אלון לוי פה, הבמאי של הסרט.
מכיוון שהתייחסת אל היצירה שהושקע בה 4 שנות עבודה ואינספור דיוקים רק כמקפצה לשלל טיעונים די מביכים, אני קודם אקרא לקוראים לראות את הסרט עצמו. נראה לי שהוא יצירה מספיק מרוכבת שעומדת בפני עצמה. אפשר לראות ביוטיוב כאן.
לגבי הטענות עצמן, אגיד רק משהו אחד – כי גם אני הולך להתעלם מהדיונים ההיסטורים הלא מאוד מעניינים שלך ונוטים לגזענות – העבר אולי מעניין כדיון אקדמאי אבל אני מבקש לדעת על ההווה והעתיד. אז בבקשה:
1. את בכלל לא מתייחסת לסרט ולעוול המתרחש כעת או לעובדה שהקיבוץ מפר את החוק ברגל גסה כעת. לא רק את חוק המים אלא סדרה של חוקים – בין היתר חוק המקרעין, חוק אסירת חסימת דרכים ציבוריות, חוק איסור אפליה באספקת שירותים, עבירות בנייה שונות ומשונות ועוד.
2. מזמין את כולם לקרוא את פסק הדין של השופטת או מתווה משרד המשפטים המרכז את העבירות הללו – ובמיוחד את ההתייחסות אל הבנייה שאושרה ב-2017 על גדות הנחל הפנויות בקיבוץ (160+ וילות על גדות הנחל לבנים ממשיכים, לא ב-1936). היועמשית אפילו נזפה ברמ"י שאישרו את זה.
3. "יקוב הדין את ההר" אומר לפנות את בתי הקיבוץ מגדות הנחל כמו שפינו את גבעת עמל בשביל ערימה בעלי הון – אף אחד לא דורש את זה. לקיים את החוק אומר לאפשר לציבור לגשת אל הנכס השייך לציבור (הנחל), דרך הכבישים השייכים לציבור (בקיבוץ עוברים לפחות 3 דרכים ציבוריות המובילות אל הנחל) ולעשות שימוש במתקנים שמומנו בכספי הציבור.
4. על המדינה להסדיר את זה באופן תכנוני לא כדי ביזוי דרקוני של החוק. זאת הטענה של מרבית המשפטים וארגוני זכויות האדם והחברה (כולל האגודה לזכויות האזרח שלפני המלחמה הגישה להגיש בג"צ בנושא).
5. השימוש שלך במילה "קורבנות" היא מביכה – יש פה מאבק עקרוני שמשפיע על המרחב של החוק והסדר בישראל כולה. יש פה מצב משפטי ברור ומובהק בו אוכלוסיה מבקשת מהמדינה לקיים את החוק בנושא שאין עליו מחלוקת. העמדה של הקיבוץ לא רלוונטית לנושא. השאלה למה המדינה מפחדת להחיל את חוקיה שם וכיצד היא חושבת שמוקדי כוח שונים יפגעו מכך היא השאלה המעניינת (נרמז בסרט, אבל לא מעמיקים בזה).
6. לעמדתי חלק גדול מהמהפכה המשטרית הנוכחית נובע בדיוק מהעיוורון הזה לאורך שנים – קבוצות בישראל שלא מקבלות סעד משפטי כשהן מוחות בצורה לגיטימית יצרו סנטימנט שמבקש "לשרוף את המועדון". ולראייה אנשים כמו רוטמן שלא רוצים לתקן את זה, לעמדתי, אבל משתמשים בכעס כלפי המערכת הרקובה כדי ליצור תמיכה בריסוק שלה.
7. והסיום שלך הוא פשוט מופת של גזענות. הבעיה היא לא "חיבה" או "שנאה" או "אידיאולוגיה" הבעיה היא אך ורק כוח – שימוש של קבוצות בישראל שמשתפות פעולה באופן לא אינטואיטבי לפעול כאילו הם אקס-טריטוריה ישראלית (התומכים הגדולים של הקיבוץ זה המתנחלים, בעלי ההון והצבא, שכל אחד מהם משתלט על שטחים למטרות שונות).
למזלה של החברה הישראלית אף אחד לא שואל אותך מה את חושבת או מה את "מרשה". אנשים פה מספיק חכמים כדי להבין את הצביעות של אנשים שיוצאים להפגין על "דמוקרטיה" אבל לא מסוגלים לשלם רבע מחיר כשהיא מגיעה לשער הצהוב שלהם. לצערה של החברה הישראלית – העיוורון הפוליטי שלא מאפשר את התיקון הזה מייצר תסכול ותנועות מחאה הרבה פחות חכמות ויפות מהמחאה על האסי.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
הזניית מקצוע הארכיאולוגיה, גיור מבני קבורה מוסלמים ומחיקת אתרים ארכיאולוגיים שאינם יכולים "לבסס את אחיזתנו בארצנו" המתנחבלית הם הנפוצים ביותר ב-50 השנים האחרונות במיוחד לאחר הקמת עמותת אלע"ד הפאשיסטית. חבל, מקצוע יפה וחשוב שנמחק תחת אינטרסים זרים
מה שיותר מעניין זה האכפתיות האישית שיש לכתב ארליך מול חורבה מוסלמית כזאת או אחרת. אם המוסלמים טוענים שזה אתר מוסלמי, הרי שלדעתו זה שריר וקיים. אבל חייה של רחל אמנו ובנה בנימין, יסודות שושלת עמנו, זה משהו שקשור "לאמונה".
תמיד זה אותו תסמין חולה של השמאל: מה ששייך לאויב, אמת ונכון. מה שקרה בעמנו.. אולי לא קרה וכנראה שלא קרה.
שנזכה להשמיד ולהרוס את מהרסי העם שלנו עד שיעלו בלהבות השטן.