לעיתים קרובות שומעים מנציגי ותומכי הימין הדתי שהממשלה הקודמת, "השמאל", ו"המחאה" רוצים "מדינה של כל אזרחיה" ולא "מדינה יהודית". בדרך כלל אני מבטל אמירות כאלה כעוד תעמולה שקרית שהצדדים מפיצים. ואולם מדי פעם קורה משהו שגורם לי להרהר שאולי יש משהו בטענה זאת.
השבוע שמעתי את גילי כהן ורונן מנליס (ב"כאן" רשת ב') מדסקסים את ל"ג בעומר ואת מנהג הדלקת המדורות. כהן תיארה כמה בתור ילדה היא שנאה את המנהג כי מסריח ובלגן. הם סיכמו שבעצם צריך לבטל את המנהג ואת המועד כי הילדים חוזרים באמצע הלילה ונורא קשה להורים למחרת. רונן מנליס ציין שאצלו ביישוב כבר אין מדורה וכי יש "פעילות חלופית" – סרט או ריקודי עם. יש להניח שכהן ומנליס לא מייצגים את עצמם בלבד אלא גם ציבור ניכר של ישראלים החושבים כמוהם.
ד"ר שלמה פישר הוא עמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי ועמית במכון שחרית. תחומי המחקר שלו הם בצומת שבין דת, פוליטיקה ומעמד וכן בקשר שבין דת, דמוקרטיה ואזרחות בחינוך. לימד סוציולוגיה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטאות נוספות, פרסם מחקרים רבים אודות הציונות הדתית ותנועת ש"ס ועבד כ-30 שנה בשדה החינוך. הוא בין המייסדים והמנהלים של יסודות – המרכז לליבון ענייני תורה ומדינה, המתמקד בחינוך לדמוקרטיה בחינוך הממלכתי-דתי. (צילום: מכון שחרית)
קידום קצינים במשטרה ובמערך הכליאה הלאומי בהתאם לחנופה ונכונות לפעול בניגוד לשלטון החוק ולפגוע בזכויות אדם למען שר פשיסט, אינו המצאה ישראלית. מדובר בדפוס מוכר מהפיכות משטרים לדיקטטורות – ומהדיקטטורות עצמן.
התוצאה היא כמובן דחיקת קצינים מקצועיים, הגונים, ישרים ומחויבים לשלטון החוק, פריחת פשע מאורגן, השתלטות עבריינית על שלטון מקומי, התפרצות אלימות חמורה וגיהינום חברתי-כלכלי בעיקר למוחלשים.
עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.
מדוע בלבנון נראה שהמכות הצבאיות הביאו את חזבאללה להסכים להפסקת אש ואילו ברצועת עזה, שחטפה מכה הרבה יותר קשה, חמאס כמעט שלא זז מעמדותיו?
יש לכך הרבה סיבות, אך המעניינת שבהן היא הצורך של ארגוני טרור, כמו חזבאללה וחמאס, לשמור על מינימום לגיטימציה ציבורית שמתחתיה לא יוכל עוד הארגון להתקיים, ולא משנה עד כמה דכאני ומפחיד הוא. הלגיטימציה הציבורית של ארגוני טרור תלויה בין היתר בברירות העומדות בפני האוכלוסייה שבקרבה הם פועלים ובאופן בו נתפס הצד השני – כמרושע או רק קשוח.
ד"ר יריב מוהר הינו סוציולוג שעוסק בפעולה קולקטיבית, אלימות פוליטית וטרור, ומשמש כמנהל היוזמה לביטחון וזכויות האדם.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
אפשר לחסוך הרבה כשקונים רק את החיצים, ואת המטרה כבר מציירים סביבם.
הדעות השמאלניות של כותב המאמר הן שמניבות את המסקנות המעשיות, ולא להיפך.
האם לאחר פשעיהם של העזתים, טרנספר הוא אפשרות כל-כך בלתי מתקבלת על הדעת, במיוחד שרבים מהם גם היו רוצים בכך?
"העם הפלסטיני" הומצא כדי למנוע פיתוח וקיום ישות יהודית-ישראלית משגשגת ועצמאית, שתפריע לתכניות הגלובליסטים.
שימור מעמד הפליטות והעברתו מדור לדור ללא כל בסיס בחוק הבינלאומי, בעזרת כנופיית UNRWA, נועדו לאותה מטרה (הדבר האחרון שמעניין אותם הוא טובתם של ה"פלסטינים").
אבל נראה שלכותב המאמר אין מה לחשוש. יותר סביר שהכוונה היא לא להגלותם, אלא לרכז אותם (ולא רק אותם) ב"ערי 15 דקות"; וזה רק שלב בתכנית המפיה הגלובליסטית, שמובלת כרגע ע"י הפורום הכלכלי העולמי – WEF בראשות הנאצי קלאוס שוואב, ל"סדר עולמי חדש".
המלחמה היא רק אמצעי, והונאת ה-Covid-19 וחארטת "משבר האקלים" נועדו לתרץ ולפתח אמצעים להגבלת חירויות והדרת אנשים מהשטחים הפתוחים.
הנשיא יצחק הרצוג אמנם נבחר בתמיכת בנימין נתניהו, אך אין בכך חובה פוליטית או מוסרית לכסות על מעשיו. הנשיא, המייצג את טובה הציבור כולו, חייב לפעול ולגשר בין רבדי האוכלוסייה השונים.
עם תחילת המחאה נגד ההפיכה המשפטית של הקואליציה הקיצונית ביותר שקמה אי פעם בישראל, הנשיא הרצוג נרתם למשימה העליונה מכל, אחדות העם ושמירה על אופייה הדמוקרטי של המדינה וערכי מגילת העצמאות. אך מאז הוא נרדם ומסתפק בהכרזות חסרות נחישות.
דר׳ מיכאל פריאנטה הוא מו׳׳ל, סופר ופובליציסט שחי בפריז. כותב ומפרסם פרוזה ומאמרי דעות בעברית ובצרפתית. בין ספריו האחרונים: ׳׳פרנסוס האחר׳׳, רומן העוסק בבעיות זהות, ׳׳בצל החומות׳׳, זכרונות ילדות המלח של מקנס, מרוקו, ׳׳מבן גוריון ועד נתניהו׳׳, ספר פוליטי חברתי. הוא חבר אגודת העיתונאים של תל-אביב ומפרסם מאמרי דעה ב-הארץ, מעריב, Ynet Times of Israel ,Libération ,Le Mond.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מדורות ל"ג בעומר הן לא דתיות. היהודים בגולה לא הדליקו מדורות בל"ג בעומר. היתה הילולה במירון אבל בהקף השתתפות קטן (בעבר היו שם כמה אלפים כל שנה). אין שום בעיה דתית בביטול מנהג המדורות או אפילו בביטול ל"ג בעומר לגמרי! זהו "חג" שמצויין בהקף ובחשיבות כזו רק כי הוא התאים לאתוס הציוני בעבר. בהווה, האתוס הציוני, מתאים לו יותר לשמור על הסביבה. אפשר לבטל את ל"ג בעומר או לציין אותו בצורות אחרות…