מספיק עם. הגזענות. כאשר יהדות מרוקו הגיע לארץ בשנת 1956,7 הקיבוצים נתנו להם מקומות עבודה על מנת שתהיה להם הכנסה מעבודה ולא כמו שמנסים להגיד שהביאו אותם כדי שיהיו עבדים בקיבוצים. היו באותה תקופה מי שהגיעו מהרי האטלס וכניראה הם לא התאימו לחיות בעיר.ולא צריך תשכח שהיו גם אשכנזים שגרו במנהרות בהתחלה.ולא צריך תשכח שזו היתה. תקופה של הקמת המדינה וצריך היה לישב גם את דימונה וגם את אשדוד וירוחם ובית שאן .ועוד ועוד ישובים חדשים. לא כולם יכלו להיות בירושלים וצפת חיפה ותל אביב . היה צריך לפזר את העולים החדשים בישובים החדשים. כמו שהאשכנזים הקימו ישובים קיבוצים מושבים לאורך גבולות המדינה. יש לשים. לב שאלו שמעלים את נושא הדתיות אלו הם הילדים של אותם עולים חדשים. שמשווים את התנאים של ישראל 2020 לתנאים של ישראל 1950 -1956. איך אמר אלי מויאל ראש עירית שדרות מזלינו שהאשכנזים הקימו את המדינה. ובן גוריון ואבא אבן לחבריהם היו במקום הנכון ובזמן הנכון. הם הקימו ישובים חדשים ודאגו למקומות עבודה הישובים החדשים . בדימונה הקימו את הכור , באשדוד נמל, בירוחם מפעל שטיחים ומגבות, בבית שען קיבוצים. באופקים בדרום גם קיבוצים ועוד ועוד. דאגו לבתים לעבודה לעולים החדשים. התקופה היתה קשה לכולם. וכשאני רואה איך ישראל השנייה היום קולטת את יהודי אתיופיה אז…..
יום ראשון בבוקר, נכנס ללמד בכיתה שהיא לא לגמרי כיתה, אלא אולם אכסניה שהוסב לכיתת לימוד. שולחנות מתקפלים מסודרים ב-ח', עטופים מפות לבנות חד פעמיות. סביב השולחנות תלמידות ותלמידי י"ב מתיכון "נופי הבשור", שהתאספו מחדש, ביוזמתם, לסיים יחד את שנת הלימודים האחרונה שלהם – בתנאי פנימייה בעין גדי.
"אמרו לך כבר שאנחנו מהעוטף?", שואל אחד התלמידים, במבט מעט מעורר רחמים.
דניאל טופז הוא מנחה בכיר במכון החינוך דרך כפר, שפעיל בלמעלה מ-70 קהילות חינוך בפריפריה החברתית של ישראל.
מוקדש לזכרם של דניאל יעקב ויעל
אחת מפרשות השבוע האחרונות, פרשת מצורע (אפריל 2024), מתארת את הכניסה האחורית לתפקיד הכהנים ושבט לוי. בעוד שהעבודה בבית המקדש (הקרבת הקורבנות, המנחה ועשבי הריח) נעשית בכניסה הקדמית, המקום שבו העם הנמצא בעזרה מביט בכהנים ובלוויים בהשתאות – הרי שהפרשה מתארת את הדרך שבה הלוויים מתעסקים במצורעים ובזבים. אנשים שהקהילה אינה חפצה להכיר ולראות אותם, והתורה מצווה להוציאם אל מחוץ למחנה.
ד"ר יקיר אנגלנדר הוא מנהל תוכנית המנהיגות "גוונים" בארגון IAC (Israeli-American Council), מלמד בבית הספר לרבנות AJR בניו יורק ומתגורר בקהילה בפילדלפיה. יקיר גדל בחסידות ויז'ניץ, היה בין המקימים והמנהלים של תנועת הנוער הבין-דתית Kids4Peace בירושלים, ומקדיש את עצמו למיסטיקה, למגע וליצירת חיבורים בין עולמות ותרבויות. שני ספריו עוסקים בשאלות סביב מקום הגוף והמיניות בשיח הציוני-דתי והחרדי. הוא חקר באוניברסיטאות Northwestern, Harvard ובמכון שלום הרטמן.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
עשית סלט.
כמובן שאתה טועה לחלוטין. המשמעות של שבט לוי היא הרבה יותר פשוטה, זהו שם למי שמלווה את ספר תורת משה.
כל השאר אלו אלמטים שהוספת מטעמייך אתה לדברים הכתובים. שאני מזכיר, שאין להוסיף או לגרוע מהם דבר וזאת כדי להצליח להבין מה הם אומרים.
אתם צריכים להבין, נגמרו הזמנים שבהם כל חצוף מנסה להפוך את התורה לקדשה (עיין ערך מיכל כלת יהודה). ואם הבנת את דברי, אולי תצליח להבין את דברי הסופר כאשר הוא אומר: "הכזונה יעשה את אחותנו"? כי זה שאתה עשית עם הפירושים שלך. הפכת את התורה לנפקנית שמתאימה את דבריה לגחמות הפירושיות של אנשים כמותך.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם