה בקטע הזה), לכן אין שום עניין אידאולוגי שאכפת להם אם תיהיה פה מדינה פלסטינית, ברגע שיצר הלאומניות יגבר(שזה משהו שקורה בשנים האחרונות) אתה תיהיה בבעיה, זה בדיוק כמו חמאס לפני כמה שנים שחשבו שהוא רוצה כסף וטוב לו. תתעורר בנאדם הנאיביות שלך מסוכנת לכולנו.בשומר חומות רצחו יהודים בצפון ובמרכז בדואים סקלו עשרות יהודים בדרום, גם אז צעקתם כי "רע להם" ,אתם פשוט לא רוצים לראות את האמת.

מצד שני אתה רואה את השחרור של מחבלים ישראלים על ידי חמאס שתומך בהם, את מכירות הנשק ושיתוף הפעולה בין ערביי ישראל לערביי השטחים (כולל עזה) רק לפני שבועים נתפשו ברהט שתי עזתים שהשתתפו בטב... המשך קריאה

מצד שני אתה רואה את השחרור של מחבלים ישראלים על ידי חמאס שתומך בהם, את מכירות הנשק ושיתוף הפעולה בין ערביי ישראל לערביי השטחים (כולל עזה) רק לפני שבועים נתפשו ברהט שתי עזתים שהשתתפו בטבח אחד מהם מהנוחבה שהוסתרו שם….
את האמירות, ניסיונות הפיגוע, חלקם נסעו לסוריה והתאמנו בשעתו עם דעאש ועוד….
הם פשוט מבינים כח! והחזק מנצח!
וכח מתפרש אצלהם שונה מאצלנו, אנחנו יכולים לראות את ארצות הברית יישות חזקה כאשר אנו יודעים את הכח והטכנולוגיה שיש להם, למרות שאינם משתמשים בו בדרך כלל, ואף יחששו מאד להשתמש בו, ובדרך כלל אם ישתמשו יעשו שימוש שכול זהיר ומאד נקודתי איתו, (החזק חכם ומתון).
ואילו הם יראו בזה כחולשה, מי שיש לו כח ולא יודע להשתמש בו מבחינתם הוא פחדן,
לעומת זאת יראו ברוסיה כיישות חזקה ותקיפה, לא מהססים לתקוף ולהשתמש בכח למרות שבעיני העולם הכח שלהם פחות בהרבה ממה שחשבו ויודעים. (המשוגע שלא מהסס להפוך שולחן ולהשתגע למרות שאין ביכולתו כח כפי שמציג)
מבחינתם הרוסים חזקים מהאמריקאים וכוחות נאט"ו מפני שהם נתפשים כאמיצים יותר,
ראינו איך דעאש סחף אחריו מוסלמים מכל העולם למרות שלכאורה עשה דברים נגד האסלם לדעת מוסלמים רבים וזאת מפני שנתפש כאמיץ חזק ומשוגע שלא מהסס להתנהג באכזריות, כך גם החמאס מנסה להצתייר, ולכן נהג באכזריות שבו נהג, אנחנו מבינים קושי התנהגות שונים,
ולכן כל זמן שחמאס מצתייר כחזק שאף עוזר לערביי ישראל, וכך גם שאר הפלגים כולל פתח יראו בנו כאויב, ברגע שהם יבינו שאנחנו המשוגעים, בלי בגצ, וחוקים שעוצרים את המשוגע אז הם יהיו איתך כי יבינו בשפה שלהם שאתה חזק יותר, וזה ישמר כל עוד תשמור על התדמית הזו, ברגע שתתפש כחלש הכל יחזור,
אולי עד לחינוך דור חדש ונאור יותר בחברה הערבית,
וכן יש יוצאי דופן גם היום!
לגבי אמירתך על ערבים שהותקפו גם בשביעי לאוקטובר, דווקא היו כאלו שלא הותקפו ושוחררו למרות שנתפשו, וזה משום ששרר שם כאוס הרי לא מדובר בצבא מאורגן ומסודר עם קודים ברורים,
(ולכן היו גם ישראלים יהודים ששוחררו)
מבחינתם הם לא יודעים להבדיל היטב בין אויב לאוהב וזו הסיבה שחשדו וחששו, אל תשכח שחלקם עברו חקירות שב"כ ויודעים שיש יהודים דוברי ערבית ללא מבטא ואף חלקם יודעים את הקוראן טוב מהם, והיה להם על מה לחשוד

כמה נאיביות ותמימות... כמה מסוכן להיות כזה באזור כזה שבו אנו חיים בעולם כזה. נעשתה עבודת שטח צבאית בכל הארץ תודה לאל שגרמה לאויבים שלנו להבין שכוחנו עוד כאן וכשהבינו חזרו להדממה. הם עוד... המשך קריאה

כמה נאיביות ותמימות… כמה מסוכן להיות כזה באזור כזה שבו אנו חיים בעולם כזה. נעשתה עבודת שטח צבאית בכל הארץ תודה לאל שגרמה לאויבים שלנו להבין שכוחנו עוד כאן וכשהבינו חזרו להדממה. הם עוד כאן ומחכים לשעת כושר שבה שוב נצית אש ביננו ואז הם שוב ינסו להרים ראש ולשחוט אותנו. זהו זרע טהור של רשע. היה לנו נס גדול ורחמי שמיים על עם ישראל שלא קרה אבל זה עוד לא אומר שלא יקרה. ואסיים באמירה אופטימית אחוז קטן מהם יודע שאם לא ישלטו פה היהודים יהיו להם חיים רעים מאוד ומתוך אינטרס אישי ולא אהבה הם תומכים בנו והם איתנו ונהנים משפע החיים הטובים פה בקירבנו. מאחלת לכולנו חיים שקטים וטובים לצד שכננו שנגזר עלינו לחיות איתם אך הם חייבים להבין שהחיים שלנו כאן הם לנצח כי אין לי ארץ אחרת בניגוד אליהם.

קצת מוזר ששוב משאלת לב שלא מכירה את התרבות המוסלמית והערבית ממשיכה להיות קונספציה. ברור שרוב האוכלוסייה לא לוחמת, אבל אין להתעלם מאימונים של כמה מאות ערבים ,הנהגת התנועה האסלאמית. ראה ... המשך קריאה

קצת מוזר ששוב משאלת לב שלא מכירה את התרבות המוסלמית והערבית ממשיכה להיות קונספציה. ברור שרוב האוכלוסייה לא לוחמת, אבל אין להתעלם מאימונים של כמה מאות ערבים ,הנהגת התנועה האסלאמית. ראה כמה עצורים על הסתה ביניהם משוחררות בעיסקת השבויים. הסיבה לשקט עכשיו היא יד תקיפה מאד של המשטרה מיד ב7 באוקטובר מנעו צעדת תמיכה בנצרת בכוח. הערבים מבינים כחמ והם מיד תפסו שהפעם כל התקוממות שלהם תקבל תגובה חזקה

טיפשים. לא למדתם כלום. ערביי ישראל ישמחו להרוג אותנו..אילו רק יכלו...תמשיכו להאמין להם.. אין אמונה בערבים..אפילו 100 שנים בקבר.. ערביי לוד.. וחיפה..ועוד..לא משנה להם שהם חיים כאן טוב. ה... המשך קריאה

טיפשים. לא למדתם כלום. ערביי ישראל ישמחו להרוג אותנו..אילו רק יכלו…תמשיכו להאמין להם..
אין אמונה בערבים..אפילו 100 שנים בקבר..
ערביי לוד.. וחיפה..ועוד..לא משנה להם שהם חיים כאן טוב. הם כולם רוצחים בנישמתם

עוד 699 מילים ו-15 תגובות

עברית וערבית הן שפות שונות מדי

עברית וערבית הן שפות שונות מדי. אולי הדוגמה הטובה ביותר לאחרונה היא המונולוג של אשת התקשורת המצרית בסמה והבה, שניסתה לדבר בעברית בפנייה ישירה לעם ישראל. הריאיון איתה זכה לתפוצה רחבה בתוך ישראל ואף למספר קטעי סאטירה, בין היתר בארץ נהדרת וברחבי האינטרנט.

וכאן מתחיל להסתמן הפער התרבותי העצום בין העולם הערבי ובין ישראל. כשישראלים שיתפו את המונולוג שלה ועשו עליו בדיחות, זה לא הגיע מתוך כוונה להשפיל אותה, לשנוא או לפגוע בה ולסכן את חייה. אף אחד לא כאן לא מכיר אותה ולא יודעים מה לחשוב עליה. מה גם שהמונולוג שהיא הציגה לא היה קיצוני ולא העלה שום שיח שלא מתקיים גם ככה, בעוצמות הרבה יותר גבוהות, בתוך ישראל.

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 750 מילים

בעת הזאת, הכי טוב להיות ערבי

לראשונה מזה הרבה זמן, הערבים לא מעניינים אף אחד, לא משתתפים ולא מצטרפים לאחד הצדדים. לא שורפים צמיגים בוואדי עארה ולא שוברים עסקים בנצרת ולא חוטפים כדורים. שריפת הצמיגים עשתה רילוקיישן לאיילון במרכז תל אביב, ואת קנה הרובה החליפו מכתזיות.

וטוב לנו. טוב לנו כל כך להיות ערבים הפעם. לא רק שאין לנו חלק בהפגנות, בעד ונגד, בתל אביב וירושלים, אלא גם אף אחד לא מצפה מאיתנו; ובימים שיגיעו והמחנות ייפגשו בבית הנשיא, גם לשם אף אחד לא יזמין את נציגינו.

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 226 מילים ו-1 תגובות

סמוטריץ' טיפש?

אולי זאת רעה חולה של השיח בפייסבוק, אבל ללא ספק רואים את הזליגה שלה גם לעיתונות המכובדת, שזה לכאן, אולי? יש נטייה לקרוא לאדם "טיפש", כשהוא מביע עמדה לא פופולרית, או מרושעת, או לא מתחשבת.

כשמישהו מביע בדעה הומופובית למשל, נוטים לקרוא לו טיפש. ומעולם לא הבנתי את הקשר בין הדברים. הומופוב יכול להיות שמרן מדי, יכול להיות מרושע, יכול להיות דתי, יכול להיות מקובע, אבל טיפש?

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
יהדות אמיתי לא קשורה עם סמוטריץ, בכלום. בן גביר ודומיו זה להקת כלבים משוטטים תאבי אקשן וריגושים המונהגים ע"י רב מג'נון חולה סקס שאינו יודע שובע. מסכנים הביביסטים - איזה גואל רצון נפל לה... המשך קריאה

יהדות אמיתי לא קשורה עם סמוטריץ, בכלום. בן גביר ודומיו זה להקת כלבים משוטטים תאבי אקשן וריגושים המונהגים ע"י רב מג'נון חולה סקס שאינו יודע שובע. מסכנים הביביסטים – איזה גואל רצון נפל להם על החיים: ביבי הצאושסקו. בקיצור, איילת שקד המאוהבת בעינטוזי טיזה של ביבי עדיין רואה בו את ג'יימס עוו'אד אל-גראמה דה לה שמאטה. ביבי לכלא – עד סוף ימיו, בלי ביקורים, לא טלפונים, כלום כלום, ככה עד סוף ימיו. שישלם על נסיונו להשמיד את מדינתנו האהובה

סיום המאמר הוא ברברת שקל מאוד להפוך את משמעותה: הימין הוא דוגמה מעולה נוספת לזה. הימין מאמין שהשקפת העולם הימנית שלו הולמת את המדע ואת הידע האקדמי והמחקרי שהעולם צבר. הימין מוכן להשלים... המשך קריאה

סיום המאמר הוא ברברת שקל מאוד להפוך את משמעותה:

הימין הוא דוגמה מעולה נוספת לזה. הימין מאמין שהשקפת העולם הימנית שלו הולמת את המדע ואת הידע האקדמי והמחקרי שהעולם צבר. הימין מוכן להשלים עם זה שיש שמאל, כי אין מה לעשות, יש אנשים לא משכילים בעולם, ובלבד שאותו שמאל לפחות יכיר בנחיתות האינטלקטואלית שלו. כלומר, שיהיה שמאל ממלכתי, שקורץ בסיסמאות פופוליסטיות לקהל המצביעים שלו, אבל גם נמנע מלתקוף חזק מדי את השותפים הפוליטיים מימין ואת השקפת עולמם, כי הרי ידוע שדרכם היא הצודקת.
לפי הימין, השמאל בסך הכול צריך זמן להבין מה הדרך הנכונה להתנהל בעולם. וכמו לא מעט מנהיגים שמאליים בישראל שעברו בחלוף השנים למפלגות מרכז או ימין, ככה צפוי מכל מנהיג שמאל קשיש להתחיל להתפכח ולהבין.
אבל אני, עלי עדי הטיפש, הייתי רוצה לראות את הקבוצות קצת פחות יהירות כשהן ניגשות לשיח. קבוצות שמבינות שהבדלים פילוסופיים בהשקפת העולם הם עניין של ניבוי ושל חזון הנוגע לפניה של החברה. אין כאן מדע מדויק שסך הכל מחכה שאנשים ילמדו אותו וישננו ויפנימו, יש כאן גם סנטימנט שקשה להעביר במילים.

עוד 661 מילים ו-3 תגובות

חתיכים מתים

אחד הדברים, מבין רשימה ארוכה שהופכת אותי לכל כך זר בעולם הזה, הוא הציפייה הנאיבית שלי להתנהלות רציונלית מצד אנשים. ברצינות תהומית אני מאמין בזה ונאחז בזה. זה תמיד מצליח להשליך אותי החוצה מקבוצות; ובדיונים פוליטיים, בזמן שאני מנסה ליצור את הגשר נטול הפוזיציה בין שני צדדים מסוכסכים, אני מוצא את עצמי בעיקר מתוסכל.

הציפייה הנאיבית שלי להתנהלות רציונלית של אנשים מצליחה להשליך אותי החוצה מקבוצות, ובדיונים פוליטיים, כשאני מנסה ליצור גשר נטול הפוזיציה בין צדדים מסוכסכים, אני מוצא עצמי מתוסכל

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 435 מילים

נשים עדיין לא מפליצות

היה איזשהו שלב בהיסטוריה בו הפער בין ההגדרות התרבותיות לנשיות וגבריות הגיע לשיאו. שלב שבו התרבות הקצינה את תפקידי המגדרים ואת הפרפורמנס שלהם בחברה. נראה שהפמיניזם המודרני מנסה לתקן את זה, להציל את בני האדם הזכרים והנקבות מההסללה התרבותית המחמירה, ולהחזיר את ההגדרות לידי האינדיבידואל, לבחירתו החופשית. אבל הפמיניזם חוטא כאן בחוסר היכולת שלו באמת לשחרר מרעיון ספציפי אחד בהגדרת הנשיות.

נראה שהפמיניזם המודרני מנסה להציל זכרים ונקבות מההסללה התרבותית המחמירה, ולהחזיר את ההגדרות לאינדיבידואל, לבחירתו החופשית. אך חוטא בחוסר היכולת לשחרר מרעיון ספציפי בהגדרת הנשיות

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 624 מילים ו-2 תגובות

ישראל היא מפעל שהידים

בשבוע שעבר התפרסם מאמר של חנין מג'אדלה ב"הארץ", שכותרתו "הוסלל להיות שהיד". ההסתכלות על הפריזמה הצרה של חיי הפלסטיני הצעיר בתוך מסגרת הסכסוך היא מעניינת, אבל צרה. האמת היא שישראל היא בעצם ברכה, כי היא מפעל שהידים, התואר הנחשק ביותר לכל מוסלמי.

ההסתכלות על הפריזמה הצרה של חיי הפלסטיני הצעיר בתוך מסגרת הסכסוך היא מעניינת, אבל צרה. האמת היא שישראל היא בעצם ברכה, כי היא מפעל שהידים, התואר הנחשק ביותר לכל מוסלמי

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 627 מילים

מה היא אשה?

מה היא אשה?

למי שלא בקיא בוויכוח האחרון ברשתות, השאלה הפכה לכלי ניגוח בין שמרנים ופרוגרסיבים. בשביל שמרנים, אשה היא נקבת אדם בוגרת, בשביל פרוגרסיביים, אשה היא כל מי שמזדהה כאשה.

עלי עדי הוא פעיל פוליטי וחברתי מרקע מוסלמי, מזוהה עם הימין הקפיטליסטי בישראל. בעל תואר בקולנוע וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שימש כעוזר עריכה ומפיק פוסט בהפקה "לבנון - גבולות הדם"

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מירי רגב זה גבר, לא סתם, גבר גבר, על כל המשתמע מכך. ובכל זאת, בקטע אישי: חייתי עם קוקסינלים ורואה בהם שווים ורגילים לגמרי; מכיר את תרבות ה'גייז' על בשרי - אוהב את שני הצדדים. הסודות שאנ... המשך קריאה

מירי רגב זה גבר, לא סתם, גבר גבר, על כל המשתמע מכך. ובכל זאת, בקטע אישי: חייתי עם קוקסינלים ורואה בהם שווים ורגילים לגמרי; מכיר את תרבות ה'גייז' על בשרי – אוהב את שני הצדדים. הסודות שאנשים צריכים להחביא בגלל ה-'מה יגידו' והבושה, זה בעיה לאלו שנמצאים שם, בעיה כואבת ומציקה

עוד 678 מילים ו-1 תגובות
סגירה
בחזרה לכתבה